ورود و خروج شریک در شرکتهای با مسئولیت محدود

ساده ترین روش برای تقسیم سود و زیان، ارائه یک نسبت ثابت برای هر یک از شرکاء بدون توجه به میزان سرمایه و تخصص آنها می باشد. این روش در شرایطی که اهمیت سرمایه گذاری و تخصص شرکاء برای شرکت یکسان باشد، مناسب است. مثلا ممکن است نسبت تقسیم سود و زیان در شرکتی که دو شریک دارد به صورت مساوی (50%) یا به صورت کسری، ¼ و ¾ و … باشد. ۳) تغییر موضوع شرکت نیز از دیگر موارد تغییر در رابطه با یک شرکت با مسئولیت محدود است. احدی از شرکا (مدیرعامل و… در صورتیکه از بین شرکاء باشد) وکالت داده می شود تا ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکتها نسبت به ثبت صورتجلسه و پرداخت هزینه های قانونی و امضاء ذیل دفتر ثبت اقدام نماید.

در کلیه شرکت ها اعم از (مسئولیت محدود، نسبی، تضامنی و… به غیر از سهامی خاص) در صورتی که شخص یا اشخاصی به هر دلیلی مایل به همکاری با شرکت نباشند طی چند مرحله خروج و یا کاهش سرمایه آنها انجام می گردد. البته فراموش نشود این مفید بودن بخاطر این است که شریک با مسئولیت محدود تنها به اندازه آورده برابر بدهی شرکت مسئولیت دارد. حال که از شرکت رفته است سرمایه باقی مانده و مسئولیت بیشتر برعهده سایر شرکا قرار گرفته است. در کلیه شرکت ها اعم از(مسئولیت محدود، نسبی، تضامنی و… به غیر از سهامی خاص) در صورتی که شخص یا اشخاصی به هر دلیلی مایل به همکاری با شرکت نباشند طی چند مرحله خروج و یا کاهش سرمایه آنها انجام می گردد. احدی از شرکا یا وکیل رسمی شرکت وکالت داده می شود که ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکتها نسبت به ثبت صورتجلسه و پرداخت حق الثبت و امضا ذیل دفاتر ثبت اقدام نماید. ورود و خروج شرکا، دلایل خروج از شرکا، مدارک لازم برای ورود و خروج شرکا و صورتجلسه ورود و خروج شرکا از نمونه مواردی است که در این نوشتار بررسی میگردد.

  • پروسه ی تبدیل سهام بی نام به سهام بانام، حتما باید سه بار و با فاصله ی پنج روز از یکدیگر مسئله در روزنامه کثیر الانتشاری که آگهی های مربوطه به شرکت درآن منتشر می شود، نشر پیدا کرده و در دسترس قرار گیرد.
  • در شرکتهای سهامی خاص برای نقل و انتقال سهام ابتدا می بایست صورتجلسه نقل و انتقال سهام را تنظیم نمائد و سپس نسبت به اخذ مفاصا حساب از دارایی که پرونده مالیاتی شرکت در آن قرار دارد اقدام نمود.
  • باید گفت یکی از بهترین مجموعه های ثبت شرکت، وکیل ثبت شرکتها هست.
  • همانطور که قبلا هم به آن اشاره شد، ورود و یا خروج سهام از شرکت تاثیر فراوانی بر عملکرد و فعالیت های شرکت دارد با توجه به این موضوع تغییرات ثبت شرکت باید به درستی انجام شود.
  • پس از اخذ صلح نامه مذکور از دفترخانه می توان نسبت به ثبت صورتجلسه در اداره ثبت شرکتها اقدام نمود.
  • زمانی که سخن از انحلال شرکت باشد، خیلی از افراد ممکن است تصور کنند که انحلال شرکت به دلیل وجود ورشکستگی مالی می باشد.

پس از آن نام شرکای مربوطه به همراه میزان سهم الشرکه آنها در صورت جلسه درج می گردد . طی کردن روال قانونی ثبت صورت‌جلسه‌های تغییر در شرکت‌های با مسئولیت محدود حدود ثبت شرکت در تهران ۱۰ روز کاری زمان می‌برد. چنانچه تعداد شرکاء 12 نفر یا بیشتر باشد بایستی نسبت به انتخاب هیات نظار اقدام و نام اعضای هیات نظار در صدر صورت جلسه تنظیمی درج شود.

نحوه توقیف اموال در مهریه ۱۴۰۰

همچنین «وضعیت توکیل امضا کننده» نشان می دهد که حق توکیل اعطا شده است یا خیر. در صورتیکه جلسه با حضور اکثریت شرکاء/ سهامداران تشکیل شده رعایت تشریفات دعوت وفق اساسنامه شرکت یا قانون تجارت با ارائه مستندات الزامی است. دقت نماييد که شماره رهگيري صادره جهت صورتجلسه شما عامل اصلي شناسايي و پذيرش صورتجلسه است. حتما” در بالاي برگه صورتجلسه شماره رهگيري و بارکد صادر شده ذکر شود، همچنين يک نسخه ازرسيد پذيرش اينترنتي شامل شماره و بارکد رهگيري را روي پاکت الصاق نماييد. کمرنگ يا ناخوانا بودن کد رهگيري موجب عدم تاييد صورتجلسه شما مي شود.

آیا ورود و خروج با تغییر سرمایه شریک به شرکت

صورتجلسه خروج با توجه به اساسنامه شرکت تنظیم و در اداره ثبت شرکتها ثبت می گردد. با ارسال صورتجلسات و برگه ی نقل و انتقال به اداره ی ثبت شرکتها، تغییرات صورت گرفته را به صورت رسمی ثبت نمایید. در حال حاضر این مورداجرایی نشده است ، شما تا سه ماه زمان دارید که مدارک را به اداره ثبت شرکتها ارسال نمایید.

شرکت ثبت کرده ام با وجود تمام شدن تاریخ های اعضای بازرسی و هیت مدیره هیچ تغییراتی تا کنون ثبت نشده دارم. ولی در پیش نویس، “مدت زمان اعتبار مدیرعامل” ذکر نـشده (یعنی ننوشته که مدیرعامل به مدت ۲ سال انتخاب شده) و فقط تاریخ صورتجلسه نوشته شده. همچنین بعد از سال ۸۹ هیچ تغییراتی (روزنامه رسمی) در شرکت رخ نداده است.