انتخاب نام برند

اما این بدان معنی نیست که نامی تصادفی یا مبهم برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید. پیش از این گفته بودیم که اسامی باید به راحتی هجی شوند. اطمینان حاصل کنید پیگیری ثبت تغییرات شرکت که وقتی آن را با صدای بلند می‌گویید با کلمات دیگر اشتباه گرفته نمی‌شود. در این مورد مثالی نمی‌آوریم و به شما اجازه می‌دهیم از تخیل خود استفاده کنید.

شیفتگی ذاتی انسان ­ها به جهان طبیعت، آن را به منبع الهامی عظیم برای یافتن نام­ های احساسی تبدیل کرده است که همواره داستانی در پس خود دارند. طبیعت جایی است که انتقال پیام در آن به اشکال مختلف صورت می گیرد، به عنوان مثال شما می توانید به کمک آن خلوص، ناهمواری، اقلیم (سرد یا گرم)، یا حتی کیفیت مناسب را تعریف کنید. اسامی و عناوینی که با شئونات انقلاب اسلامی متضاد باشد ، قابل ثبت نخواهد بود .

با یک برنامه ریزی مناسب و دریافت مشاوره حقوقی از کارشناسان ثبت شرکت ، بهترین تصمیم را بگیرید و بر چالش نام گذاری موثر غلبه کنید. برای انتخاب لوگو و اسم برند باید علاوه بر مواردی که در مقاله ذکر شد به نوع کسب و کار و ویژگی که شما رو از رقبا جدا می‌کند توجه داشته باشید. لذا برای انتخاب درست لوگو و اسم برند پیشنهاد می‌شود که از افراد متخصص کمک بگیرید و آنها با شناخت کامل از کسب و کارتان بهتر شما را راهنمایی خواهند کرد. زیاد شنیده‌اید که می‌گویند اسم شما باید ساده و کوتاه باشد تا در ذهن مشتری سریع جای بگیرد ولی زیاد کوتاه بودن هم به چشم نمی‌آید و زودتر به فراموشی سپرده می‌شود. در انتخاب ثبت شرکت در تهران دقت کنید که حداقل از ۳ کلمه تشکیل شده باشد و از ۱۰ حرف تجاوز نکند. به خاطر سپردن اسم‌های بیشتر از ۳ کلمه هم بسیار دشوار است.

اسم برند ایرانی

شاید به نظرتان مسخره برسد اما این موارد واقعاً پیش می‌آیند. به ذهن سپردنش برای مخاطبان راحت نیست چون ذاتاً یک کلمه مخفف شده هیچ تصویر و حس خاصی در ذهن مشتریان ایجاد نمی‌کند. در دهه ۶۰ که تعداد فرزندان زیاد بود بیشتر خانواده‌ها اسم‌گذاری نوزادان جدید برایشان اهمیت زیادی نداشت.

درمطلب مورد اشاره مرحله اول یعنی تصمیم گیری وانتخاب کسب وکارمورد بررسی قراردادیم. اگرمطلب فوق را مطالعه نکرده اید ابتدا آنرا درهمین سایت آموزش خانواده راویژ مطالعه کنید و بعد این مطلب را بخوانید. در این قسمت مرحله دوم راه اندازی کسب وکار خانوادگی مورد بررسی قرار می دهیم. یکی از چالش‌های پیش رو برای راه اندازی یک برند فشن یابرند پوشاک، انتخاباسم برند لباساست.

خصوصاً این که چشمه‌های آب معدنی این کوه بسیار معروف بوده و همین موضوع انتخاب اسم این برند را بسیار شایسته‌تر می‌نماید. اگر میخواهید مرا بیشتر بشناسید، تا انتهای مقاله، همراهم باشید. مزیت یك اسم توصیفی این است كه آن‌ها داستانی با اسم تجاری واضح را بیان می‌كنند. با این حال ، نکته منفی این است که شما را متصل می‌کند و انعطاف‌پذیری را برای تنوع بخشیدن به محصولات یا خدمات شما کاهش می‌دهد. به عنوان مثال، اسم آدیداس از Adolph “Adi” Dassler ( آدی داسلر)، بنیانگذار شرکت گرفته شده است یا در ایران می‌توانید پشمک حاج عبدالله را در این گروه از نام‌ها در نظر بگیرید. اینها برندهایی هستند که اعتقادات و تجسم دیدگاه بنیانگذارانشان را در خود جای می‌دهند.

۱۳٫ اسم‌های عمومی

تو این مرحله سه صفحه فرود یکسان رو طراحی می‌کنین و تو هر صفحه فقط اسم برند رو تغییر میدین. همینطور بهتون توصیه می‌کنیم که از اسم و فامیلتون برای انتخاب نام برند استفاده نکنین. اینطوری احتمال فروشش خیلی کمتر میشه و ممکنه خریدار رو منصرف کنه. مثلاً شما ترجیح میدین یک ساعت گران‌قیمت رو از برند معصومی زادگان بخرین یا رولکس؟؟ خب مشخصه که اسم برند هم تو نشون دادن ارزش اون محصول تأثیر داره. تو این مقاله با موضوع جالبی با عنوان انتخاب نام برند همراهتونیم. خیلی از کسب‌وکارها برای پیدا کردن اسم مناسب برای برندشون جستجو می‌کنن.

پس از انتخاب اسم برند خود سریعاً برای گرفتن دامنه اینترنتی و سایر شبکه‌های اجتماعی اقدام کنید. برای حمایت از اسم برند خود به ساخت شعار تبلیغاتی، لوگو و … بپردازید. حال به برخی از قوانین نام‌گذاری برندها می‌پردازیم که بهتر است در فرایند انتخاب نام برند رعایت شوند. البته ناگفته نماند که ما این قوانین را یاد می‌گیریم که بتوانیم در بعضی مواقع آن‌ها را بشکنیم. زیرا بسیاری از اسم‌های عالی دنیا کوتاه نیستند، تعداد قابل توجهی از برندهای برتر املایی سخت دارند و بعضی از اسم‌ها هم بیشتر در خاطره می‌مانند.

مطمئنا می‌توانید برخی ایده‌ها را مطرح کنید و در نهایت تصمیم خود را بگیرید. اگر یک تیم یا شرکای کاری دارید بهتر است یک بحث گروهی در این باره انجام دهید. ایده‌های خود را یادداشت کنید و یک لیست با پنج یا نام تجاری بنویسید.

حتی بعضی وقت‌ها با وجود اینکه کلی وقت صرف این کار می‌کنیم، باز هم به نتیجه درست و مطمئنی نمی‌رسیم. به هر حال انگار مسئولیت خیلی بزرگیه و باید کلی وقت صرف انتخاب نام برند کنیم. در صورتی که شما به نحوه کارشناسی و رد نام شرکت خود اعتراض دارید می توانید اعتراض خود را در قالب یک فرم اعتراضی به سازمان ثبت شرکت­ها ارسال کنید. پس ازآن کارشناسی مجدد برای اسم درخواستی شما صورت می­پذیرد.

  • احتمال این که بخشی از مشتریان شما توقع داشته باشند که خود شخص شما به آن‌ها خدمات بدهید یا روی کار آن‌ها نظارت داشته باشید.
  • چارچوب‌هایی که در مورد قبل مورد بررسی قرار دادیم، انتخاب اسم برند را بسیار ساده‌تر می‌کنند.
  • اما هوشیار باشید برای این که بتوانید اسم کوتاه برند خود را در ذهن خریداران ثبت کنید باید به نوع لوگوی انتخابی نیز توجه داشته باشید.
  • نامی برای برند خود انتخاب کنید که مطمئن باشید در حافظه مخاطب می‌ماند.

پس از انتخاب اسم مناسب به مجوزی که تأییدکننده فعالیت شما در حوزه مورد‌نظر است نیاز دارید. اگر زمان و بودجه لازم برای انجام تحقیقات را داشته باشید می‌توانید در مورد اسامی کاندید شده تحقیقات ثبت برند تجاری وسیع انجام دهید. چگونه می‌خواهید اسم برند شما اجرا شود؟ اسم برند خود را کجاها استفاده می‌کنید؟ ( بر روی بسته‌بندی، روی محصولات و ویدئو و ….) چه قوانینی را باید رعایت کنید؟ و … .

بیزینس پلن چیست و چگونه یک نمونه بیزینس پلن بنویسیم؟

تیم مشاوران مدیریت ایران – تحت لیسانس CMCG کالیفرنیای آمریکادر منطقه خاورمیانه. 4- آیا نام دامین مناسبی برای این نام تجاری در دسترس است. سادگی نام برند، حتما اثر خود را بر قابلیت به یادسپاری و کاربردی بودن آن، تحمیل خواهد نمود. در “خودتوصیفی برند” به دنبال شناخت راحت‌تر مصرف‌کننده از وظیفه برند هستیم. این‌گونه برندها به علت عدم جلب نظر و برانگیخته ننمودن حس کنجکاوی مخاطب، هرگز موفق نیستند. نام استارت آپ شما نامی است که شما همیشه آن را می‌شنوید، می‌گویید، می‌نویسید و درمورد آن فکر می‌کنید.

در ادامه تعدادی نمونه اسم برند ایرانی پیشنهادی برند را برای شما مطرح می کنیم. شما می توانید از اسامی ذکر شده برای برند خود استفاده کنید. بسیاری از سلبریتی‌ها معروف دنیا مثلکایلی جنر(برند محصولات آرایشی) و در ایران مثللیلااوتادی(برند عطر و ادکلن) اسم خود را به عنوان نام تجاری برندشان انتخاب کرده‌اند. برخی از کسب و کارها از برند فعلی خود ناراضی هستند و درصدد تغییر آن می باشند، بنابراین از همان ابتدا بهتر است نامی مناسب برای ثبت برند انتخاب نمائید.