شرایط لازم جهت تشکیل و ثبت شرکت با مسئولیت محدود چیست؟

همانند شرکت سهامی مدیران می توانند موظف و یا غیر موظف باشند یعنی می توانند برای اداره شرکت پول دریافت کنند و یا به صورت رایگان به اداره شرکت بپردازند. طبق قوانینی که برای شرکت سهامی گفته شده است مدت زمان مدیریت حداقل دو سال می باشد و بهتر است شرکت مسئولیت محدود از این امر پیروی نماید و در صورت تمام شدن ماموریت مدیریت انتخاب مجدد آن باید به وسیله ی مجمع عمومی شرکا انجام شود. نفر باشد، مجمع عمومی در این نوع شرکت توسط هیئت نظارت انتخاب می‌شود. برای مدیریت این شرکت می توان از بین شرکا و یا از خارج از آن فردی را انتخاب کرد. تقویم سهم الشرکه در شرکت‌های با مسئولیت محدود به وسیله شرکاء انجام می‌شود.

  • 5- پس از پرداخت مبلغ حق الثبت ، فیش مربوطه را به واحد حسابداری اداره ثبت شرکتها ارائه و واحد مربوطه نسبت به ممهور نمودن ذیل برگ تقاضانامه و درج مبلغی پرداختی و تاریخ و شماره فیش اقدام می نماید.
  • د – صورت جلسه تهیه شده بایستی حداکثر ظرف بازه زمانی یک ماه از تاریخ تشکیل مجمع به وسیله شرکاء یا نماینده قانونی شرکت تحویل اداره ثبت شرکتها شده و نسبت به ثبت ان اقدام و پس از پرداخت هزینه های قانونی تحت دفتر ثبت را امضاء نمود .
  • در هنگام انجام مراحل ثبت شرکت یا در موقع ثبت تغییرات شرکت، می‌توانید مدیرعامل را از بین شرکا یا خارج از شرکا انتخاب نمایید.
  • کلیۀ حقوق مادی و معنوی این سامانه متعلق به “آسان‌ثبت” است.
  • مدیرعامل این نوع از شرکت ها وظیفه دارد ترازنامه سالانه را با کمک شرکا تنظیم کند ، سود و زیان شرکت را بررسی نماید، سود شرکت را در پایان سال بین شرکا تقسیم کند و سرمایه احتیاطی را نیز تعیین کند.

شرکت با مسئولیت محدود بهترین گزینه برای انجام امور تجاری است. پس از تشكیل شركت با مسئولیت محدود حداكثر ظرف یك هفته از تاریخ ثبت نسبت به تهیه دفاتر قانونی (دفتر روزنامه و دفتر كل) و پلمپ آنها در اداره ثبت شركت ها اقدام نمایند. دراسم شرکت نام هیچ یک از شرکا نوشته نشود چرا که نام شخصی که نوشته می شود حکم شریک ضامن در شرکت تضامنی را برای او خواهد داشت. ۸- آخرین مرحله ثبت شرکت ، انتشار خلاصه ای از شرکتنامه در روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار است که باید توسط متقاضی انجام شود.

برخی از موضوعات نیاز به مجوز دارد که می بایست در صورت نیاز از ارگان مربوطه مجوز فعالیت اخذ شود و برخی موضوعات نیاز به مجوز ندارند و از نظر قانونی قابل ثبت هستند. شرکتهای با مسئولیت محدود جزو شرکت های بازرگانی محسوب می شوند که می تواند موضوع آن بازرگانی نباشد بدین معنا که این شرکتها در گروه شرکت های تجاری قرار دارند. متقاضی ثبت، مدارک خود و پرونده متشکله را به قسمت دبیرخانه اداره برده و پس از ثبت آگهی در دفتر اندیکاتور نسبت به درج شماره ثبت دفتر و مهر نمودن آگهی تایپ شده اقدام و نسخه مربوطه به اداره ضبط در بایگانی خواهد شد. سرمایه شرکت از سهم‌الشرکه‌های شرکا تشکیل می‌شود که ممکن است به هر میزانی باشد. مع‌ذلک، نمی‌تواند به شکل اوراق تجارتی قابل انتقال، اعم از با نام یا بی‌نام درآید. (ماده ۱۰۲ ق. ت) پذیره نویسی سهام این نوع شرکت نیز ممنوع است.

همچنین این سرمایه در کمپانی‌های با مسئولیت محدود نمی‌تواند در بدو امر به شکل سهام درآید. گفتنی است که سهم‌الشرکه غیرنقدی این شرکت‌ها (از جمله ملک و خودرو) نیز با مسئولیت شرکا ارزش‌گذاری می‌شود، در حالی که در دیگر شرکت‌ها این کار را باید به کارشناسان رسمی دادگستری سپرد. انتخاب بازرس اصلی و بازرس علی‌البدل نیز در شرکت‌های با مسئولیت محدود با اعضای کمتر از دوازده نفر اختیاری است و مجامع عمومی آنها با شرایط ساده‌تری برگزار می‌شوند. مدیران مجموعه‌های مسئولیت محدود را می‌توان از خارج از شرکا نیز انتخاب کرد و مدت فعالیت آنها محدودیت زمانی نخواهد داشت. حداقل میزان سرمایه برای تاسیس هر دو شرکت یک میلیون ریال است و افزایش آن اختیاری خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در شهریار

همچنین بررسی میکنیم که اگر شرکت شما ثبت نشود چه مشکلاتی در آینده ممکن است برای شما ایجاد شود. در این مطلب مهم‌ترین نکات حقوقی ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود را مرور کردیم. با این حال باید تاکید شود که نکات تغییرات شرکت با مسئولیت محدود تنها به موارد گفته شده در این مطلب محدود نمی‌شود و شرکا باید در هر مورد که نیاز به ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود دارند، بررسی‌های حقوقی بیشتری انجام دهند. 4- در صورتی که کارشناس اداره ثبت شرکتها ایرادی یا نقصی در مدارک ابرازی مشاهده ننماید نسبت به تهیه پیش نویس آگهی ثبت اقدام و پیش نویس مربوطه پس از تایید مسئولین اداره ثبت شرکت ها تایپ و در روز مراجعه تحویل متقاضی داده می شود. شرکت با مسئولیت محدود در حقوق ایران اولین بار با تصویب قانون تجارت مصوب 1311 وارد قانون گذاری شد و در اولین قانون تجارت ایران مصوب 25 دلو 1303 و 12 فروردین 1304 پیش بینی نشده بود. از تاریخ تصویب این شرکت در حقوق ایران، با وجود استفاده عملی فراوان از این نوع شرکت و به رغم نقص قانون ما در رابطه با آن، قواعد راجع به آن هیچ گونه تحول و تغییری نیافته است.

میزان مشخصی برای حداقل سرمایه در قانون در نظر گرفته نشده است ولی ثبت شرکت با سرمایه اولیه کمتر از 1,000,000 ریال موضوعیت ندارد. اگر شرکت با مسئولیت محدود ورشکسته شود، طلبکاران امکان دسترسی به اموال اعضای شرکت را ندارند. ۵ـ در شرکت سهامی خاص و بامسئولیت محدود شرکت در افزایش ثبت شرکت در تهران سرمایه اختیاری است. انتخاب بازرس در شركت با مسئولیت محدود به صورت اختیاری است. حال از تاریخ تصویب این شرکت با وجود استفاده عملی فراوان از این نوع شرکت در ایران و به دلیل نقص قانون ما در ارتباط با آن، قوانین این شرکت هیچ تغییر و تحولی از آن زمان تا کنون نکرده است.

اساسنامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود

لازم به ذکر است که بر خلاف ثبت شرکت سهامی خاص این مبلغ به هیچ حسابی واریز نخواهد شد. به عنوان نکته ای دیگر باید بدانید که درثبت شرکت با مسئولیت محدود اگر مدیری قصد دارد با فرزند زیر هجده سال خود یا فردی صغیر شرکتی را تاسیس نماید می تواند شرکت تک هیئت مدیره تشکیل دهد که در این صورت پدر یا ولی قانونی امضا دار می باشد. تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید شامل اطلاعاتی باشد که کارشناس اجرایی با استفاده از آن بتواند درخواست شما را به ثبت برساند. معمولا این اطلاعات در قالب یک فرم باید پر شده و به مسئول تکمیل مدارک تحویل داده شود.

ثبت شرکت فوری ، یک دروغ تبلیغاتی !

شرکت مسئولیت محدود، طبق ماده ۹۴ قانون تجارت شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای انجام امور تجارتی تشکیل شده است و هر یک از شرکاء فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول تعهدات و قروض شرکت هستند بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد. سرمایه در شرکت مسئولیت محدود به سورت لفظی می باشد، بدان معنا که سرمایه در تعهد شرکا می باشد و نیازی به واریزی وجود ندارد. به موجب ماده 94 قانون تجارت،شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام و یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت می باشد. در مرحله بعد، باید با مراجعه به سامانه اینترنتی ثبت شرکت ها تمامی مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدودرا بارگذاری کرده و مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود را به صورت اینترنتی انجام داد.

ثبت تقاضانامه نیز از دیگر مراحل مهمی است که باید بعد از تکمیل صورتجلسه انجام شود. تمام اطلاعات هویتی اعضای شرکت همچون نام و شماره کارت ملی باید در بخش بعدی وارد شود. شرکت هایی که دارای بیش از a hundred and fifty نفر شریک باشند باید اطلاعات هویتی افراد را از طریق تکمیل فرم وارد کنند. دو نسخه از اساسنامه، شرکت نامه و تقاضانامه‌ی شرکت تکمیل شده و کلیه مدارک ذکر شده توسط اعضای شرکت آماده شود. دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی مؤسسین و هیئت مدیره که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد .

تنها کافی است تا از طریق شماره تلفن …… با ما در تماس باشید. نقل و انتقال سهم الشرکه باید با موافقت دارندگان حداقل سه چهارم سرمایه است که اکثریت عددی نیز داشته باشند. هر یک از شرکاء می تواند نسبت معینی از سرمایه را تأمین کند و لزومی ندارد که آوردهها به میزان مساوی بین شرکاء تعیین شود. موضوع شرکت باید طراحی گردد یعنی تنها کافی نیست بگویید موضوع شرکت خدماتی است بلکه بایستی بند ، بند موضوع را طراحی نمایید .

چرا که برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود مدرک تحصیلی خاصی مورد نیاز نیست مگر اینکه برای اخذ مجوزهای شرکت نیاز به مدرک خاصی باشد. امر تصفیه در شرکت‌های با مسئولیت محدود وظیفه مدیران شرکت است؛ مگر در صورتی که در اساسنامه ترتیب دیگری مقرر شده باشد. (مدیران شرکت می‌توانند در صورت‌جلسه انحلال، یکی از اعضای شرکت را به عنوان مدیر تصفیه معرفی کنند.) در مورد اموری همچون صلح و تعیین داور، مدیر تصفیه وقتی حق انجام این امور را دارد که در اساسنامه یا توسط اعضای مجمع عمومی، به او این اجازه داده شده باشد. در حقوق ایران، فرآیند ثبت شرکت تجاری و یا ایجاد تغییرات در ساختار آن، نکات متعددی دارد. ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود نیازمند داشتن شرایط و فراهم آوردن مدارکی است که باید پیش از آغاز فرآیند تغییرات به آن توجه داشت. منظور از ثبت ارزان شرکت با مسئولیت محدود ، شرکتی می باشد که با حداقل 2 عضو و یا اعضای بیشتر از 2 نفر و حداقل سرمایه one hundred هزار تومان و یا بیشتر جهت انجام امور اداری و بازرگانی تاسیس شده است .