انتخاب نام برند نام تجاری

ارزش فوق‌العاده اسم برند باعث شده که برخی برندها هیچ کارخانه تولیدی نداشته باشند و فقط تولیدات کارخانه‌های دیگری را تحت نام برند خود عرضه کنند! در واقع آن‌ها دارند نانِ نام برند فوق‌العاده قدرتمندشان را می‌خورند. ارزش دارایی‌های کوکاکولا در سال ۲۰۱۸ میلادی برابر ۸۳ میلیارد دلار بوده در حالی که در همان سال ارزش فقط اسم برند آن ۶۶ میلیارد دلار برآورد شده است! یعنی در کمال ناباوری ارزش برند کوکاکولا معادل با ۸۰ درصد تمام دارایی‌های آن است. ثبت برند،اجازه استفاده از آن ها به اشخاص ثالث داده می‌شود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها می‌باشند.

اسامی برای برند

کلمات و واژه ها، عبارات ترکیبی از حرف، عدد، کلمه و رقم در کنار هم، تصاویر و علائم – نماد و آیکن که می توانند سیاه یا سفید باشند، همگی قابل ثبت هستند. در بسیاری از کشورها مواردی را می توان ثبت کرد که در ایران امکان ثبت آن ها وجود ندارد. شما از برندهای ثبت شده زیادی در زمینه های مختلف مطلع می شوید. برندهای مختلف همه منحصر به فرد می مانند و تشابهی ایجاد نمی شود.

نتیجه استعلام به صورت درصدی بیان می شود و درصد مشابهت برند پیشنهادی و عنوان آن را با برندهای ثبت شده پیشین اعلام می کند. اگر علامت و لوگو خاصی مد نظر شماست؛ با ما تماس بگیرید و تصویر علامت را از طریق واتسپ برای ما ارسال کنید تا ظرف یک ساعت نتیجه را به شما اعلام نماییم. در توضیحات بالا و فرمی که قرارد داده شد ما فقط یک نام از شما دریافت ثبت شرکت می کنیم اما گاهی شما می خواهید یک علامت تجاری را جستجو کنید. فرآیند استعلام قابلیت ثبت یک برند از اداره ثبت کاملا رایگان می باشد، فقط نیاز به کمی تجربه دارد که ما این مورد را به صورت آنلاین و رایگان برای شما به صورت پیامکی و آنی انجام می دهیم. ما می‌دانیم که آلفابت(الفبا)، یک سری از حروف است که به زبان و ارتباطات شکل می‌دهد.

چه عناوینی را نمی توان به عنوان برند ثبت کرد؟

حال اگر شما نماد و نام شرکت خود را مانند برند اپل، پوما، آدیداس و… تصویری را در ذهن مخاطب ایجاد کند به طبع تاثیر بیشتری در بیاد ماندن نام شرکت در ذهن افراد خواهد داشت. پسوندی برای نام شرکت خود در نظر بگیرید که رایج تر است و افراد هنگام سرچ کردن بیشتر از آن پسوند استفاده می کنند. به عنوان مثال پسوند استاندارد و رایج در بین مردم “.com” می باشد. حال اگر نام دامنه ی انتخابی شما در پسوند .com وجود نداشت بجای تغییر پسوند به “.net”, ”.info” , “.shop” نام جدیدی انتخاب کنید. قطعا تعداد زیادی از اسم‌هایی که انتخاب کرده‌اید قبلا رزرو شده‌اند. مجددا یادآوری می‌کنیم که اگر اسمی که انتخاب می‌کنید قبلا رزرو شده باشد همه‌ی تلاش‌های شما به هدر رفته است.

  • DE SPAR سرواژه‌ی جمله‌ی آلمانی Door Eendrachtid Samenwerken Profiteren Allen Regelmatig است؛ معانی اسامی برندهای معروف از طریق شرکت‌های متحد همه می‌توانند به سودهای منظم برسند.
  • سلام میخواستم بدونم برندهای آوش و آوین در زمینه قالیشویی و سازندگان دستگاه های مرتبط قالیشویی رو برام استعلام بگیرید.
  • لطفاً اول مراحلی رو که توی مقاله گفتیم انجام بدید اینکار شاید اولش یک کمی سخت به نظر برسه ولی بهتون قول میدم اسم‌های خیلی بهتری پیدا می‌کنید.
  • از مشاورین برندسازی کسب و کار کمک بگیرید و ایده‌های خود را با آن‌ها در میان بگذارید.
  • با این حال ، انتخاب نام تجاری تداعی کننده برای مدیران بسیار سخت است، زیرا این نوع برند نیاز به تبلیغات بسیاری دارد.

نام کاربری که کوتاه باشد باعث میشود تا بیننده در یک نگاه برایش قابل فهم باشد که با چه موضوع و محوصلاتی طرف خواهد بود. همین مورد خود به خود به برند سازی پیج شما که در ادامه مقاله به راه های برند سازی در اینستاگرام نیز خواهیم پرداخت کمک کرده باشد. در قسمت بالاتر که به انتخاب نام کاربری با تلفظ راحت اشاره کردیم و گفتیم اگر مجبور شدید از یوزرنیم بلند تری هم استفاده کنید اگر تلفظ راحتی داشت. اما باید این مورد را هم در نظر بگیرید که اسم پیج اینستاگرامی که بلند تر باشد تلفظ را هم سخت تر میکند و هم اینکه شکل بدی به صفحه پروفایل اینستاگرام شما خواهد داد. در مرحل اول برای آن که انگیزه مضاعفی برای کار کردن و وقت گذاشتن برای پیج خود داشته باشیم این میباشد که یک اسم پیج مناسب برای اکانت کاربری خود انتخاب کنیم. اغلب اوقات شرکت ­ها به دنبال نامی هستند که تمام فلسفه ­و ماهیت کسب وکار آنها را بیان کند.

زیرا با توجه به خاص بودن اسامی و زیبا بودن آن ها می تواند به راحتی خود را بین افراد در جامعه نمایان کرده و در ذهن دیگران ماندگار شود . در حیطه فعالیت خود و بر طبق موضوعات ثبت یک علامت تجاری باید به مواردی توجه شود که آن ها در انتخاب بهترین و خاص ترین نام یاری رسان شما خواهد بود . از جمله آن نکات می توان به جستجوی الهامات و مواردی خاص که در پیرامون یک برند و ارائه محصول به بازار وجود دارد اشاره کرد .

ما کلیه خدمات مربوط به برند، شرکت و موارد مشابه را انجام می دهیم. شما می توانید انجام همه این امور را به ما بسپارید و با خیال ثبت برند راحت وقت و انرژی تان را برای کار تخصصی تان سرمایه گذاری کنید. آنها ایده‌های نام را از مارک‌های معروف دیگر کپی می‌کنند.

نام برند جغرافیایی

البته توجه داشته باشید که اگر می خواهید از این عناوین استفاده کنید باید اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید. می توانید در این مورد با موسسات ثبتی و حقوقی مشورت کنید. برخی از نشانه ها دارای احساسات مثبت و در عین حال الهام بخش هستند.

نکته ای که باید بدان توجه کنید این است که در این سامانه، برندهای در حال ثبت که هنور روند ثبت آن ها تکمیل نشده در نظر گرفته نمی شوند. بهتر است هنگام انتخاب نام برند و قبل از این که برای استعلام آن اقدام کنید، نکاتی را در مورد انتخاب نام بدانید که استعلام برند مثبت درآید. در ادامه عناوینی را که نمی توان به عنوان برند ثبت کرد توضیح می دهیم. شما می توانید به صورت کاملا رایگان از طریق وب سایت ما به استعلام برند خود بپردازید. کارشناسان ما از تجربه خود استفاده کرده و ضمن پیگیری های لازم، در اسرع وقت وضعیت نام انتخابی شما را گزارش می دهند.

فراموش نکنید که این سوالات نشان دهنده ­ی گیج شدن مشتریان نیست، بلکه یعنی نام برند شما توانسته حس کنجکاوی آنها را برانگیزد. سپس، یک تصویر کلی از تصاویر بصری مربوط به شرکت خود را ایجاد کنید. با در نظر گرفتن تمرینات ذهنی ، تصورات بیشتری را ایجاد کنید. این رویکرد به ذهن شما کمک می کند تا مواردی را که هنوز در نظر نگرفته اید، به کار گیرید. با تمرین ذهن، با مفاهیم جدید و ارتباطات زبانی روبرو خواهید شد.

ویلانینور رامامجاندان دانشمند روان‌شناسی در سال 2013، مطالعه‌ای دقیق درباره‌ی ارتباط بین برخی قسمت‌های مغز با نشانه‌ها را منتشر کرد. او در مطالعه‌اش نتیجه گرفت که نشانه‌ها می‌توانند نمادی از عکس‌ها باشند و درک و تجربه‌ی مردم از صدا، توسط رنگ‌ها ثبت تغییرات و سلیقه‌ها صورت می‌پذیرد. هنگام انتخاب اسامی برند خاص، به کلمات با کاربرد روزمره، فکر کنید. هدف اصلی از انتخاب نام برند ماندگاری آن کسب و کار در ذهن مشتری است. به بیانی عامیانه می‌توان گفت برند چیزی است که مخاطب درباره شما می‌گوید.