میزان سرمایه در ثبت موسسه

بر اساس جدول شماره ۱۰ بخشنامه ثبتی مورخ ۲۴/ ۰۸/ ۱۳۹۳ لازم است برای ثبت موسسه در موضوعات زیر از وزارت علوم،تحقیقات و فناوری مجوز دریافت نمایید. رشد ثبت موسسه آموزشی و فعالیت با کیفیت آن ها در این زمینه بی هدف نبوده و البته هدفمند و مفید واقع شده است. همین مبحث به صورت مجدد موضوع داوری و ثبت موسسه حقوقی و داوری را خارج از نظام های حقوقی- قضائی پر رنگ تر کرده است. مؤسس باید صورت جلسه ای که در مجمع عمومی تنظیم شده است را در دو نسخه ارائه دهد.

مرجع صدور مجوز برای ثبت موسسه آموزشی با موضوعات ذیل، سازمان فنی و حرفه ای کشور می باشد. گاهی ممکن است داور شخصیت حقیقی باشد این سخن بدین معنی می باشد که طرفین دعوی به موجب قراردادی فردی را به عنوان داور میان خود انتخاب می کنند و در محتوای قرارداد به آن اشاره می نمایند. گاهی هم ممکن است یک شرکت یا یک شخصیت حقوقی را به عنوان داور اعلام کنند. جهت راحتی کار می­ توانید از مشاوران ما درباره ثبت شرکت آنلاین و فوری 24 ساعته مشاوره بگیرید؛ وکیل 24 ساعته و آنلاین موسسه وکیل تلفنی در تمامی ساعات شبانه روز آماده ارائه هرگونه مشاوره حقوقی ثبت موسسه به شما عزیزان می­ باشد. برای تعیین سمت افراد موسسه، باید جلسه هیات مدیره برگزار شود. یکی از الزامات این جلسه آن است که تعداد افراد باید فرد و حداقل ۳ نفر باشد.

  • از عناوینی مانند کانون٬ انجمن، بنگاه و هر عنوان غیر دولتی و ملی دیگری می توان در نام موسسه استفاده کرد.
  • منظور از اهداف غیر تجاری که در تعریف موسسه ذکر شده این نیست که موسسه هیچ گونه فعالیت اقتصادی ندارد.
  • دو رونوشت از اساسنامۀ مؤسسات غیرتجاری کامل و ارائه گردد.
  • 7-متقاضی بایستی برای جذب هنرجویان واجب التعلیم با آموزش پرورش منطقه هماهنگی نمایید وبرای جذب هنرجویان بزرگسال ازطریق آگهی تبلیغاتی_آموزشی اقدام نمایند.

انجام امور حقوقی مربوطه بر اساس قوانین و آئین نامه های مربوط به تشکیل موسسه حقوقی می باشد. پس از آنکه در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری، نام موسسه را تعیین کردید؛ نام تایید شده به مدت 60 روز برای موسسه غیرتجاری شما محفوظ خواهد ماند. پس از آن، افراد دیگر قادر به انتخاب آن نام برای موسسه و شرکت خود هستند.

اخذ مجوز در موسسات غیر تجاری

نام‌های انتخابی می‌بایست دارای معنی باشد و حدالمقدور معنی نام شرکت با حوزه فعالیت آن متناسب باشد. ارائه اطلاعات لازم از قبیل میزان سرمایه موسسه، سمت اعضا، تعیین آدرس موسسه و … جهت تنظیم مدارک. یکی از اعضای هیئت‌مدیره شرکت باید دارای مدرک تحصیلی کارشناس حقوقی باشد. ثبت موسسه غیرانتفاعی،باید با اخذ اجازه نیروی انتظامی محل باشد. ماده 10 ـ مصوّبات شوراهاي رسيدگي و نظارت استان با رأي اكثريّت اعضا قابل اجرا بوده و از طريق مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ابلاغ مي‌شود و لازم‌الاجرا خواهد بود. در صورت عدم اعتراض در ظرف مهلت مقرر در تبصره 2 ماده eight مصوّبات شوراهاي رسيدگي و نظارت استان، قطعي و لازم‌الاجرا است.

شرایط ثبت موسسه آموزشی :

جهان امروز حقوق، به سمت روش‌های حل‌وفصل اختلاف جدید و سریع‌تر در حرکت است. به همین خاطر روش‌های جایگزین ارجاع اختلاف به محاکم قضایی و دادگاه‌ها روزبروز از محبوبیت بیشتری برخوردار می‌شوند. اسم و اقامتگاه و شهرت اشخاصی که برای اداره کردن موسسات و تشکیلات معین شده‌اند. مشاوره رایگان و تخصصی در زمینه امورات ثبتی از سوی کارشناسان برجسته و زبده تک نیک ثبت. نام انتخابی باید از اسامی فارسی انتخاب شود، و از اسامی بیگانه استفاده نشود. افراد حقوقی هیچ گونه سابقه انتظامی در درجه های بالا و سابقه کیفری نداشته باشند.

در موسسات غیر تجاری که هدفشان غیر انتفاعی است می بایستی هنگام درخواست ثبت توسط اداره ثبت شرکت ها مراتب از اداره کل اطلاعات نیروی انتظامی استعلام شود و پس از وصول پاسخ مثبت ، نسبت به ثبت اقدام خواهد شد. هزینه ثبت موسسه ی غیر تجاری با توجه به موضوع فعالیت و سرمایه موسسه و … متفاوت است. اگر متقاضی ثبت موسسات غیرتجاری هستید می توانید با تنها یک تماس با موسسه حقوقی ثبت نوول از تمام هزینه های مربوط به ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری اطلاع پیدا کنید . 5) پس از تحویل مدارک باید بر طبق شرایط و ضوابطی که وجود دارد، یک نام برای موسسه آموزشی انتخاب شود.

در این مورد برای اعضای هیات مدیره نیازی به ارائه گواهی سوء پیشینه نیست. برای ثبت موسسات غیر تجاری حداقل مبلغ ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۱ ریال مورد نیاز است ولی در مورد سقف سرمایه، قانونگذار مبلغی را مشخص نکرده است. بنابراین موسسین می توانند سرمایه اولیه را تا هر اندازه که دوست دارند افزایش دهند. پس از ثبت تقاضای شما در اداره ثبت شرکتها، این اداره موظف است از اداره نیروی انتظامی استعلام بگیرد، در صورتی که جواب استعلام شما از سوی نیروی انتظامی مثبت باشد قادر به ثبت شرکت غیر انتفاعی خواهید بود. وجود اظهارنامه برای ثبت موسسه غیر تجاری ( دو نسخه از پرینت تقاضا نامه ثبت با منضمات) از ملزومات می باشد. – مبلغ سرمایه برای شروع به هر میزان که باشد قابل قبول است .

گواهی شده تصدیق كشوری كه موسسه آنجا به ثبت رسیده باشد. همراه ترجمه مصدق فارسی آن دو نسخه اساسنامه و امضاء تمام صفحات آن توسط شركاء صورت مجلس مجمع عمومی موسس مبنی بر انتخاب هیئت مدیره و معرفی صاحبان امضاء (در دو نسخه) رسید. پرداخت حق الثبت و فتوكپی شناسنامه و کارت ملی شركاء می باشد. صورت غیر انتفاعی بودن موسسه اجازه نامه نیروی انتظامی محل جهت ثبت ضروری می باشد. و صورت انتفاعی بودن آن موضوع موسسه با مدارك تحصیلی و تخصص موسسین تطبیق داده شده سپس دستور ثبت صادر می گردد.