مراحل ثبت موسسه

در موسسات غیر تجاری هم مانند شرکت ها، افراد و گروه هایی هستند که هر کدام وظایف مشخصی دارند. اختیارات هر فرد یا گروه نشان دهنده تصمیماتی است که او می تواند در مورد موسسه بگیرد. در قدم اول شما باید نوع شرکت خود را انتخاب فرمایید سپس با مشاورین موسسه جهت انعقاد قرارداد تماس حاصل فرمایید. ضمنا موضوع ثبت شرکت گردشگری نیازمند اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران می باشد . تبصره ۱– در مورد اشخاص حقوقی ایرانی غیرتجاری که به منظور تقسیم سود تاسیس نشده اند، اگر دارای فعالیت انتفاعی باشند، از مأخذ کل درآمد مشمول مالیات فعالیت انتفاعی آن ها مالیات به نرخ مقرر در این ماده وصول می شود.

  • در صورتی که موسسه در خارج از کشور دارای مجوزهایی می باشد و مشغول به کار است، ارائه کلیه مدارک آن نیز الزامی است.
  • ۴- حداقل دارایی موسسه غیردولتی غیرانتفاعی و خیریه سی میلیون ریال و موسسات غیردولتی انتفاعی شصت میلیون ریال است.
  • در قسمت ثبت شرکت‌ها، پیش‌نویسی از آگهی‌های تاسیس موسسه تهیه می‌شود.
  • تعیین و مشخص کردن مکانیسم های استفاده از توان مادی فعالان بازار سرمایه در جهت حمایت از نیازمندان.
  • کپی مدارک شناسایی تمامی اعضای هیات مدیره و شرکای موسسه در دفتر های اسناد رسمی برابر اصل شود.

پرونده اعضای موسسه باید با مدارکی از قبیل کپی شناسنامه، کارت ملی، مدرک تحصیلی، کپی پایان خدمت یا معافیت و دو قطعه عکس تکمیل شود. فرم درخواست تاسیس موسسه، باید در ۲ نسخه توسط اعضای هیات مدیره تکمیل شود. ۷) در صورت ارائه آگهی تاسیس سازمان مردم نهاد و سایر مدارک مربوطه، پروانه تاسیس و فعالیت سازمان مردم نهاد توسط دبیرخانه هیات نظارت استان صادر می‌شود. در صورت ارسال درخواست (بدون نواقص) طی ۱۰ روز بررسی اولیه انجام شده و پاسخ لازم از سوی دبیرخانه هیات نظارت استان داده می‌شود. این نوع موسسه ها همراه با اهداف آموزشی، به فعالیت اقتصادی نیز می پردازند.

1) تکمیل مدارک و مشخصات مورد نیاز ( تکمیل و ارایه مواردی مانند آدرس و کد پستی شرکت و سکونت اعضا هیات مدیره. وجه تشابه همه موسسات غیرتجاری در غیرتجاری بودن آن‌ها می‌باشد و در ادامه‌ی نام مؤسسات کلمه «غیرتجاری» باید قید شود. ماده 22 ـ اوراق و آگهي‌هاي تبليغاتي بايد با رعايت دقيق متن مجوّز و منحصراً با قيد نام مؤسس مندرج در مجوّز تنظيم گردد و يا مورد تأييد مركز و يا اداره كل استان باشد.

در این متن، تلاش شده تا مطالبی درباره تعریف موسسه غیر تجاری، قوانین، مدارک مورد نیاز و مراحل ثبت آن در اختیار شما عزیزان قرار داده شود. در مرحله آخر، مدارک و آگهی ثبت موسسه را از اداره ثبت شرکت ها دریافت کنید. یکی از شیوه های تقسیم بندی موسسه ها، دسته بندی ان ها براساس نوع فعالیت است.

نام بردن از تمام عناوین در یک مقاله امکانپذیر نمی باشد، البته راه حلی برای آگاهی وجود دارد. باعث سریع تر شدن رسیدگی و جلوگیری از اطاله دادرسی می شود. شناسایی محرومان واقعی و تعیین اولویت نیاز آنان با توجه به ملاک های کیفی و کمی. کمک به ایجاد بستری مناسب برای به وجود آوردن روحیه مسئولیت پذیری بین اعضای موسسه با توجه به بضاعت مجموعه. تعیین و مشخص کردن مکانیسم های استفاده از توان مادی فعالان بازار سرمایه در جهت حمایت از نیازمندان.

شرکت مسئولیت محدود

برای ثبت موسسه باید یک اسم مشخص شده انتخاب نمایید البته 5 نام را انتخاب و آن را به ترتیب الویت بندی به اداره ثبت شرکت ها ارسال مینمایید حال باید به شما بگوییم این اسامی چگونه انتخاب می شوند . هیئت مدیره موسسه می تواند مجمع عمومی عادی از بین شركا یا خارج از آن انتخاب گردد و مدیران می توانند برای مدت محدود یا نامحدود معین شوند و دارای اختیارات تام نیز می باشند مگر اینكه اساسنامه ترتیب دیگری را مقرر داشته باشد. جلسات هیئت با حضور اكثریت اعضا موسسه رسمیت پیدا نموده و تصمیمات هیئت مدیره با اكثریت آرا مناط اعتبار خواهد بود. صورتی كه تقاضای ثبت مورد قبول واقع شود مراتب دردفتر مخصوصی ثبت و ورقه ای حاكی از تصدیق ثبت تقاضا كننده داده می شود علاوه بر آن خلاصه مراتب روزنامه رسمی یا یكی از روزنامه های كثیر الانتشار با هزینه متقاضی منتشر می گردد. مزبور دارای مجمع عمومی عادی و فوق العاده نیز می باشد كه هر كدام دارای وظایفی هستند.

ثبت موسسه مشاوره

در صورت امکان، باید برای انتخاب نام شرکت از کلمه های فارسی استفاده کرد. جلسات هیئت مدیره توسط اکثریت مدیران موسسه برگزار می شود و تصمیمات آنها با اکثریت آرا معتبر است. •طبق قانون تجارت، موسسات و تشکیلاتی را که مقاصد آن ها مخالف با انتظامات عمومی یا نامشروع باشد نمی توان ثبت کرد. بنابراین موسسین و تشکیل دهندگان موسسه، می توانند سرمایه ثبتی را تا هر میزان که بیشتر از حداقل مذکور باشد، انتخاب نمایند.

تقسیم بندی مؤسسات غیر تجاری بسته اهدافشان:

خیر، این تامین سرمایه تنها به منظور کمک و یاری رساندن به این مؤسسات است و باعث شریک شدن در موسسه نمی شود. با کارشناسان خبره و وکلای پایه یک باتجربه همکار ما در موسسه مشاوره داشته باشید. مسئول مربوطه پس از یررسی، با انتخاب یکی از اسامی موافقت خواهد کرد.

در موسسات غیرتجاری باید عبارت “موسسه غیر تجاری” در انتهای اسم قید شود. به دلیل تعداد زیاد شرکت ها و موسسات ثبت شده با اسم های تک سیلابی تا three سیلابی زیاد بوده، ثبت آن ها نیز سخت شده است. در این میان هلدینگ فارابی می تواند در انتخاب اسم شما را یاری نماید. موقع ثبت موسسه غیر تجاری حداکثر 5 نام به ترتیب اولویت می توانید پیشنهاد دهید که در صورت مغایرت نداشتن با قوانین و ثبت نشدن آن اسم، توسط کارشناسان اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به موسسه شما تعلق خواهد گرفت.

موسسه آموزشی که برای ثبت نیازمند مجوز نیست اما فعالیت آن مجوز نیاز دارد. مانند موسسه برگزار کننده سمینار و دوره و کلاسهای آموزشی عمومی. در صورتیکه قرار است چند نفر در ثبت موسسه آموزشی با همدیگر شراکت کنند، باید شناسنامه و کارت ملی همه ی اعضا، تحویل داده شود.