ایده برای اسم شرکت؛ انتخاب اسم مناسب برای شرکت

از عوامل اساسی و ابتدایی برای ثبت شرکت انتخاب اسم شرکت می باشد که برای این امر باید شرایط و ضوابط مربوط به آن را رعایت کنید تا نام مربوطه مورد تایید واقع گردد . ماده 4- مهلت اعتبار نام تایید شده اشخاص حقوقی که منجز به ثبت و اگهی می کردند نامحدود است در صورتیکه نام تایید شده شخص حقوقی در شرف تاسیس یا تغییر منجر به ثبت و آگهی نگردد صرفا سه ماه از تاریخ تایید نام اعبتار دارد. این مدت برای شرکتهای سهامی عام ، 6 ماه از تاریخ تشکیل مجمع عمومی موسس می باشد . ماده 3- اشخاص حقوقی که ثبت نام پیشنهادی آنها مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح است باید پیش از ارایه تقاضای ثبت تاسیس به مرجع ثبت شرکت ها ، به طریق مقتضی نسبت به اخذ مجوز اقدام و به ضمیمه مدارک تسلیم نمایند . در راستای تسهیل مراحل ثبت تاسیس شرکت ها و موسسات غیرتجاری و ایجاد رویه یکسان و شفاف در کارشناسی تعیین نام اشخاص حقوقی (انتخاب نام شرکت) ، مفاد” دستورالعمل اجراییتعیین نام اشخاص حقوقی” به شرح زیر تبیین می گردد. نمونه اسم شرکت ، انتخاب نام شرکت و اسم های تجاری شیک | ثبت …

  • همچنین میتوانید صفحه لیست اسامی خاص برای انتخاب اسم برند را برای دیدن نامهای اصیل و خاص بیشتر ، دنبال کنید.
  • برای به حداقل رساندن شباهت‌ها، نام یک شرکت باید حداقل از سه کلمه‌ی خاص یا به اصطلاح “سه سیلابی” تشکیل شده باشد و ترکیب مشابه آن‌ در اسم سایر شرکت‌های ثبت شده وجود نداشته باشد.
  • چنانچه می خواهید جهت نام شرکت بازرگانی اقدام کنید ولی اطلاعات لازم و کافی در این خصوص نداریدموسسه حقوقی پایش بهترین راهنمای شما در این خصوص می باشد.
  • عناوینی که مختص تشکیلات دولتی و کشوری باشند، از جمله نام‌هایی اختصاری که رسماً متعلق به دولت هستند، نظیرِ ایران، کشور، نزاجا، ناجا و… مگر با ارائه مجوز از مقام صلاحیت‌دار دولتی.

فقط اگر قصد ثبت برند به صورت رسمی دارید به قوانین نام‌های لاتین توجه کنید. جون در مرحله شروع یک کسب و کار، مسائل بسیار مهمتری از اسم برند وجود داره. اگر به تازگی کسب‌وکار خودتان ثبت شرکت در تهران را شروع کردید؛ اسم برند جدیدتان را کامنت کنید و برایمان بگویید چرا و چگونه این اسم را انتخاب کرده‌اید. مطمئناً راه را برای کسانی که به دنبال اسم برند هستند، روشن‌تر می‌کنید.

نام تجاری

سال ها پیش شما می توانستید در ایران نام های یک سیلابی یا نهایتاً دو سیلابی انتخاب نمایید، اما اکنون نام های انتخابی شما باید ۳ سیلاب (بخش) به بالا باشند. نکته مهم دیگر سختگیری‌های قانونی و حقوقی است و باید برای پیشگیری از مشکلات حتما در انتخاب نام دقت به خرج داد تا مشکلات مالی و قانونی پیش نیاید. این نام باید نشان‌دهنده موضوع و کارکرد آن باشد و نباید پیش از این توسط شرکت دیگری ثبت شده باشد. همیشه در انتخاب اسم باید دنبال اسامی رفت که متمایز باشد و وجه تمایز شرکت را نشان دهد. بهتر است قبل از انتخاب و اقدام برای ثبت حتما استعلام بگیرید تا نام انتخابی شما تکراری نباشد.

و هم بتونم تو زمینه واردات در زمینه قطعات خودرو و محصولات دانش بنیان فعالیت داشته باشم.چه نوع شرکتی مناسب هست؟ سهامی خاص رو انتخاب کرده بودم. چون سابقه شرکت رو هم برای مهاجرت در سال بعد لازم خواهم داشت، لازمه که از نظر حقوقی،آفیسر وقتی سابقه شرکت رو بررسی میکنه توجیه پذیر باشه. اسم شرکت و برند ثبت برند تجاری به دلیل خاص بودن باید کاملاً تخصصی انجام شود از این رو لیست نمونه اسامی قابل ثبت را می توانید از راه مشاوره آنلاین و تخصصی کارشناسان حقوقی ایلیا دریافت کنید. در مقاله مربوط به اسامی خاص نیز می توانید نمونه اسامی خلاقانه را مشاهده کرده و از این راه نامی مناسب برای شرکت و برند خود برگزینید.

انتخاب اسم شرکت بازرگانی

عاقلانه ترین کار این است که شما به عنوان مدیر یا موسس شرکت قبل از اقدام برای ثبت شرکت یک نام مناسب و مطلوب برای شرکت خود انتخاب کنید. اگر این پروسه در زمان مناسب انجام نشود ممکن است پس از ثبت شرکت تصمیم به تغییر نام شرکت بگیرید. هنگامی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار کوچک مطرح می شود انتخاب اسم اهمیت بسیاری پیدا می کند. گزینش یک نام مناسب که با اطلاعات کافی و توجه لازم انتخاب شده است، می تواند شرکت شما را تا اوج موفقیت بالا ببرد. از طرف دیگر انتخاب یک نام اشتباه نیز می تواند شرکت شما را نابود کند.

قوانین انتخاب اسم شرکت

موسسه حقوقی سفیر صلح، از شنبه تا چهارشنبه از ساعات 10 صبح تا 9 شب و پنج‌شنبه‌ها 10 صبح تا 6 بعدارظهر، آماده پاسخگویی به شما عزیزان می‌باشد. در اولین قدم باید برای استعلام باید به ثبت تغییرات شرکت بخش آگهی‌های قانونی رجوع کنید و با وارد کردن اطلاعات جستجو را انجام دهید. در این سایت تمام آگهی‌های اشخاص حقوقی با اطلاعات کامل و مشخصات آن‌ها به طور رایگان در دسترس شما است.

برای این کار می توانید با فراهم نمودن لیستی از اسامی انتخابی، نطر دیگران را نیز جویا شوید. خصوصا سعی نکنید با تغییرات جزئی روی اسامی برند‌های معروف به ایده برای اسم شرکت خود برسید. نباید هنگام انتخاب اسم شرکت از اسامی دانشمندان و شعرا و امثالهم استفاده شود. اسم خاص اسمی است که برای یک شی یا موجود زنده به کار می‌رود. مانند اسامی انسان‌ها، اسامی حیوانات، اسامی اماکن، اسامی مربوط به اشیا مانند صدف یا قلم. از اسامی اعداد هم می‌توان استفاده کرد اما باید با حروف نوشته شوند مانند صد.

تغییر نام بعد از ثبت شرکت با مسئولیت محدود، تغییری در شناسه ملی شرکت و شماره ثبتی شرکت ایجاد نمی کند بلکه فقط نام آن تغییر می کند. داشتن یک اسم زیبا و ماندگار برای شرکت می تواند تاثیر محسوسی در روابط تجاری شما بگذارد. مشاوره انتخاب اسم شرکت را کارشناسان ما در موسسه به شما ارائه می دهند. مشاوره انتخاب اسم شرکت در هنگام عقد قرارداد در محل موسسه انجام می شود. در اداره ثبت شرکتها با کارشناسان موسسه حقوقی مشهور تماس بگیرید.

نام شرکت از کلمه یا کلماتی تشکیل میشود که معنی داشته باشند. نام‌هایی که در آنها از عناوین، اسامی و اصطلاحات بیگانه استفاده شده باشد. البته واژه‌های نامتعارف، مخفف یا حتی لغات بیگانه به شرط تایید فرهنگستان زبان و ادب فارسی، قابل ثبت خواهند بود. اضافه کردن کلمات توصیفی از قبیلِ نو، اصل، نوین، برتر و برترین به اسامی ثبت‌شده قبلی قابل تایید نیست. مخصوصا وقتی یک برند موفق می‌شود افراد بسیاری شروع به کلون سازی از اسم و رسم آن می‌کنند پس ریسک این موضوع را هم بهتره درنظر بگیری.

ما اینجا درباره انتخاب نام توضیح دادیم و اطلاعی از جزئیات قوانین نداریم. در آخر هر کدام از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشتند را به‌عنوان اسم برند خود انتخاب کنید. اگر در حال حاضر مشتریانی برای محصولات خود دارید، می‌توانید با استفاده از ابزارهای نظرسنجی آنلاین مثل ارسال ایمیل انبوه از آن‌ها بخواهید راجع به اسم برند جدیدتان نظر بدهند. احتمالاً بعد از مدتی متوجه می‌شوید یکی دوتا از این دسته‌ها بیشتر با سلایق شما جور درمی‌آیند، اما سعی کنید تیم طوفان فکری خود را به چالش بکشید و در هر دسته چند اسم تجاری پیدا کنید. در آخر از میان تمام آن‌ها 10 الی 15 اسمی که بیشترین رأی را آورند را انتخاب کنید.