ثبت موسسه غیر تجاری

هم چنین به علت گسترده شدن روابط تجاری و افزایش ارتباطات در عصر معاصر خواه و ناخواه بروز اختلاف میان طرفین قرارداد، از تشریح محتوای کم اهمیت و جزئی آن تا توافق های اصلی و اجرایی نهایی آن انجام نشدنی نمی ثبت شرکت در تهران باشد. این نوع موسسه ها همراه با اهداف آموزشی، به فعالیت اقتصادی نیز می پردازند. موسسات خیریه در گروه موسسات غیرانتفاعی قرار گرفته و هیئت مدیره و اعضای آن هیچگونه منفعت مالی از آنها دریافت نمی کنند.

این موسسات با مقاصد مالی شکل نمی گیرند و هدف از تشکیل آنها پشتیبانی از، گروهی از مردم یا موضوع خاصی می باشد. با ثبت موسسه در صورت داشتن نامه و مجوز میتوانید برند هم ثبت کنید. موسسه‌هایی که هدف آنها جلب منافع و تقسیم منافع بین اعضا خود یا غیر باشد. موسساتی مانند کانون‌های فنی و حقوقی و موسسه‌هایی با هدف ارائه خدمات شهری مانند نظافت و فضای سبز، از جمله موسسات دسته دوم محسوب می‌شوند.

ثبت موسسه علمی آموزشی

حقوق تمامی مطالب وبسایت متعلق به ثبت شرکت لوتوس می باشد. جهت اخذ مجوز و ثبت موسسه غیرانتفاعی و خیریه ای داشتن مکان ثابت و مناسب که به تأیید سازمان بهزیستی استان مربوطه رسیده باشد، الزامی است. در صورت عدم تایید و عدم صدور مجوز، فرد اگر شکایتی داشته باشد میتواند به سازمان ارشاد و تبلیغات اسلامی مرکز شکایت خود را بفرستد و در صورت تجدید نظر مجوز صادر می گردد . کپی مدارک شناسایی و تحصیلی مدیر عامل به همراه کارت پایان خدمت او برای اخذ مجوز لازم است.

  • برای ثبت این گونه مؤسسات یکی از مؤسسین شرکت باید پروانه وکالت داشته باشد تا بتواند با تشکیل گروه مناسب، اقدام به ثبت موسسه نماید.
  • با تکسفیر همراه باشید تا پاسخ سوالات خود در زمینه ی ثبت موسسه را در این مقاله بیابید.
  • موسساتی که هدف از تشکیل آن­ها جذب منافع و تقسیم آن بین اعضا خود نباشد.
  • و اما دسته ی دیگر موسسات ، موسساتی هستند که فعالیت های آن ها در جهت کسب منافع و تقسیم سود میان اعضا می باشد که به آن ها موسسات غیر تجاری گفته می شود .
  • بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند مشکلات خود را در موسسه‌های داوری حل کنند.

امضاء وکالتنامه وکیل درصورتی که پرونده تاسیس موسسه توسط وکیل انجام شود. درصورتی که شریکی حقوقی باشد اوراق شخصیت حقوقی که دارای اعتبار و تمدید شده باشد به همراه معرفی نامه شخصیت حقوقی برای نماینده خود که دارای شماره و تاریخ اعتبار باشد. جلسات هیئت مدیره در موسسات غیرتجاری با حضور اکثریت اعضاء جنبه رسمی پیدا کرده و تمامی تصمیمات آن با اکثریت آراء رسمیت می یابد.

چرا خیریه‌ها حامیان مالی را از دست می‌دهند؟

تمام سعی ما در این سایت این بوده که شما را به یک کاربلد ثبتی تبدیل کنیم. موسسه نیز همانند شرکت دارای مجمع عمومی عادی و فوق العاده می باشد كه هر كدام دارای وظایفی هستند. هیئت مدیره موسسه می تواند مجمع عمومی عادی را از بین شركا یا خارج از آنان انتخاب کند و مدیران ثبت شرکت می توانند برای مدت محدود یا نامحدود تعیین سمت شوند ویا دارای اختیارات تام باشند مگر اینكه اساسنامه ترتیب دیگری را مقرر داشته باشد. جلسات هیئت مدیره با حضور اكثریت اعضا موسسه رسمیت پیدا نموده و تصمیمات هیئت مدیره با اكثریت آرا دارای اعتبار خواهد بود.

ثبت موسسه

uncategorized