اقدامات لازم جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود هم به لحاظ شکلی و هم ماهوی با شرکت سهامی خاص تفاوت دارد. علاوه بر این در شرکت سهامی خاص برخلاف شرکت با مسئولیت محدود مدیران حتما باید سهامدار باشند. علاوه بر این در شرکت سهامی خاص سرمایه بر اساس سهام تقسیم می‌شود و مسئولیت صاحبان سهام به مبلغ اسمی سهام آن‌ها محدود است.

در خیلی موارد این سوال برای متقاضیان ثبت شرکت به وجود می‌آید که چه نوع شرکتی باید ثبت کرد. از دلایلی که این سوال برای هرکسی هم به وجود خواهد آمد تنوع زیاد شرکت‌های تجاری است. به همین منظور سعی بر این داریم در این مقاله با تفاوت‌های اساسی دو مدل کاری شرکت، یعنی شرکت مسئولیت محدود و شرکت سهامی آشنا شویم. در شرکت با مسئولیت محدود سرمایه به سهام تقسیم نشده و به صورت سهم الشرکه می‌باشد و برای آن ورقه‌ای به نام سهم الشرکه صادر نمی‌شود و مثل سهام آزادانه قابل معامله نمی‌باشد و رضایت سایر شرکاء برای انتقال آن شرط می‌باشد.

اعضای هیات مدیره در شرکت مسئولیت محدود

با وجود این، عرفاً کمترین میزان سرمایه برای این کار یک میلیون ریال در نظر گرفته می‌شود. مطابق با ماده ۱۰۲، سهم‌الشرکۀ شرکا نمی‌تواند به شکل اوراق تجارتی قابل‌انتقال اعم از با اسم یا بی اسم درآید. سهم‌الشرکه سامانه ثبت شرکت را نمی‌توان به غیر منتقل نمود، مگر با رضایت عده‌ای از شرکا که دست‌کم سه‌چهارم کل سرمایه متعلق به آن‌ها باشد و اکثریت عددی نیز داشته باشند. همچنین انتقال سهم‌الشرکه فقط به‌موجب سند رسمی قابل‌قبول خواهد بود.

ثبت شرکت مسئولیت محدود

اعضا هیئت‌ مدیره برای مدت نامحدود مگر اینکه خلاف این امر در اساسنامه مقرر گردد. ارائه ۲ نسخه صورت جلسه مجمع عمومی که توسط سهامداران و بازرسان امضا گردیده است. ابتدا طبق روال قبل می بایست به صورت سیستمی اقدام به درخواست تاسیس نمایید. 2) در فرم مربوطه، مشخصات اولیه مانند نام و نام خانوادگی، شماره تماس و آدرس را وارد نمایید و عملیات ثبت را شروع کنید. و همچنین برخی اطلاعات دیگر که حتما باید در قالب یک فرم تکمیل شود. نقل و انتقال سهام کاملاً ازاد نبوده و باید موافقت به حدنصاب سه چهارم شرکاء برسد.

سرمایه شرکت در شرکت مسئولیت محدود نشانگر چیست؟

امکان رشد و پیشرفت شرکت با ثبت بیشتر شده و می توان در سطح ملی و بین المللی به جایگاه خوبی دست پیدا کرد. متقاضی بایستی چند نام انتخاب و به واحد تعیین نام اداره ثبت ثبت شرکت شرکتها ارائه نماید. 2- برای تغییر تابعیت شرکت (ماده110 ق.ت) و همچنین ازدیاد سهم الشرکه شریک (ماده 112 ق.ت) هیچ اکثریتی نمی تواند تغییر دهد مگر به اتفاق آراء.

  • حداقل سرمایه ی مورد نظر که در اساسنامه ذکر می شود 1 میلیون ریال است.
  • “نکته بسیار مهم” این است که حتما دقت کنید و تحقیق کنید که این نوع شرکت برای کسب و کار شما مناسب است و از لحاظ قانونی نیازهای شما را پوشش میدهد یا نه سپس برای راه اندازی آن اقدام کنید.
  • اساسنامه در واقع یک قرارداد است که مشخص می کند شرکت چگونه باید اداره شود.
  • مسئولیت هر یک از شرکا در شرکت مسئولیت محدود به میزان سرمایه ای است که به شرکت آورده اند و این سرمایه هیچوقت به قطعات سهام تقسیم نخواهد شد.
  • به موجب ماده ” ۱۰۵ قانون تجارت ” مدیران شرکت کلیه اختیارات لازم را برای نمایندگی و اداره شرکت خواهند داشت.

در قانون تجارت، شرکت با مسئولیت محدود باید لااقل دو شریک داشته باشد. قانون تجارت سقفی برای تعداد شرکا معین نکرده است بنابراین، شرکت می‌تواند متضمن هر تعداد شریک باشد. ۶- درصورتی که مدارک توسط کارشناس اداره ثبت تایید شد ، برای ثبت در دفتر ثبت شرکتها اقدام شده و پیش نویس آگهی تاسیس شرکت در دفتر ثبت شرکت ها ثبت می گردد.

other