آنچه باید درباره ثبت نام سامانه ثنا و خدمات الکترونیک قضایی بدانید

ثبت نام سامانه ثنا۱۶_ در ثبت نام ثنا با گوشی وقتی ویدئو ثبت شد باید پیام احراز هویت شما با موفقیت آمیز ثبت شد را دریافت کنید و یک پیامک برای شما ارسال شود و رمز موقت شما در آن پیامک موجود باشد. این رمز برای انجام امور شما در سامانه ثنا ضروری است. در این مرحله از مراحل ثبت نام سامانه ابلاغ ثنا، اطلاعات مربوط به اقامتگاه خود ( محل سکونت یا کار ثبت شرکت در تهران ) را در کادرهای مربوطه وارد کرده و دکمه مرحله بعد را کلیک نمایید. از طریق سایت، یا مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی، یا مراجعه بهدادگستری، می توانیدرمز شخصی ده رقمی سامانه ثنارا بازیابی نمایید. 1- ابتدا آدرس سایت سامانه ثبت نام الکترونیک به نشانی sana.adliran.ir را در مرورگر خود وارد کرده تا مطابق تصویر زیر، وارد صفحه اصلی سایت شوید.

در آخرین مرحله یک جمله بر روی صفحه نمایش داده می‌شود که کاربر باید آن را در یک فایل ویدیویی ضبط و بر روی سایت بارگذاری نماید. اگر از گوشی همراه برای ثبت نام استفاده می‌کنید می‌توانید بر روی گزینه “record a video” کلیک نمایند و در همان لحظه فیلم را ضبط و ثبت نمایند. با ما همراه باشید تا به صورت کامل و گام به گام بانحوه ثبت نام سامانه ثناآشنا شوید. تیم دادسو با ۷ سال سابقه در ارائه خدمات حقوقی به ایرانیان داخل و خارج از کشور و اتمام صد ها پرونده به صورت موفق در کنار شماست تا در مسیر پیگیری امور، جز مسائل احساسی در پرونده، نگران جنبه های دیگر پرونده نباشید. بهتر است به صورت حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید.

eثبت نام ثنا

در پایان هم رمز عبور شخصی در ثنا برای شما ارسال می‌شود. اگر می‌خواهید با جزئیات دقیق نحوه ثبت نام در این سامانه اطلاع پیدا کنید، همراه ما باشید. به موجب ماده ۱۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲، قوه قضائیه موظف است اوراق قضائی را با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی یا مخابراتی ابلاغ نماید. لذا سازمان قضائیه، سامانه ثبت نام الکترونیکی قضایی را راه اندازی کرد. تمام امور مربوط به ابلاغیه ها از طریق سامانه ابلاغیه الکترونیک یا سامانه ثنا انجام می دهد. پس از دریافت رمز شخصی برای نحوه دریافت ابلاغ الکترونیک می‌توانید با مراجعه به سایت سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی وارد کارتابل خود شده، ابلاغیه‌ها و پیام‌های مربوط به خود را بخوانید.

ثبت نام ثنا از طریق سایت انجام می‌شود و چنانچه فردی در زندان حضور داشته باشد، ابلاغیه به حساب کاربری زندان ارسال می‌شود . مسئول اجرای ابلاغ این وظیفه را دارد که ابلاغیه نامه را ثبت برند تجاری به فرد بازداشت شده اطلاع دهد. دریافت کد کاربری و رمز عبور شما برای ورود به این سامانه با وارد کردن شماره ملی و رمز مختص خود و بعد از آن رمز ثنا به شماره همراه شما پیامک می‌شود.

سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی

روش‌های گوناگونی برای مشاهده ابلاغیه با موبایل وجود دارد، می‌توان به واسطه برنامه عدالت همراه و سایت عدل ایران نسبت به مشاهده اقدام کرد. در این صورت باید به واسطه شماره تماسی که به نام فرد شاکی است و یا سایر اطلاعات هویتی با هماهنگی کلانتری کدملی متهم را پیدا کرده و به واسطه این سامانه شکایت تنظیم و درخواست ثبت شود. نخست باید در این سامانه به درگاه خدمات الکترونیک قضایی و بعد به بخش ابلاغ الکترونیک ورود کنید. مهم‌تر از همه در الکترونیکی شدن ابلاغیه‌ها شما می‌توانید امنیت کافی و لازم را در فضای کاربری خود مشاهده کنید. البته تمام این گام‌ها را به صورت مفصل برای شما در ابتدای مقاله توضیح دادیم. بعد از انجام مراحلی که گفته شد در هر بار استفاده از خدمات سامانه ثنا باید از رمز یکبار مصرف ثنا برای حفظ امنیت اطلاعات خود استفاده کنید؛ تنها ۲۴ ساعت این کد اعتبار دارد و شما نباید آن را به فرد دیگری بسپارید.

بخش خدمات ویژه نیز، ثبت نام امور الکترونیک قضایی، سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی، امانه خدمات ویژه مقامات قضایی و سایر موارد را در بر دارد. همان طور که در تصویر شماره 1 مشاهده می کنید، ابتدا یکی از کارگزاران را انتخاب و گزینه “پرداخت هزینه” را کلیک کنید. همچنین می توانید در صورت نیاز با انتخاب گزینه “ویرایش اطلاعات اولیه” مراحل قبل را مجدد مرور و اطلاعات خود را اصلاح کنید. برای ثبت نام در سامانه ثنا با گوشی باید فیلترشکن خود را قطع کنید. سپس، به سایت سامانه عدالت همراه بروید و 5 مرحله ثبت نام در ثنا با موبایل را انجام بدهید. اگر اطلاعات اولیه خود را به درستی در فرم درج کرده باشید، پیامی مشابه با پیام زیر برای شما نمایش داده می‌شود.

تقریبا مدت یک ماه است که دایی بنده (که همسر و فرزندی ندارد) فوت کرده و مادر من از وراث می … در ثبت نام ثنا برای گواهی عدم سو پیشینه ثبت نام کردم میزنه تاریخ تولدت اشتباهه. در حالی که تاریخ تولدم تو شناسنامه همونه که وارد کردم … سلام من سه سال پیش در سامانه ثبت نام کردم الان چطوری میتونم بفهمم که قبلا ثبت نام کردم. ثبت نام ثنا برای طلاق چگونه است؟ با ما در ادامه همراه باشید تا به این سوال شما وکلای با تجربه وکیل پرس پاسخ دهند.

  • پس از تکمیل تمامی موارد، برروی دکمه “مرحله‌ی بعدی” کلیک کنید.
  • بعد از انجام این کار بر روی گزینه “ثبت اولیه اطلاعات” کلیک نمایید.
  • روند ثبت نام برای اشخاص حقیقی با روند ثبت نام برای افراد حقوقی متفاوت است.
  • در این قسمت کاربران وارد صفحه اصلی سامانه ثنا شده‌اند که امکانات مختلفی همچون ثبت نام غیر حضوری ثنا ، دسترسی به سامانه خدمات الکترونیک و موارد دیگر را در اختیار کاربران قرار داده‌ است.

به همین دلیل، مراجعان نیز برای پیگیری و دریافت اوراق قضایی خود بایستی به سامانه ای که به این منظور ایجاد شده است مراجعه کنند. در سال 1395، سایت سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی توسط قوه قضاییه به وجود آمد که تمامی امور مربوط به ابلاغ اوراق قضایی در حال حاضر توسط این سامانه انجام می شود . به گزارش «تابناک»، سامانه ابلاغ، سامانه‌ای الکترونیکی است که بر بستر شبکه قابل دسترسی و استفاده برای طرفین دعوا، نماینده قانونی آنان، دفاتر خدمات قضایی، کارشناسان، ضابطان قضایی و سایر اشخاص مرتبط جهت ابلاغ اوراق قضایی و نشر آگهی به صورت الکترونیکی است. بر اساس سامانه مذکور کلیه ابلاغ‌های صادره به اشخاص و پیوست‌های آن از طریق این درگاه به حساب کاربری مخاطب ارسال می‌گردد. حساب کاربری، عبارت است از نشانی الکترونیکی که هریک از مراجعان به قوه قضائیه به منظور دسترسی به سامانه ابلاغ اختصاص یافته است. ماده ۶۵۵ آیین دادرسی کیفری ابلاغ قضایی به صورت الکترونیکی را کافی دانسته و تبصره این ماده نیز ابلاغ الکترونیکی…

در صورتی که امکان ثبت نام ثنا برای ایشان نباشد چگ … احراز هویت غیرحضوری فقط برای افراد بالای ۱۸ سال انجام میشه. افراد زیر این سن باید به صورت حضوری مراجعه کنند. لطفا با پشتیبانی قوه قضاییه به شماره ۰۲۱۵۷۷۹۸۰۰۰ تماس بگیرید.

در مراحل بعد ثبت نام سامانه ابلاغ ثنا در منزل، اطلاعات شناسنامه ای، اطلاعات تماس، مانند شماره همراه، اطلاعات مربوط به محل سکونت و اقامتگاه و سپس، میزان تحصیلات خود را وارد کرده تا یک کد به شماره همراه شما ارسال گردد. پس از وارد کردن این کد به و شماره همراه در سامانه ابلاغ ثنا، لازم است، هزینه احراز هویت ثنا را بپردازید. در این روش نیازی به ثبت اطلاعات در سایت سامانه ثنا نمی‌باشد و با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نسبت به دریافت رمز شخصی خود اقدام نمایید. در هنگام ثبت نام سامانه ثنا تمامی اطلاعات شما همانند کد پستی، شماره همراه تلفن و ثابت و بسیاری از خدمات دیگر مورد توجه قرار می‌گیرد و شما باید تمام این موارد را به ثبت برسانید. بعد از وارد کردن کد ملی و رمز شخصی سامانه ثنا، یک رمز عبور موقت نیز به شماره تلفن همراه شما ارسال می شود که باید آن را نیز در اپلیکیشن وارد کنید.

۵٫ پس از پر کردن دیگر اطلاعات مانند محل اقامت (اقامتگاه) ، گروه بندی ابلاغیه و بارگذاری تصویر بایستی روی اتمام ثبت اطلاعات اولیه کلیک نمایید. 8- در این مرحله، یک کد به شماره همراه شما ارسال می گردد، شماره همراه و کد ارسال شده را در کادر مشخص شده در تصویر وارد کرده و سپس، دکمه تایید کد امنیتی را بزنید. اگر در سامانه ثنا ثبت نام نکرده اید،ثبت نام خود را تکمیل کنید. با سلام نحوه ثبت امضا در سامانه ثنا به چه صورت می باشد؟ چقدر زمان میبرد تا امضا ثبت شود؟ آیا برای اعتراض به حکم دیوان عدالت نیاز به ثبت امضا در سامان … من به علت ترس از یه پیامک کلاهبرداری رفتم تو سایت ثنا ثبت نام کردم و دیدم هیچ ابلاغیه ای توش نیست. با سلام، چگونه می شود برای ورثه ای که از ثبت نام در سامانه ثنا امتناع می کنند، سامانه ثنا تشکیل داد.

سامانه ثنا؛ ثبت نام و پیگیری در سامانه ثنا در سایت عدل ایران

بله امکان ثبت نام سامانه ثنا به صورت غیر حضوری و برخط امکان پذیر است وبرای این کار باید وارد سایت ثبت نام ثنا شده و گزینه ثبت نام برخط را انتخاب کنید. سامانه ابلاغ یکی از زیرمجموعه‌های قوه قضاییه است که کاربران می‌توانند با مراجعه به آن اقدام به مشاهده ابلاغیه‌های جدید خود کنند و در صورت نیاز آنها را چاپ نمایند. در صورت قرار گرفتن ابلاغیه جدید، این امر توسط سامانه از طریق پیامک به کاربران اعلام می‌شود. در این مرحله یک کد به منظور تایید شماره همراهی که در سامانه ثبت نموده‌اید برای شما ارسال می‌گردد که می‌بایست آن را در کادر مربوطه وارد کنید و سپس بر روی گزینه “تایید کد امنیتی” کلیک نمایید. همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد امکان ثبت نام سامانه ثنا به صورت غیرحضوری نیز برای افراد مختلف فراهم شده است. نحوه ثبت نام غیر حضوری سامانه ثنا بسیار راحت است و کاربران می‌توانند در منزل و در عرض چند دقیقه ثبت نام غیر حضوری ثنا را شخصاً انجام دهند.

چگونه وارد سامانه ثنا شویم ؟

در مرحله بعدی ورود به سامانه ثنا، یک رمز موقت یک بار مصرف برای شما پیام می شود که نیاز است برای ورود به سامانه های وابسته به ثنا، آن را وارد نمایید. با قابلیت جدیدی که از طرف قوه قضائیه به سامانه ثنا اختصاص یافته شما می­توانید اکنون از خارج از کشور در سامانه ثنا ثبت نام نمایید. توجه داشته باشید که پیش از آغاز مراحل ثبت نام لازم است تا از مرورگری به­روز استفاده کرده و سعی کنید در محل‌های عمومی اقدام به ثبت نام ننماید. لازم است تا حتما رمز و نام کاربری که از طریق سایت دریافت می­کنید را با خود در محلی امن نگهداری کنید و آن را در دسترس افراد قرار ندهید.

این جلوگیری باعث می‌شود تا روند پرونده سرعت عمل بیشتری داشته باشد و فضای دادگاه با تنش کمتری همراه شود. مراجعان به دادگاه برای برآورد امور قضایی خود با استفاده از سامانه ثنا در دریافت خدمات می‌توانند به راحتی بهبود شرایط را احساس کنند. با توجه به اینکه رمز شخصی ثنا یک رمز طولانی است که توسط سیستم به صورت تصادفی ثبت تغییرات به شماره تلفن همراه افراد ارسال می شود، بهتر است که افراد پس از دریافت این رمز برای جلوگیری از فراموش شدن، حتما اقدام به تغییر رمز ثنا نمایند. مراحل ثبت نام ابلاغیه با موبایل در عدالت همراه همانند مرورگر است. بنابراین، این مراحل در هر دو روش ورود به سامانه ثنا با گوشی و ثبت نام آن در آن یکسان هستند.