انتخاب اسم برند

چندی پیش کارگاهی برگزار کردیم با عنوان ۱۱ کلید استراتژی تمایز که این کارگاه اولین قدم از ساخت یک نام تجاری قدرتمند است. به همین دلیل اولین گام ساخت نام تجاری را یافتن یک استراتژی قدرتمند می‌دانیم. در ادامه پیشنهاد می‌کنیم مقالات کاربردی زیر را بخوانید. کار بعدی که باید انجام دهید حذف نام‌های ضعیف یا تنبل است.

نام های زیبا برای شرکت

مثلا اگر برای لاغری فعالیت میکنید سعی کنید اسم آن محصول یا خدمت خاص خودتان را بنویسید و سپس با یکی دو کلمه دیگر طولانی‌ترش کنید. منتها به نظر بنده کلمه «دلوسه» ثبت برند کلمه ای مازندرانی به معنی دلخواه و آنچه دلت میخواهد است. حالا که با کلیدهای طلایی انتخاب نام برند آشنا شدید می‌توانید برای برند خودتان دست به کار شوید.

با موسسه برای دریافت مشاوره تلفنی و کم و کیف انجام کار تماس بگیرید. در این قسمت، 5 اسم 3 سیلابی باید پیشنهاد دهید که به ترتیب الویت ( یعنی از 1 تا 5 ) بررسی میگردند. اگر اولین اسم پیشنهادی شما قابلیت ثبت داشته باشد، اسامی بعدی بررسی نخواهند شد. استفاده از کلمه‌های زیر در ثبت شرکت اسم شرکت مجاز نمی‌باشد و یا برای استفاده نیازمند مجوز از مراجع خاصی هستند. در صورت نیاز به مشاوره های تخصصی با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. تکراری نباشد.به سایتمراجعه و نام پیشنهادی را جستجو نمایید توجه کنید که دو کلمه از نام پیشنهادی با اسامی دارای سابقه باید متفاوت باشد.

فقط با یک اسم شناخته شوید

اداره ثبت شرکتها مانند اداره ثبت احوال، محدودیت های خاصی را برای انتخاب نام شرکت ها در نظر می گیرد. نام و برندی که برای شرکت خود ثبت می کنید نباید قبلا توسط شرکت دیگری به ثبت رسیده باشد. مهم این است که با شناختن صحیح قواعدی که به شما خواهیم گفت، در مرحله ی انتخاب اسم شرکت بتوانیم، نام شرکت را به گونه ای انتخاب کنیم که برازنده شرکت باشد.

  • اسم مناسب برای شرکت باید منحصربه‌فرد بوده و به‌آسانی به خاطر سپرده شود و موجب سودآوری در آینده شود.
  • انتخاب نمودن اسم شرکت فرآیندی وقت گیر ولی مهم می باشد.داشتن آشنایی با چندین ایده برای اسم شرکت و دانستن این کهایده برای اسم شرکت چه نکات مهمی دارد و چه باید و نبایدهایی را باید در مورد آن بدانید در برند سازی هم به شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد.
  • البته استعلام اسم شرکت ها راههای دیگری هم دارد که تخصص کارشناسان موسسه حقوقی پایش می باشد.
  • هر چند امروزه سیستم‌های زیادی برای پیشنهاد دادن اسم برند به‌طور خودکار مثل Shopify’s Business Name Generator به وجود آمدند؛ اما این ابزارها صرفاً می‌توانند برای جلسات طوفان فکری مناسب باشند و از طرفی ممکن است ترجمه آن‌ها به فارسی خیلی جذاب نباشد.

فقط توجه باشید اسم‌هایی را انتخاب کنید که تلفظ آن‌ها راحت باشد. اسم برند باید با ارزش‌های بنیادین شرکت‌تان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آن‌ها ارتباط برقرار کند. اشخاص حقوقی که ثبت نام پیشنهادی آن ها مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح است باید پیش از ارایه تقاضای ثبت تاسیس به مرجع ثبت شرکت ها،به طریق مقتضی نسبت به اخذ مجوز اقدام و به ضمیمه مدارک تسلیم نمایند. استفاده از ترجمه فارسی کلمه به کلمه اسم شرکت­های خارجی برای شعبه آن­ها در ایران امکانپذیر است. اسم­های خاص به اسامی انسان­ها (که البته برای شرکت قابل کاربرد نیستند)، اسامی حیوانات، اسامی امکان و مناطق جغرافیایی و اسامی که متعلق به فقط یک شی باشند؛ گفته می­شود. گاهی اوقات، صاحبان کسب و کار نام‌هایی را انتخاب می‌کنند که کلمات بی‌معنی هستند.

در صورت به کار بردن نام مهندسی یا مهندسین در نام شرکت:

چون با این کار تمرکز و تخصص خودتان سریع تر به مخاطب انتقال میدهید. مثلا از زیر خط فاصله یا نقطه (.) زیاد استفاده کنید چون تایپ کردن اسم شما برای کاربر سخت است. پس سعی کنید نامی را انتخاب کنید که کاملا منحصر به فرد باشد و قبلا کسی شبیه به آن را انتخاب نکرده باشد. اگر اطلاعاتی که در پیج شما قرار گرفته هیچ ربطی به بیزنس‌تان ندارند.

پس از ثبت نام شرکت ها در سامانه ثبت شرکت ها، کارشناسان تعیین نام شرکت در اداره، نام های پیشنهادی شرکت را بررسی نموده و در صورت نداشتن تشابه، نام شرکت را مشخص می نمایند. نمونه اسم زیبا برای شرکت و موسسه حقوقی نامی مخصوص و تک برای یک ارگان و شرکت بوده که برای نام گذاری شرکت های انتخاب می شود. یک نام تجاری زیبا باید دارای مشخصات خاص خود باشد و توسط کارشناسان انتخاب نام شرکت انتخاب شده باشد. به کارگیری کلماتی چون گستر، خاص و… از موارد مربوط به انتخاب نام به حساب نخواهند آمد.

نکته جالب‌تر در برندهای موفق ایرانی که باعث تعجب من شد آن است که ۲۱% آن‌ها با صدای «آن» به پایان می‌رسند که بعد از «آ» قدرتمندترین و پرکاربردترین صدای انتهایی در بین این برندها بود. من با بررسی‌هایی که انجام دادم به این نتیجه رسیدم که بسیاری از اسامی برند وجود دارند که به تنهایی نیروی خاصی برای برندشدن نداشتند؛ اما برندهایی با استفاده از آن‌ها توانسته‌اند بسیار موفق شوند! حتما این نام‌ها ضعیف نبودند چون یک برند نمی‌تواند با استفاده از نامی ضعیف چنین موفق شود. سلام و عرض ادب ، میخواستم بپرسم امکانش هست نام و نام خانوادگی دونفر به عنوان نام شرکت باشه ، مثلا «علی حسینی و محمد محمدی» البته این به عنوان مثاله. باید توجه داشته باشید حداقل دو سیلاب از نام پیشنهادی شما با اسمی دارای سابقه متفاوت باشد. نام شرکت باید از three تغییرات شرکت سیلاب خاص تشکیل شود که مستند ان در لغت نامه دهخدا موجود باشد و حتما باید ریشه فارسی داشته باشد (مثلا کلمه ناظم الاطبا نباشد).

البته نام­های دو سیلابی نیز قابل ثبت هستند ولی مشروط به اینکه قبلاً به ثبت نرسیده باشند. برای اینکه ببینید نام انتخابی تکراری است یا خیر، اسم موردنظر را در سایتilenc.ir جست و جو نمایید. در هنگام انتخاب اسم شرکت را انتخاب می‌کند به نام دامین ( نام وب‌سایت ) خود نیز فکر کنید . برای تعیین نام شرکت،موسسین باید بدواَ نظر مساعد اداره ثبت شرکت ها را کسب نمایند. امروزه انتخاب اسم لاتین در میان عموم، طرفداران بسیاری پیدا کرده است و افراد تمایل دارند برای برند خود از اسامی لاتین استفاده کنند. البته توجه داشته باشید که اگر می خواهید از این عناوین استفاده کنید باید اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید.

ما با کمک فیلتر های مختلف اسم ها رو مطابق سلیقه شما براتون آماده می کنیم. چند تا از زیباترین اسم های ترکی رو در ادامه واستون گذاشتیم. اسامی ترکی به دلیل زیبایی در کشور ما زیاد استفاده میشن.