مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت های سهامی خاص

هستید، موسسه ثبتی و حقوقی سفیرصلح با داشتن وکلا و کارشناسان خبره ثبتی، آماده ارائه خدمات ثبت شرکت و همچنین مشاوره رایگان قبل از هر اقدامی به شما عزیزان هستند. در ابتدا مدارک شما ظرف ۱۵ تا ۳۰ روز بررسی می‌شود بعد از آن با تایید مدارم باید در روزنامه آگهی داد و پروسه دریافت کپی برابر اصل مدارک و ارائه آن‌ها و چاپ آگهی نیز بین ۱۰ تا ۲۰ روز زمان می‌برد . مدیر عامل شرکت در حدود اختیاراتی که توسط هیئت مدیره به او تفویض شده است، نماینده شرکت محسوب شده و از طرف شرکت حق امضاء خواهد داشت. هیئت مدیره یا مدیران هر شرکت سهامی، نماینده قانونی آن شرکت بوده و اداره امور شرکت را به عهده خواهد داشت. دوست عزیز اخذ گواهی عدم سوپیشینه برای تاسیس شرکتها نیاز نیست، فقط شناسنامه و کارت ملی اعضا کفایت می کنید، در مورد سول دوم بله باید تمامی اوراق شرکت پس از تنظیم به امضا اعضا برسند.

هیات مدیره نمی تواند بدون تصویب مجمع عمومی برای اعضای خود پاداش بدهد. تا زماني كه تشريفات راجع به ثبت و اگهي انتخاب مديران بعدي انجام مي گيرد. مجمع عمومي عادي ميتواند در كل امور شركت به غير از مواردي كه درباره آنها در قوانين تعيين تكليف شده است. يا مواردي كه در صلاحي مجمع عمومي فوق العاده و موسس مي باشد تصميم گيري كند. اساسنامه باید دارای مواردی باشد که در ادامه به آن اشاره می‌ کنیم.

شرکت سهامی خاص چیست؟ نحوه ثبت آن چگونه است؟ برای ثبت آن چه مدارک و شرایطی نیاز است؟ هزینه ثبت شرکت سهامی خاص چقدر است؟ این سوالاتی است که برخی افراد که قصد تاسیس شرکت دارند از آنها مطلع نبوده و نمی‌دانند باید چه اقداماتی را برای ثبت شرکت انجام دهند. به گزارش برنا، شرکت سهامی خاص بین چند شریک تجاری برای فعالیت‌های اقتصادی و امور بازرگانی تشکیل می‌شود. مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در ایران ساده‌تر از دیگر انواع کمپانی‌ها است. سرمایه مورد نیاز و تشریفات قانونی تاسیس آن نیز بسیار کمتر است.

  • منعقد کردن قرارداد می تواند به صورت تلفنی یا آنلاین انجام شود.
  • ثبت شرکت سهامی خاص ، شرکت سهامی خاص نوعی از شرکت سهامی می باشد که سهام در آن قابل داد و ستد در بورس اوراق بهادار نیست ولی از طریق مردم قابل معامله است.
  • 3) ارائه صورت جلسه مجمع عمومی موسس، اظهارنامه، اساس نامه و تقاضانامه که باید به امضای کلیه اعضاء شرکت رسیده باشد در دو برگ.
  • وقتی اساسنامه امضاء می شود اولین گام برای تشکیل شرکت سهامی خاص برداشته شده است.

همینطور می بایست دقت صورت بگیرد که مقدار سرمایه شرکت در تاریخ تقاضا بسیار اثر گذار است. بسیاری از معامله کنندگان از وضعیت شرکت اطلاع پیدا می کنند و این رویکرد سبب می شود که آسودگی خیال در روابط مالی و اقتصادی صورت بگیرد. این مدل شرکت ها نیاز به سرمایه حداقل یک میلیون ریالی دارند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص کدام است؟

سپس مبلغ حق الثبت و حق الدرج بصورت یکجا به بانک مربوطه پرداخت شود. اگر مقداري از سرمایه ي شرکت شامل اموال منقول و غیرمنقول، غیرنقدي باشد ارائه ي تقویم نامه ي کارشناس رسمی دادگستري، الزامی است. لذا در صورتی که اموال غیرمنقول، جزو سرمایه ي شرکت باشد باید سند مالکیت ارائه شود. دقت کنید این افراد باید بالای ۱۸ سال باشند در غیر این صورت باید ولی یا سرپرست آنها نیز مدارک هویتی خود را ارسال نماید.اگر سهامدار زیر ۱۸ سال سن داشته باشد، ولی یا سرپرست بجای او امضاء می نماید.

ارزیابی رایگان و تخمین هزینه ثبت شرکت

فتوکپی از شناسنامه شرکا و بازرسین، ۲ نسخه از صورت‌ جلسه ای که حتما به امضای مدیران شرکت رسیده باشد، مجوز حتما باید ارائه شود، گواهی اعم از پرداخت حداقل ۳۵ درصد از سرمایه شرکت باید ارائه گردد. باید بدانید که یک نسخه از مدارک در پرونده شرکت که در بایگانی اداره ثبت شرکت ها نگهداری می شود گذاشته می شود و یک نسخه دیگر از مدارک با مهر اداره ممهور شده و تحویل متقاضی می گردد. مدارک را با توجه به مواردی که ذکر شد تحویل قسمت پذیرش مدارک اداره ثبت شرکتها داده و رسید تحویل مدارک دریافت شود و با توجه به تاریخی که برای اعلام نتیجه داده می شود در آن روز برای دریافت نتیجه به باجه اعلام نتیجه اداره ثبت شرکت ها مراجعه نمایند.

پس از ثبت کمپانی در اداره ثبت شرکت و مؤسسات غیرتجاری، طبق قانون تجارت باید ثبت شرکت سهامی خاص و موضوع تأسیس آن را در روزنامه‌های کثیرالانتشار و روزنامه‌های رسمی کشور در قسمت مربوط به آگهی شرکت منشتر شود تا به اطلاع و آگهی عموم مردم برسد. در پروسه ثبت شرکت سهامی خاص یکی از موضوعات مهم اینکه واژه “خاص” می بایست پیش از نام شرکت و یا پس از اضافه شود. باید نامی انتخاب شود که قبلاً ثبت نشده است، همینطور اسم باید دارای معنا و مفهوم باشد. طی کردن تمام مراحل ثبت شرکت سهامی خاص حدود دو هفته زمان می‌برد.

ارائه مشاوره به شرکتها در حوزه ثبت شرکت و تغییرات آنها، ثبت برند، پیگیری امور اداری شرکتها و مشاوره مدیریت از مهترین خدمات ما می باشد. برای ثبت شرکت میشه بجای 35 درصد سرمایه اولیه کل سرمایه اولیه را واریز کرد؟ که بعدا برای افزایش سرمایه هزینه های آگهی روزنامه و تغییرات پرداخت نگردد. برای ثبت شرکت سهامی خاص حداقل سرمایه ای که لازم است یک میلیون ریال معادل صد هزار تومان است. درج آگهی ثبت شرکت سهامی خاص در روزنامه ی رسمی جمهوری اسلامی ایران، آخرین گام جهت ثبت شرکت تلقی می شود. به موجب ماده 22 لایحه، (استفاده از وجوه تادیه شده به نام شرکت های سهامی در شرف تأسیس ممکن نیست مگر پس از به ثبت رسیدن شرکت و یا در مورد مذکور در ماده 19).

ببینید هر نوع شرکت بر اساس قوانین ثبتی خود شرایط خاص خود را دارد. پس ابتدا باید بسنجید که نیاز کاری شما به چه نوع شرکتی خواهد بود. بعد از اینکه کامل متوجه شدید که چه نوع شرکتی باید ثبت کنید باید به سراغ تحقیق در خصوص شرایط تاسیس آن بروید. قطعا برای شما این سوال پیش خواهد آمد که اصلا شرایط ثبت شرکت چیست؟ اینکه برای ثبت شرکت چه شرایطی باید داشته باشیم؟ خوب ما به صورت کلی به این سوالات پاسخ داده ایم اما در این بخش باز به این موضوع می پردازیم. شما بعد از ثبت خود باید کارت بازرگانی اخذ کنید تا بتوانید به صورت رسمی و قانونی کار کنید. مجموعه هیچگونه کار غیر قانونی در این زمینه انجام نمی دهد اما با توجه به تخصصی که کارشناسان ثبتی دارند به شما کمک می کنند تا سریعتر و با درصد خطای صفر این کار را انجام دهید.

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت شرکت سهامی عام پنج میلیون ریال و حداقل تعداد اعضا برای تشکیل آن، پنج نفر است. ثبت شرکت سهامی خاص به چه نوع شرکتی می گویند، برای ثبت این نوع شرکت به چی نیاز داریم و مدارک مورد نیاز چه هستند، ثبت شرکت سهامی خاص چه قدر هزینه دارد، ویژگی این نوع شرکت ها چیست به تمامی سوالات شما در ادامه پاسخ خواهیم داد. اگر سوال دیگری هم در این خصوص دارید تماس بگیرید کارشناسان ما مشتاقانه آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند. در ابتدای تاسیس لازم است هر میزان سرمایه که برای شرکت سهامی خاص در نظر گرفته شود ابتدا 35 درصد آن در حسابی که برای شرکت افتتاح می شود واریز شود اما در مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود نیاز به واریز هیچ میزانی از سرمایه به حساب نزد بانک بانک نیست. شرکت سهامی خاص به شرکتی گفته می شود که فرد در آن میزان سرمایه مشخصی را قرار داده باشد و به همان میزان نیز در قبال شرکت مسئولیت داشته باشد.

قوانین و مقرارت مربوط به ثبت شرکت در سال Ninety Nine

استقبال از این شرکت به دلیل کارایی قابل توجه برای انواع موضوعات فعالیت و سرمایه گذاری کلان مناسب است. شرکت های سهامی خاص، طیف گسترده ای از شرکت های حوزه فناوری اطلاعات تا موضوعاتی مانند بازرگانی، تولید و پیمانکاری را پوشش می دهد. سرمایه اولیه نیز در شرکت سهامی عام مبلغ پنج میلیون ریال اما در شرکت سهامی خاص به میزان یک میلیون ریال است. از نظر تعداد شرکا هم باید گفت این تعداد در شرکت سهامی خاص نباید از three نفر کمتر باشد در حالی که حداقل تعداد شرکا در شرکت سهامی عام 5 نفر است. طبق قانون ممکن است سرمایه شرکت به صورت نقدی یا غیر نقدی باشد این سرمایه نقدی همان پول نقد و رایج مملکت می باشد . و سرمایه غیر نقدی به سرمایه ای گفته می شود که زمین ، خانه ، ماشین و هرچیزی غیر از وجه نقد باشد لازم به ذکر است که براورد آن توسط یک کارشناس صورت میگیرد.