تشریفات قانونی ثبت شرکت تعاونی چیست ؟

شرکت تعاونی کشاورزی نوعی شرکت تعاونی تولیدی خواهد بود که در امور مربوط به کشاورزی فعالیت می کند و در ردیف شرکت های تولیدی شناخته می شود. پس از اخذ موافقت نامه نیز اداره تعاون روستایی کپی از اساسنامه و آگهی ثبت را به اداره تعاون ارسال می کند. از شرایط تشکیل این شرکت ها می توان به تاسیس تعاونی با حداقل 7 عضو سهامدار و تامین شرایط عضویت اشاره نمود.

6- در تمامی انواع تعاونی ها تعداد اعضاء در زمان ثبت و دوران فعالیت باید دقیقاً مطابق با طرح تاسیس و تغییرات بعدی آن باشد . الف- دریافت مجوز فعالیت در موضوع طرح پیشنهادی از مراجع ذیربط (در صورتی که موضوع نیاز به مجوز فعالیت داشته باشد) به نام اعضای هیات موسس تعاونی در شرف تأسیس. 3- شركت های تعاونی فقط به منظور رسیدن به اهداف خاصی كه در ماده ١ قانون سامانه ثبت شرکت بخش تعاون آمده ، می توانند تشكیل شده و فعالیت نمایند. قالب های ثبتی شرکت هفت نوع می باشد که یکی از آنها تعاونی می باشد که در اینجا به آن اشاره میکنم. • حداقل تعداد اعضاء در زمان ثبت و دوران فعالیت شرکتهای تعاونی نباید از 7 عضو کمتر باشد. برای واحدهای صنفی شهرستانها و برای هر واحد کارمندی و کارگری فقط یک شرکت تعاونی در هر موضوع فعالیت تشکیل می‌شود.

ثبت شرکت تعاونی

گفتنی است که در سایر مجامع عمومی که برگزاری انتخابات در دستور جلسه نباشد، فاصله زمانی تاریخ دعوت تا برگزاری جلسه، حداقل دَه روز و حداکثر بیست روز خواهد بود. براساس ماده ی 9 قانون تجارت شرایط ثبت شرکت بر این است که باید تابعیت کشور را داشته باشید . نباید هیچ شخص ورشکسته ای ثبت شرکت انجام و البته نباید در شرکت تعاونی دیگری عضو ویا سابقه ی اختلاس یا کلاهبرداری داشته باشد. برای ثبت شرکت تعاونی باید مجوز های لازم از مراجع ذی صلاح اخذ گردد بدین منظور که اتحادیه مربطو به تعاونی اجازه خود را مبنی بر ثبت شرکت تعاونی صادر نماید. در همان جلسه اول مجمع عمومی عادی اعضا هیات مدیره انتخاب می‌گردند و با تشکیل اولین جلسه هیات مدیره،اسامی و مشخصات کامل اعضای هیات مدیره و مدیر عامل و بازرسان شرکت تهیه و جهت بررسی تقدیم اداره کل تعاون می‌گردد. ماده 14- هیات مؤسس هنگام تشکیل اولین مجمع عمومی عادی،برگه ورود به جلسه را از داوطلبان عضویت اخذ نموده و اسامی حاضرین را (طبق فرم شماره 5) با امضای آنان تکمیل و پس از انتخاب هیئت رئیسه مجمع برای اعمال کنترل در اختیار آنان قرار می‌دهد.

ثبت شرکت خدماتی

عضویت در شرکت های تعاونی عام برای عموم مردم آزاد بوده و می توانند بر حسب نوع تعاونی که وزارت تعاون مشخص کرده، عضو بپذیرند. طبق ‌ماده ۲ قانون شرکتهای تعاونی؛ شرکت تعاونی شرکتی است از اشخاص حقیقی یا حقوقی که به منظور رفع نیازمندیهای مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضاء از‌ طریق خود یاری و کمک متقابل و همکاری آنان موافق اصولی که در قانون شرکت های تعاونی تصریح شده تشکیل می‌شود. این شرکتها تفاوتهایی با سایر شرکتها دارند که در این مطلب به بیان مقررات این شرکت می پردازیم. در صورت تصمیم مجمع عمومی فوق العاده کاهش تعداد اعضا از حد نصاب مقرر در صورتی که حداکثر ظرف مدت ٣ ماده تعداد اعضا به نصاب مقرر نرسیده باشد.

  • ♦ لیست و مشخصات اعضای هیئت مدیره ، بازرسان و مدیرعامل وهمینطوراعضای علی البدل(فرم شماره ۴)به همراه تصویرشناسنامه وآخرین مدرک تحصیلی آنها.
  • گفتنی است که در طرح پیشنهادی اساسنامه، باید به ضرورت تاسیس شرکت تعاونی اشاره شود و دلایلی توجیهی مبنی بر تناسب داشتن اهداف آن با برنامه‌های مصوب جمهوری اسلامی ایران ارائه شود.
  • ساز و کار شرکت های تعاونی به این صورت است که عده ای از اشخاص حقیقی مانند دوستان، همسایگان، خویشاوندان، همکاران و… دور هم جمع می شوند و برای هدفی مشترک تلاش می کنند.
  • برای تشکیل هر شرکت تعاونی باید از وزارت خانه مربوطه “موافقت نامه تشکیل” اخذ گردد که قبل از دریافت “موافقت نامه تشکیل”، باید از وزارت تعاون نمونه اساسنامه را دریافت کنید و در اختیار اعضا و شرکا بگذارید.

مدیرعامل و عضو جانشین هیات مدیره و بازرس اصلی و بازرس جانشین مشخص شوند. ♦ در تابلوها و سربرگهای شرکتهای تعاونی ذکر عنوان «تعاونی» ضروری است و باید بطور خوانا قید شود. ۱۰ – صنایع کوچک صنایعی است که به وسیله وزارت اقتصاد مشخص و اعلام می‌شود. وظیفه تعیین تأمین سرمایه و امکانات شرکت و نحوه بررسی آن را بر عهده دارند و باید بانک افتتاح کننده حساب شرکت را نیز تعیین کنند. ۵-تعاونی ها می توانند برخلاف سایر شرکت های تجاری اتحادیه تشکیل دهند. تیم تخصصی مشاوران با بیش از 36 سال تجربه فعالیت در خدمت شما عزیزان می باشد.

دستور العمل تشكيل تعاوني ها:

مجموعه فعالیت هایی که از یک مجموعه خدمات رسان به متقاضیان ارائه میگردد والزاما اشکار نمیباشد ومالکیت چیزی را به همراه ندارد. در صورت نیاز به هرگونه مشاوره می توانید با ما تماس حاصل فرمایید. و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی شرکاء از طریق خودیاری و کمک متقابل و همکاری آنان و تشویق به پس انداز تشکیل می شود. شرکت مختلط سهامی و غیرسهامی؛ تفاوت و شرایط ثبت آنهاشرکت مختلط سهامی و غیرسهامی چیست؟ چه تفاوت‌هایی بین شرکت مختلط سهامی با غیرسهامی وجود دارد؟ چگونه باید شرکت مختلط سهامی و غیرسهامی را به ثبت رساند؟ تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

شرکتی است که عضویت در آن برای قشر خاصی می باشد مثل دانشجویان ، زنان ، وکلای دادگستری و … و شرکت موظف به پذیرش متقاضیان واجد شرایط بوده و از این نظرمحدودیتی برای عضویت وجود ندارد و درنتیجه سهام آن صرفا به افراد واجد شرایط واگذار می شود . تشکیل اولین جلسه موسسین شرکت موسوم به جلسه مجمع عمومی موسسین و تنظیم و تایید اساسنامه و تنظیم اظهارنامه و تایید آن توسط کلیه اعضا. در ضمن باید اعضا هیئت مدیره و هیئت رئیسه نیز که سه نفر هستند مشخص شوند.

دیدگاه خود را ثبت کنید

حداقل هزینه ثبت شرکت در سال ۱۳۹۹ حدود ۱.۳۰۰.۰۰۰ تومان (سیزده میلیون ریال) است. پس از انتخاب هیئت‌مدیره، وظایف هیئت‌موسس به پایان می‌رسد و هیئت‌رئیسه مجمع ضمن تنظیم صورت‌جلسه، کلیه مدارک مربوط به برگزاری مجمع را که به امضای آنان رسیده است به هیئت‌مدیره تحویل می‌دهند. سپس هیئت‌مدیره در اولین جلسه خود، رئیس، نایب‌رئیس، منشی، مدیر عامل و صاحبان امضای مجاز را انتخاب می‌کنند و به یکی از اعضای هیئت‌مدیره یا مدیر عامل وکالت می‌دهند تا تشریفات قانونی ثبت تعاونی را به انجام برساند.

anonymous