Content
اما ممکن است کاربر خط تیره را فراموش کند یا chocolatefrance.com نیز به سبب طولانی بودن و تلفظ دشوار آن، ممکن است فراموش شود. و البته شما می توانید یک کلمه واحد مانند Google یا Marketo ایجاد کنید. آیا می توانید نام برندتان را به راحتی به خاطر بسپارید؟ شما می خواهید مردم نام برند شما (و نه نام تجاری رقیب شما) را به خاطر بسپارند.
- اما نمی توان اسامی انتخابی در لغتنامه را جزو موارد خاص به حساب آورد .
- مثلا ممکن است نامی را پیدا کرده باشید که از لحاظ تلفظ و املایی سخت و دشوار است.
- خواهید فهمید که انتخاب نام برند شما به درستی انجام شده است یا خیر.
- شما باید یک طوفان فکری به راه بیندازید تا بتوانید ایده های مختلف را جمعآوری کرده و آنها را بررسی کنید.
- در این راه موسسه ثبت نوول شما را به صورت کامل و با در نظر گرفتن ویژگی های محصولتان راهنمایی خواهند کرد .
- در مقابل نامهای تنبل آن دستهای هستند که نهتنها کمکی به فرآیند برندینگ و رشد کسبوکار نمیکنند؛ بلکه میتوانند ضرر هم برسانند.
۱۴- عجله نکنید و برای دادن ایده برای اسم شرکت وقت بگذارید. بهتر است چند روز وقفه ایجاد کنید و دوباره به سراغ بررسی ایدههای قبلی و انتخاب اسم بروید. ثبت تغییرات دیدگاه های موجود درمورد انتخاب نام های تجاری ایرانی . عده ای بر این باورند که خلق نام های انتزاعی و ترکیبش با اسامی مرتبط؛ مناسبترین گزینه است.
کلید چهارم: از اسم کالا یا خدماتتان ایده بگیرید
انتخاب اسم برند زیبا، واقعا میتواند یک مشکل باشد، آن هم زمانی که شما بدون هیچ شناختی برای پیدا کردن آن اقدام میکنید. ممکن است راههای مختلفی هم وجود داشته باشد اما بهترین اسامی خاص برای برند را تنها میتوان با تمرکز بر روی مشتری به دست آورد. البته شما متقاضیان انتخاب اسم خاص برای برند و علامت تجاری می توانید در لغتنامه نیز اسم مورد نظر خود را بر طبق قوانین و مندرجات اداره ثبت انتخاب کنید . اما نمی توان اسامی انتخابی در لغتنامه را جزو موارد خاص به حساب آورد . از موارد و ویژگی هایی که می توان برای انتخاب نام مناسب مدنظر قرار داد می توان به توانایی ها ، ضعف ها و یا برانگیختن احساسات افراد در انتخاب و نام گذاری برند استفاده کرد . یکی از مواردی که باید در هنگام ثبت برند خود در نظر داشته باشید ، انتخاب بهترین و مناسب ترین نام برای برند می باشد .
پس در تمامی مراحل صبر و حوصلهی زیادی را بهخرج دهید. با تهیه یک مجموعه از اسم برند کار خودتان را آغاز کنید و بعد از آن میتوانید به لوگو و سایر مواردی که نیاز دارید (دامنه سایت، نام شبکه های اجتماعی، ثبت شرکت و ثبت برند) فکر کنید. یادتان باشد که شما یک نام برند که معرف شخصیت آن برند است را انتخاب می کنید نه فقط یک نام، و این نکته را از خاطر نبرید که نام های را انتخاب کنید که قبلا مورد استفاده قرار نگرفته است. انتخاب نام برای برندسازی شما، باید به گونه ای باشد که مخاطب یا مشتری در همان لحظه اول، با شنیدن اسم برند شما بتواند از ماهیت برندتان با خبر شود. به طوری که با شنیدن اسم برندتان، هر کسی با هر سطح سواد و تحصیلی متوجه حوزه کسب و کار شما بشود.
فعالیت خود را با نام دامنه نامناسب محدود نکنید
در آخر هر کدام از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشتند را بهعنوان اسم برند خود انتخاب کنید. احتمالاً بعد از مدتی متوجه میشوید یکی دوتا از این دستهها بیشتر با سلایق شما جور درمیآیند، اما سعی کنید تیم طوفان فکری خود را به چالش بکشید و در هر دسته چند اسم تجاری پیدا کنید. در آخر از میان تمام آنها 10 الی 15 اسمی که بیشترین رأی را آورند را انتخاب کنید. البته باید قبل از انتخاب اسامی اشخاص معروف حتماً چک کنید که اسم آنها از قبل تحت مالکیت شخص دیگری درنیامده باشد؛ زیرا بعضی از اسامی دارای حق مالکیت معنوی هستند. یعنی بتوان آن را از طریق المانهای گرافیکی و طراحی به شکل مناسبی بیان کرد. برندهایی مثل اپل، جگوار، عقاب، ردبول مثالهای خوبی برای یک اسم بصری هستند؛ چون همزمان یک تصویر واضح از آنها در ذهن شکل میگیرد، بنابراین دست طراح برای مانور روی ویژگیهای بصری باز است.
قبل از خرید دامنه در مورد اسمی که انتخاب کردید از خانواده، دوستان، مشتریان، سرمایه گذاران و همکاران خود مشورت بگیرید و پرس و جو کنید تا مطمئن شوید که اسم انتخابی شما تاثیرگذار بوده و بازخورد خوبی دارد. سعی کنید نامی که انتخاب می کنید اطلاعاتی از کسب و ثبت برند تجاری کار خود را به صورت نهفته در خود داشته باشد و با شغل و کسب و کار شما مطابقت داشته باشد. در حال حاضر میتوانید به کمک طراحی یک صفحه لندینگ(صفحه فرود) این اسمها را تست کنید. صفحات لندینگ صفحاتی ساده اما هدفمند هستند که برای دعوت مخاطب ایجاد شدهاند.
نام برند باید دارای یک ریتم باشد و در نوشتن در متن ، لوگو یا ایمیل زیبا به نظر آید. بسیاری که عاشق یک برند هستند نه به خاطر معنی فنی ، ساختار، یا معیارهای زبانشناختی آن است. بلکه به خاطر تداعیات برند است که در اثر تجربه خویش در ذهنشان ایجاد شده است. حتی اگر انتخاب نام برند جدید را به دلیل تجربیات بد گذشته مشتری در نظر دارید و سعی دارید که یک شروع مجدد داشته باشید ، اما در فرایندها، نیروی انسانی و محصولاتتان هیچ تغییری رخ نداده است ، مسیری را اشتباه میروید. انتخاب نام خود نیاز به طی فرایندی دقیق و جامع دارد و باید نامهای بسیاری را مورد بررسی قرارداد تا نهایتا به نامی رسید که از نظر قانونی نیز قابل ثبت نیز باشد. برای رسیدن به اسم مناسب و زیبا ، اول باید داستان برند خود را کشف نموده باشید – داستانی که بهترین نما از برند شما باشد.
البته ممکن است شما یک سلبریتی باشید که اسم شما برای مخاطبانتان آشناست. در اینصورت انتخاب نامخانوادگی دیگر یک اشتباه نیست و اتفاقا کاری هوشمندانه و مفید است. این کار کمک میکند تا هزینههای مربوط به برندسازیتان بهشدت کاهش یابد.
متوجه باشید که آنچه از اسم اصلی شرکت مهمتر است، مشهور کردن نام برند شماست. مثلا آیا میدانید نام اصلی شرکتهای برندهایی چون بوتان، یکویک، امرسان، کاله و… چیست؟! بنابراین بیشتر وقت خود را بر روی یک واژه قدرتمند در میان اسم شرکتتان بگذارید تا بتوانید برای برندسازی روی آن مانور دهید. در ادامه تعدای اسم خاص را مشاهده میکنید که میتوانند ایده برای اسم شرکت شما باشند. هنگام انتخاب اسم برند یا شرکت لازم است که یک سری قوانین رعایت شود.
بدلیل محدودیت نام های موجود؛ بشدت مهم است که نام انتخابی برازنده ی برند شما باشد. درمورد برند های ایرانی؛ فارسی بودن آن نام اهمیت ویژه ای دارد . درحالی که در انتخاب ثبت شرکت در تهران نام برند بین المللی؛ مهمترین نکته معادل آن برند در زبان های مختلف می باشد. Feb 17, 2020 — در این مقاله سعی بر آن داریم تا چند نمونه اسم شرکت و برند را که بسیار …
پس باید در انتخاب آن نهایت دقت را کرد تا در آینده کاری بتوان با تکیه بر آن راه های موفقیت را پیمود و در عرصه های مختلف کاری خود را به افراد جامعه شناساند . مشاوره کسب و کار و برندسازی به صورت تلفنی می باشد. نامی را انتخاب نمایید که از نظر قانونی قابل بهکارگیری باشد. آیا نام دامین مناسبی برای این نام تجاری در دسترس است. به معنای اسم کافی شاپ خود در زبانهای دیگر و ظرفیت ملی و یا جهانی شدن آن هم دقت کنید. شما میتوانید خلاق باشید و از ترکیب چند حرف و یا چند اسم از نام های پیشنهادی، اسم کافی شاپ خود را انتخاب کنید.