مزایای شرکت های دانش بنیان موسسه حقوقی دادمهر

جالب است که شرکتهای دانش بنیان در دوران شیوع ویروس کرونا در ایران نقش بسیار مهمی آفریدند. این شرکت ها انواع مختلفی دارند که همگی باید در کارگروه ارزیابی تشخیص صلاحیت مورد ارزیابی و تایید قرار بگیرند. کاربوم محصولی دانش‌بنیان از شرکت توسعه سرمایه انسانی آریا سابین و دارای مجوز کاریابی الکترونیک از وزارت کار و رفاه اجتماعی است. هزینه ثبت برند در سال ۱۴۰۰ (هر آن‌چه باید درباره‌ی آن بدانید) هزینه ثبت اظهارنامه برند در سامانه هزینه آگهی تقاضای ثبت برند (روزنامه اول) هزینه حق‌الثبت برند هزینه آگهی ثبت برند در روزنامه رسمی هزینه ثبت … پس از ثبت شرکت در دفتر ثبت شرکت‌ها، به سایت Daneshbonyan.isti.ir مراجعه کنید. در این بخش بهتر است ابتدا تمام قوانین و شرایط را مطالعه کرده و سپس ثبت شرکت خود را آغاز نمایید.

شرایط ثبت شرکت دانش بنیان

بعد از اتمام ثبت نام مزبور بررسی و ارزیابی اطلاعات ۱ تا ۲ ماه به طول می انجامد‌. برای مشاوره رایگان از طریق واتس اپ کلیک کنید و منتظر پاسخ کارشناس بمانید. اما نکته ای که ما را به نوشتن این مقاله برای آگاهی بخشیدن به این اشخاص وا می دارد، این است که؛ ثبت یک شرکت وابسته به اهداف و توانایی های هر گروه در زمینه ی فعالیتشان متفاوت است و عناوین مختلفی دارد که هرکدام از این عناوین ویژگی ها، مزایا و معایب خودش را دارد. هـ- یکی دیگر از مزایای این نوع شرکت ها ایجاد پوشش بیمه ای برای کاهش خطرات قبل تولید ، حین تولید و بعد تولید شرکت می باشد. ب- پرداخت تسهیلات بانکی با بهره کم %4 از دیگر مشوق های این نوع شرکت ها می باشد.

همه ی شرکت های متقاضی حمایت های مندرج در قانون، اطلاعات خود را در این سامانه وارد کرده و بر اساس این فرآیندها ارزیابی می شوند. شاخص های تشخیص شرکت های دانش بنیان به دو دسته شاخص های عمومی و اختصاصی تقسیم می شوند. شرکت های متقاضی باید علاوه بر شاخص های عمومی، شرایط مشخص شده در یکی از سه دسته شاخص های اختصاصی را نیز احراز نمایند.

انواع حوزه های فناوری شرکت های دانش بنیان:

هیچگونه اتفاق نظری در مورد اینکه به شرکتی بتوان دانش بنیان اطلاق نمود، وجود ندارد. ■ افرادی که تمایل دارند از تسهیلات پروژه جایگزین خدمت در شرکت دانش بنیان استفاده کنند، حتما می بایست شرایط دانش آموخته فناور درج شده در طرح صیاد را داشته باشند، همچنین حداقل امتیاز برای بهره مندی از این نوع تسهیلات 300 امتیازمی باشد. اين شركت ها و موسسات تابع قانونتجارت هستند و بايد در اداره ثبت شركت ها ثبت شو ند.

توجه داشته باشید که برای ثبت شرکت‌های دانش بنیان، مراجعه اولیه به سازمان ثبت شرکت‌ ها و موسسات غیر تجاری قوه قضاییه نمی‌باشد و مراحل ثبت شرکت دانش بنیان از طریق سامانه معرفی شده معاونت علمی ریاست جمهوری دنبال خواهد شد. جهت ارائه درخواست ثبت شرکت دانش بنیان ابتدا باید وارد سامانه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکتهای دانش بنیان شد . این سامانه برای سنجش و تایید صلاحیت شرکت های دانش بنیان بوسیله کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها راه اندازی شده است. در صورتی که کارشناسان این حوزه صلاحیت یک شرکت دانش بنیان را تایید نمایند شرکت می تواند فرآیند ثبتی خود را ادامه داده و از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کند. پس از ارائه این مدارک و ثبت درخواست در سامانه شرکت های دانش بنیان زمانی برای ارزیابی شرکت توسط کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان به شرکت اختصاص داده می شود و در صورت موفقیت در این ارزیابی مراحل ثبت شرکت دانش بنیان انجام خواهد شد. شرکت‌های متقاضی کالاهای خود را تولید می‌کنند و خدمات دانش‌بنیان یا نمونه آزمایشگاهی (برای شرکت‌های نوپا) خود را ارائه می‌دهند.

پس از آنکه مدارک توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تایید شد، شرکت لازم است تعهداتی را مبنی بر واریز حقوق و بیمه شما در طول دوران خدمت ارائه داده و در سامانه تینت (سامانه مدیریت و نظارت سرباز امریه) بارگذاری کند. در شیوه نامه جدید امریه در شرکت دانش بنیان امتیاز علمی و آموزشی لحاظ نشده و بیشتر امتیازبندی مربوط به سمت و مدت زمان فعالیت فرد در شرکت دانش بنیان می باشد. شاخص های تشخیص شرکت های دانش بنیان، به دو دسته شاخص های عمومی و اختصاصی تقسیم می شوند. در مرحله بعد، اگر مورد تأیید کارشناسان و کارگروه ارزیابی ثبت شرکت ها واقع شود، به صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می شود. ثبت شرکت های دانش بنیان، درحقیقت ثبت فکری برتر است که برای اعضای شرکت، جنبه درآمد زایی نیز داشته باشد. به همین دلیل است که قشر دانشگاهی و تحصیل‌کرده جامعه، به این نوع شرکت‌ها علاقه بیشتری نشان داده و غالبا این افراد در ایجاد و توسعه انواع شرکت‌های دانش‌بنیان نقش اصلی و اساسی را برعهده دارند.

لذا برای تأسیس یک شرکت یا موسسه دانش بنیان، شرکت ها و موسسات ابتدا باید در اداره ثبت شرکت های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت شوند. در دومین مرحله برای ثبت شرکت دانش بنیان باید ثبت نام اولیه شرکت انجام شود. شرکت‌هایی که برای اولین بار وارد سامانه ارزیابی و تشخیص شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان می‌شوند لازم است اقدام به ثبت نام نمایند. برای این کار گزینه” ثبت نام ” را انتخاب کرده و پس از تایید تعهدات و آگاهی‌های لازم، اصلاحات مربوط به نام شرکت، شناسه ملی و همچنین پست الکترونیک و رمز عبور را تکمیل نماید. با انتخاب گزینه ثبت، لینک فعال سازی سامانه به پست الکترونیک واردشده ارسال می‌گردد.

برای شرکت مسئولیت محدود حداقل ۲ نفر و شرکت سهامی خاص حد اقل ۳ نفر نیاز است. شرکت دانش بنیان این ویژگی را دارد که کالا تولید نمی کند بلکه با وجود عده ای تحصیل کرده و متخصص در حیطه مزبور اطلاعاتی تولید می کنند که این اطلاعات محصول اصلی شرکت به حساب می آید. همان طور که گفتیم شرکت دانش بنیان تولید کالا نمی کند بلکه سود این شرکت از تولید علم و دانشی است که تولید می کند. 1- درصورتیکه دانشگاه ها نیز در آن شرکت مالکیت داشته باشند ؛ که در اینصورت اگر سهام دانشگاه 50% یا بیشتر باشد ، شرکت دانش بنیان مد نظر، شرکتی دولتی محسوب می شود .

  • در صورتی که سهام دانشگاه کمتر از 50 درصد باشد ، شرکت دانش بنیان شرکتی خصوصی است که باید تابع قانون تجارت باشد و در اداره ثبت شرکت ها ثبت شود.
  • آخرین اظهارنامه مالیاتی مربوط به شرکت که برای سازمان مالیاتی کشور ارسال شده است.
  • تبصره-برنامه شرکت برای طراحی و تولید کالای دانش بنیان باید به تایید یکی از مراکز رشد یا پارک های علم و فناوری (چنانچه شرکت در همان مرکز رشد یا پارک علم و فناوری مستقر باشد)و یا ستادهای فناوری راهبردی (چنانچه حوزه فعالیت شرکت مرتبط با موضوعات یکی از ستادهای فناوری راهبردی باشد برسد.

حداقل دو سوم از اعضای هیات مدیره شرکت،حداقل دو مورد از شرایط ذیل را احراز کنند. حداقل دو سوم از اعضای هیات مدیره شرکت، حداقل ثبت برند دو مورد از شرایط ذیل را احراز کنند. همچنین تحقیق و توسعه برای حفظ توان رقابتی آن محصول در بازار به شکل مدام انجام شود.

شاید شما به عنوان استارتاپی امور خود را شروع نمایید اما فرایند دانش بنیان شدن شما قطعا موجب رشد خواهد شد. اقتصاد ایران با توجه به شرایط کلی و اقتصادی کشور به سمت اقتصاد دانش محور در حرکت می باشد. پس از ورود اطلاعات به سامانه مربوطه، کارگروه مورد نظر، آن را ارزیابی و بررسی نموده و در صورت تأیید، به کمیته کارشناسی جهت تصمیم گیری نهایی ارجاع می شود. شاید در نگاه اول تصور کنیم که شرکت‌های تازه تاسیس از پرداخت مالیات معاف بوده و تنها شرکت‌هایی ملزم به پرداخت مالیات هستند که چند … در این قسمت باید محصول ساخته‌شده را در سامانه ثبت کرده و تمام اطلاعات اختصاصی مرتبط با آن را درج کنید. مواردی هم‌چون مالکیت فکری، عنوان نوآوری و حتی زمان تقریبی دست‌یابی به نوآوری، جزو موارد مهمی است که باید در این بخش ثبت شوند.

واکسن کالای استراتژیک کشور است

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به موسسه حقوقی آگاه ثبت می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. کارت بازرگانی نوعی مجوز است که به شخص حقیقی یا حقوقی که دارنده آن است اجازه داده می شود که با آن به واردات و صادرات بپردازد. طراحی و ثبت برند و علامت تجاری شما از صفر تا صد تا مرحله دریافت سند رسمی بصورت انحصاری و استعلام کاملا رایگان نام مورد نظر شما. حداقل 2/3 اعضای هیئت مدیره شرکت ها دارای 2 شرط از 3 ثبت شرکت شرط اشاره شده در قسمت فوق باشند. ج- این نوع شرکت ها می توانند از مزایای اولویت در استقرار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و همچنین پارک های توسعه فناوری دانشگاهی و غیر دانشگاههی بهره جویی نمایند.

هر شرکت دانش بنیان به پیشنهاد تعدادی از اعضای هیئت علمی و تصویب دانشگاه یا واحد پژوهشی تاسیس خواهد شد و یا توسط دانشگاه و واحد پژوهشی به اعضای هیئت علمی پیشنهاد می شود. 4-حداقل نیمی از درآمد شرکت در یک سال مالی گذشته شرکت،ناشی از فروش فناوری،کالا و یا خدمات دانش بنیان (شامل خدمات تحقیق و توسعه و طراحی مهندسی مرتبط با فهرست کالاهای دانش بنیان و خدمات تخصصی دانش بنیان) آن شرکت از طریق قرارداد باشد. شرکت های امریه گیر نیز برای جذب نیروی سرباز دارای شرایطی از جمله شرکت دانش بنیان دارای اظهارنامه مالیاتی می باشد. مرخصی سربازان شرکت های دانش بنیان از سوی ستاد کل نیروهای مسلح می باشد.

طبق آئین نامه تشخیص شرکت ها و موسسات دانش بنیان، شرکت های متقاضی باید علاوه بر کسب شرایط ذکر شده در شاخص های عمومی، کلیه شرایط مشخص شده در شاخص های اختصاصی این آئین نامه را نیز احراز نماید. در ابتدا درخواست شرکت همراه با تصویر مدارکی که بارگذاری کرده به کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان ارسال شده و پس از آن دبیر کارگروه درخواست شرکت را به یکی از کارگزاران مورد تایید کارگروه ارجاع می دهد. متقاضیان محترم برای آگاهی از شرایط ثبت شرکت دانش بنیان می توانید با مشاوران و کارشناسان ما تماس بگیرید. با گذراندن مراحل گفته شده که با ثبت شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های تجاری عنوان شده در قانون تجارت آغاز ‌می‌شود، ‌می‌توانید شرکت دانش بنیان خود را به ثبت برسانید و از حمایت‌ها و مزایای مختص شرکت‌های دانش بنیان استفاده نمایید.

پس از دریافت نامه از طرف صندوق ، می بایست از طریق سایت صندوق نوآوری و شکوفایی، نسبت به تکمیل پرسشنامه ها در بخش ” خدمات صندوق به شرکت های دانش بنیان” اقدام نمایید. شرکتهایی که در پارک علم و فن آوری مستقر می باشند باز هم باید در مراحل ارزیابی قرارگیرند. حضور اعضای هیات علمی درشرکتها می تواند کمک شایانی برای ارزیابی شرکت دانش بنیان کند . شرکتهای دانش بنیان شرکتهایی هستند که پس از تولید خدمات (دانش بنیان) ، دانش و ارائه راه کار تولید آن می توانند از مزایا و تسهیلات تغییرات شرکت قانونی برای مدت معین تا تولید اصل استفاده کنند . مهم ترین نکته برای اینکه شرکتی جز شرکتهای دانش بنیان قرار خواهد گرفت یا خیر این است که طرح قابلیت اجرای ایده و طرح تجاری یا فنی و پژوهشی یعنی توانایی تولید و تجاری سازی را داشته باشد. شرکت هایی که دانش و علم و فن آوری جزء لاینفک دارایی و زیر ساخت آن ها می باشد و در واقع پیشرفت و توسعه اقتصادی و نهایتا تولید ثروت در این نوع شرکت ها بر پایه دانش و تحقیق بنا می شود و معمولا منجر به تجاری سازی تحقیقات می گردد.