انواع ثبت شرکت

اساسنامه که تمام صفحات آن مشعر به امضای کلیه سهامداران باشد دردو نسخه. صورتجلسه مجمع عمومی موسسین بامضای کلیه سهامداران و بازرسان – هیات مدیره از بین سهامداران در دو نسخه. 1- در نفع و ضرر به نسبت سهم خواهد بود، چرا كه منظور از شركت مدنی، تجارت و خرید و فروش نیست.

  • 2) ورشکستگی یکی از شرکاء ممکن است به انحلال شرکت بیانجامد و انحلال شرکت به دلیل ورشکستگی شرکاء جنبه قهری دارد یعنی نیازمند صدور حکم انحلال به وسیله مرجع قضایی به سبب ورشکستگی شریک نمی باشد .
  • شرکتی است که تحت نام مخصوصی جهت انجام امور تجاری بین ۲ یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود به طوری که اگر دارایی شرکت برای ادای قروض و تعهدات شرکت کافی نباشد هریک از اعضای شرکت به تنهایی مسئول پرداخت تمام قروض و تعهدات شرکت در مقابل افراد ثالث است.
  • به این نکته بسیار مهم توجه کنید که ثبت شرکت ها اگر چه به ظاهر کار ساده ای است، اما نیاز به تخصص و مهارت دارد.
  • این شرکت ترکیبی است از شرکت تضامنی و شرکت با مسؤولیت محدود؛ به این صورت که یک یا چند نفر از شرکاء دارای مسؤولیت تضامنی اند و عده ای دیگر مسؤولیتشان در قبال طلبکاران محدود به آورده آن هاست.
  • قانونگذار فرانسه در قانون تجارت تعریفی از شرکت های تجاری بیان نکرده است زیرا در ماده ۱۸۳۲ قانون مدنی فرانسه شرکت های تجاری را تعریف نموده و نیازی به تعریف مجدد ندیده است .

این شرکت از حداقل سه شریک تشکیل می شود و ویژگی بارزش این است که صاحبان سرمایه، که به سهامدار تعبیر می شوند، دارای اوراق سهم هستند نه اینکه سهم الشرکه داشته باشند. در این نوع شرکت، سرمایه به سهام مساوی تقسیم شده و هر شریک مالک تعدادی از این سهام است. در چنین صورتی، هر یک از شرکا، مالک تعدادی سهم است و می تواند تعدادی از آنها را به کسانی که می خواهد منتقل کند.

لازم به ذکر است که گاهی (اگر در اساسنامه اجازه آن شده باشد) مدیر شرکت می تواند از سهامدارن و اعضای هیئت مدیره هم نباشد. در این حالت سرمایه اولیه باید در دو حساب بانکی باشد، اولین حساب، حسابی ارزی است که به نام شرکت خواهد بود و دومین حساب، باید به نام مدیر شرکت باشد. هر یک از شرکا متناسب از سهمی که دارند در سود و زیان شرکت سهمی هستند، این موضوع در هنگام ورشکستگی شرکت هم اهمیت زیادی دارد، زیرا طالبات شرکا باید متناسب با سهم آن ها باشد. ثبت بین الملل در این مقاله تلاش بر آن دارد تا به مطالبی درباره انواع شرکت های تجاری بپردازد ودرباره هر کدام یک از شرکتهای ثبتی مطالبی را ارائه نماید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

معرفی انواع شرکت های تجاری به زبان ساده و مقایسه میان آنها

دارای حداقل یک اختراع ثبت شده ارزیابی شده داخلی یا یک اختراع بین المللی مرتبط با حوزه کاری شرکت باشند. حداقل three سال سابقه فعالیت کاری یا علمی در حوزه فعالیت شرکت و یا سابقه مدیریتی داشته باشند. ویژگی های شرکت های دانش بنیان به دو دسته ویژگی های عمومی و ویژگی های اختصاصی تقسیم بندی می شوند .

انتقاد عجیب روس‌ها از مهاجم ایران

در این شرکت ها هم بعد از هزینه کردن سرمایه شرکت باید هر فرد با مسئولیت محدود به اندازه سرمایه خود یا سهم الشرکه خود در شرکت مختلط غیر سهامی و هر شریک ضامن نیز به اندازه تمامی بدهی های شرکت مسئولیت قبول نماید. شرکت مختلط غیرسهامی برای انجام امور تجاری با نام مخصوصی بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک بامسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل می‌شود. در واقع این شرکت‌ها ترکیبی از شرکت‌های تضامنی و شرکت با مسئولیت محدود هستند.

توجه داشته باشید که ترکیه همسایه ایران است و همین موضوع باعث می شود که سرمایه گذاری شما در کشوری باشد که به ایران نزدیک است. این موضوع شاید در ابتدای کار برای شما مهم نباشد، اما هنگام مهاجرت به کشوری دیگر، فاصله اهمیت بسیاری پیدا می کند، به همین دلیل این مورد را هم در بین مزیت های ثبت شرکت در ترکیه بیان کردیم. شرکتی است تجاری که تمام سرمایه آن منحصرا توسط موسسین آن تامین گردیده و تمام سرمایه به سهام تبدیل شده است.

تصویر شناسنامه کلیه سهامداران و بازرسان و کارت پایان خدمت در صورت مشمولی.

نکته جالب این است که یک شرکت سهامی حتی اگر فعالیت های تجاری و بازرگانی انجام ندهد، باز هم یک شرکت بازرگانی محسوب می شود. «شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون این که سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است» (ماده 94 ثبت شرکت در تهران قانون تجارت). «شرکت» در قوانین ایران به یک شخصیت حقوقی گفته می‌شود که عده‌ای برای دستیابی به هدفی مشخص آن را تاسیس می‌کنند. شرکت درواقع قراردادی است که بین حداقل دو نفر امضا شده و طبق آن، اعضای شرکت یا همان شرکاء، سود حاصل از سرمایه اولیه را تقسیم می‌کنند.

ثبت میزان همواره کوشیده است خدمات خود را به بهترین شکل ممکن در سریعترین زمان به انجام برساند و مشاوری امین برای مدیران و کارآفرینان عزیز کشورمان باشد. امور اداری و برند سازی شرکت خود را از zero تا 100 به ما بسپارید و تمرکز خود را بروی امور تخصصی کارتان بگذارید. در ادامه برای اجاره دفتر کار هم به مبلغ قابل توجهی نیاز دارید، این هزینه متناسب با محل دفتر شما و هم چنین متراژ آن متفاوت خواهد بود. شاید برای شما جالب باشد که در عمان ملیت های مختلفی مشغول به کار هستند و دستمزد هر یک از آن ها با دیگری تفاوت دارد. حال مسئولیت بدهی ها و تعهدات شرکت بر عهده شریکی است که عضویت عمومی دارد.