کپی برابر اصل شده شناسنامه تمام افرادی اعم از مدیران، سهامداران یا شرکا که در شرکت مورد نظر حق امضا دارند. این موضوع که نام تجاری شما محصولتان را تشریح نماید خوب است اما همه به آن به این شکل ثبت تغییرات شرکت نگاه نمی کنند و ممکن است از یادشان برود و یا حتی کل کلمات موجود در آن را به یاد نیاورند. بعضی از شرکت ها به صورت عمد یک نام تجاری را که مشتریان آن را سخت تلفظ می کنند برای خود برمی گزینند .
• برای راهاندازی محصولهای جدید، استفاده از برندی هیجانانگیز یا تغییر نام برند مناسب است. وب سایت مدیر مارکت با هدف ایجاد دیجیتال مارکتینگ نوین و راههای به درآمد رسیدن ایجاد شده است . اطمینان حاصل کنید که با یک نام تجاری همراه هستید که می توانید به راحتی ثبت شرکت در تهران شهرت مثبتی در آن ایجاد کنید. اگر شما از آن افرادی هستید که دائماً وضعیت موجود در صنعت برندسازی را به چالش می کشید و همیشه به داده های جدید هستید پس ادامه این متن رو بخونید. همچنین میتوانید اخبار و آموزش های مارا دراینستاگرام ثبت ونکدنبال نمایید.
اسم انتخاب کردن یکی از چالشهایی هستش که ذهن رو خیلی درگیر میکنه. حتی بعضی وقتها با وجود اینکه کلی وقت صرف این کار میکنیم، باز هم به نتیجه درست و مطمئنی نمیرسیم. به هر حال انگار مسئولیت خیلی بزرگیه و باید کلی وقت صرف انتخاب نام برند کنیم. در حالی که ” علامت تجاری ” کالا ، خدمات یا محصولات یک تولید کننده یا شرکت را معرفی می کند. اگر برند ثبت شده ای دارید، قطعا به اطلاعاتی در مورد تمدید برند، انتقال برند و روند انجام کار نیاز دارید، لذا متن زیر می تواند کمکتان کنید تا در مورد تمدید برند یا انتقال برند اطلاعات بیشتری کسب کنید.
- این نوع از اسامی اگر دارای بار مفهومی قدرتمندی باشند ماندگاری بالایی در ذهن مخاطبین خود بهره مند می شوند.
- درصورتیکه برندتان بینالمللی است، میتوانید از my یا the در ابتدا و on-line یا world در انتها اضافه نمایید.
- اگر کارکنان سازمان این ارزش ها را باور نداشته باشند این عدم اعتقاد در رفتار آنها متجلی خواهد گردید و در نتیجه مصرف کنندگان به یک نام تجاری دیگر روی خواهند آورد.
- 💡 اگر تنهایی دارید بار این مسئولیت را به دوش میکشید، سه سایت Namelix، howtostartanllc و Shopify کمکتان میکنند که به اسامی انگلیسی جالبی برسید.
این هزینه وقتی است که شما خودتان بدون هیچ وکیلی و بدون واگذاری کار به یک موسسه ثبتی خودتان انجام دهید. نام خوب در پسزمینه میتواند باعث رونق کسب و کار شما نیز شود. مثلاً تصور کنید نام یک برند مواد غذایی «برکت» یا «رزق» باشد. وقتی چنین نامی انتخاب شود، معنی خوب آنها میتواند به بخشهای مهم کسبوکار شما وارد شده و تاثیر مثبتی بگذارد.
نکات قابل توجه برای انتخاب عنوان برند
اگر از اسامی واقعی یا حقیقی برای برند خود استفاده می کنید، حتما از منحصر به فرد و توصیفی بودن آن اطمینان حاصل کنید. به جای جست و جو در بین نام ها و یا خلق نام جدید به راحتی می توانید نام مالک برند را بدین منظور انتخاب کنید. البته این نام نباید بسیار عمومی باشد زیرا در این صورت محبوبیت خود را ثبت برند از دست می دهد و چندان جلب توجه نمی کند. انتخاب نام تجاری کوتاه در حافظه انسان به آسانی ماندگار می شود. در تعیین نام شرکتهای تجاری تضامنی، مختلط غیرسهامی، مختلط سهامی و نسبی رعایت مواد ، ، و قانون تجارت الزامی است. موسسات غیر تجاری و شرکتهای تعاونی از پرداخت هزینه تعیین نام معاف می باشند.
با بررسی این عوامل می توان به فرصت های بزرگی برای موفقیت در بین سایر علایم تجاری و در حتی در سطح بین الملل دست یافت. قبل از هر چیز لازم است تا تعریف دقیقی از نام تجاری/برند ارائه دهیم. در این رابطه ، قرار گرفتن مکرر در معرض تبلیغاتی که حاوی آن نام تجاری می باشند می تواند به فرآیند بسته بندی اطلاعات کمک کند. با وجود این آنچه اهمیت دارد این است که در کنار تبلیغ یک نام تجاری، همزمان با آن، ویژگی های برجسته آن را نیز باید تقویت نمود . تغییرات مداوم و پایدار در صنعت و کسب و کار، خود مستلزم ایده های خلاق و بدیع می باشد تا برند ها بتوانند حضور خود را در بازار آغاز کنند و به رشد خود ادامه دهند.از این رو شناخت ویژگی های یک برند خوشنام بسیار حائز اهمیت است. آدیداس منحصربهفردتر است.برگرفته از اسم آدی داسل بنیانگذار شرکت است و اسم برند تسلا توسط نیکولاس تسلا خلق نشده.
زیاد شنیدهاید که میگویند اسم شما باید ساده و کوتاه باشد تا در ذهن مشتری سریع جای بگیرد ولی زیاد کوتاه بودن هم به چشم نمیآید و زودتر به فراموشی سپرده میشود. در انتخاب اسم برند ایرانی دقت کنید که حداقل از ۳ کلمه تشکیل شده باشد و از ۱۰ حرف تجاوز نکند. اما نکته بسیار جالب آنجاست که این شرکت در ابتدای فعالیت خود محصولاتی مانند ماهی خشک، سبزیجات، میوه و نودل را به فروش میرساند. البته سامسونگ از همان ابتدا به دنبال حضور در بازارهای مختلف بود و در ادامه راه خود لوازم الکتریکی، خانگی و تلفن هوشمند نیز به تولیدات این شرکت اضافه شد.
این حس با توجه به هویت برندتان قابل شناسایی است و بعداً هم باید در تبلیغات و بازاریابیتان نمود پیدا کند. مثلاً Pallete نام برند رنگ مو است و میتواند خیلی راحت رنگ و حس آن را در ذهن مشتری تداعی کند. یا هیمالیا که تداعیکنندۀ سرما و بوران است، نام خوبی برای برند یخچال فریزر است. گاهی اوقات می توانیم از نام افراد موفق و برنده دنیا در فرایند نامگذاری استفاده کنیم. اگر خوش شانس و تا حدی خلاق باشیم حتی می توانیم خود را از رقبایمان متمایز نماییم. نام های برگرفته از طبیعت میتوانند به متمایز شدن نامبرندشما از رقبایتان کمک کنند و پیام برندتان را به سادگی به مصرف کنندگان منتقل نمایند.
طبقه بندي بينالمللي علائم صنعتي و تجاری
10- بررسی عدم وجود مخفف کلمات نام برند در بین کلمات رکیک یا ناشایست. شیفتگی ذاتی انسان ها به جهان طبیعی آن را به مکانی عالی برای یافتن نام هایی که مشمول داستان برند و احساس باشد، تبدیل کرده است. طبیعت منبع عظیمی از پیام رسانی به اشکال مختلف مانند خلوص، خوبی، ناهمواری، اقلیم ( سرد یا گرم )، یا حتی کیفیت مناسب را فراهم می کند. •توانمندساختن برندها از ابتدا برای ایجاد هویت قوی و داستان. مانند impactor، نام تجاری کامپیوترهایی که از قطعات ازبینرفتهی موشک ساخته شدهاند.
وقتی ما هیچ اِلِمان یا نامی برای تداعی کردن ویژگیها خود نداشته باشیم، نباید انتظار این را هم داشته باشیم که افراد جذب محصولات، خدمات یا تخصص ما شوند. ممکن است بپرسید که دلایل داشتن برند چیست؟ ما در عصر حاضر بیشتر از گذشته به برندسازی نیاز داریم. طبیعی است که برندها پس از مشخص شدن، نیاز به تایید و ثبت دارند که آن هم مراحل خاصی دارد.
از مواردی که می تواند بر یک کسب و کار تاثیرات مثبت گذاشته و باعث پیشرفت ان در زمان فعالیت شود انتخاب نامی خلاقانه برای برند است . منظور از اسم خلاقانه ، اسمی است که با دیگر اسامی از قبل به ثبت رسیده تفاوت داشته و با در نظرداشتن موضوعات فعالیت انتخاب شده باشند . بستگی داره که برای چه موردی بخواید ازش استفاده کنید اگر اسم شرکته که شما در اسم شرکت نمیتونید از واژه ی انگلیسی استفاده کنید اگر اسم برند هستش که برای استفاده از واژه های لاتین باید کارت بازرگانی ارائه بدید .