مفاهیم ثبت شرکت

۴ – در صورتی که در نظر باشد کل اساسنامه تغییر پیدا نماید دو جلد اساسنامه جدید تهیه و ذیل کلیه صفحات به امضاء کلیه شرکاء برسد و به ضمیمه صورتجلسه به اداره ثبت شرکتها ارسال گردد و پس از ثبت یک جلد از آن که ممهور به مهر اداره ثبت شرکتها شده تحویل گرفته شود. اعضای هیات مدیره به……………….(احدی از اعضا هیئت مدیره یامدیر عامل یا وکیل رسمی مؤسسه ) وکالت دادند که ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکتها نسبت به صورتجلسه وپرداخت حق الثبت وامضا ذیل دفاتر ثبت اقدام نماید. لیست سهامداران پس از فروش سرمایه که به امضا رسیده و هیات مدیره صحت آن را تأیید نموده باشد به همراه صورتجلسه به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری ارسال گردد. در اولین به سامانه اداره ثبت شرکت ها مراجعه کنید و گزینه تاسیس شخصیت حقوقی را انتخاب کنید. در این بخش ثبت موسسه غیر تجاری را انتخاب کرده و به صورت کامل نسبت به تکمیل اطلاعات مربوط به متقاضی اقدامات لازم را انجام خواهید داد.

مجدد به سایت اعلام شده مراجعه می کنید در قسمت منوی افقی وارد میز خدمات الکترونیک می شوید و وارد قسمت صورتجلسه تغییرات می شوید. در خصوص مجمع اکثریت ارائه اصل آگهی دعوت روزنامه برای مجمع در رعایت ماده 97 و نیز رعایت ماده 44 لایحه اصلاحی قسمتی از قانون تجارت الزامیست و اصل آگهی تبدیل الزامیست . کلیه سهام بی نام شرکت به تعداد ……………… سهم با تصویب کلیه سهامداران به سهام بانام تبدیل گردید. مدیر/ مدیران تصفیه اقرار به دریافت کلیه اموال دارایی ها و دفاتر و اوراق و اسناد مربوط به شرکت را نمود. به همین خاطر اختیارات هیئت مدیره در اساسنامه باید به طور کامل مشخص شده باشه. اساسنامه شرکت در واقع قرارداد و توافقنامه محسوب میشه که شرکا یا سهامداران موظف اند مفادش رو رعایت کنن و روابط بین شرکا یا سهامداران با همدیگرو مشخص میکنه.

  • مشخص کنید که مسیر کاری شرکت شما دقیقا چیست و برای شروع کار چقدر سرمایه استفاده خواهید کرد.
  • اداره ثبت شرکت ها هم از این قاعده مستثنی نبوده و از حالت قدیمی و سنتی خارج شده است.
  • ممکن است هر کدام از مواد ثبت تغییرات برای شما کمی گنگ باشد، به همین منظور ابتدا توضیحی درباره مدارک لازم جهت ثبت تغییرات شرکت ها ارائه می دهیم سپس ثبت تغییرات در هرکدام از موارد را به اختصار توضیح خواهیم داد.
  • یک نسخه اساسنامه و شرکتنامه و اظهارنامه، تحویل مؤسسین شرکت می گردد.
  • ضمناً هیئت مدیره تعهد نموده که کلیه برگه های سهام بی نام شرکت ابطال و به جای آن سهام بانام صادر گردید و در اختیار سهامداران قرار گرفت.

در مرحله ی نهم باید متن صورتجلسه را آماده نموده و گزینه ی پذیرش نهایی را انتخاب کنید. در مرحله ی هفتم باید ارتباط اشخاص جلسه ( وکیل سهامدار بودن و یا نماینده سهامدار بودن) را تعیین نمایید. ثبت شرکت تنظیم اساسنامه و تغییر در مفاد اساسنامه مانند تغییر در نام شرکت، موضوع شرکت و غیره. فقط موسسات اعتباری و بانک ها می توانند معاملات انجام دهند و اعضاء دیگر حق این کار را نخواهند داشت.

اعضای هیات مدیره و بازرسین با امضای ذیل صورتجلسه قبولی خود را اعلام می نمایند و هم چنین می توانند طی نامه ای جداگانه قبولی خود را اعلام نماید این برگها باید به ضمیمه صورتجلسه تحویل اداره پست شود . نیازی به انتخاب روزنامه کثیرالانتشار در هر مجمع نمی باشد و تا زمانی که قصد تغییر روزنامه را ندارید همان انتخاب اولیه دارای اعتبار می باشد. صورتجلسه در چند نسخه تنظیم و پس از امضای اعضای هیات مدیره در ذیل کلیه صفحات آن یک نسخه ظرف مدت سه روز تحویل اداره پست شود و سپس بارکد پستی در سیستم درج گردد. یعنی به همان نسبت که سرمایه شرکت افزایش پیدا می کند تعداد سهام شما نیز افزایش می یابد. از نظر تئوری میزان دارایی شما همچنان تغییر نمی کند، یعنی به همان نسبت که تعداد سهام شما زیاد می شود قیمت سهام کاهش می یابد.

شرکت بازرگانی

همینطور سهامداران نمی توانند از اسم شخصی برای ثبت اسم این شرکت استفاده کنند چون آن ها را در مقابل ضرر احتمالی مشتری ها مسئول خواهد کرد. پس از ورود به سامانه، در صورتی که متقاضی پلمپ دفاتر ، شخص حقوقی ثبت شده در مرجع ثبت شرکت ها باشد،از قسمت اطلاعات متقاضی پلمپ ، ( نوع شخص متقاضی ) بخش تعیین شده مربوط به شخص حقوقی را انتخاب می نماید. در صفحه ی مربوط به شعب، در صورتی که شرکت یا موسسه نیاز به تاسیس شعبه داشته باشد اطلاعات آن را در این صفحه وارد نمایید و در قسمت مربوط به سمت ها در شعب سمت شخص و مدت تصدی را تعیین کنید. با ورود به صفحه ی روزنامه، “روز شروع سال مالی” و “ماه شروع سال مالی” را در کادر مربوطه پر کنید. همچنین در این صفحه اطلاعات روزنامه ی شرکت با انتخاب از فهرست روزنامه ی شرکت مشخص می گردد.

سایت https://sherkat.ssaa.ir

می‌توانید چند تصمیم را انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید . شرکتهایی که با مجوز به ثبت رسیده‌اند برای ثبت تغییرات شرکت خود باید از نهادهای ذی‌ربط مجوز گرفته و صورتجلسه تغییرات را هم که به تایید مجوز درآمده، همراه با اصل مدارک و مجوز به اداره ثبت شرکت‌ها تسلیم کنند. با اجرایی شدن سامانه جامع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری کلیه مراجعات ارباب رجوع به صورت اینترنتی، و از طریق سامانه اینترنتی irsherkat.ssaa.ir و به صورت غیر حضوری انجام می گردد.

چگونه شرکت تعاونی تاسیس کنیم

لیست سهامداران پس از فروش سرمایه که به امضاء رسیده و هیات مدیره صحت آن را تأیید نموده باشد به همراه صورتجلسه به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری ارسال گردد. اما در صورتی که در این رابطه مشکل یا نقصی وجود داشته باشد ابلاغیه مبنی بر رفع نقص به وجود آمده ارسال خواهد شد.در نهایت بعد از رفع نقص در پرونده به تایید نهایی کارشناس مربوطه خواهد رسید. برای انتخاب اسم های مناسب می توانید با متخصصین شرکت ثبتی و حقوقی غدیر در ارتباط باشید و مشاوره های لازم را کسب کنید. بعد از تائید نام می بایست تمامی مدارک (مدارک هویتی, مدارک تائید شده شرکت در شرف تاسیس, وکالتنامه در صورت لزوم و …) را تکمیل کرد و اوراق را امضاء شده برای اداره ثبت شرکت ها ظرف مدت ۲ ماه که تائید نام دارای اعتبار است ارسال نمود. زمانی که اوراق را به پست تحویل می دهید حدوداً ۲ روز کاری زمان می برد که اوراق به اداره ثبت شرکت ها برسد.

فرم دیگری وجود دارد با عنوان دفتر مورد تقاضای شخص.در این مرحله،نوع دفتر مورد تقاضای شخص دفتر کل و روزنامه و همین طور تعداد برگ های دفتر و تعداد جلدهای دفتر را وارد کنید و اطلاعات وارد شده را ذخیره نمایید. سپس سمت تکمیل کننده اظهارنامه از فهرست را انتخاب کنید و اطلاعات مربوط به یکی از اعضاء هیات مدیره را در سامانه قید نمایید. بازدید معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت از اداره سامانه ثبت شرکت کل ثبت اسناد و املاک خوزستان معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان خوزستان بازدید کرد و ضمن بازدید از ادارات ناحیه یک و ناحیه سه با همکاران به گفتگو پرداخت. کلیه اعضای هیئت مدیره و بازرسان اقرار نمودند دارای سوء پیشینه کیفری نبوده و مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی و مواد 111 و 126 و 147 لایحه اصلاحی قانون تجارت نمی باشد .

آیا شرایط برای تمام افراد یکسان است؟

9 – اثر ابتکاری مربوط به هنرهای دستی یا صنعتی و نقشه قالی و گلیم. برای تایید قراردادهای صادرات و واردات باید مهر و امضای اتاق بازرگانی اخذ گردد. سوابق پرینت گرفته شده از سایت سازمان تامین اجتماعی قابل ترجمه و تایید نیست. حتی اگر آن دفتر خالی و سفید باشد و فعالیتی در آن درج نشده باشد.

uncategorized