چگونگی ثبت موسسه آموزشی موسسه حقوقی دادمهر

اگر قسمتی از تعهد موسسین به صورت غیرنقدی باشد، لازم است در قبال سرمایه غیرنقدی، نظر کتبی کارشناس رسمی دادگستری اخذ گردد. همچنین لازم است بدانید که در حال حاضر موسسات زیادی در ایران به ثبت رسیده‌اند. بنابراین ثبت نام‌های تک سیلابی تا سه سیلابی تقریباً با دشواری مواجه شده است. اما ثبتیما می‌تواند به شما کمک کند نامهایی تک سیلابی به بالا را اخذ کنید.

  • مجمع عمومی عادی موسسه در ظرف مدت 4 ماه هر سال بعد از اتمام سال مالی، تشکیل می شود ولی احتمالا با دعوت هر یک از اعضاء هیئت مدیره یا شرکاء به صورت فوق العاده تشکیل شود.
  • کارشناس این قسمت نیز پس از بررسی اولیه، با توجه به موضوع فعالیت موسسه، در صورت نیاز، مجوز احداث موسسه را از متقاضی درخواست می کند.
  • به این معنا که حتی 2 نفر هم می توانند فارغ از محدودیت های سرمایه اولیه، موسسه تشکیل دهند.

سرمایه مورد نیاز جهت ثبت شرکت، حداقل یک میلیون ریال بوده که قابل افزایش می باشد. برای ثبت موسسه ابتدا باید شرکا، سرمایه شرکت، میزان سهم الشرکه هر فرد و سمت ها را مشخص کنید. سپس مدارک را به همراه اصل مجوز، در پاکت و پوشه مخصوص گذاشته به اداره ثبت شرکت‌ها از طریق پست ارسال کنید.

ثبت انواع شرکت

موسسات انتفاعی اجازه انجام هیچ گونه معامله ای را نداشته و تنها افرادی مجاز به ثبت آن ها هستند که از مدارک تحصیلی مرتبط با فعالیت موسسه برخوردار باشند. همچنین پیش از ثبت این گونه موسسات، صاحبان آن ها می بایست از اداره کل نیروهای انتظامی مجوز لازم را دریافت نمایند. هر تغییری که در اساسنامه و ارکان موسسه داده می­شود باید مورد تائید کانون قرار گرفته و در دفتر کانون ثبت و نسخه تائید شده توسط متقاضی جهت ثبت و انتشار به اداره ثبت شرکتها ارسال شود. _ برای ثبت شرکت با توجه به نوع آن حداقل به دو نفر نیاز است در صورتی که ثبت موسسه به وسیله یک نفر هم امکان پذیر است. برای فعالیت های غیرتجاری و تجاری یا همان انتفاعی و غیر انتفاعی باید یک شرکت به ثبت برسانید با عنوان موسسه که اصلی ترین اهداف ان ها مالکیت بر بخش عمومی و یا خصوصیه که نسبت به سایر شرکت های تجاری هدف کمتری برای منفعت و سود دهی خود اعضا دارد . در کنار شرکت های تجارتی قانونگذار نهاد حقوقی خاصی را که دارای شخصیت حقوقی مستقل می باشد جهت انجام اموری که جنبه غیر تجارتی دارد از قبیل کارهای علمی یا ادبی یا امور خیریه یا خدمات شهری و یا خدمات آموزشی و غیره پیش بینی نموده است.

برچسب: مراحل ثبت موسسه

برای ثبت یک موسسه غیر تجاری می توان از مشاوران حقوقی کمک گرفت. مدت زمان ثبت موسسه با توجه به نوع و موضوعیت فعالیت موسسات دستخوش تغییرات میشود.اما برای ثبت موسسه در صورتی که موضوع پیشنهادی متقاضیان محترم ثبت موسسه نیازی به اخذ مجوز نداشته باشد ، حدود 25 الی 30 روز کاری زمان لازم می باشد. مراحل ثبت مؤسسه و ارائه مدارک از طریق سامانه اینترنتی ثبت شرکت ها نیز امکان دارد و بعد از پایان مراحل ثبت و گذشت مدت زمان های مقرر قانونی، مراتب کار در دفتر ویژه ثبت درج شده و یک برگه تایید رسمی مبتنی بر قبول ثبت موسسه به دست درخواست کننده می رسد. پس از ثبت موسسه ممکن است به دلیل اختیاری یا اجباری روی دهد. احتمال دارد مجمع عمومی فوق العاده و یا دادگاه خواهان انحلال شرکت و موسسه شده باشند. اگر به صورت اختیاری روی دهد، مدیر می تواند مطابق اساسنامه، تصفیه را انجام دهد.

براساس قوانین مربوط با تجارت موسسه‌ها، تمامی موسسات حقوقی باید جهت فعالیت به ثبت برسند. چنانچه یک موسسه به ثبت نرسیده باشد، شرکای آن در قالب شرکای موسسات تضامنی شناخته می‌شوند. براساس ضوابطی که در ماده 2 قوانین این موسسات وجود دارد، دادستان این موسسات به ثبت نرسیده را می‌تواند جریمه نقدی کند، که در نهایت با انحلال موسسه روبرو خواهند شد. موسسه، دارای مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق‌العاده است. دعوت جلسات مجامع عمومی توسط هر یک از اعضای هیات مدیره، مدیرعامل یا شرکاء به وسیله دعوت‌نامه کتبی یا درج آگهی در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار به عمل خواهد آمد. فاصله دعوت تا تشکیل مجمع نیز حداقل ۱۰ روز و حداکثر ۴۰ روز خواهد بود.

هیات مدیره توسط مجمع عمومی عادی و از بین موسسین یا اشخاص خارج از آن انتخاب می‌شود. محدودیتی برای مدت تصدی مدیران وجود ندارد و کلیه وظایف و اختیارات در اساسنامه بیان می‌شود. یکی از مسائل و چالش‌هایی که افراد با آن مواجه هستند موضوع ثبت موسسه خیریه و سازمان مردم نهاد و بررسی اساسنامه در بهزیستی است.