ثبت نام و علامت تجاری

در ترکیب علامت شما وجود دارد اما در همان صنف اگر استفاده شود شما حق اعتراض ندارید مثلا در صنف اتومبیل پرونده حقیقی وجود دارد که شخصی برند (تهران اتومیبل) را برای ماشین‌های بازی ثبت کرده و شخص دیگری (ایران اتومبیل) را برای ماشین‌های مشابه آن ثبت کرده. هیچ یک حق انحصاری نسبت به تک تک کلمات ثبت شده ندارند و حتی نمی‌توانند علیه همدیگر ادعایی داشته باشند. حمایت از ثبت برند و در ازای ارائه اسناد مربوط به هزینه انجام شده پرداخت می‌گردد.

  • با توجه به به ماده یاد شده، قانونگذر سال 1386 برخلاف قانون 1310 اهمیت خاصی برای ثبت علامت قائل شده و تقریبا از مواضع قبلی خود در قانون 1310 راجع به اهمبت و اعتبار دادن به استفاده مستمر عدول کرده است.
  • ملاک‌های قضاوت در پرونده‌های علامت تجار‌ی مشابه با علامت تجاری معروف، سابقه برند، قدرت تجاری و دایره مشتریان، ارزش سهام، صادرات، شباهت ظاهری و… هستند.
  • مضاف بر اینکه اعطای اجازه استفاده از یک علامت تجاری ثبت شده به شرکت‌های دیگر بسیار آسان‌تر است و در نتیجه می‌تواند منبع درآمد بیشتری برای شرکت یا شخص بوجود آورد یا مبنای عقد قررداد اعطای نمایندگی فروش باشد.
  • ثبت علامت تجاری اجازه استفاده از آن ها به اشخاص ثالث داده می شود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها می باشند.
  • اگر متقاضی یادداشت متقابل را بفرستد اداره رونوشت را در اختیار فرد ذینفع قرار داده و سپس تصمیم می گیرد که علامت تجاری را رد کند یا ثبت نماید.

ارائه معرفی‌نامه بر روی سر برگ شرکت یا وکالتنامه رسمی وکیل برای (اشخاص حقوقی)، مراجعه مالک علامت یا وکیل ایشان با ارائه رسمی برای (اشخاص حقیقی). با ثبت برند شرکت‌ها به راحتی می‌توانند از تسهیلات و وام‌های بانکی استفاده کنند. باعث ایجاد رقابت سالم بین تولید کنندگان و شرکت‌ها می‌شود که محصولاتشان با هم فرق داشته باشد و در افزایش کیفیت محصولات و سرمایه گزاری بیشتر تلاش کنند. ثبت برند باعث می‌شود مشتریان به راحتی محصولات را بشناسند و از هم تمیز دهند. امروزه اکثریت تجارو فعالین اقتصادی به اهمیت استفاده ازعلائم تجاری به منظور تمایز دادن محصولات و خدماتشان پی برده‌اند، اما بسیاری از این افراد هنوز متوجه اهمیت حمایت ازعلائم تجاری از طریق ثبت نمی باشند. 10- عنوان یا نام علامت می تواند فارسی ، لاتین و یا ترکیبی از کلمات و حروف فارسی و لاتین باشد.

علائم تجاری غیر قابل ثبت

در مورد مدت زمان ثبت برند و موارد مهم دیگر، در این مقاله بطور مفصل توضیح داده‌ایم. و ثبت علامت تجاری از خدمات پر متقاضی و مهمی است که توسط اداره مالکیت معنوی ارائه می‌شود و از آنجائیکه این اداره فقط در شهر تهران مستقر است، تمامی اظهارنامه‌های ثبت علامت تجاری که در سامانه اینترنتی این اداره ثبت می‌شود، توسط کارشناسان مربوطه بررسی و اعلام نتیجه می‌شود. پس از اخذ گواهی امضاء، باید اطلاعات مربوط به این گواهی امضاء را در سامانه مرکز مالکیت معنوی وارد کنید تا اکانت کاربری شما تایید شود و بتوانید اظهارنامه برند خود را تنظیم و ثبت کنید.

۹ نکته برای انتخاب برند یا نام تجاری انتخاب نام تجاری

مدت زمان این حفاظت متفاوت است ولی آرم تجاری قابلیت تمدید شدن نامحدود توسط پرداخت مبلغ مربوطه را دارد. لذا امکان ثبت درخواست هایی که هزینه ی مربوطه در بانک پرداخت شده باشد وجود ندارد. نکات مهم حقوقی و ثبتی خود را می بایست از شرکتهای حقوقی معتبر همانند موسسه حقوقیرهام ثبتبپرسید. تمامی مکاتبات در خصوص اظهارنامه از طریق همین سامانه، بخش ثبت انواع درخواست (رفع نقص، پرداخت حق الثبت، تمدید، انتقال و …) امکان پذیر است.

هر شخص با داشتن جواز کسب و یا کارت بازرگانی شخصی (حقیقی)، امکان ثبت 3 برند و با داشتن جواز کسب و یا کارت بازرگانی شرکتی (حقوقی)، امکان ثبت 10 برند را خواهد داشت. اگر صاحب برندی قصد تمدید علامت تجاری خود را داشته باشد، باید 6 ماه پیش از اتمام اعتبار آن، برای درخواست تمدید اقدام نماید. چنان چه پس از بررسي، ايرادات و نواقصي در اظهارنامه و ضمائم آن مشاهده شود، مرجع ثبت مراتب را بصورت مكتوب به مالک برند ابلاغ کرده تا ظرف مهلت مقرر در آيين نامه، برای رفع آن ها اقدام نمايد. ماده188 ـ رسیدگی به اعتراضات وارده به تقاضای ثبت اختراع، طرح صنعتی و علامت تجاری متعلق به اشخاص مقیم خارج از کشور مستلزم معرفی نماینده قانونی در ایران است.

کپی برابر اصل کارت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق بازرگانی در صورتی که برند شما لاتین باشد. این مرحله دارای اهمیت بسیار بالایی است چرا که در صورت وجود مشابهت، تقاضای شما رد خواهد شد. همچنین تاسیس سایت با استفاده از علامت تجاری کسب وکارهای دیگر از مهم‌ترین مصادیق نقض علامت تجار‌ی در‌ فضا‌ی مجازی به حساب می‌آید. در ادامه این مطلب با اهمیت ثبت برند و نحوه دریافت گواهی 10 ساله ثبت برند بیشتر آشنا خواهید شد. ۵- توصیف و تعیین اجزاء علامت و تعیین حروف مشخص در صورتی که علامت مورد درخواست ثبت مشتمل بر حروف خاص باشد.

اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت الی ثبت اخذ رتبه

اگر می‌خواهید یک علامت تجاری به خصوص داشته باشید که هیچ تولیدکننده دیگری نتواند از آن تقلید کند و یا با نام شما از آن سواستفاده کند باید ثبت نشان تجاری و علامت خودتان را ثبت کنید تا به طور قانونی نیز اعتبار معنوی آن علامت منحصر به شما شود. در حقیقت شما با ثبت شرکت تجاری شرکت و ثبت نشان تجاری از برند و شهرت تجاری خودتان محافظت می‌کنید. ثبت علامت تجاری شرکت و نام تجاری موجب می‌شود که قانون هم از شما و برندتان حمایت کند و از هر نوع سو استفاده و و تقلید جلوگیری شود. اولین گام برای شروع هر فعالیت تجاری، انتخاب و ثبت برند (نام تجاری) آن جهت جلوگیری از کپی برداری رقبا می باشد. یکی از دلایلی که صاحبان سرمایه باید برای کسب و کار خود یک نام تجاری انتخاب کنند این است که محصولات و خدمات آن ها بتوانند توسط مشتریان شناخته و خریداری شوند. ثبت برند نیز می تواند مستقیما بر اعتبار هر نوع کسب و کاری اثر گذاشته و صاحب برند این امکان را خواهد داشت تا توسط دولت حمایت شده و مشتریان بیشتری را به سمت برند خود جذب نماید.

هرگاه اصلاحات تقاضا شده مورد پذیرش مرجع ثبت قرار گيرد موضوع آگهی می شود. مضاف بر اینکه اعطای اجازه استفاده از یک علامت تجاری ثبت شده به شرکت‌های دیگر بسیار آسان‌تر است و در نتیجه می‌تواند منبع درآمد بیشتری برای شرکت یا شخص بوجود آورد یا مبنای عقد قررداد اعطای نمایندگی فروش باشد. برای درک بهتر قبل از ثبت برند و علامت تجاری بایستی درک مناسبی از تعریف نام تجاری یا همان برند نیز داشته باشید . نام تجاری یعنی اسم یا عنوانی که معرف و مشخص کننده شخص حقیقی یا حقوقی باشد.