اسم برند و انتخاب یک اسم برند مناسب

اسم لاتین برای برند باید با در نظر داشتن شئونات با معانی مناسب انتخاب شده باشد و برای هک شدن در ذهن مشتریان خود با لوگوی خاص ارائه شود . از همین حالا بگوئیم که انتظار نداشته باشید به یکی دو روز بتوانید یک نام مناسب انتخاب کنید. طوفان فکری و مشورت با کل اعضای تیم کار خوبی است؛ اما گاهی اوقات اسامی زیادی پیشنهاد می‌شود که بررسی همه آن‌ها وقت زیادی می‌گیرد. شاید هم کیفیت محصول و ارتباط اسمی شوکوپارس با شکلات خوشمزه‌ای که می‌خوردیم، باعث شده است که این اسم را همیشه به یاد داشته باشم.

زیرا که پیش از شما کسی از آن نام استفاده ننموده است، پس سطح شناخت و تمایزعناصر هویتی برنداز سوی مخاطب بسیار بالاست. می‌توانید نام یکی از اقوام، دوستان یا فردی که به آن علاقه دارید بر روی کسب‌وکار خود قرار پیگیری ثبت تغییرات شرکت دهید. دلیل شروع فرایند ساخت نام برند ، مهم نیست – مهم این است که شما یک نام جدید نیاز دارید و انتخاب این نام هم سخت است. نام تجاری دارای ارتباطات مفهومی منفی در بازار جدیدی است که در حال کار هستیم.

اسامی خلاقانه و خاص برای برند و شرکت 【مشاوره رایگان️】

هنگامی که صحبت از موفقیت یک شرکت یا برند می‌شود قطعا موضوعات ریز و درشت زیادی باعث این موفقیت شده است. از تلاش‌هاش شبانه روزی مدیران گرفته تا انتخاب صحیح یک اسم برای آن برند و یا شرکت. پس باید در نظر داشته باشید که انتخاب نام مناسب شرکت شاید در نگاه اول مهم نباشد اما در موفقیت یک برند نقش ویژه‌ای دارد. حال که تا حدودی با کلیدهای انتخاب اسم برند آشنا شدیم قصد داریم که ساخت یک نام برند را رقم بزنیم.

مشاوره انتخاب اسم برند

نام تجاری یا همان برند پس از فروش محصول یا خدمات تنها موردی است که در ذهن مشتریان نقش می بندد و باعث می شود در خرید های بعدی محصول شما را انتخاب نمایند . بر اساس تجربه شخصی، بامعنا بودن نام برند، مهم‌تر از انتخاب یک کلمه باقابلیت ثبت به عنوان آدرس وب سایت است. توجه شما به بررسی رفتار برندینگ چند شرکت در خصوص نحوه انتخاب نام برند، جلب می‌نماییم. گاه پیش می‌آید، برخی افراد کارآفرین برایانتخاب نام برند (انتخاب نام تجاری) BrandNameکسب‌وکار جدید خویش، به ما مراجعه می‌نمایند. معمولا از سوی مدیران یک سازمان زمان زیادی صرف طراحی، تولید و کنترل کیفی یک محصول تا پیش از عرضه آن به بازار می‌گردد، اما عرضه تحت چه نامی ؟ اینجاست داستانبرندسازی(برندینگ) آغاز می‌شود . در آغاز تجربه شخصی خود را در مواجه با یک نام بیان می‌نمایم.

وقتی با چالش نامگذاری روبرو شدید قبل از هر چیزی با ایده های خود و کارمندان تان شروع کنید. مهم نیست چه چیزی باشد، حتی اگر اسم های پیشنهادی بوی گند می دهند این تمرین خوب و خلاقانه ای برای تعریف ماهیت برندتان خواهد بود. اگر بودجه لازم را دارید با سپردن کار به دیگران دغدغه کمتری خواهید داشت و شاید این یک سرمایه گذاری مناسب باشد. باید به یاد داشته باشید که بقا و سود رسانی نام برندتان ممکن است سال ها ادامه داشته باشد. با این حال نباید از اهمیت انتخاب نام مناسب هم غافل شویم. وقتی قرار است سال‌ها و شاید دهه‌ها با یک برند زندگی کرده و آن را در معرض چشم و گوش مخاطبان خود قرار دهیم، منطقی است در انتخاب نام برند وسواس به خرج دهیم و به سادگی از کنار این کار نگذریم.

داشتن نام‌ها و گروه‌های متفاوت در هر سیستم عامل مشتریان شما را گیج خواهد کرد. همچنین تلاش‌های شما برای آگاهی از برند را پیچیده‌تر خواهد کرد. بهتر است نام‌هایی انتخاب کنید که املای مشخص و دقیقی دارد. زیرا حتی اگر مصرف‌کننده نام تجاری ثبت شرکت عجیب و غریب شما را که در جایی نوشته شده است ببیند بازهم ممکن است هنگام جستجو به خاطر نیاورد که آن را چگونه هجی کند. در حالیکه این موارد ظاهرا طولانی‌تر از نام‌هایی مانند اپل یا نایک هستند همچنان پایین‌تر از این برندها قرار دارند.

نکات مهم در انتخاب نام خاص برند

فقط اگر قصد ثبت برند به صورت رسمی دارید به قوانین نام‌های لاتین توجه کنید. ببخشید من یک اسم برند برای مزون لباس میخوام ممکنه چند اسم بهم معرفی کنید البته شریک هم ثبت برند دارم دنبال یه اسم خوب هستیم. اگر به تازگی کسب‌وکار خودتان را شروع کردید؛ اسم برند جدیدتان را کامنت کنید و برایمان بگویید چرا و چگونه این اسم را انتخاب کرده‌اید.

  • در ادامه باید بازار کار مرتبط با خودتان را بررسی کنید و عملکرد رقبا را بسنجید.
  • البته درصورت سپری شدن زمانی بیش از three ماه از تاریخ تأیید نام و درصورت عدم ثبت شرکت به دلایل مختلف، و هم چنین تغییرنام ، متقاضی می بایست نسبت به واریز مبلغ فوق به شماره حساب مربوطه و ارائه فیش آن اقدام نماید.
  • اسم برند باید با ارزش‌های بنیادین شرکتتان ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با مشتریان ارتباط برقرار کند.
  • اغلب این کار را می‌توانید با تعداد زیادی از افراد انجام دهید و دور و برتان را پر از قهوه و شکلات و دیکشنری و روزنامه و مجلاتی کنید که به شما الهام ببخشند.

این کار موجب شد این فروشگاه واژه کوروش را از تمامی سردرهای خود بردارد و با نام کوروش ادامه‌ی فعالیت کند. این ترکیب یکی از بهترین اسم‌های مخفف شده ایرانی در سال‌های اخیر است. پس توصیه می‌کنیم اگر اسم مخفف شده‌ی خیلی خاص و زیبایی پیدا کردید استفاده کنید اما در غیر این‌صورت قید استفاده از کلمات مخفف را بزنید.

بهترین تجارت در ایران

این کار شبیه به کاری است که برای تحقیق درمورد دامنه انجام می‌دهید. نام تجاری شما باید در تمام کانال‌های بازاریابی‌تان مشترک و ثابت باشد. بنابراین باید تحقیق کنید که نام تجاری شما در رسانه‌های اجتماعی نیز وجود نداشته باشد.

اسم برند باید با ارزش‌های بنیادین شرکتتان ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با مشتریان ارتباط برقرار کند. سپس، یک تصویر کلی از تصاویر بصری مربوط به شرکت خود را ایجاد کنید. با در نظر گرفتن تمرینات ذهنی ، تصورات بیشتری را ایجاد کنید.