بایگانی های Ethereum

بیت کوین چند نوآوری اساسی ارائه داده که امکان هماهنگی کاربران در سراسر جهان را بدون نیاز به یک سامانه مرکزی فراهم می‌کند. با اجرای شبکه Bitcoin توسط کاربران در رایانه‌های خود، این امکان برای آن‌ها فراهم می‌شود تا در یک محیط بدون نیاز به اعتماد و غیر متمرکز، نسبت به وضعیت این پایگاه داده مالی به توافق برسند. از زمان هوشمند سازی فرایند‌ها زمان زیادی می‌گذرد با این وجود، بزرگ‌ترین تفاوت فرایند قراردادهای هوشمند با فرایندهای معمولی در اینترنت، غیرمتمرکز بودن و عدم بازگشت آن است. مثلا تراکنش‌های بانکی به صورت هوشمند انجام می‌گیرند اما بانک مرکزی می‌تواند از انجام یک تراکنش جلوگیری کند. در قراردادهای هوشمند، شخص یا نهادی قادر به کنترل یک قرارداد نیست و وقتی مفاد یک قرارداد صحیح باشد، این قرارداد به صورت کاملا خودکار اجرا می‌شود.

  • تنها شباهت این دو بلاکچین این است که آنها کل تاریخ معاملات شبکه های مربوطه خود را ذخیره می کنند، اما بلاکچین اتریوم کارهای بسیار بیشتری را انجام می دهد.
  • در اغلب سیستم هایی که از تابع هش رمزنگارانه استفاده می شود، “اثبات کار” نیز گنجانده شده است.
  • استفاده از رایانه شخصی (استخراج CPU) احتمالاً شما را خیلی دور نخواهد کرد.
  • بنابراین با مشاهده یک بلاک، می‌توان نسبت به اتصال آن به زنجیره بلاک‌ها اطمینان حاصل کرد.
  • با توجه به داده‌های منتشر شده توسط کوین‌تلگراف مارکتس پرو، با بالا رفتن یکی از مهم‌ترین شاخص‌های سلامت بازار، بیت کوین همچنان بزرگ‌ترین ارز دیجیتال با ارزش بازار حدود ۱.۲ تریلیون دلاری است.

برخلاف بیت کوین، بلاک چین Ethereum قابل برنامه‌ریزی است، بنابراین کارهای بسیار بیشتری می‌توان با اتر انجام داد. رمز ارز ETH به عنوان عامل حیات شبکه اتریوم در برنامه های مالی غیر متمرکز یا دیفای ، صرافی‌های غیر متمرکز، بازی‌ها و موارد دیگر استفاده می‌شود. DAO یک سازمان کاملا مستقل، غیرمتمرکز و بدون رهبری واحد است که توسط کد برنامه نویسی روی مجموعه‌ای از قراردادهای هوشمند نوشته شده و روی بلاک چین اتریوم اجرا می‌شود. یک شکاف DAO باعث شد که بلاک چین جدیدی به وجود بیاید و به دنبال آن «اتریوم کلاسیک» هم پدید آید. در واقع اتریوم قدیمی را اتریوم کلاسیک می‌گویند و اتریوم جدیدی که از DAO به وجود آمد را مورد استفاده قرار دادند. اتریوم Ethereum نسل دوم ارز های دیجیتال بوده و در واقع یک پلتفرم است که علاوه بر پشتیبانی فعالیت های مربوط به پول دیجیتال امکان انجام قرارداد های مختلف را به صورت دیجیتال و غیر متمرکز فراهم نموده است.

Vechain Vip193 را در شبکه آزمایشی عمومی راه اندازی می کند و به پیاده سازی Vechain Poa 2 Zero نزدیک می شود

با جستجو در اینترنت مراکزی که دستگاه‌های ماینر را خرید و فروش می‌کنند پیدا خواهید کرد. اما توجه کنید که در حال حاضر استخراج ارزهای دیجیتال در ایران نیاز به داشتن مجوز از وزارت صمت دارد. نحوه ریگ بندی دستگاه‌ها و برق مصرفی و دمای هوا و توان پردازشی دستگاه مورد استفاده هزینه و درآمد ناشی از این دستگاه‌ها متغیر است.

ethereum

اتریوم در واقع پلتفرمی متن باز مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین است که به توسعه دهندگان امکان ساخت و گسترش برنامه های کاربردی غیرمتمرکز ، قراردادهای هوشمند و دیگر برنامه های پیچیده مالی را می دهد. در بستر اتریوم برنامه‌ها تحت کنترل و نظارت هیچ سازمان و نهادی نخواهند بود و تراکنش‌ها و معاملات روی شبکه اتریوم به صورت کاملاً مستقل از بانک‌ها یا سایر نهادهای مالی انجام می‌شوند. اتریوم این فناوری را از بیت کوین گرفت و به طور قابل ملاحظه ای قابلیت های آن را گسترش داد.

نخستین نشست تخصصی مراقبت‌های حمایتی و تسکینی در سرطان

به طور خلاصه، اگر اتریوم قصد دارد ستون فقرات سیستم جدید مالی باشد، باید بتواند تراکنش‌های بسیار بیشتری را در هر ثانیه پردازش کند. با توجه به ماهیت غیر متمرکز شبکه، این یک مشکل فوق العاده دشوار بوده و توسعه‌دهندگان Ethereum سال‌ها است که در مورد آن فکر می‌کنند. در زمان نگارش این مقاله مجموع اتری که استخراج شده حدود 113 میلیون واحد است. برخلاف بیت کوین، در زمان راه‌اندازی اتریوم به طور عمدی تصمیم‌گیری در رابطه با برنامه انتشار توکن اتر یعنی رمز ارز ETH انجام نشد. بیت کوین تلاش کرد تا با محدود کردن میزان عرضه و کاهش تدریجی تعداد سکه‌های جدید، ارزش خود را حفظ کند.

مثلاً تراکنش‌های بانکی به صورت هوشمند انجام می‌گیرند اما بانک مرکزی می‌تواند از انجام یک تراکنش جلوگیری کند. در قراردادهای هوشمند، شخص یا نهادی قادر به کنترل یک قرارداد نیست و وقتی مفاد یک قرارداد صحیح باشد، این قرارداد به صورت کاملاً خودکار اجرا می‌شود. همانطور که احتمالا می‌دانید، یکی از مزایای بزرگ بیت کوین این است که برای هماهنگی عملکرد شبکه به هیچ نهاد مرکزی و هماهنگ کننده‌ای احتیاج ندارد. حال به این مسئله فکر کنید که اگر از این مدل به عنوان ایده اصلی استفاده شده و برنامه‌های قابل برنامه‌ریزی در آن قرار داده شوند، این پتانسیل و ویژگی بسیار خوبی برای برنامه‌های کاربردی دیفای است.

anonymous