شرایط ثبت شرکت تعاونی و مزایای آن به چه صورت است؟

شرکت با مسئولیت محدود توسط مدیر یا مدیرانی که ممکن است از داخل یا خارج از شرکا باشند مدیریت می‌شود و موضوع شرکت که باید معلوم و مشخص باشد و منفعت عقلی داشته باشد در شرکتنامه ذکر می‌شود. هزینه حق‌الوکاله ثبت شرکت مربوط به وکیلی است که برای این کار انتخاب می‌کنید. کلیه شرکت های تعاونی کشاورزی می توانند مطابق با قوانین و مقررات سازمان مرکزی تعاون روستایی ، با دیگر شرکت های تعاونی مرتبط ادغام شوند. کپی مدارک ثبت شرکت تعاونی مسکن که از مرجع ثبت دریافت شده است. با سالها تجربه و دانش بالا با همکاری جمع کثیری از متخصصین و مشاوران خبره با هدف ارائه خدمات در کلیه امور ثبتی، حقوقی، مالی و طراحی جهت پایه گذاری، حفظ، ارتقاء و تامیین امنیت هر چه بیشتر کسب و کار شما آماده خدمت رسانی به شما هموطنان عزیز می باشد. با سالها تجربه و دانش بالا با همکاری جمع کثیری از متخصصین و مشاوران خبره با هدف ارائه خدمات در کلیه امور ثبتی، حقوقی، مالی و طراحی جهت پایه گذاری، حفظ، ارتقاء و تأمین امنیت هر چه بیشتر کسب و کار شما آماده خدمت رسانی به شما هموطنان عزیز می باشد.

  • بهره گیری از توانمندی های فکری و مادی دیگران و ایجاد شرایط لازم درجهت تشریک مساعی ‚ مشارکت در تصمیم گیری ها و بهره مندی ازمنافع مشترک درکار و فکر از جدیدترین شیوه های مناسب مدیریتی و اعتقادات اجتماعی است که با اعتقادات دینی ما نیز عجین و همسان است .
  • به نوعی، کسب و کاری خویش فرمایی است که توسعه و تحکیم مشارکت و تعاون عمومی بین همه مردم را در دستور کار دارد.
  • شرکت تعاونی کشاورزی نوعی شرکت تعاونی تولیدی خواهد بود که در امور مربوط به کشاورزی فعالیت می کند و در ردیف شرکت های تولیدی شناخته می شود.
  • فراهم کردن شرایط برای کسانی که توانایی و مهارت کار را دارند، اما از امکانات آن بی نصیب هستند.
  • • حداقل تعداد اعضاء در زمان ثبت و دوران فعالیت شرکتهای تعاونی نباید از 7 عضو کمتر باشد.
  • صفر تا صد ثبت شرکت با مسئولیت محدود؛ مراحل؛ هزینه و شرایطقانون تجارت چندین ماده را به شرکت با مسئولیت محدود اختصاص داده که بر اساس می‌توان گفت برای ثبت آن شرایط و مدارک خاصی مود نیاز است که در این مقاله به طور مفصل به آن می‌پردازیم.

اعضای شرکت های تعاونی باید بر طبق مندرجات و قوانین اساسنامه فعالیت کنند و تقسیم وظایف آن ها نیز بر همین اساس انجام شود که باید با توجه به همین قوانین در تمامی کارها حق نظارت داشته باشند. شرکتی است که عضویت در آن برای همه آزاد می‌باشد (تعداد اعضاء در این تعاونیها حداقل ۵۰۰ نفر و براساس نوع تعاونی که وزارت تعاون تعیین کرده مشخص می‌شود و بایستی سهام آن رابه عموم مردم عرضه نمایند. بالاترین مرجع تصمیم گیری و نظارت در امور شرکتهای تعاونی مجامع عمومی هستند که از اجتماع اعضای تعاونی یا نمایندگان تام الاختیار به صورت عادی و فوق العاده تشکیل شده و هر عضو بدون در نظر گرفتن میزان سهم تنها دارای یک رای می باشد. سرمایه تامین یا تعهد شده از طرف اعضا در هر مرحله تاسیس شرکت نباید کمتر ۵١ درصد کل سرمایه شرکت باشد و هر تعاونی وقتی ثبت و تشکیل می‌گردد که حداقل یک سوم سرمایه آن تادیه و در صورتی که به صورت نقدی و جنسی باشد تقویم و تسلیم شده باشد.

مجمع عمومی فوق العاده

حداقل تعداد اعضاء در زمان ثبت شرکت تعاونی و دوران فعالیت آن نباید از 7 نفر عضو کمتر باشد. مدارک لازم ظرف مدت 5 روز از طریق اداره تعاون به اداره ثبت شرکتها ارسال می‌شود. اداره تعاون پس از انجام اقدامات اداره ثبت شرکتها و صدور آگهی تأسیس، نسبت به صدور پروانه تأسیس شرکت تعاونی اقدام خواهد نمود.

سرمایه در شرکت‌های تعاونی

شرکت تعاونی مصرف‌کنندگان جهت تهیه انواع کالاهای مصرفی برای تامین نیاز‌های اعضا و خانواده‌های آنان یا جهت انجام خدمات زیر بوجود می‌آید. شرکت‌های تعاونی مصرف‌کنندگان بسیار رایج و اغلب با حذف واسطه‌ها در تلاش برای کاهش دادن قیمت خدمات ارائه‌شده هستند. در ادامه، به تعدادی از خدمات ارائه‌شده توسط شرکت تعاونی مصرف‌کنندگان اشاره شده است.

جهت اخذ این مجوز از وزرات تعاون، هیئت مدیره شرکت باید مدارک لازم را جمع آوری کرده و به وزارت تعاون تحویل دهد و سپس درخواست صدور مجوز را ارائه دهد. سپس وزرات تعاون کلیه مدارک و موارد را بررسی کرده سپس در صورت تأیید دستور صدور مجوز را می دهد. ۶- داوطلبان عضویت در هئیت مدیره یا بازرسی تعاونیها علاوه بر شرایط قانونی عضویت در تعاونی باید مدارک زیر را حداکثر ۵ روز پس از صدور دعوتنامه تشکیل اولین مجمع عمومی عادی به هیات مؤسس تحویل نمایند. د- سایر اقدامات مربوط به برگزاری اولین مجمع عمومی عادی تا انتخاب هیات رئیسه مجمع ( یک نفر رئیس، یک نفر منشی، و دو نفر به عنوان ناظر) از قبیل اخذ برگه ورود به جلسه مجمع از داوطلبان و تکمیل فهرست اسامی حاضرین همراه با امضای آنان که باید تحویل هیات رئیسه شود. ضمناً در شرکتهای تعاونی بزرگ، اعضای هیأت رئیسه مرکب از 7 نفر ( یک نفر رئیس ، یک نفر نائب رئیس ،‌ یک نفر منشی و چهار نفر ناظر ) خواهد بود. عضویت در شرکت های تعاونی عام برای عموم مردم آزاد بوده و می توانند بر حسب نوع تعاونی که وزارت تعاون مشخص کرده، عضو بپذیرند.

ثبت شرکت تعاونی شرایط٬ مراحل و مزایای آن

‌در مواردی که به عللی استفاده از این حق به طور مستقیم برای شریک میسر نباشد ممکن است به موجب وکالت کتبی به یکی دیگر از شرکاء واگذار‌شود. هیات موسس باید حداقل دو ثلث سهام را خریداری ثبت شرکت یا تعهد نماید. نصب و عزل و قبول استعفای مدیر عامل و نظارت بر عملیات وی و پیشنهاد میزان حقوق مدیر عامل به مجمع عمومی. 30 روز کاری نیز طول خواهد کشید تا آگهی ثبت شرکت منتشر شود.

طبق ماده ۷۷ قانون مالیات‌های مستقیم، شرکت تعاونی مسکن به جز نیاز به پرداخت ۱۰ درصد مالیات برای نقل و انتقال املاکی که از تاریخ صدور گواهی پایان کار آن‌ها بیش از دو سال نگذشته است،‌ مشمول مالیات دیگری نمی‌شوند. این معافیت مشروط به این است که قبلاً اجازه توسعه، تکمیل یا ایجاد واحد صنعتی یا معدنی در قالب طرح سرمایه‌گذاری معین از وزارتخانه مربوطه، کسب شده باشد. چگونگی انتخاب نماینده یا نمایندگان در مرحله اول و حدود اختیارات و نحوه اعمال رای آن‌ها در مرحله دوم مجمع عمومی بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده از سوی وزرات تعاون خواهد بود. در شرکت‌های تعاونی، دعوت از مجامع عمومی و اعلام تصمیمات آن‌ها از طریق روزنامه‌های پرتیراژ، پست سفارشی یا دیگر انواع روش‌های قابل اثباتِ پیش‌بینی‌شده مطابق اساسنامه، انجام می‌شود.