آموزش تصویری ثبت برند در سازمان ثبت اسناد و املاک

این در حالی است که برای طبقات اضافی هم باید حق الثبت بیشتری بپردازید. برای ثبت برند حقیقی این مبلغ ده هزار تومان و برای برند حقوقی 20 هزار تومان می باشد. در فرآیند ثبت برند و لوگو و علامت تجاری، متقاضی لازم است اظهارنامه ثبت برند شرکت را تهیه و تنظیم نموده و به اداره مالکیت معنوی تحویل نماید. لذا متقاضی برای تهیه و تنظیم اظهار نامه ثبت برند، با مراجعه به سامانه اینترنتی مرکز مالکیت معنوی و ثبت درخواست، ثبت نام اولیه، صورت می گیرد؛ در ادامه مراحل ثبت برند ، متقاضی می بایست فرم های درخواست شده را تکمیل کرده و برند مورد نظر شرکت را به ثبت رساند. در این مرحله، باید کالاها و خدمات خود را به سامانه معرفی کنید. فراموش نکنید که در این مرحله، تنها کالاهایی را در سامانه اضافه کنید که مجوز آنها را داشته باشید.

  • در گواهی تأیید یا رد اظهارنامه، اداره مالکیت صنعتی می‌تواند نقش موثری در پذیرش یا رد آن داشته باشد.
  • در بالا به مراحل چگونگی ثبت برند تجاری و مدارک لازم برای ثبت، اشاره کردیم.
  • ثبت لوگو هم مثل ثبت برند فقط وقتی تایید می شود که در حال حاضر تکراری نباشد و باعث القای لوگوی دیگری نشود یعنی شباهت بیش از اندازه با آن نداشته باشد.

۵- درصورت سه بعدی بودن بودن علامت ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دوبعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و درمجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند. صاحبین مشاغل تولید و توزیع کنندگان محصولات یا ارائه دهندگان خدمات همواره به دنبال انتخاب نامی جهت متمایز ساختن محصولات خود از سایرین و بهره مندی از تبلیغات با بازدهی بالا بوده اند . ۵) برای انتخاب لوگو یا انتخاب لوگوتایپ از طرح های ساده و قابل فهم و در عین حال قابل فهم استفاده شود. نام ایمیل و وب سایت های من در این مرورگر برای دفعه بعد که دیدگاه درج می کنم، ذخیره کنید. ۵- برای انتخاب لوگو یا انتخاب لوگوتایپ از طرح های ساده و قابل فهم و در عین حال زیرکانه استفاده شود.

نکته مهمی که حتما باید به آن توجه کنید

من قصد تولید پوشاک زنانه و فروشش رو دارم، اسم برند و لوگویی که برای ثبت انتخاب کردم لاتین هست، جواز خاصی هم ندارم، مدرک خیاطی و … هم ندارم… راهکار چیه؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. می توانید فامیلی خودتان را اضافه کنید که راحتر ترین راه و محتمل ترین برای ثبت است، اسم خاص یعنی اسمی که عام نباشد مثل شیرین ترش …، بستگی به اسم برندی که انتخاب کرده اید دارد، نا برندتان را بفرمایید. سرکار خانم پاسخ شما بسیار طولانی می باشد که در اینجا نمی گنجد، لطف بفرمایید با تلفن موسسه تماس بگیرید.

علامت تجاری موسسات رسمی که می توان به صلیب سرخ، هلال احمر و … اشاره کرد. جناب صادقی عزیز ثبت برند از خدمات موسسه ما هستش لطف کنید تماس بگیرید. برندهای شناخته شده در بازار از طرفی سبب ایجاد اطمینان در فرد به هنگام خرید می شوند به گونه ای که فرد احساس ریسک و خطر کمتری می کند چرا که از کیفیت محصولی که خریداری می کند آگاه است.

ارتباط با ما

ممکن است مدارک دیگری نیز بسته به نوع درخواست علامت شما، مورد نیاز باشد. واریز هزینه‌ها، ثبت اظهارنامه و پیگیری تمامی درخواست‌ها نیز به صورت الکترونیکی و از طریق پورتال امکان‌پذیر است. برند می‌تواند همان جایگاه کسب‌وکار در میان جامعه و در بین رقبا مختلف باشد. معروف شدن یک برند خاص باعث ارتقاء آن کسب‌وکار در جنبه‌های گوناگون می‌شود. داروهای اختصاصی و اسپسیالتیه که برای موارد درمانی، دارویی، طبی و بیطاری همراه با نسخه پزشک استفاده می شود. الف ـ علامت يعني هر نشان قابل رؤيتي كه بتواند كالاها يا خدمات اشخاص حقيقي يا حقوقي را از هم متمايز سازد.

پس از رفع این مشکل و اقدام دوباره پرونده شما به مرحله تائید می رسد و می توانید مراحل را آنگونه ادامه دهید. شرکت ما در حوزه پیمانکاری فعال می باشد.ما یک برند فارسی و یک برند انگلیسی داریم. برای گرفتن برند مواد غذایی آیا باید خط تولید اون ماده غذایی رو راه اندازی کنیم و بعدش بدند بگیریم یا اینکه گرفتن برند جداست ؟ با تشکر از مطالب خوبتون و صبر و حوصله شما در جواب دادن به سوالات .

ولی شما با ثبت کردن برند به نام شرکت و محصولات از این اقدام جلوگیری می کنید زیرا در صورت کپی برداری و ثبت برند توسط سودجویان حق امتیاز برند به نام وی صادر شده و از حق استفاده از آن نام و علامت از شما سلب می شود. بعد از ثبت برند و علامت تجاری از لحاظ حقوقی نوعی مالکیت ایجاد میشود و به همین علت نیز مالک از لحاظ قانونی این قدرت اختیار را دارد که برند مربوطه را به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگری انتقال دهد. به‌دلیل زمان‌بر بودن پروسه ثبت برند و مشکلات احتمالی آن برخی افراد تمایل دارند تا از برندهای فروشی استفاده نمایند.

به عبارت سـاده تر، می توان گفت با ثبت علامت تجای است که یک شرکت به مشتریان خود معرفی می گردد. سلام وقت بخیر خیر می تواند در موضوع شرکت شرکت نباشد، برای ثبت برند هم و تعداد آن محدودیتی وجود ندارد. با سلام جناب جلائی، سپاسگزاریم، خیر برای ثبت برند شرکت نیاز به مجوز نیست و اساسنامه شرکت کفایت می کند. ممنون از شما، در مورد هزینه دقیق ثبت برند لطف کنید با موسسه تماس بگیرید و به طور کامل کالاها رو بفرمایید ثبت شرکت در تهران تا هزینه محاسبه و خدمت شما اعلام گردد. رضایت مشتری در هر صنفی بزرگترین تبلیغ برای آن محسوب می شود، با تلاش در جهت افزایش کیفیت محصول در حقیقت درصد رضایت مشتریان را بالا برده و از این رو نوعی تبلیغ فرد به فرد ایجاد میکنید؛ تبلیغی که نتیجه آن جز سود کلان برای شرکت چیز دیگری نیست. ما تصمیم به ثبت برند در گروه مواد غذایی خصوصاً اقلامی مانند رب گوجه فرنگی، ترشیجات، خیار شور و کنسرویجات داریم.

۳- بخاطر داشته باشید که نام‌های معروف ثبت نمی‌گردند چرا که وفق قوانین بین المللی از نام‌هایی که مشهور هستند نمی‌توان استفاده کرد. در گواهی تأیید یا رد اظهارنامه، اداره مالکیت صنعتی می‌تواند نقش موثری در پذیرش یا رد آن داشته باشد. امضاء درخواست کننده یا قائم مقام او به طوری که قسمتی از امضاء در روی صفحه و قسمتی دیگر روی علامت باشد. الصاق یک نمونه از علامت به محلی که به این امر اختصاص داده شده است. مشخص شده به صورت اینترنتی واریز کرده و منتظر بررسی کارشناس اداره مالکیت معنوی بمانید .

تعریف نام تجاری برند :

شرکت‌های تجاری غالبا با ثبت علامت تجاری و ثبت برند خود تلاش می‌کنند تا از نقض علامت تجاری خود جلوگیری به عمل آورند و حق استفاده انحصاری را از آن خود کنند. تنها تفاوتی که وجود دارد این است که برای ثبت شرکت یا ثبت برند در هرکدام از شهرهای مورد نظر باید به اداره مربوطه در همان شهر مراجعه کرد و مدارک و اطلاعات را به آن اداره تحویل داد. با ثبت برند تجاری خود در مرکز مالکیت معنوی می‌توانید از حمایت‌های قانونی این حوزه بهره‌مند شوید. یکی از این حمایت‌ها این است که وقتی برند خود را ثبت می‌کنید دیگران نمی‌توانند از آن سوءاستفاده کنند. کلیه‌ی کالاها برای ثبت برند در سامانه، طبقه مخصوص به خود را دارد که در مرحله هفت درباره ثبت کالا گفته شد، در این مرحله می‌بایستی طبقه کالا را مشخص نمایید، همچنین علاوه بر آن در بخشی که در تصویر زیر می‌بینید، با وارد کردن نام علامت خود، می‌توانید از مشابه بودن یا نبودن آن اطلاع یابید. در واقع ثبت برند یا همان علامت تجاری در بیشتر موارد به دلیل حفاظت از حقوق و گسترش تجارت انجام می پذیرد.

مرجع ثبت موظف است با رعايت ماده 124 اين آيين‌نامه، ظرف 10 روز از تاريخ وصول اعتراض نسخه‌اي از اعتراض نامه را به انضمام رونوشت مدارك و دلايل استنادي به متقاضي ثبت ابلاغ نمايد. متقاضي مكلف است از تاريخ ابلاغ اعتراض‌نامه، پاسخ مكتوب خود را ظرف 20 روز نسبت به اعتراض وارده به مرجع ثبت تسليم نمايد. عدم پاسخ متقاضي به ابلاغ در مهلت مقرر به منزله تمكين وي خواهد بود. ثبت برند یا نام تجاری سبب محصولات و خدمات و شرکت ها از سایر خدمات و شرکت ها می شود در واقع شرکت را از بین هزاران شرکت متمایز می نماید. بعلاوه تفویض اجازه استفاده از یک علامت تجاری ثبت شده به شرکت های ثالث بسیار آسان تر است و در نتیجه میتواند منبع درآمد بیشتری برای شرکت / شخص به وجود آورد یا اساس انعقاد یک موافقت نامه اعطای نمایندگی فروش باشد. مسلما هر شرکتی یک نام تجاری داشته و میتواند به تعداد بسیاری علامت تجای داشته باشد .