مجموعه دانستنی های ثبت شرکت

آگهی در روزنامه چاپ می‌شود و اگر مدیران شرکت تا شش ماه بعد از تاریخ تشکیل شرکت آن را ثبت نکنند شرکت منحل شده تلقی می‌شود و سهامداران باید وجوه پرداختی خود را پس بگیرند. بر طبق قانون موسسین شرکت سهامی خاص نسبت به اعمال و اقداماتی که به منظور تاسیس و به ثبت رساندن شرکت انجام داده‌اند مسئولیت تضامنی دارند. در صورتی که مدارک شرکت سهامی خاص عودت خورد، شما یا از ابتدا باید تایید نام بگیرید یا پذیرش اصلاحی خورده است که در هر دو صورت دسترسی به مرحله ویرایش اساسنامه خواهید داشت. شرکت سهامی خاص یکی از رایجترین شرکتهایی است که در ایران ثبت می شود. منظور از ثبت شرکت­ سهامی خاص ، شرکت­های تجاری است که سرمایه آنها به سهام تقسیم می­شود و تمام سرمایه شرکت توسط موسسین آن تامین می­شود. مسئولیت سهامداران در قبال سود و زیان شرکت مستقیماً وابسته به مبلغ اسمی سهام آنهاست.

سود بسیار زیادی برای معامله های خاص در نظر گرفته می شود. در شرکت های سهامی خاص نیاز است که بازرس اصلی انتخاب شود و همینطور بازرس عدل البدل نیاز است اما برای شرکت هایی که با مسئولیت محدود هستند این گزینه اختیاری است. یک شرکت مسئولیت محدود حداقل از دو نفر و یک شرکت سهامی خاص از 5 نفر تشکیل می شود که اعتبار آن نسبت به مسئولیت محدود بالاتر می باشد. پس از تشکیل و سامانه ثبت شرکت خاص هیئت مدیره می باید حداکثر ظرف یک هفته از تاریخ ثبت نسبت به تهیه دفاتر قانونی شرکت (روزنامه کل ) و پلمپ دفاتر در اداره ثبت شرکتها اقدام نماید. در یک تعریفی کلی می‌توان گفت که یک شرکت سهامی خاص، شرکتی بازرگانی است که تمام سرمایه آن منحصراً توسط مؤسسین تامین و به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، محدود به مبلغ اسمی سهام آن‌ها بوده و طبق قانون تعداد سهامداران آن نیز نمی‌تواند از سه نفر کمتر باشد.

ترامپ: کالین پاول اشتباهات زیادی مرتکب شد؛ اما امیدوارم در آرامش باشد!

مجددا مدارک به بخش ثبت دفاتر برای انجام ادامه مراحل اداری تحویل می شود. همچنین هر شخصی که مدیریت شرکتی را برعهده دارد به هیچ عنوان نمی تواند مدیریت شرکت دیگری را نیز برعهده بگیرد. صورت دارایی های شرکت که باید تقویم شده باشد و توسط یک کارشناس رسمی دادگستری تایید شده باشد.

ثبت شرکت سهامی

هستید، موسسه ثبتی و حقوقی سفیرصلح با داشتن وکلا و کارشناسان خبره ثبتی، آماده ارائه خدمات ثبت شرکت و همچنین مشاوره رایگان قبل از هر اقدامی به شما عزیزان هستند. سامانه ثبت شرکت میزان از سال 1393 فعالیت خود را در زمینه راه اندازی کسب و کار شروع نموده است و تا به امروز توانسته استوار و ثابت قدم باقی بماند. بلافاصله بعد از ثبت، اطلاعات شرکت شما از طرف اداره ثبت شرکتها به صورت آنلاین و برخط به سازمان تامین اجتماعی و اداره ثبت شرکت مالیات ارسال می گردد. در مقایسه با دیگر شرکت­ها مانند شرکت مسئولیت محدود، قوانین سخت و پیچیده تری بر ثبت و نگهداری شرکت­ های سهامی خاص حاکم است. شامل هزینه تعیین نام شرکت، حق الثبت، حق الوکاله وکیل، هزینه تهیه پوشه، پاکت، گیره و همچنین هزینه پست مدارک از طریق باجه‌های پستی منتخب به اداره ثبت شرکتها است. میخوام یک شرکت ثبت کنم تنها برای خودم با مسئولیت محدود و این کار رو میخوام با دو عضو بکنم (خودم و دیگری).

بیش از ۲۵ هزار واحد مسکونی برای کارکنان ارتش کلنگ‌زنی می‌شود

در زمان تاسیس شرکت سهامی خاص می توان شعبه ای در هر نقطه که مدنظر باشد به ثبت رساند تا در هزینه و زمان صرفه جویی کرد. تعیین نام شرکت سهامی خاص به مانند انواع دیگر شرکتهای ثبتی می بایست غیر تکراری باشد و این موضوع با توجه به استعلام نام شرکت توسط کارشناسان موسسه ثبت روز انجام می گردد. کامل بودن موضوع فعالیت به متقاضی تاسیس شرکت سهامی خاص این اختیار را می دهد تا در زمان های مختلف و یا حتی پروژه های متعدد به مشکل بر نخورد. با سلام ضمن تشکر از راهنمائی تان ،اینجانب کارمند با نوع قراردادکارمعین ،یکی از زیر مجموعه های شهرداریم خواستم بدونم سهامداری وعضویت در هیئت مدیره شرکت سهامی خاص با این نوع قرارداد همکاری که کارمند رسمی نبوده از نظر قانونی اشکال دارد یا خیر. تا اینجا به شما نحوه ثبت و شرایط لازم جهت ثبت شرکتهای سهامی خاص را توضیح دادیم، اما تازه این شروع داستان کسب و کار شماست و نیاز است که بعد از ثبت یکسری موارد را به انجام برسانید. مدت ثبت شرکت سهامی با احتساب افتتاح حساب و واریز 35 درصد از سرمایه که خود زمانبر می باشد در بهترین حالت 7 روز کاری می باشد.

  • شراکت شما در قالب یک شرکت نزد عالی ترین مرجع ثبتی به ثبت می رسد.
  • در این روزها که هر کسی مشغله های خود را دارد، امکان بهره مندی از خدمات غیر حضوری اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت.
  • پر کردن اطلاعات مانند لیست اعضاء و نیز سهام داران، آدرس مکان شرکت و نیز آدرس سکونت افراد و کد پستی مربوط به هر کدام،ثبتینو سرمایه شرکت، سمت افراد مختلف، درصد سهام و سهم هر کدام از اعضاء.
  • در این شرکت ها نیازی به آگهی پذیره نویسی وجود ندارد و سهام شرکت مانند شرکت سهامی عام قابل ارائه در بورس اوراق بهادار نیست.
  • سرمایه در شرکت با مسئولیت محدود به سهام یا قطعات سهام تقسیم نمی شود و شرکاء فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات می باشند.

uncategorized