ثبت برند چرم با راهنمای ثبت اسم برند چرم سازی

تبلیغات پرهزینه و گسترده نمی‌تواند ضعف برند کسب و کار را پوشش دهد، بلکه فقط صرفه هزینه و وقت بی‌خود می‌باشد. برند چیست؟ برند چه اهمیتی دارد؟ چگونه یک اسم خوب برای برندمان انتخاب کنیم؟ در ادامه می‌توانید مطالعه کنید. سپس بر اساس این اطلاعات شخصیتی برای برندتان بسازید و سعی کنید با هر کدام از کلیدهای طراحی انتخاب تغییرات شرکت نام برند که در این مقاله برایتان برشمردم حداقل ده گزینه اسم برای برندتان برگزینید. پیشنهاد می‌کنم با عضویت پولی از سایت واژه‌یاب فارسی برای جست‌وجوی واژه‌ها استفاده کنید چرا که این سایت گنجی از واژه‌های مشابه و هم‌قافیه در اختیارتان می‌گذارد. بعضی اسامی خاص برای برند را می‌توان از زبان‌های خارجی گرفت.

انتخاب نام برند یا اسم تجاری باعث میشه مشتری‌ها بعد از خرید محصول هم حس مثبتی نسبت به خریدشون داشته باشن و تو خریدهای بعد هم شما رو انتخاب کنن. نام‌ها حتی می‌توانند برند شما را حرفه‌ای یا غیرحرفه‌ای ثبت برند تجاری بازتاب دهند. اسم‌هایی مثل اپل تمایز و خاص بودن را بازتاب می‌دهند و اسم‌هایی مانند BlueHost کاملاً نشان می‌دهند که این کسب‌وکار به شکل تخصصی در زمینه ارائه خدمات هاستینگ فعالیت دارد.

نام برند مخفف ، نامی است که دل “نام برند توصیفی” بیرون آمده است. حال اگر مالکین جدید از آن برند در مسیر که شما تمایل نداشته باشید ، استفاده نمایند ؛ احساس می‌کنید نام و هویت خود را از ثبت شرکت در تهران دست داده‌اید. 6 نوع متفاوت از نام برند وجود دارد که برندها در سراسر جهان از یکی از این انواع انتخاب ‌شده‌اند. برخی برندها به بزرگی اپل ، کوکاکولا و برخی به کوچکی یک وب‌سایت هستند.

  • از دل این یک خط دو تا سه کلمه اصلی یا کلیدواژه پیدا کنید که تا حد امکان جوهره برند شما باشند.
  • هنرمندان تمایل به انتخاب اسامی دارند که هنرگونه وخاص باشد.
  • نام تجاری، محصول یا خدمات خاص یک شرکت را مشخص می‌کند و آن را از برندهای دیگر در یک دسته یا زمینه مشابه متمایز می‌کند.
  • هرچقدر نام تجاری بهتری برای کسب‌وکار، محصولات یا خدمات خود انتخاب کنیم، بهتر می‌توانیم در ذهن مردم بمانیم.
  • پس زمانی که از آشنایان خود در انتخاب کمک می گیرید توجه داشته باشید که یک نام ممکن است بدلیل متفاوت بودن بیشتر به چشم بیاید و به همین دلیل می تواند در میان نامهای دیگر بیادماندنی و موثر تر باشد.

این سایت اوایل فقط برای فروش گوشی موبایل بود، اما کم‌کم توسعه پیدا کرد و الان همه‌چیز، از گوشی گرفته تا یخچال و تلویزیون، در آن پیدا می‌شود! به‌علاوه، نام انتخابی شما باید دارای ریشۀ فارسی باشد؛ اگر نام ترکی، کردی، لاتین، فرانسوی و … مدنظرتان است، برای ثبت آن باید کارت عضویت اتاق بازرگانی بگیرید. همچنین، برای ثبت نام برند، نمی‌توانید از اسامی مشابه برندهای مشهور (مثل سیب که مشابه اپل است)، اسامی که قبلاً ثبت شده‌اند، کلمات توهین‌آمیز (مثل نادان) و کلمات عام (مانند صنایع غذایی) استفاده کنید. در صورت استفاده از نام مشابه یا کپی، برندی که قبلاً آن نام را ثبت کرده می‌تواند از شما شکایت کند و غرامت بگیرد. یک نام خوب می تواند شما را به کانون توجه تبدیل کرده، معیار های کسب و کار شما را با یک یا دو لغت برجسته کرده و شما را بعنوان رهبری واقعی و نوآور به مخاطبین معرفی کند. داشتن یک نام مناسب که بتواند روی مخاطب تاثیر گذار باشد بسیار مهم است زیرا بسیاری از مشتریان احتمالی شما ممکن است در مورد شرکت، محصولات و خدمات شما چیزی ندانند.

قدم سوم: اسم‌های انتخاب‌شده رو به دقت بررسی کنین

ما کتاب راهنمای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی که توسط تیم نوین تالیف شده و حاصل تجربۀ جمعی افراد مختلف است، به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب مسیر راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی (از ایده تا اجرا) را برایتان روشن می‌کند. یعنی هر کسی به‌راحتی بتواند اسم برند را بخواند، تلفظ کند، بنویسد و گوگل کند (حتی اگر می‌خواهید برای اسم شرکت خود از یک نام تجاری من‌درآوردی یا عجیب استفاده کنید باید این شرایط را در نظر بگیرید).

برای دریافت اطلاعات بیشتر هم می‌توانید به متخصصین این امر رجوع فرمایید. درگیر شدن و به خرج دادن وسواس بیش از حد می‌تواند بقیه فعالیت‌های مفید ما را مختل کند. پس زیاد حساس نشوید و همینکه به نام ساده با معنی خوب رسیدید (حتی در صورت غیر مرتبط بودن با فعالیت) آن را برگزینید. البته گاهی مشورت با سایر افراد هم می‌تواند در انتخاب یک اسم مناسب بسیار کمک‌کننده باشد. گاهی نام‌های پیچیده و خاص هم در ذهن مردم می‌مانند اما هرچقدر نام تجاری ما ساده‌تر باشد، هم امکان به‌خاطر سپاری آن راحت‌تر است و هم حس بهتری را در ما ایجاد می‌کند.

اسم برند

دماوند، کوهی که چشمه‌های آب معدنی فراوان دارد و نام تجاری قدرتمندی برای تولیدات آب آشامیدنی شده است. آبعلی که با دوغ‌های معروفش از نامی جغرافیایی بهره برده است. من با بررسی‌هایی که انجام دادم به این نتیجه رسیدم که بسیاری از اسامی برند وجود دارند که به تنهایی نیروی خاصی برای برندشدن نداشتند؛ اما برندهایی با استفاده از آن‌ها توانسته‌اند بسیار موفق شوند! حتما این نام‌ها ضعیف نبودند چون یک برند نمی‌تواند با استفاده از نامی ضعیف چنین موفق شود.

احتمال این که بخشی از مشتریان شما توقع داشته باشند که خود شخص شما به آن‌ها خدمات بدهید یا روی کار آن‌ها نظارت داشته باشید. به همین صورت برایان تریسی مدرس موفقیت نیز روی سایت فروشگاهی و آموزشی خودش از نام و فامیل شخصی خود بهره برده است. مریم رئوف، مجموعه معروف آرایشگاهی بانوان است که از اسم و فامیل شخصی خودش برای این برند استفاده می‌نماید.

برندهای مذهبی

ارزش دارایی‌های کوکاکولا در سال ۲۰۱۸ میلادی برابر ۸۳ میلیارد دلار بوده در حالی که در همان سال ارزش فقط اسم برند آن ۶۶ میلیارد دلار برآورد شده است! یعنی در کمال ناباوری ارزش برند کوکاکولا معادل با ۸۰ درصد تمام دارایی‌های آن است. در دنیای تجارت حرفه‌ای اسم برند به تنهایی ۲۰ تا ۸۰ ارزش کل برند را به خود اختصاص می‌دهد! حتما شگفت‌زده شدید و می‌گویید چطور ممکن است ۸۰ درصد ارزش یک برند فقط متعلق به نام آن باشد! اما این موضوع کاملا واقعیت دارد و اتفاقی است که برای برخی از برندهای جهانی تراز اول مثل کوکاکولا افتاده است. ما می‌دانیم که آلفابت(الفبا)، یک سری از حروف است که به زبان و ارتباطات شکل می‌دهد.

اسامی خاص برای برند

همانطور که می دانید، این روزها انتخاب نام برند برای هر کسب و کاری یکی از دغدغه های اصلی است. اسمی که برای برند انتخاب می‌کنید، تبدیل به قسمتی از مجموعه بزرگ‌تر می‌شود. اسم برندتان حتماً باید دارای ریشه فارسی باشد و معنادار باشد. نام برند باید با ارزش‌های بنیادین شرکتتان که جوهره برند شما می‌باشد، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آنان ارتباط برقرار کند.

انتخاب اسم برند هنری برای اشخاصی که به امور هنری می پردازند بسیار مهم می باشد. هنرمندان تمایل به انتخاب اسامی دارند که هنرگونه وخاص باشد. انتخاب اسم برند از مواردی مهم و با اهمیت انتخاب اسم برند می باشد ، هم چنین انتخاب اسم برند شرایط و قوانین خاصی را دارد که باید آن را مد نظر داشته باشید.