ثبت برند و علامت تجاری,مزایا،مراحل و مدارک مورد نیاز در ثبت برند,ثبت نارین

یکی از رایج ‌ترین سوالاتی که صاحبان کسب و کار جهت ثبت برند اینترنتی تجاری خود از ما می ‌پرسند این است که “چگونه یک نام تجاری مناسبی انتخاب کنیم؟” حال برای شفاف سازی موضوع انتخاب نام برند تجاری در ادامه ۷ نکته بسیار مهم شرح داده شده است. اکنون برای انتخاب هوشمندانه جهت ثبت نام تجاری با هم این نکات را می ‌خوانیم. نام تجاری به معنای امروزی رشته‌ای از بازاریابی است که در قرن نوزدهم با ورود محصولات بسته‌بندی‌شده، به وجود آمد. صنعتگران چینی حدود ۲۰۰۰ سال پیش علائم خاص خود را به عنوان علائم تجاری، داخل یک نیم دایره (و بعدها ربع) بر پشت ظرف چینی ساخته‌شده حک می‌‌کردند. با پیشرفت تجارت بین کشورها و اقوام مختلف در قرن ۱۲، نشانه‌های تجاری به‌تدریج روی کالاها و اسناد تجاری نیز نقش بستند و در سال ۱۳۶۳ میلادی به دستور شاه ادوارد سوم (پادشاه انگلستان) استفاده از علائم تجاری برای برخی از تجار و صنعتگران اجباری شد. هنگامی که قصد ثبت علامت در تهران را دارید می بایست با در نظر گرفتن طبقه بندی علائم تجاری نسبت به ثبت برند خودتون اقدام کنید و قبل از اقدام به ثبت برند لازم است که اطلاعات درست و کاملا صحیحی نسبت به طبقه بندی علامت تجاری خود داشته باشید.

  • چرا که کوتاه بودن این نام باعث شده تا نام برند در ذهن مخاطب در جایگاه مناسبی قرار بگیرد.
  • وقتی یک شرکت تولید کننده مواد شیمیایی صنعتی برند خاصی را به نام خود به ثبت می رساند دیگر هیچ شرکتی فعال در زمینه موارد مذکور در طبقه اول مجاز به ثبت برند مشابه به آن نیست.
  • تنها تفاوتی که وجود دارد این است که برای ثبت شرکت یا ثبت برند در هرکدام از شهرهای مورد نظر باید به اداره مربوطه در همان شهر مراجعه کرد و مدارک و اطلاعات را به آن اداره تحویل داد.
  • در صورتی که پرونده ناقص باشد، متقاضی باید پیگیری کرده و مشکلات موجود در پرونده را حل کند.

اظهارنامه به عنوان سندی رسمی و قابل ارائه به مراکز قضایی در صورت بروز اختلاف فیمابین شرکا و سهام داران می باشد و نحوه تکمیل آن باید کاملا دقیق باشد. ثبت برند مانند ثبت شرکت در محل اداره ثبت شرکت ها انجام میپذیرد و برای این منظور می بایست به سامانه ثبت برند مراجعه نمود در حالی که ثبت علامت تجای در سامانه اینترنتی ثبت علامت تجاری به ثبت میرسد. مزایای ثبت برند به طور کلی شامل حقوق قانونی تجارت های مرتبط با برند انتخابی شما خواهد شد. برند شما تک و جدا از هر محصول دیگری در بازار خواهد بود و بازاریابی را برای نمایندگان شما آسان تر خواهد کرد.

اخذ رتبه ۵ پیمانکاری آب ، پیمانکاری آب ، مدارک مورد نیاز برای اخذ رتبه ۵ آب

بر اساس این که طرح برند شما به‌چه صورتی باشد، باید یکی از گزینه‌های موجود در فرم را انتخاب کرده و نسبت به پر کردن موارد درخواستی اقدام کنید. پس از ورود به پرتال و تایید تعهدنامه‌ی آن، باید نوع عملیات خود را انتخاب کنید. عملیات در نظر گرفته شده در سامانه 4 ثبت شرکت نوع است که اظهارنامه جدید، اعتراض، اضافه کردن کالا به اظهارنامه و تغییر علامت را شامل می‌شود.

هر بازرگانی که محصول خود را به بازار عرضه می کند می تواند برند مخصوصی برای آن محصول اختیار نماید ، ثبت شرکت کریمخان تمامی امکانات لازم جهت ثبت برند را در کمترین زمان برای شما مهیا می سازد. اطلاع از قوانین صحیح استفاده و نگهداری برند و مسائل آن نیز بخش مهم پس از ثبت برند است که نیازمند همراهی یک کارشناس و وکیل زبده در امور ثبت نام و علامت تجاری می باشد. اولین مرحله ثبت برند یا نام تجاری تسلیم اظهارنامه ثبت نام و علامت تجاری به اداره ثبت علائم تجاری است که توسط کارشناسان ما در حداقل زمان ممکن صورت می پذیرد. بعد از تایید اظهارنامه اکنون نوبت آن رسیده که ثبت علامت کنید. پیشنهاد می کنیم این کار را به دست افراد و گرافیست های متخصص در این زمینه واگذار نمایید تا بهترین شکل و نشان تجاری را برای شما به ثبت برسانند. ثبت علامت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی شکل و شمایل کار شما را نشان می دهد.

ثبت برند و علائم تجاری چگونه صورت می گیرد ؟

بعد از این مرحله، در دو نوبت باید آگهی جهت ثبت برند منتشر شود، ۳۰ تا ۴۰ روز کاری جهت آگهی نوبت اول و ۲٫۵ ماه جهت دریافت نهایی گواهینامه ثبت برند زمان لازم است. بعد از انجام این مراحل می‌توانید به اداره مالکیت معنوی مراجعه و برند ثبت شده خود را دریافت کنید. هر یکی از اشخاص حقیقی و حقوقی که خدمات یا محصولات خود را دارند می‌توانند نسبت به ثبت برند تجاری در ایران اقدام کنند. برای استعلام برند خود قبل از ثبت بصورت کاملاً رایگان و سریع و بدون نیاز به داشتن تجربه و دانشی خاص، برند مورد تقاضای خود را در طبقه مورد نظرتان استعلام نمایید و چنانچه «عین و یا شبیه» برند مورد نظرتان قبلاً برندی ثبت نشده بود آنگاه با خیالی آسوده مراحل ثبت برند را آغاز نمایید.

موسسه بین المللی مشهور تشکیل شده از مجربترین وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری در رشته‌های مختلف، کارشناسان با تجربه امور ثبتی، قضات سابق و بازنشسته خوشنام محاکم قضایی، مهندسان کامپیوتر در رشته‌های گوناگون و جمعی دیگر از کارمندان جوان و پر نشاط است. همانطور که مشاهده می نمایید چنانچه پرونده ثبت علامت تجاری شما از سوی اداره با اخطار رد مواجه شود و همچنان نسبت به ثبت آن اصرار داشته باشید، راهی طولانی و سخت در پیش دارید. دادگاه با جلب نظر کارشناس متخصص به موضوع رسیدگی و رای لازم را صادر می‌نماید که طرفین دعوا (متقاضی ثبت برند به عنوان خواهان و اداره ثبت علائم تجاری به عنوان خوانده دعوا) حق دارند تا در زمان قانونی به این رای اعتراض کنند.