صفر تا صد ثبت شرکت

در این میان پیدا کردن شریکی مناسب که بتوانید به او اطمینان داشته باشد، از اهم مواردی است که در فرایند کلی ثبت شرکت، باید به آن توجه نمود. در این جا قصد نداریم به خصوصیات هر کدام از این شرکت ها بپردازیم، چون از حیطه این مقاله خارج است، اما بدانید که ۹۰ درصد شرکت های ایرانی، به دو دسته شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص تقسیم می شوند و احتمالا کسب و کار شما هم در این دو دسته قرار می گیرد. همانطور که خدمتتان توضیح دادیم، برای ثبت شرکت های مختلف نیاز به مدارک و هزینه های متفاوتی پیدا خواهید کرد. ثبت شرکت نیک تجربه زیادی در این زمینه دارد و با در دست گذاشتن متخصصین و پشتیبانان بسیار حرفه‌ ای برای شما، در این مسیر به شما کمک می کند.

  • اداره شرکت تعاونی بر عهده هیات مدیره می باشد و بر اساس قانون تجارت و اساسنامه شرکت انتخاب می گردد .
  • شرکت تضامني، شرکتي است که تحت نام مخصوص براي امور تجاري بين دو يا چند نفر با مسئوليت تضامني تشکيل مي‌شود.
  • در ابتدا باید به این موضوع مهم توجه داشته باشید که ثبت یک شرکت خدمتی است که از طریق شرکتی خاص به شما ارائه می شود.
  • مواردی مثل هزینه‌های تأییدیه وکالت، نسبت به هر کشور و برای هر فعالیتی متفاوت است.

همچنین چنانچه نمی خواهید که سرمایه نقدی شرکت را در بانک سپرده گذاری کنید باید شرکت مسئولیت محدود را انتخاب نمایید. زیرا برای ثبت شرکت سهامی خاص بایستی حداقل ۳۵ درصد از سرمایه شرکت را در حسابی به نام شرکت در حال تاسیس سپرده گذاری کنید. موسسه حقوقی بین المللی مشهور از موسسات بسیار معدودی است که توسط وکیل پایه یک دادگستری تاسیس شده و اداره می شود و از همین جهت این اطمینان وجود دارد که خدمات ارائه شده از جانب ما کاملاً تخصصی و با رعایت کلیه اصول و موازین فنی، حقوقی، اخلاقی و قانونی انجام میگیرد. کلیه مدارک تهیه و تنظیم شود و به اداره ثبت شرکت ها تسلیم گردد. این در حالی است که در ثبت شرکت یا شعبه خارجی در کشور، تشریفات لازم برای ثبت شرکت نیز باید عملی و اجرایی گردد. از جمله تشریفات لازم برای ثبت شرکت خارجی می توان موارد زیر را بر شمرد.

تفاوت شرکت و موسسه در چیست؟!

هر گونه لوگو، برند، طرح زمینه و علامت تجاری برای پیدا کردن وجهه رسمی باید ثبت شود. ثبت برند سبب می شود که کالا و خدمات یک شرکت از شرکت های رقیب متمایز شود. بنابراین می توان ثبت برند را تضمینی برای حفاظت قانونی برند دانست. از آنجایی که هر برند مطرح کننده کیفیت تضمین شده ای است، ثبت آن علاوه بر حفظ کیفیت بر افزایش فروش نیز موثر است. متقاضیانی که مایل به توسعه کسب و کار خود در خارج از کشور می‌باشند، می توانند اقدام به ثبت شرکت در خارج از کشور نمایند.

بنده میخواهم یک شرکت راهبری قطار نوع فعالیت خدماتی میباشد یعنی از صفر تا صد کار اعزام قطار را انجام بدهم چه نوع شرکتی ثبت کنم و آیا با ثبت شرکت در گذر زمان میتوانم وام درخواست بدهم. من دارم یه شرکتی رو در گیلان ثبت می کنم در واقع یک موسسه حقوقی مدارک رو هم به امضای خودم و شریکم رسوندم اما الان تقریبا ۱۰ روزه که مدارک برای اداره ثبت شرکت ها پست شده ولی نتیجه نیومده. برای اینکه لیست شرکت هایی که برای ثبت نیاز به دریافت مجوز دارد بسیار طولانی می باشد برای اینکه متوجه شوید آیا فعالیت مد نظر شما قبل از ثبت نیاز به دریافت مجوز از مراجع ذیصلاح را دارد یا خیر به این صفحه مراجعه نمایید. در صورت از بین رفتن و یا مفقود شدن مدارک ثبتی شرکت ، می توان برای اخذ المثنی مدارک ثبتی از طریق اداره ثبت شرکت ها اقدام نمود. لازم به تذکر است که امر تعیین نام، فقط در تهران انجام می‌شود و شرکت‌هایی که در سایر شهرها ثبت می‌شوند؛ نیز جهت تعیین نام به تهران معرفی می‌شوند.

الزامات قانونی پس از ثبت شرکت

برای ثبت شرکت‌های تعاونی باید حداقل تعداد شرکا،7 نفر بوده و حداقل هیات مدیره نیز باید three تا 7 نفر باشند.اگر این شرکت سهامی باشد در نتیجه مسئولیت شرکا آن به میزان مبلغ اسمی هر سهامدار بوده و در صورت غیر سهامی بودن آن مسئولیت هریک براساس اساسنامه مشخص خواهد شد. برای تشکیل شرکت های مختلط سهامی و همچنین شرکت های سهامی خاص نیز به حداقل سه شریک برای ثبت شرکت نیاز می باشد . در صورت داشتن شرایط لازم جهت راه‌اندازی شرکت، شخص با دادن وکالت‌نامه رسمی به نماینده خود، می‌تواند شروع به فرایند ثبت شرکت کند.

ثبت شرکت

برای اطلاع بیشتر مقاله تخصصی شرکت سهامی عام را مطالعه کنید. هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود بدون پرداخت هزینه روزنامه رسمی حدودا 800 هزار تومان و هزینه ثبت شرکت سهامی خاص 900 هزار تومان در موسسه میزان می باشد. لازم به ذکر است که هزینه ثبت شرکت در سال 1400 طبق میزان موضوع شرکت تعداد اعضا و سرمایه شرکت متغییر می باشد.

این نوع شرکت نیز یکی دیگر از انواع شرکت ها در ایران است که برای امور تجاری فیمابی 2 یا چندین فرد تشکیل میگردد با این نکته که هریک از موسسین این نوع شرکت برای جبران بدهی و مطالبات این شرکت به میزان صد در صد one hundred pc شخصا مسئول هستند. شاید ثبت شرکت در تهران برای شما این سوال پیش بیاید که چرا این نوع شرکت را افراد ثبت میکنن. در جواب آن باید بگویم برای جلب اعتماد بیشتر مردم و موسسات مالی و پولی . بانک ها و موسسات مالی و پولی به این نوع شرکت ها به راحتی تسهیلات میدهند زیرا از بازپرداخت آن خیالی آسوده تر دارند.

misc