اسم برند و تمام آنچه درباره انتخاب اسم برند کسب و کارتان باید بدانید

نامگذاری یا تغییر نام برند بر اساس نام برند جغرافیایی، آشکارا دارای محدودیتهای ذاتی است. شماره 5 در لیست ما یکی از انواع نام برند و نامگذاری با اهداف ساده و سودمند است. Exxon ، Kodak ، Xerox و Verizon همه نمونه های بسیار عالی از نام تجاری ساختگی/ نام های اختراع شده ای هستند که در طی سالیان متمادی توانسته اند از نوع از انواع برند ارزشمند استفاده کنند. بهترین بخش در مورد انتخاب نام های تجاری این است که اگر نمی توانید کلمه ای کامل پیدا کنید ، همیشه می توانید نام برند بسازید. آشنایی با برند های مشهور داخلی به هر ایرانی یادآوری میکند که هموطنانی دارد که دغدغه تولید ملی دارند.

جواب این سوال را نمی‌توان در یکی دو جمله و حتی یک پاراگراف توضیح داد. مثلا اسمی که به راحتی به ذهن سپرده شود، حس خاصی در ذهن مخاطب برانگیزد یا الهام‌بخش یک فرد یا موضوع باشد. آلیس + اولیویا یک شرکت طراحی لباس معاصر در شهر نیویورک با طراح Stacey Bendetا ست. این برند جهانی در سال ۲۰۰۲ در Barneys راه‌اندازی شد و اکنون در بیش از پنجاه کشور به فروش می‌رسد. لا پرلا یک برند لباس زیر زنانه ایتالیایی است که در سال 1954 توسط شخصی به نام La Perla Ada Masotti تاسیس شد.

اسم انواع برندها

اما مشتری به دلیل نام برند مشهور و قدرتمند کنوود است که آن‌ها را می‌خرد و این تولیدات بدون نام کنوود گمنام هستند. ارزش فوق‌العاده اسم برند باعث شده که برخی برندها هیچ کارخانه تولیدی نداشته باشند و فقط تولیدات ثبت شرکت کارخانه‌های دیگری را تحت نام برند خود عرضه کنند! در واقع آن‌ها دارند نانِ نام برند فوق‌العاده قدرتمندشان را می‌خورند. در دنیای تجارت حرفه‌ای اسم برند به تنهایی ۲۰ تا ۸۰ ارزش کل برند را به خود اختصاص می‌دهد!

این شرکت در سال ۱۹۷۷ توسط برادران جری و مارک سیلورمن به عنوان یک شرکت تابعه Retail Ventures, Inc تاسیس شد. اولین مغازه میلر در سال ۱۹۸۶ در خیابان مدیسون افتتاح شد. این برند به ۲۰ فروشگاه در شهرهای بزرگ سراسر ایالات‌متحده رسیده‌است و در تعدادی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای با کیفیت بالا فروخته می‌شود.

تا کنون 23391 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

منظور از بصری بودن این است که نام انتخابی و المان‌های گرافیکی و رنگ‌ها که در کنار هم قرار می‌گیرند، تصویر و حس مدنظر شما را در ذهن کاربران پررنگ کنند. این سایت اوایل فقط برای فروش گوشی موبایل بود، اما کم‌کم توسعه پیدا کرد و الان همه‌چیز، از گوشی گرفته تا یخچال و تلویزیون، در آن پیدا می‌شود! به همین دلیل شرکت اپل که در ابتدا قرار بود نامش ماتریکس الکترونیک باشد به نام اپل کامپیوتر و سپس به اپل تغییر پیدا کرد. نام اپل یک پیشنهاد ساده بود که مطرح شد و همه آن را قبول کردند. نامی که تا سال‌ها بعد از انتخاب آن راضی باشید و حاضر باشید بابت تبلیغات و برندسازی دیجیتال آن هزینه‌های زیادی بدهید.

  • در بخش بعدی می‌خواهیم مراحل رسیدن به یک نام برند عالی را یک به یک با هم طی کنیم.
  • ممنون میشم اگر پیشنهاد و یا نظری در این زمینه دارین اعلام کنید .
  • آژانس بازاریابی NERDOMA با هدف ارائه خدمات نوین بازاریابی در سال ۱۳۹۷ تاسیس گردید.
  • اگر ثبت برند خود را با یک نام تجاری کوتاه شروع کنید، سریع‌تر شناخته می‌شوید و فراموش شدن نامتان سخت‌تر است.
  • اکساب، برند خاص و متفاوت آب آشامیدنی که نامش را از ترکیب اکسیژن و آب به دست آورده است.
  • برند دونا کارن در سال ۱۹۸۴ با هدف تولید پوشاک با قیمت مناسب برای آقایان و خانم ها و کودکان تاسیس شد.

اولین موتور جستجو که تخصصی برای انتخاب نام دامنه است، «نیم‌مش» یا چشمه اسم، نام دارد. شما در این موتور جستجو می‌توانید کلیدواژه انتخابی خود را وارد نموده و با انتخاب‌های قابل ثبت دامین خود مواجه شوید. انواع و اقسام دامنه‌ها از دات‌کام گرفته تا دات‌اورگ، دات‌کو و تغییراتی که خود سایت برای شما انجام می‌دهد را نشان می‌دهد. کافی است به تصویر زیر نگاهی بیندازید و مهم‌ترین نکاتی را که برای اخذ دامنه اینترنتی مناسب باید داشته باشید را فرا بگیرید. سپس در مرحله بعدی این 5 خط را به یک خط کاهش داده و در صورت امکان تنها در سه کلمه، مهم‌ترین کلیدواژه‌های کسب و کار خود را مشخص نمایید.

حواستان باشد که اولویت در جلسات طوفان فکری، تعداد بالای پیشنهادات است. خیلی راحت از چیزی خوشمان می‌آید و اسمش را روی برندمان می‌گذاریم. استیو جابز از این نام خوشش می‌آید و نام ارزشمندترین برند دنیا در سال‌های اخیر را اپل می‌گذارد. باشگاه بیلیارد دانش و بینش هم از چنین تکنیکی استفاده کرده است. این تکنیک در واقع عدم استفده از هر تکنیکی است که قبل و بعد از این تکنیک اشاره می‎کنیم.

معروفترین برندهای پوتین زمستانی

اوبر دو ژیوانشی بیش از هر طراح دیگری با مشتریان خود در ارتباط بود تا بتواند طرح‌هایی خیره‌کننده خلق نماید. در سال ۱۹۵۳ یکی از لباس‌های طراحی شده وی که برای زنان بود بر روی جلد مجله زندگی چاپ شد. طرح‌های ژیوانشی توسط افراد مشهور زیادی در فرش قرمز بر تن شده‌است که از آن میان می‌توان به ثبت برند رونی مارا در آکادمی اواردز و مدونا خواننده مشهور آمریکایی اشاره کرد. رالف لورن به خاطر تولید لباس های ورزشی Polo Ralph Lauren بسیار شناخته شد. او اولین فعالیت خود را با تولید و عرضه کراوات آغاز کرد. در حال حاضر این برند محصولاتی شامل عطر، لوازم خانگی و لباس های لوکس تولید می کند.

برای حمایت از اسم برند خود به ساخت شعار تبلیغاتی، لوگو و … بپردازید. در ایران نیز گروه گلرنگ سابقه زیادی در انتخاب نام برندهای خارجی و لاتین برای زیرمجموعه‌های خود دارد که شاید به علت گرایش مصرف در مخاطبان هدف کالاهای تندمصرف به محصولات خارجی دارد. برخی اسامی خاص برای برند را می‌توان از زبان‌های خارجی گرفت. فکر خود را در مورد معنی بیشتر برندها مشغول نکنید، اما در برخی موارد، آن‌ها دارای یک backstory جالب هستند. به عنوان مثال، سامسونگ به معنی ۳ ستاره به زبان کره‌ای و لگو به معنی بازی خوب در زبان دانمارکی است. به عنوان مثال در میان استارت‌آپ‌های ایرانی می‌توان به نام جاباما (سامانه رزرو آنلاین هتل، ویلا و اقامتگاه) به عنوان یک نمونه اسم برند کوتاه و توصیفی، اشاره کرد.

فیسبوک را یکی از راههای تبلیغاتی خود در آینده در نظر بگیرید. از اینرو چیزی که باید چک کنید این است که هیچ صفحه ای با نام موردنظر شما در آن ساخته نشده باشد. این باعث میشود افراد بسیار راحتتر شما را در فیسبوک یا تلگرام پیدا کرده و اطلاعات مورد نیازشان را دریافت کنند. تمامی این برندها جزئی از زندگی روزمره ما شده اند و نام آن ها بر کالاهای اساسی که ما هر روزه مصرف می کنیم نقش بسته است. اما آیا تا بحال با خود در مورد معنای این برندها فکر کرده اید؟ به نتیجه ای نرسیده اید؟ در ادامه در این راه به شما کمک خواهیم کرد. حال در این مرحله شما رسیده‌اید به تعداد زیادی نام که باید بسیاری از آن‌ها را فیلتر نمایید.

انتخاب نام زیبا برای برند یکی از پیش نیازهای مهم برای به ثبت رساندن برند است. به عبارت دیگر نام تجاری مانند چشم اندازی هستند که مدیران ارشد سازمان قصد دارند طبق آن کارهای خود را پیش ببرند. بر این اساس مدیریت نام تجاری عبارت است از یک تیم که برای به تصویر کشاندن جهانی که می خواهند آن را از طریق نام تجاری خود بسازند زمان و تلاش بسیار صرف کنند.

مثلا پپسی از نام آنزیم پپسین گرفته شده و واژه جدید خلق شده است. بحث از استانداردها و قوانین آن که می‌شود، متوجه می‌شویم که نامی که به ذهنمان آمده مناسب ثبت تغییرات شرکت است یا خیر. اما در نظر داشته باشید طوری نام گذاری نکنید که بابت آن متضرر شوید. نمی‌دانم وقتی یک نفر دغدغه نامگذاری برند دارد، در چه مرحله برندینگ است.