Content
برند ساوا (به معنی ناب و خالص) یک نمونه خوب در این مورد است. و در آخراین را بدانید که انتخاب اسم برند قدم اول برای شروع یک کسب و کار قدرتمند است و یکی از اساسی ترین قدم ها به حساب می آید. پس برای انتخاب اسم برند مناسب زمان بگذارید تا بعدها پشیمان نشوید. زمانی ثبت تغییرات که صحبت از راه اندازی یک کسب و کار است در واقع برندسازی با انتخاب اسم مناسب اهمیت بسیاری پیدا می کند. برای انتخاب یک نام خوب لازم نیست حتما به مشتریان بگویید دقیقا چه کاری انجام می دهید نام هایی که به داستان برندی جذاب باشند معمولا بسیار قدرتمند هستند.
برای مثال نام کاراکو یا کامک را می توان از جمله اسامی هنری به حساب آورد . برای انتخاب نام ایرانی برند و خلاقانه باید زمان زیادی را صرف کرده و با دانش بسیار نامی با آینده برای برند انتخاب کنید . برای این امر می توانید مثل همیشه بر روی یاری ما حساب باز کنید . بهتر است به این موضوع توجه کنید که به هیچ عنوان اسم خود یا فامیلی خود را بر روی برند نزارید زیرا این نوع اسامی قابلیت برندسازی نخواهند داشت و نمی توان با تکیه به آن ها برندی بزرگ و ماندگار را ثبت کرد. هر برندی برای ثبت در زمینه های مختلف و پیش از اقدام نیاز به بررسی تخصصی دارد در صورت امکان شماره تماس ارسال بفرمایید .
یک شگرد بسیار حرفهای و زیرکانه در انتخاب نام این برند، فلشی است که از حرف a روی حرف z کشیده شده است. این فلش نشان میدهد در این فروشگاه هر چه بخواهید صفر تا صد میتوانید پیدا کرده و بخرید. انتخاب این ثبت برند شاید یکی از پر ریسکترین روشهای انتخاب نام برند کسب و کارتان در دنیای امروز باشد. این نوع از نام برند شاید بتواند به طور دقیق به مخاطبان شما بگوید که شما چه کار میکنید، اما معمولا نسبت به نامهای دیگر انعطاف پذیری کم تری دارد. یکی از معروفترین نامهای ایرانی این نوع برند، سامانه آنلاین رزرو هتل، سوئیت و مکانهای اقامتی جاباما است که توانسته به طور کامل در نام برند خود، خدماتی که ارائه میکند را توصیف کند. باید بدانید نام تجاری برند شما تنها چیزی نیست که دیگران شما را با آن میشناسند.
به عبارتی دیگر اگر متمایز کننده محصول یا خدمت شما نباشد قابل ثبت نمی باشد . یکی از مهم ترین ویژگی های برند آن است که باید عامل تفاوت کالا یا خدمت شما از سایرین و رقبا باشد . در ابتدای کار شما باید به تمامی این پرسشها پاسخ داده تا بتوانید یک انتخاب اصولی و درست داشته باشید. آیا میدانستید نام برند معروف کوکا کولا از مواد اولیه آن گرفته شده است؟ کوکا نام یک گیاه است که نوشابه از آن گرفته میشود. همچنین از آن جا که جو مواد اولیه برای تهیه دلستر بوده، برند دلستر جوجو این نام را برای خود انتخاب کرده است. اگر نقصی در مدارک ، اطلاعات مربوطه و جواز وجود نداشته باشد ، نوبت به درج آگهی درخواست در روزنامه ، سپس پرداخت حق الثبت و درج در روزنامه دوم و اخذ آگهی می باشد .
بهتر است قبل از شروع جلسه این مقاله را با اعضای جلسه به اشتراک بگذارید، تا با دید بازتری وارد طوفان فکری شوند. طوفانی فکری به جلساتی گفته میشود که در آن، هرکس آزادانه ایدههایی را که به ذهنش میرسد، بیان میکند. یک نفر مسئول نوشتن ایدهها روی یک بورد یا کاغذ میشود و در آخر با حذف کردن موارد غیرمرتبط و ضعیف، میتوان به ایدههای خوبی رسید. شما هم با انتخاب درست کلمات میتوانید تاثیرگذار باشید و شخصیت برندتان را بازتاب دهید. برای چک کردن آزاد بودن دامنه به بخش ثبت دامنه ایرانسرور بروید و نامهای مدنظرتان را در کادر جستجو کنید.
ثبت شرکت
وقتی به این مرحله رسیدهاید، یعنی همه مراحل عملی و قانونی کار را انجام دادهاید و در این بخش باید شروع به تست و آزمایش کنید. اگر دوست دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، میتوانید از تیم و شرکت دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا مشورت بگیرید. مثلا شاید سازمانها و شرکتهای معروف بتوانند از چنین مخففهایی استفاده کنند – مثل اتکا، ناجا یا BMW -؛ اما شما به عنوان یک برند تازه کار بهتر است این مورد را امتحان نکنید.
- همچنین، برای ثبت نام برند، نمیتوانید از اسامی مشابه برندهای مشهور (مثل سیب که مشابه اپل است)، اسامی که قبلاً ثبت شدهاند، کلمات توهینآمیز (مثل نادان) و کلمات عام (مانند صنایع غذایی) استفاده کنید.
- اگر خوش شانس و تا حدی خلاق باشیم حتی می توانیم خود را از رقبایمان متمایز نماییم.
- با اینکه لوگوی استارباکس دارای پیچیدگیهای بسیار است، اما طرحی به یاد ماندنی است که در بین مردم جهان بهخوبی شناخته میشود.
امروزه در بازار رقابت انتخاب نام مناسب برای کسب و کار کمی دشوار به نظر می رسد . علائم تجاری کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی در اداره ثبت علائم تجاری که از توابع اداره کل مالکیت صنعتی است، در تهران ثبت میشود. بر اساس مصوبهٔ مجلس، قانونی که هماکنون در ایران بر علائم تجاری لازمالاجراست، قانون «ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری» مصوب ۱۳۸۶ و آییننامه اجرایی آن مصوب ۱۳۸۷ است. در بعد بینالمللی، مهمترین معاهدهای که در خصوص حمایت از علائم و اسامی تجاری منعقدشده است، «معاهده پاریس» مصوب ۱۸۸۳ میباشد که قریب به ۱۹۰ کشور جهان تاکنون به آن پیوستهاند. ایران نیز در سال ۱۹۵۹ به آن ملحق شده و مقررات آن، مقدم بر قوانین داخلی است. از طرف دیگر، اگر میخواهید در آینده، به بازارهای بینالمللی هم ورود کنید یا به کشورهای همسایه صادرات داشته باشید، حتماً معنی اسمی که انتخاب میکنید را به زبانهای دیگر چک کنید.
گام های انتخاب نام برند
یا اینکه برند به نام تجاری خوبی تبدیل شده تا آنجا که حتی گاهی معادل فتوکپی از آن استفاده می شود، احتمالاً در ابتدای تولد آن مشکلات تلفظی داشته است. برندسازی گردشگری از زمانی مطرح شد که گردشگری به عنوان یک صنعت معرفی گردید. برندسازی گردشگری به معنای تداعی شدن هویت فرهنگی فضا و مکان در ذهن گردشگران بالقوه است.
فواید و ضرورت برندینگ Branding چیست؟
اسم برندتان حتماً باید دارای ریشه فارسی بوده و معنیدار باشد؛ ملاک داوری هم لغتنامه دهخدا است. تا اینجا با ویژگیهای یک نام تجاری خوب آشنا شدیم؛ حالا قرار است قدم به قدم مراحل انتخاب اسم را طی کنیم و حواسمان به ویژگیهای که گفتیم هم باشد. تنها زمانی که نخستین فرد برای معرفی کالایی کاملا جدید هستید مطمعنا میلیون ها نفر طالب خواهید داشت و میتوانید از تجمل نامی بی مسما برای ورود به ذهن استفاده کنید که البته در چنین شرایطی هر اسمی موثر خواهد بود.
اما بسیار دیدهایم که نامی پس از تمام این مرحله با دیوار فولادی برخورد کرده و نمیتوان آن را ثبت نمود. 2- برند Sharp به معنای تیز – اولین تولید مداد مکانیکی همیشه تیز بود. با حدود 300 میلیون ، پیدا کردن یک نام برند از داخل فرهنگ لغت واقعا سخت است. نام برند مخفف ، نامی است که دل “نام برند توصیفی” بیرون آمده است. نام استعارهای برای ایجاد هویت تجسمی در غالب یک داستان بسیار جذاب است.
به هنگام ثبت علائم (ثبت برند) تجاری، یکی از اساسیترین عوامل قبول یا رد اظهارنامه ثبتی، تفاوت یا اشتراک طبقات کالاها و خدمات است. بهنحویکه حتی در بسیاری از موارد، تفاوت طبقات، ثبت شرکت در تهران میتواند انتخاب عین علامت تجاری ثبتشده را در طبقه دیگر مجاز کند. اما برای تعریف این قوانین لازم است بدانیم بهجای واژهٔ برند در مسائل حقوقی در ایران چه واژهای استفاده میشود.
گاهی اوقات می توانیم از نام افراد موفق و برنده دنیا در فرایند نامگذاری استفاده کنیم. اگر خوش شانس و تا حدی خلاق باشیم حتی می توانیم خود را از رقبایمان متمایز نماییم. یک استعاره یا تشبیه خوب، اگر با دید استراتژیک به عنوان نام برند انتخاب شود، می تواند حرف زیادی برای گفتن داشته باشد. ”آمازون” به عنوان یک مثال بارز در این حوزه شناخته می شود، نام این فروشگاه اینترنتی برگرفته از جنگلی با وسعت بسیار زیاد با تنوع جانوران و پوشش گیاهی متنوع و… است. شیفتگی ذاتی انسان ها به جهان طبیعت، آن را به منبع الهامی عظیم برای یافتن نام های احساسی تبدیل کرده است که همواره داستانی در پس خود دارند.