ثبت برند و علامت تجاری * راهنمای فوق العاده ثبت علامت تجاری موسسه حقوقی دادمهر

در این گونه موارد ، درج عبارتی دال بر اینکه درخصوص آن بخش از علامت حق استفاده انحصاری درخواست نمی‌شود، ضروری است. پس از ۳۰ روز از انتشار روزنامه رسمی مرحله ی اول، باید هزینه ی انتشار در روزنامه ی رسمی مرحله دوم و هزینه ی ثبت نشان را پرداخت نمایید. مورد دهم) ازآنجایی که در صنعت مواد غذایی، لوازم خانگی، مواد بهداشتی رقابت بسیار است بایستی از نامی که بتواند در بازار اقتصادی و تجاری بدرخشد و همگام با دیگر اسامی نباشد، بهره برد. نام تجاری شما باید به گونه ای باشد که مشخصات محصول شما را توصیف کند . در ضمن اگر صاحب برندی هیچ اقدامی جهت تمدید انجام ندهد، اعتبار علامت تجاری او بصورت کامل از بین خواهد رفت. تعهد دائمی یک فروشنده به خریداران جهت ارائه مجموعه ای از ویژگی ها، مزایا و خدمات خاص می باشد.

  • ۸- در صورتی که نام تجاری شما رد شود، شما باید از ابتدا علامت و نام تجاری خود را تغییر دهید.
  • طبق یافته های باستان شناسی و مطالعات انجام گرفته بر روی این یافته ها و علامت ها و سایر نشانه های دیگر حدود برآرود شده برای پیدایش اولین نشانه گذاری روی محصولات به حدود حداقل 4000 سال پیش بر می گردد .
  • این آگهی برای این است که کلیه افراد به مدت یک ماه فرصت داشته باشند تا به این نماد اعتراض وارد کنند و اگر شباهتی وجود دارد سازمان مطلع شود.
  • بعد از تایید اظهارنامه اکنون نوبت آن رسیده که ثبت علامت کنید.
  • این موضوع می تواند مشکلات بسیاری را برای شما به دنبال داشته باشد که به تعدادی از آن اشاره خواهیم کرد.

چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ هردوی شما شکست می­خورید و کسی که بیشتری ضرر را متحمل می­شود شما هستید. هرگاه تقاضای ثبت علامت تجاری مورد پذیرش مرجع ثبت قرار گیرد، مراتب به صورت پست الکترونیکی (ایمیل) یا از طریق پیامک (اس ام اس) به متقاضی اعلام شده و وی باید ظرف ۳۰ روز پس از تاریخ اعلام، جهت پرداخت هزینه‌های مربوط به ثبت علامت و انتشار آگهی اقدام نماید. در صورت عدم پرداخت هزینه‌ها در مهلت مقرر فوق، اظهارنامه کان لم یکن تلقی می‌گردد. برند نام و نشانی که از حروف، اعداد، شکل های هندسی و یا ترکیبی از آن تشکیل شده که منجر به شناسایی یک برند و خدمات یک شرکت می شود در واقع مهمترین عامل بازاریابی انتخاب نام تجاری مناسب است. مشاوره در مورد موضوع فعالیت نام انخابی برند با مشاوران تخصصی ثبت ونک مرتبط در زمینه مدارک مورد نیاز و مراحل ثبت برند و مرات زمانی که طول می کشد تا برند ثبت شود برند باید طوری انتخاب شود که ساده و در ذهن ماندگار باشد که وقتی فردی می بیند تداعی محصولات شما شود. به عنوان مثال نام محل کسب و مغازه شما که در بازار به این نام شناخته شده اید یا محصولی که بسته بندی کرده و در کل شهر یا کشور توزیع می نمائید .مثلا خودرو بی ام دبیلیو درای نام تجاری بی ام دبیلیو است .

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برند یا علامت تجاری چیست؟ هدف از ثبت علامت چیست؟ انواع برند ها و مزایای ثبت برند و لوگو همچنین مدارک مورد نیازبرای ثبت برند و تمدید آن و در آخر هزینه ثبت برند چقدر است؟ در ادامه با پترو کاران فردا همراه باشید. در انتها خاطر نشان و تاکید می کنم تهیه و طراحی برند تجاری یک کار تخصصی است و باید تمامی آنچه که در ذهن دارید را به مشتری و جامعه انتقال دهد . لذا اولا تاکید می کنم طرح خود را بسیار حرفه ای ثبت شرکت تولید کنید و از صرف زمان و هزینه ترسی به دل راه ندهید چرا که بنیاد فعالیتی و توسعه کار شما به شدت به برند خوب شما بستگی دارد . برندی که با آن همه دقت و صرف هزینه و زمان طراحی شده و تمامی جوانب آن برای اینکه بتواند جامعه هدف ما را تامین نماید و در واقع بسیاری از هدف گذاری ها و برنامه های ما بر اساس این برند تجارینقش گرفته است اگر مورد سوء استفاده قرار بگیرد تمام بافته های شما را پنبه می کند .

خدمات انفورماتیک

به طور کلی برند یا نام تجاری به دو صورت لاتین و غیر لاتین استفاده می شود. استفاده از برند به معنای استفاده از هویت و تمام ارزش و انحصار یک امتیاز از یک کالا یا خدمات خاص است. با ثبت برند امکان سوء استفاده یا کپی و یا حتی اعمال تحریم دیگر وجود نخواهد داشت. برند ها به صورت نوشته تجاری یا لوگو تایپ یا نوشته تجاری و لوگو جداگانه مورد استفاده قرار می گیرند.

۹ نکته برای انتخاب برند یا نام تجاری انتخاب نام تجاری

در برخی کشورها شعارهای تبلیغاتی نیز ثبت برند و علامت تجاری محسوب می شوند و در ادارات ملی ثبت علائم تجاری به عنوان علامت تجاری ثبت می شوند تعداد روز افزون کشورها اجازه می دهند.شکل هایی از علائم تجاری که قبلا مرسوم نبوده اند نیز ثبت شوند . بعد از تکمیل مدارک مورد نیاز ثبت برند با مراجعه حضوری به شرکت ثبت نارین یا ارسال مدارک خود برای ما میتوانید با خیال راحت ثبت برند خود را به ما بسپارید. انتخاب یک نام مناسب که این نام ویژگی های یک برند را مو به مو داشته باشد. به عنوان مثال نام برندینگ نباید نام افراد مشهور و مکان های جغرافیایی معمول و مشهور باشد. در مراحل ثبت برند نام نشان و علامت نباید مشابه نام های انتخابی در یک صنف باشد.