ثبت شرکت

تبصره1ـ خرید خدمات مالی، فنی، مهندسی و مدیریتی از بنگاههای بخش‌های غیردولتی درفعالیتهای گروه سه ماده این قانون به شرط حفظ مالکیت صددرصد ‌(100%) دولت طبق آئین‌نامه ای که ظرف مدت شش‌ماه به پیشنهاد وزارت امور‌اقتصادی و دارایی با هماهنگی دستگاههای ذی‌ربط به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، مجاز است. دو سـال تمـام از تاریخ تاسیس و ثبت شرکت گذشته باشد و دو ترازنامه به تصویب مجمع عمومی صاحبان سـهام رسـیده باشـد. در پاسخ به این سوال باید گفت که ورشکستگی شرکت باعث ورشکستگی شرکا نمیشود ،اما در شرکتهای تضامنی، نسبی و مختلط، در صورتی که شرکت به دلیل ورشکستگی نتواند بدهیهای خود را پرداخت نماید، طلبکاران شرکت تنها پس از انحلال شرکت و در صورت عدم توانایی شرکت در پرداخت بدهی، می توانند به دارایی شخصی شرکا مراجعه نمایند. در هر موقع که مجمع عمومی فوقالعاده صاحبان سهام، به هر علتی حکم به انحلال شرکت بدهد. ماده 52- در صورت بروز اختلاف بین تعاونی و اعضای آن و یا بین تعاونی و سایر شرکتهای تعاونی با موضوع فعالیت مشابه موضوع اختلاف برای داوری به صورت کد خدامنشی ارجاع میشود در صورت بروز اختلاف بین تعاونی و سایر تعاونی های که موضوع فعالیت آنها مشابه نباشد اتاق تعاون مرجع داوری خواهد بود.

  • وزارت تعاون حداکثر ظرف یک ماه از تاریخ دریافت مدارک تصویب ادغام در مجامع عمومی فوق العاده شرکت های تعاونی ، نظر خود را درباره تایید یا رد ادغام و انطباق یا عدم انطباق نحوه تشکیل مجامع عمومی فوق العاده و تصمیم های اتخاذ شده درباره ادغام ، با اساسنامه آن ها و مقررات قانونی به شرکت های تعاونی مربوط ابلاغ می کند.
  • در چنین حالتی می توان شرکت های مورد نظر را تحت نام واحد (مثل شرکت تعاونی مسکن سازمان … ) و ذکر شماره های 1 و2 تغییر وضعیت داد.
  • ‌تبصره – در مواردی که دستگاههای دولتی در تأسیس شرکتهای تعاونی شریک می‌شوند ظرف مدتی که با موافقت طرفین در ضمن عقد شرکت‌تعیین خواهد شد سهم سرمایه‌گذاری دولت به تدریج بازپرداخت و صد درصد سرمایه به تعاونی تعلق خواهد گرفت.
  • ماده ۶۲- هرگونه آگهی و آثار تبلیغاتی باید قبل از شروع اخذ رأی از محل شعبۀ ثبت‌نام و اخذ رأی توسط اعضای شعب امحا گردد.
  • تصفیه به معنی نقد کردن دارایی شرکت و بدهی‌ها و طلب‌های آن است و بعد از اینکه دیون پرداخت شد دارایی میان شرکا تقسیم می‌شود.

لازم است مجمع عمومی فوق العاده هر یک از شرکت های تعاونی داوطلب ادغام، به طور جداگانه ادغام آن را با شرکت یا شرکت های تعاونی مورد نظر تصویب کند. ‌ماده ۱۴۰- شرکتها و اتحادیه‌‌‌های تعاونی موظفند نسخه‌‌ای از ترازنامه هر سال یا دوره مالی و حساب سود و زیان دوره مربوط را حداکثر ظرف یکهفته پس از تنظیم باتحادیه نظارت و هم آهنگی مربوط و در صورتیکه این اتحادیه تشکیل نشده باشد باداره کل تعاون و امور روستاهای محل (‌یا ‌اداره کار و امور اجتماعی در مورد ‌شرکت‌های تعاونی کارگری) ارسال دارند. تبصره (الحاقی ۰۹ˏ۰۴ˏ۱۳۵۲)- وزارت تعاون و امور روستاها عندالاقتضاء ‌‌می‌تواند برای نظارت بر اداره امور شرکتها و اتحادیه‌‌‌های تعاونی تهیه و توزیع در حدود مقررات ‌پیش‌ بینی شده در این قانون به اتاق اصناف پایتخت نمایندگی بدهد. ‌ماده ۱۲۶- هر یک از اعضاء هیئت مدیره و بازرسان و مدیرعامل در صورتیکه با سوء نیت بر خلاف اصول مقرر در این قانون و اساسنامه‌‌‌های ‌مصوب مرتکب عملی شود که موجب زیان شرکت گردد علاوه بر جبران زیان وارده بحبس تأدیبی از سه ماه تا شش ماه محکوم خواهد شد.

3– نصب و عزل و قبول استعفای مدیرعامل و نظارت بر عملیات وی و پیشنهاد میزان حقوق مدیرعامل به مجمع عمومی. تعاونیهای توزیع عبارتند از تعاونیهائی که نیاز مشاغل تولیدی و یا مصرف‌ کنندگان عضو خود را در چهارچوب مصالح عمومی و بمنظور ‌کاهش هزینه ‌ها و قیمتها تأمین می ‌نمایند. 4– دولت می‌ تواند در واگذاری واحدهای فوق و سایر امکانات، مقرراتی به عنوان شرایط الزامی در رعایت سیاستهای دولت در قیمت‌ گذاری و ‌برنامه‌ ریزی تولید و توزیع و تأمین منافع عمومی، تعیین نماید. تبصره 1– در تعاونیهای اشتغال‌ زا کمکهای دولتی به نسبت اعضاء شاغل در آن تعاونی واگذار می‌ شود. دیگر مواردی که در این زمینه میتوان به آنها اشاره کرد وجود بدهی های فراوان و یا ورشکستگی برای شرکت مورد نظر است.

گروه حقوقی و ثبتی آرشا با بیش از ۱۲ سال سابقه درخشان در خصوص امور حقوقی ثبت شرکت، ثبت برند، اخذ کارت بازرگانی، و … به فعالیت پرداخته و این تجربه گران بهاء را به هم میهنان عزیز ارائه می نماید. در موسسه های غیر تجاری اگر انحلال به صورت اختیاری باشد و در اساسنامه موسسه مراتب مربوط به انحلال موسسه و تعیین مدیر تصفیه آن قید شده باشد، امور تصفیه و مدیر تصفیه طبق اساسنامه خواهد بود، ولی اگر در اساسنامه موسسه چنین مراتبی در نظر گرفته نشده باشه، مجمع عمومی فوق العاده راجب به امور تصفیه و تعیین مدیر تصفیه تصمیم گیری خواهد کرد. در صورتیکه موسسه به حکم دادگاه منحل شود و در اساسنامه هم مراتب تعیین مدیر تصفیه مشخص نشده باشد، دادگاه علاوه بر انحلال باید یک نفر را به عنوان مدیر تصفیه با وظایف مشخص شده در قانون تجارت تعیین نماید. انتخاب اولین مدیر یا مدیران تصفیه در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده ای ست که انحلال شرکت هم در آن مجمع اعلام میشه، ولی بعد از انحلال انتخاب اولین مدیر یا مدیران تصفیه در صلاحیت مجمع عمومی عادی است. تهیه و تنظیم مدارک، گرفتن مجوزهای لازم برای فعالیت، برگزاری مجمع عمومی و تامین سرمایه جزو مهم‌ترین مراحل ثبت شرکت تعاونی در ایران هستند.

ماده Eleven قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران

برای اخذ مجوز تاسیس شرکت دارویی، متقاضیان باید مدارک زیر را به معاونت سازمان غذا و داور ارائه کنند تا در صورت تایید این مرکز، بتوانند فعالیت رسمی شرکت خود را آغاز کنند. شرکت سهامی عام شرکتهایی هستند که سرمایه آنها به قطعات سهام تقسیم شده است و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنها می باشد و قسمتی از سرمایه این شرکتها از طریق فروش سهام به مردم تامین پیگیری ثبت تغییرات شرکت می شود . سهامی خاص از ۳نفر به عنوان عضو هییت مدیره تشکیل شده است که حتما باید دارای سهم باشند و دو نفر به عنوان بازرس. ۳۵٪ از مبلغ سرمایه پس از تایید نام به حسابی که به نام شخصیت حقوقی جدید افتتاح میشود واریز شده و مبلغ پس از ثبت نهایی و صدور شماره ثَبت قابل برداشت می باشد. مدت ثبت شرکت سهامی خاص با در نظر گرفتن زمان دریافت گواهی سوءپیشینه 14 روز کاری است.

تمدید مدت شرکت تعاونی به عهده کدام مرجع است

شرکت ها و موسسات غیر تجاری می بایست در اداره امور مالیاتی تشکیل پرونده بدهند و کد اقتصادی دریافت کنند، تا بتوانند در پایان هر سال مالی اظهارنامه خود را به سازمان امور مالیاتی ارائه دهند. بهتر است بدانید که پیش از این در مطلبی به طور مفصل توضیح دادهایم که انتخاب نوع شرکت از اهمیت ویژهای برخوردار است. شما میتوانید برای کسب ثبت شرکت در تهران اطلاعات بیشتر در مورد تبدیل شرکتها به یکدیگر به مطلب« تبدیل انواع شرکتهای تجاری به یکدیگر مجاز شد »در مجله ثبتیار مراجعه نمائید. برای انحلال شرکت تنها کافی است یک صورتجلسه تنظیم شود صورتجلسه مبنی بر انحلال شرکت در صورت جلسه باید سرمایه شرکت ، اسامی اعضا و سمت ها و ادرس محل شرکت ذکر شود و به امضای تمامی اعضای شرکت برسد.

شرایط ثبت شرکت تعاونی:

10- تعیین و معرفی صاحبان امضای مجاز( یک یا دو نفر از اعضاء هیأت مدیره به اتفاق مدیرعامل) برای قراردادها و اسناد تعهد آور تعاونی. با سلام وقتی زده ارسال شده برای صدور آگهی یعنی باید با برگه ی پیش نویس آگهی به اداره ثبت مراجعه، آگهی تغییرات رو تحویل بگیرید و وارد سایت روزنامه رسمی بشوید و هزینه آگهی رو با شماره مکانیزه ای که بالای آگهی تغییرات هست پرداخت هزینه بکنید تا چاپ شود. شما ابتدا باید اصلاح ماده اساسنامه بزنید و ماده رو از 2 نفر به 2 الی 5 نفر تغییر بدهید، بعد ورد به هیئت مدیره خواهید دشت به صورت عضو هیئت مدیره خارج از شرکا و بعد تعیین سمت.

ثبت شرکت تعاونی در سال ‍۱۴۰۱ + مزایا و شرایط تاسیس شرکت تعاونی 1 Min Read

ريال نيز بصروت آورده نقدي توسط اعضاء/دستگاههاي موضوع ماده۱۷ قانون تقويم و به تعاوني تسليم و مابقي در تعهد آنها مي باشد. ۸ – شرکت در مجامع بین‌المللی تعاون به عنوان نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران. ‌الف – نظارت و بازرسی مستمر از نظر رعایت اساسنامه و آیین‌نامه‌های اطاق تعاون و قوانین و مقررات مربوط.

ماده seventy three – هر یك از دستگاه‌ها, شركت‌ها و موسسات موضوع ماده 17 قانون بخش تعاونی كه بدون عضویت, در تعاونی مشاركت یا سرمایه گذاری كرده باشد می‌تواند نماینده‌ای برای نظارت بر تعاونی‌ و حضور در جلسات مجامع عمومی و هیأت مدیره به عنوان ناظر داشته باشد. ‌ماده ۳۶ – اداره امور تعاونی طبق اساسنامه بر عهده هیأت مدیره‌ای مرکب از حداقل سه نفر و حداکثر هفت نفر عضو اصلی و تا یک سوم اعضاء اصلی ‌علی‌البدل می‌باشند که از بین اعضاء برای مدت سه سال و با رای مخفی انتخاب می‌گردند. ‌تبصره ۱ – پس از تشکیل اولین جلسه رسمی مجمع عمومی عادی و تعیین هیأت مدیره وظایف هیأت مؤسس خاتمه می‌یابد. ۳ – تشکیل اولین مجمع عمومی عادی جهت تصویب و ثبت اساسنامه و تعیین هیأت مدیره و سایر وظائف مجمع عمومی عادی.

لازم به ذکر است که در صورت استفاده از خدمات غیر حضوری علاوه بر مالی، در زمان خود هم صرفه جویی خواهید کرد. مناطق آزاد باعث ذخیره ارز و جلوگیری از خروج آن از کشور شده و در مقابل باعث ارز آوری فراوان می شود. اشخاص را به عنوان سهامدار معرفی نمایید تا بتوانید ادامه ی کار را انجام دهید. دو روزنامه برای هر آگهی خریداری می شود، روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار. همچنین می‌توانید با تماس با کارشناسان ما صفر تا صد این کار را به ما بسپارید. مرجع حقوقی ایران از سال 1394 با هدف جمع آوری و انتشار اطلاعات علمی حقوقی صحیح، جامع و دقیق به عنوان عضوی از زیر مجموعه مرجع دانش ایران (سیویلیکا) فعالیت می کند.

تعهد نامه هیئت مدیره و بازرسین شرکت مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری ثبت شرکت در تهران و محدودیتهای قانونی قبول سمت در هیئت مدیره شرکت و بازرسین. تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری ثبت برند و نداشتن محدودیتهای قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت. از مزایای تاسیس شرکت تعاونی می‌توان به معاف بودن از پرداخت حق‌الثبت، تمبر سهام و مالیات بر درآمد اشاره کرد.