سامانه ثبت شرکت سهامی خاص

1- محجورین، ورشکستگان، محکومین دادگاه ها در ایام محرومیت از حقوث اجتماعی. 12- چگونگی نحوه انتخاب و عزل مدیران، مدت تصدی آن ها و وظایف آن ها. شما حتی اگر تایید نام هم بشید و اقدامی نفرمایید اون نام تا three ماه منقضی خواهد شد نگران نباشید. فعالیت شرکت دارای وجه قانونی و رسمی شده و کلیه اقداماتش قابل پیگیری خواهد بود. از عناوین شعرا، دانشمندان، کاشفان، شاهد، ایثارگران، اسامی متبرکه و موارد این چنینی استفاده نشود.

  • نام شرکت باید دارای معنا و مفهوم بوده و در آن نباید از کلمات یا عبارات بیگانه و خارجی استفاده شود.
  • ثبت شرکت سهامی خاص در واقع نوعی شرکت سهامی است که سهام آن قابل داد و ستد در بورس اوراق بهادار نیست ولی توسط مردم به راحتی قابل معامله است.
  • سهم، قسمتی از سرمایه شرکت سهامی است که میزان مشارکت، تعهدات و منافع صاحب آن در شرکت را مشخص می نماید.
  • با طی کردن این مراحل، کارشناس حقوقی به بررسی اطلاعات وارد شده می پردازد، اگر دارای نقص باشد برای شما درسامانه ابلاغ رفع نقص ارسال می گردد و باید نقص را رفع نمایید و در صورت عدم نقص اطلاعات، آن را تاًیید می کند.
  • تهیه و تنظیم مدارک، گرفتن مجوزهای لازم برای فعالیت و تامین سرمایه جزو مهم‌ترین مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در ایران هستند.
  • گام بعدی، برگزار کردن جلسات توسط هیئت مدیره با هدف مشخص کردن نقش ها و وظایف است.

ه) سهام شرکت، قابل معامله در بازار بورس نمی باشد و نقل و انتقال سهام شرکت، مشروط به موافقت مدیران یا مجامع عمومی صاحبان سهام است. ضمناَ این شرکت نمی تواند مبادرت به صدور اوراق قرضه نماید. اعضاء اصلی هیئت مدیره می بایست از بین سهامداران در مجمع عمومی انتخاب شوند و همچنین بازرسین خارج از اعضاء هیئت مدیره در مجمع عمومی انتخاب می شوند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص:

شرکت های سهامی خاص با منفعت مالی و سود تاسیس می گردند. سرمایه شرکت سهامی خاص بر خلاف شرکت با مسئولیت محدود که سرمایه نقدی می باشد به قطعات سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام, بعد از ثبت شرکت در تهران بر اساس مبلغ اسمی سهام می باشد. از آنجا که در شرکت سهامی عام قسمتی از سرمایه شرکت از طریق واگذاری مقدار از سهام شرکت تأمین می شود مراحل ثبت شرکت سهامی عام نسبتاً طولانی تر و پیچیده تر از شرکت سهامی خاص می باشد. متقاضی باید مدارک مزبور را به قسمت دبیرخانه ببرد، مسئول مربوطه بعد از ثبت آگهی در دفتر اندیکاتور ،شماره ثبت دفبر درج و با مهر نمودن آگهی تایپ شده ، پرونده تشکیل شده را ضبط و بقیه مدارک را تحویل متقاضی دهد.

ثبت شرکت سهامی خاص

تهیه دو جلد از اساسنامه که به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد. 1-موسساتی که هدفش جلب منافع و تقسیم آن بین اعضاء خود نباشد. اینگونه موسسات اصطلاحا موسسات غیر انتفاعی نامیده می شوند ، موسسات خیریه گروه های ثبت شرکت سیاسی و انجمنهای اسلامی و احزاب را می توان از موسسات غیر انتفاعی دانست. مجموعه فعالیت هایی که از یک مجموعه خدمات رسان به متقاضیان ارائه میگردد والزاما اشکار نمیباشد ومالکیت چیزی را به همراه ندارد.

از فلوچارت بیانیه گام دوم انقلاب با حضور فرمانده کل سپاه در کرمان رونمایی شد

همانطور که گفتیم شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود بی شباهت به یکدیگر نبوده و در هردو این شرکتها مسئولیت اعضا در صورت عدم کفایت به نسبت سرمایه یا سهام آنها می باشد و جهت وصول طلبهای شرکت دراموال شخصی آنها دخل و تصرفی وارد نمی شود. در شرکت‌های سهامی خاص، همانند شرکت با مسئولیت محدود و بر خلاف شرکت تضامنی، مسئولیت هر یک از سهامداران در مورد بدهی‌های شرکت محدود به مبلغ سرمایه‌گذاری شده در شرکت است و در صورت عدم کفایت مجبور نیستند اموال شخصی خود را در این راه مصرف نمایند. اساسنامه چه در شرکت سهامی عام،چه در شرکت سهامی خاص و چه در شرکت با مسئولیت محدود لازم است و بدون اساسنامه شرکت تشکیل نمی شود، در حالی که در سایر شرکت ها معمولاَ شرکتنامه جایگزین اساسنامه می گردد. امیدوارم توانسته باشیم در این مقاله شما را با مفهوم و هزینه و مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در تهران و دیگر نقاط ایران و نکات و هزینه های آن آشنا کرده باشیم . در صورت داشتن هرگونه سوالی کارشناسان خبره موسسه ثبت ونک به صورت مشاوره تلفنی رایگان آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان در حوزه ثبت شرکت هستند. امضای اوراق و تشکیل پرونده رسمی گام بعدی راه‌اندازی شرکت در ایران است.

uncategorized