آموزش ثبت برند و علامت تجاری ثبت مادرید

5 – در صورت عدم ثبت علامت در طبقات مورد درخواست، علامت می تواند یک کلمه و یا ترکیبی از کلمات و اعداد و سمبل، طرح ، رنگ ، شکل و … باشد. برای ثبت برند لاتین شما باید کارت عضویت اتاق بازرگانی داشته باشید، پس هزینه اضافی تر از برند فارسی برای درخواست کارت عضویت اتاق بازرگانی هستش. در ابتدا خدمتتان عرض می کنیم که ممکن است درنهایت برندی مشابه برند معروف ثبت شود،(البته خیلی کم اتفاق می افتد) اما اصلا چرا این کار را انجام دهیم؟ از همان اول هر مشتری که برند ما را ببیند یاد برند معروف افتاده و حتما به ما خواهد خندید. این کار در آن کشور می تواند مزیت های بسیاری را برای شما داشته باشد.

  • و ثبت علامت تجاری از خدمات پر متقاضی و مهمی است که توسط اداره مالکیت معنوی ارائه می‌شود و از آنجائیکه این اداره فقط در شهر تهران مستقر است، تمامی اظهارنامه‌های ثبت علامت تجاری که در سامانه اینترنتی این اداره ثبت می‌شود، توسط کارشناسان مربوطه بررسی و اعلام نتیجه می‌شود.
  • برای گرفتن برند مواد غذایی آیا باید خط تولید اون ماده غذایی رو راه اندازی کنیم و بعدش بدند بگیریم یا اینکه گرفتن برند جداست ؟ با تشکر از مطالب خوبتون و صبر و حوصله شما در جواب دادن به سوالات .
  • در صورت عدم پرداخت هزینه‌ها در مهلت مقرر فوق، اظهارنامه کان لم یکن تلقی می‌گردد.

در واقع با اوج گرفتن این رقابت بین آن ‌ها، بازار پر از محصولات و خدمات مشابه شده است. همانطور هم که گفته شد برای ایجاد و معرفی یک خدمات و یا محصول قطعا به یک نام، لوگو، رنگ سازمانی و … نیاز می شود. [newline]به طوری که با مشاهده آن‌ها بتوان آن شرکت را با تمام خدماتش به یاد آورد. اما مسئله ای که وجود دارد این است که نام و لوگوی یک شرکت تجاری نباید کپی باشد.

با ثبت برند افراد سرمایه گذار اعم از حقیقی یا حقوقی (سایر شرکت ها) تمایل بیشتری برای همکاری با شرکت پیدا می کنند. [newline]وقتی برندی به ثبت رسید و طرفداران خاصی را به خود جلب کرد شرکت برای عدم کاهش مشتریان و حتی افزایش روزافزون آنها مجبور به حفظ کیفیت و در بعضی مواقع افزایش کیفیت محصول است. کپی برابر اصل شده کارت ملی تمام افرادی اعم از مدیران، سهامداران یا شرکا که در شرکت مورد نظر حق امضا دارند. با مراجعه مجدد به سامانه مالکیت معنوی می توانید با وارد کردن اطلاعات فرم، نام کاربری و پسورد خود را دریافت کنید. حفظ این اطلاعات جزو ملزومات مراجعات بعدی شما به شمار می آید. ثبت برند حدوداً بین 2 تا 3 ماه زمان میبره و پروسه زمانی ثبت شرکت سهامی خاص هم چیزی در حدود یک هفته کاری هست.

این شرکت با ۷ سال سابقه فعالیت در ایران و ۳ سال سابقه بین‌المللی، افتخار همکاری در ثبت داخلی و بین‌المللی صدها اختراع را در کارنامه خود دارد و قادر است بستر حقوقی و قانونی اختراعات شما را به بهترین نحو ممکن فراهم کند. ثبت جهانی برند به دو روش موافقتنامه‌های TRIPS و یا معاهده مادرید انجام می‌شود که از بین این دو، ایران عضو معاهده مادرید است که در حال حاضر ۹۰ کشور عضو آن هستند. اگر قصد دارید به همران نام تجاری خود لوگو نیز به ثبت برسانید بهتر است از تصاویر ملموس استفاده نمایید که درک آن برای مخاطبان قابل قبول باشد. عین علامتی باشد که قبلا به نام مالک دیگری ثبت شده و یا تاریخ تقاضای ثبت آن مقدم یا دارای حق تقدم برای همان کالا و خدمات و یا برای کالا و خدماتی است که به لحاظ ارتباط و شباهت موجب فریب و گمراهی شود.

عضویت در خبرنامه

به عبارت دیگر در صورت عدم ثبت برند تجاری مشمول حمایت قانونی شدن بسیار دشوار بوده و اثبات این موضوع که شما مالک اصلی برند هستید و طرف مقابل از نام و نشان تجاری شما سواستفاده کرده است، بسیار دشوار خواهد بود. در نهایت لازم به ذکر است که برای انجام این مراحل و دریافت اطلاعات بیشتر درباره موضوع ثبت بین المللی برند می‌توانید به سامانه مرکز مالکیت معنوی و بخش ثبت مادرید مراجعه کنید. به طور کلی ثبت بر‌ند بین‌المللی به معنای اجازه فعالیت و حفظ حقوق مالکیت فکری برند و علامت تجاری یک شرکت در ورای مرزهای جغرافیایی ایران است. این سامانه جهت ثبت علائم تجاری در نظر گرفته شده است و می‌توان بدون مراجعه حضوری به اداره ثبت علائم تجاری ،علامت خود را ثبت نمود. برند یا علامت تجاری نشانی است که قادر است کالاهای تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط یک شخص/بنگاه را از کالاها یا خدمات سایر بنگاه‌ها با اشخاص متمایز نماید . وفق ماده ۱۲۴ و ۱۲۵ آیین‌نامه اجرایی هر شخصی که نسبت به تقاضای ثبت علامت اعتراض داشته باشد باید ظرف مهلت ۳۰ روز از تاریخ انتشار آگهی موضوع ماده ۱۲۰ این آیین‌نامه اعتراض خود را در دو نسخه مبنی بر عدم رعایت مفاد بندهای (الف) و (ب) ماده ۳۰ و ماده ۳۲ قانون به مرجع ثبت تسلیم نماید.

چرا مدت زمان ثبت برند در ایران به نسبت ثبت شرکت طولانی‌‌تر است؟!

اولین اقدام هر فرد برای تولید و فروش یک محصول یا یک شرکت بعد از ثبت خود برای شروع تبلیغات و معرفی خود، ثبت علامت تجاری است که براساس ضوابط و قوانین مندرج در قوانین مربوط به ثبت علائم و اختراعات، این فرآیند صورت می پذیرد. مدارک ثبت برند در صورتی که به نام شخص حقیقی باشد با مدارک لازم برای ثبت برند به نام اشخاص حقوقی و شرکت ها متفاوت است. پس از تایید کارشناسان و رئیس اداره علائم تجاری و اعلام بلامانع بودن ثبت علامت تجاری مورد تقاضا، برای پرداخت هزینه روزنامه رسمی نوبت اول صرفاً ۳۰ روز فرصت دارید و اگر این فرصت ۳۰ روزه را از دست بدهید، ثبت برند مورد نظر شما کان لم یکن تلقی خواهد شد. اولین مرحله برای ثبت برند، ثبت‌نام متقاضی در سامانه‌ی مرکز مالکیت معنوی است. پس از مراجعه به این آدرس ابتدا باید از میان لینک‌های سمت راست، ثبت نام را انتخاب کرده و مراحل را طبق راهنما اجرا کرد.

برند را به مشتری ها شما را می شناساند و ثابت می کند که شما با سایر شرکت ها یا تولیدی ها تفاوت دارید. برند یا همان نام تجاری که فرد تاجر برای کالای خودش انتخاب می کند قوانینی دارد که فرد باید رعایت کند که آن ها در ادامه توضیح خواهیم داد. کارشناسان باتجربه در ثبت شرکت و اخذ رتبه نیک پارس با سابقه‌ای درخشان و طولانی مدت، آماده ارائه هرگونه خدمات نظیر مشاوره رایگان به متقاضیان عزیز در سراسر ایران هستند.جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی برند با همکاران ما در ارتباط باشید و بصورت رایگان مشاوره بگیرید.

اداره ثبت برند

هدف از استفاده لوگو آن است که شرکت‌های تجاری، تولیدی و صنعتی و هم‌چنین کسب وکارهای کوچک نوع خدمات اهداف و محصولشان را سریع‌تر به مخاطب معرفی کنند. به طور خلاصه، نقض علامت تجاری در فضای مجازی شبیه به همان آثاری را دارد که به طور کلی نقض علا‌مت تجا‌ری در فضای حقوقی دارد. همچنین تاسیس ثبت شرکت سایت با استفاده از علامت تجاری کسب وکارهای دیگر از مهم‌ترین مصادیق نقض علامت تجار‌ی در‌ فضا‌ی مجازی به حساب می‌آید. چنانچه ظرف مدت یک ماه از انتشار آگهی، دعوی یا اعتراضی نسبت به علامت کلمه یا عباراتی که به همراه علامت تجاری بکار برده می‌شود، باید حتماً به زبان فارسی نوشته شود.

مسئول اداره پس از وصول تقاضا و روزنامه رسمی دستور ضمیمه شدن به پرونده را صادر و به کارشناس مربوطه ارجاع می نماید . کارشناس معینه پرونده را بررسی و در صورت عدم وصول اعتراص نسبت به تقاضای ثبت علامت تجارتی دستور پرداخت حق الثبت علامت تجارتی راصادر و اقدام به تهیه آگهی ثبت علامت تجارتی می نماید و ضمن گواهی مراتب را به نظر مسئول اداره رسانده و مسئول اداره پس از بررسی و امضا به ماشین نویسی ارجاع میدهد. بعد از ثبت برند تجاری سرمایه‌ گذار قادر خواهد بود به راحتی در سطح کشور و جهان تجارت خود را آغاز کرده و با سایر کشورها فعالیت داشته باشد. مطابق تبصره‌ ها و قوانین اداره ثبت برند استفاده از الفاظ بیگانه، به عنوان نام تجاری ممنوع می باشد. اما مختصر نویسی و معادل نویسی الفاظ فارسی به زبان بیگانه مجاز می باشد. به طور مثال دیجی کالا، اولین کلمه ی خود را اختصار دیجیتال گرفته است.