نحوه تاسیس موسسات خیریه

محک همواره با هدف حفظ منزلت انسانی کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌ها در تلاش است که آنان شادمانه و امیدوارانه مراحل درمان را طی کنند و خانواده تنها به سلامت کودک خود بیاندیشد. محک از همان ابتدا با جلب کمک‌های مردمی و نیت خیرخواهانه مردم و فعالیت‌های داوطلبانه اداره می‌گردید. برگزاری بازارها، توزیع قلک و عضویت درجمع یاوران محک از روش‌های جلب کمک‌های مردمی در محک بوده است.

  • به منظور دریافت مجوز خیریه یا تاسیس هر نوع انجمن، بایستی به سایت بهزیستی دات آی آر مراجعه کنید.
  • 6-تشكيل هرنوع كلاس به‌جز آن‌چه در متن اجازه‌نامه تأسيس قيد شده است.
  • تبصره ۲- تشکل‏های بین‏المللی موضوع ماده (۳) و همچنین سایر تشکل‏هایی که خواستار فعالیت موردی در سطح بین‏المللی هستند برای انجام اقدامات موضوع بند (ب) این ماده باید پس‏ از ارایه درخواست و دریافت مجوز مربوط اقدام‏ کنند.
  • برخورداری از شفافیت بالای مالی از دیگر نقاط قوت و شاخص اعتمادسازی در بین نیکوکاران محسوب می شود.

آیین نامه داخلی ماده بیست و ششم قانون تنظم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال ۱۳۹۵ درباره اخذ مجوز خیریه، مطالعه شود. در خصوص عدم نیاز به اخذ گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و گواهی عدم اعتیاد برای افراد سرشناس و معتمدین محلی و موارد مشابه که در امور خیریه شرکت داشته و نزد مردم و خیرین استان از اعتبار ویژه برخوردارند، کمیسیون ماده۲۶ استان، تصمیم گیری می کند. در صورت تأیید حراست، مسئول دبیرخانه کمیسیون استان، پرونده مربوطه را در کمیسیون ماده۲۶ استانی مطرح و در صورت موافقت اعضای کمیسیون، پروانه تأسیس ظرف مدت ۳ روز صادر و اطلاعات آن در بانک اطلاعات مؤسسات غیردولتی ثبت خواهد شد. مجوزی است که به کلیه واحدهای صنعتی که اقدامات لازم شامل تامین زمین وتاسیسات و احداث ساختمان را برای نصب ماشین الات خط تولید .تامین نیروی انسانی مورد نیاز و تولید ازمایشی را انجام داده انداعم از اینکه دارای جواز تاسیس بوده یا نبوده داده میشود.

ثبت موسسه خیریه در وزارت کشور

تمامی مدارک همانند مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت ساختمانی است و محدود بودن مسئولیت تفاوتی برای ارائه مدارک ایجاد نمی کند. به طور کلی پس از تهیه و آماده سازی، مدارک به وکلای شرکت های ثبتی تحویل داده می شود. پس از بررسی و رفع نواقص، درخواست نام شرکت شما از اداره ثبت کرج صورت می گیرد. در ادامه راه مشاوران شرکت ثبت از شما می خواهند ۵ نام را انتخاب نمایید تا مورد بررسی قرار گیرد و سپس در حدود ۷۲ ساعت پس از ارسال مدارک، رد یا تایید نام شرکت مشخص می شود.

شرایط تاسیس موسسه خیریه

دعوت جلسات مجامع عمومی توسط هر یک از اعضای هیات مدیره، مدیرعامل یا شرکاء به وسیله دعوت‌نامه کتبی یا درج آگهی در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار به عمل خواهد آمد. فاصله دعوت تا تشکیل مجمع نیز حداقل ۱۰ روز و حداکثر ۴۰ روز خواهد بود. مساله بسیار مهم اینکه، حداقل یک نفر از اعضای موسسه باید حداقل ۸ سال سابقه فعالیت به عنوان وکیل دادگستری را دارا بوده و هیچ یک نباید دفتر وکالت به صورت جدا داشته باشند. تثبیت مکان اجرای دوره تا پایان همان دوره ثبت برند تجاری ضروری است و در صورت انتقال هنرجویان بزرگسال از یک واحد آموزشی به واحد آموزشی دیگر با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تا یک ماه قبل از شروع امتحانات پایان دوره مقدور خواهد بود. کانون ها ، انجمن ها ، بنیادها و سایر مراکز فرهنگی و هنری که مجوز لازم را با درج فعالیتهای آموزشی در اساسنامه خود ازدفتر توسعه و مشارکت های فرهنگی و هنری دریافت نموده اند. تنظیم اساسنامه جهت ثبت شرکت در تهران ” دو نسخه “و امضا تمام صفحات آن توسط شرکا.

مهندسین عمران، معماری از جمله افرادی هستند که نقش اصلی در روند و پیشرفت کار ها را ایفا می کنند و حیطه اصلی ساختمان سازی با نظارت و کار معماران و طراحان سازه شکل می گیرد.صنعت ساخت و ساز نیز صنعتی باارزش در یک جمعه به شمار می آید. 3- موسسه موظف به رعایت ضوابط و استانداردهای سازمان میباشد . موسسه دارالاکرام طبق منشور اخلاقی خود انجام هرگونه فعالیت اقتصادی را بر خود ممنوع کرده است، بنابراین بانیان مهمترین عناصر حفظ و تداوم فعالیت های موسسه هستند که با حمایت های هر چند کوچک مسیر ر ا برای موسسه هموار می نمایند.

موسسه مکلف است طی مدت سه ماه بعد از پایان سال مالی ، گزارش فعالیت های تحقق یافته سالانه خویشرا بوزارت اقتصاد ارائه نماید. هیئت مدیره و سایر مسؤلین موسسه از اجراآت غیر قانونی امور مالی و حسابی مسؤل میباشد. (۲) ادارۀ مؤسسات غیر دولتی وزارت اقتصاد بعداز دریافت درخواست ثبت مؤسسۀ ثبت شرکت در تهران خارجی،درصورت نواقص یک نقل(کاپی)اسنادشامل دوسیه رادرمدت یک هفته به وزارت امور خارجه ار سال مینماید. مؤسسه مکلف است،در صورت تعدیل اساسنامه‌‎،مربوط،طی مدت (سی روز)بعد از تعدیل آنرا توأم با یک نقل تصمیم مجمع عمومی یا سایر ارگانهای صلاحیت آن به وزارت اقتصاد کتباً اطلاع دهد.

لازم به ذکر است که علاوه بر شرایط احراز ثبت می بایست تمامی اوراق موسسات غیر تجاری از جمله اساسنامه, اظهارنامه تاسیس موسسه, مجمع عمومی موسسین یا هیئت امناء و هیات مدیره موسسه تنظیم و ثبت گردد. _ مدیر عامل موسسه باید حداقل مدرک تحصیلی دیپلم داشته باشه و حضور حداقل دو نفر که دارای مدرک کارشناسی مرتبط با فعالیت موسسه در اعضای هیئت مدیره الزامیه. 3- مدیر عامل موسسه باید حداقل دارای مدرک تحصیلی دیپلم باشد و حضور حداقل دو نفر دارای مدرک کارشناسی مرتبط با فعالیت موسسه در اعضای هیئت مدیره الزامی است. مدیر عامل موسسه باید حداقل دارای مدرک تحصیلی دیپلم باشد و حضور حداقل دو نفر دارای مدرک کارشناسی مرتبط با فعالیت موسسه در اعضای هیئت مدیره الزامی است.

تندروهای هندو مدت‌هاست که این موسسه خیریه را متهم کرده‌اند که از برنامه‌های خود برای تبلیغ مسیحیت استفاده می‌کند. در روز کریسمس، وزارت کشور هند اعلام کرد که مجوز این خیریه را به دلیل “ورودی‌های نامطلوب” تمدید نکرده است. مسولین و اعضای موسسه نمیتواند اسرار پروژه های محرم ، اسناد محرم ، آرشیف ابدات تاریخی ، فرهنگی و مناطق نظامی را به مقاصد شخصی و انتفاعی در داخل و خارج کشور انتقال دهند.

طریقه ثبت موسسه

برای آشنایی با آیین نامه های ثبت موسسه خیریه و ثبت شرکت با کارشناسان خانه ثبت تماس بگیرید. سازمان بهزیستی واحد استانی مورد تقاضا باید در خصوص صدور مجوز تاسیس موسسه خیریه تصمیم گیری کند. یکی از مسائل و چالش‌هایی که افراد با آن مواجه هستند موضوع ثبت موسسه خیریه و سازمان مردم نهاد و بررسی اساسنامه در بهزیستی است. برای اعضای هیات مدیره و مدیر عامل حداقل داشتن 23 سال سن لازم است. کلیه اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و بازرسین موسسه باید فرم مشخصات فردی خود را تکمیل کنند. هر یک از اعضای هیئت مدیره، بازرسین و مدیر عامل باید فرم مربوط به مشخصات فردی را پر نمایند.

پس از اخذ مجوز به صورت حضوری به کارشناس مربوطه در پنجره واحد مراجعه کنید. بعدت از آن اعضای اصلی و جانشین و بازرسان به منظورکامل نمودن و به امضا رساندن فرم صورتجلسه مجمع عمومی اقدام می کنند. درضمن باید خلاصه این موارد و مشخصات کامل مؤسسه (مشخصات تغییرات شرکت اعضاء، موضوع، نام، آدرس، میزان سرمایه) به وسیله درخواست کننده بایست در روزنامه رسمی کشور در یک نوبت چاپ و منتشر گردد. تعیین روزنامه کثیرالانتشاری که هر گونه دعوت و اطلاعیه بعدی برای شرکاء تا تشکیل اولین مجمع عمومی عادی در آن منتشر خواهد‌ شد.

ن)موسسات خیریه ی باز پروری که در زمینه ی کمک به معلولین ذهنی و جسمی ،کمک به افراد معتاد برای ترک اعتیاد وکمک به کودکانی که خانواده ی مناسب ندارند و یا یتیم هستند. در صورت تاسیس شعبه از موسسه ای واقع در خارج از کشور گواهی محل ثبت موسسه با تصدیق کشوری به همراه ترجمه رسمی و موید آن به فارسی نیز مورد نیاز است. ولی برای موسسه خیریه بیشتر لازم است زیرا مراودات مالی آنها نباید انتفاعی باشد.

ثبت موسسه خیریه نیاز به چه مجوزهایی دارد؟

ثبت شرکت نسبی – مراحل و شرایط تاسیس شرکت نسبی در ایران… مؤسسات بايستی هر ساله دفاتر قانونی (دفتر روزنامه و دفتر كل) تهيه و نسبت به پلمپ آن اقدام نموده و حساب‌ های خود را در آن درج نمايند. سامانه ثبت موسسه و تشکل ها در شهرستان ها اداره ثبت مرکز استان می باشد.