راهنمای Zero تا A Hundred ثبت موسسه حقوقی

گرچه هزینه پرداختی در هر یک از این روش‌ها متفاوت از دیگری است. ضمن اینکه اگر شما بخواهید شخصا موسسه خود را ثبت کنید هم باید این هزینه‌ها را بپردازید. موسسه مانند شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت می‌رسد.

ثبت موسسه

در مرحله اول انتخاب 5 نام برای موسسه، تعیین سرمایه موسسه برای شروع کار، تعیین اعضا و سمت آنها لازم است. سپس می توانید با مراجعه به پایگاه اینترنتی مرجع ثبت موسسات غیرتجاری و ثبت شرکتها نسبت به ثبت نام سامانه ای موسسه اقدام نمایید. و پس از ورود مشخصات ثبت شرکت در تهران اعضا و اطلاعات خواسته شده نسبت به بارگذاری مدارک شناسایی اعضا اقدام نمایید. موسسه نیز مانند شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت می‌رسد. اصلی‌ترین تفاوت موسسه و شرکت در نوع فعالیت آن‌هاست. در واقع شرکت‌ها، امور تجاری انجام می‌دهند و موسسات امور غیرتجاری.

پرسش‌های شما درباره مدارک مورد نیاز ثبت خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد

این گونه تشکیلات و موسسات می توانند عناوینی از قبیل انجمن، کانون یا بنگاه و امثال آن اختیار نمایند ولی اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف موسسات مزبور ممکن نخواهد بود. وظیفه این مجامع انجام تغییرات مربوط به موسسه و تصمیم گیری در مورد موسسه می باشد. © تمام حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به موسسه حقوقی ثبت دادمهر می باشد. این اقامتگاه اصولا مورد بررسی و بازرسی در هنگام ثبت قرار نمی گیرد.

ارائه گواهی‌نامه تصدیق به همراه ترجمه فارسی آن که باید در ۲ نسخه چاپی باشد و چنانچه مؤسسه حقوقی در کشور دیگری هم به ثبت رسیده است باید گواهی‌نامه تصدیق آن هم وجود داشته باشد. در اولین گام لازم است نوع موسسه مشخص شده و بر همین اساس تعیین می گردد که فعالیت های صورت گرفته در آن دارای منافع مالی می باشد یا خیر. در پایان متقاضی پس از ورود نام کاربری و رمز عبور با ورود به پنل به صفحه موسسات دارای مجوز رفته و می تواند پروانه فعالیت خود را مشاهده نماید. این مؤسسات همچنان که از اسم آن‌ها پیداست متولی اجرای بسیاری از امور فرهنگی و هنری از جمله همایش ها، سمینار‌ها، جشنواره ها، پژوهش‌ها و آموزش‌ها فرهنگی هنری است که در نهایت بسط و توسعه فرهنگ و هنر را در بین آحاد جامعه به دنبال دارد. جهت دریافت مشاوره حقوقی ثبت شرکت همین الان به سایت وکیل تلفنی مراجعه کنید و از خدمات مشاوره ثبت شرکت آنلاین و 24 ساعته بهره مند شوید. انجام این مراحل نیاز به تجربه و تخصص دارد، که ممکن هست اگر شما خودتان بخواهید این کارها را انجام دهید با مشکلات فراوانی روبه‌رو شوید.

مدارک لازم جهت ثبت مؤسسه حقوقی

اما در نظر داشته باشید که عمدتا خدمات مشاوره را می توان در قالب موسسه غیر تجاری به ثبت رساند. البته شرط اساسی ثبت این نوع فعالیت ها در قالب موسسه غیر تجاری این است که خدمات تجاری نخواهید ارائه بدهید. مثلا اگر در کنار فعالیت مشاوره مدیریت خود بخواهید کار صادارت و واردات و یا خدمات فنی نیز انجام دهید امکان ثبت موسسه را ندارید اما اگر صرفا فعالیت شما مشاوره ای باشد، بهترین قالب برای خدمات مدیریتی ، ثبت موسسه غیر تجاری است. انتظار می رود که با خواندن این مقاله با موسسه غیرتجاری و انواع آن، مراحل ثبت موسسه و مدارک لازم جهت ثبت موسسه و … آشنا شده باشید. اگر تصمیم خود را برای ثبت موسسه گرفته اید بایستی به شما این مژده را دهیم که می توانید خودتان به تنهایی در سامانه ثبت شرکتهاکار ثبت خود را انجام دهید. فقط کافیست مراحل ثبت موسسه که به صورت تصویری در پایین قرار داده ایم مشاهده کنید.

  • پرونده اعضای موسسه باید با مدارکی از قبیل کپی شناسنامه، کارت ملی، مدرک تحصیلی، کپی پایان خدمت یا معافیت و دو قطعه عکس تکمیل شود.
  • با سلام و احترام هیئت مدیره توسط مجمع عمومی عادی از افراد داخل یا خارج موسسه انتخاب می شود.
  • موضوعات آموزشی از آشپزی و خیاطی تا خرید و فروش سهام در بورس را می تواند در فعالیت خود جای بدهد.
  • و جهت انتشار و ثبت به اد اره ی ثبت شرکت ها داده شود .

uncategorized