برای ثبت برند چگونه نام درست انتخاب کنیم ؟

این نوع نام برند، نامی می باشد، که مستقیم از دیکشنری خارج شده است. شرکت ‌های دارای جاه‌ طلبی بزرگ و گسترده به همچین برندی نیاز دارند. پیدا کردن کلمات واقعی از داخل فرهنگ لغت با وجود ۳۰۰ میلیون لغت، بسیار کار مشکلی می باشد. در صورتی که بخواهید دقیق کار شرکتتان را تشریح کنید، باید از نام برند توصیفی استفاده کنید. یکی از معروفترین برندهای امروز جهان یعنی لکسوس هم نامی ساختگی دارد و نامش را از واژه لاکسریس آفریده است. شما هم می‌توانید با همین شیوه نام‌هایی خوش‌آوا برای خودتان بسازید.

  • استفاده از اسامی ائمه و نامهای متبرکه در موسسات خیریه ، فرهنگی و شرکتهای خدمات زیارتی پس از اخذ مجوز و درصورت رعایت سایر موارد ممکن می باشد.
  • شاید خیلی از افراد از این روابط مطلع نباشند، اما اگر شما آگاهانه اقدام کنید و نام مناسب تری انتخاب کنید، آینده درخشان تری در انتظار برندتان خواهد بود و در ثبت برند تجاری موفق می شوید.
  • کارشناسان و مشاوران ثبت آراکس در زمینه ثبت علامت تجاری و ثبت برند می توانند بهترین یاری رسان شما در این زمینه باشند.
  • وقتی به این مرحله رسیده‌اید، یعنی همه مراحل عملی و قانونی کار را انجام داده‌اید و در این بخش باید شروع به تست و آزمایش کنید.

نام برند یا نام تجاری، همان اسمی است که صاحبین کسب‌وکارها، برای شناخته شدن هرچه بیشتر، روی محصولات و خدمات‌شان می‌گذارند. این نام در ساده‌ترین شکل خود از اسم بنیان‌گذاران برند الهام گرفته شده است. ارتباط مفهومی،استفاده از کلمات محلی،ایجاد ثبت برند تجاری کلمه جدید، استفاده از نام موسس ، بهره مندی از ریتم و تلفیق کلمات از سری ملاک های انتخاب اسم می باشد. از ارتباط مفهومی استفاده کنید و نامی را انتخاب نمائید که بتوان از مفهوم آن به حوزه کاری و یا محصول مورد نظر دسترسی پیدا کرد.

نشان‌ها و علائم، برای تمایز کالاها یا خدمات به کار گرفته می‌شوند. برای این که محصولات یا خدمات خود را در ذهن مشتری متمایز نشان دهیم باید به ثبت شرکت آن هویت دهیم. زمانی که به محصول یا خدمات کسب و کاری با مواردی مانند نام، نماد، لوگو و یا رنگ‌های ویژه هویت می‌‌دهیم، به هدف خود می‌رسیم.

شما به دلایل متفاوتی ممکن است که فرایند ساخت نام برند را شروع نمایید ، اما همه این‌ها آنان ریشه در دو عنوان اساسی دارد :

گرچه ممکن است ابتدا این کار راحت به نظر بیاید، ولی به سرعت، به عملی فوق ‌العاده سخت و چالش برانگیز تبدیل خواهد شد. ۳- جلوگیری از ثبت (برند) توسط دیگری و سوءاستفاده از علامت تجاری. ۶- تفویض اجازه استفاده از یک علامت تجاری ثبت‌شده به شرکت‌های ثالث را ممکن می‌سازد. ۷- علامت تجاری می‌تواند اساس انعقاد یک موافقت‌نامه اعطای نمایندگی فروش باشد.

نام برای برند

شما باید بتوانید با خلاقیت از بین اسامی اصیل ایرانی یا لاتین انتخاب نمایید. اگر این کار را از قبل انجام نداده اید، حتماً سریعاً نام برند خود و تغییرات آن را در گوگل ثبت کنید. قطعاً شما خواهان موارد منفی مرتبط با نام برند خود نیستید، و دوست ندارید نام برند شما شباهت زیادی به نام کسب و کارهای دیگر داشته باشد و حتماً خواهان رودرو شدن با رسوایی هایی نیستید که ناشی از اشتباه گرفتن فعالیت تجاری شما هستند. بنابراین برای رسیدن به یک نام مناسب برای برند خود راهی بس طولانی پیش رو دارید. ما ادعا نمی کنیم که این راهنما جامع و کامل است، چرا که موضوع نامگذاری یک برند همیشه یک موضوع چالشی و بحث برانگیز بوده و هست. ما به شما توصیه می نماییم که این روند را از ابتدا آغاز کنید و تلاش نمایید تا نامی را پیدا کنید که هم خلاقانه و هم کاملاً با حرفه شما متناسب باشد.

استفاده از نام های خلاقانه برای نام برند :

سعی کردیم در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد انتخاب نام برند به شما بدهیم. اگر در این مورد تجربه‌ای دارید یا نامی انتخاب کرده‌اید با ما در میان بگذارید. مهم‌ترین چالشی که با آن روبه‌رو بوده‌اید چیست؟ به نظرتان چه فاکتورهای دیگری در انتخاب نام برند اهمیت دارند؟ منتظر نظرات و پیشنهاداتتان هستیم. شاید این مرحله کمی طول بکشد و شما را درگیر کاغذبازی‌های اداری کند. کافی است به سایت ثبت برند تجاری مراجعه کنید و با تکمیل اظهارنامه، مدارک موردنظر را بفرستید و منتظر ثبت نهایی برندتان شوید. باز هم از بین موارد باقی مانده نظرسنجی کنید تا در نهایت سه اسم باقی بماند.

مثلاً در حوزه مُد و فشن شرکت معروف Victoria Secret از شرکتی که اسم برند خود را Victoria’s Little Secret گذاشته بود شکایت کرد و توانست از آن‌ها غرامتی چند میلیون دلاری دریافت کند. به پلتفرم های فروش تی شرت مانند Teespring و Spreadshirt نیز نگاهی بیاندازید تا بتوانید از آنها ایده بگیرید. همین روند را معکوس کنید؛ همه نام های بنجل را بررسی نمایید و ببینید که چرا آنها را دوست ندارید.

جهت دریافت پیشنهاد نام برند به صورت رایگان و تخصصی می توانید در هر لحظه با ما در تماس باشید . قبل از دریافت پیشنهاد نام برند میبایست علایق ، رقبا ، و تخصص های برند خود را نوشته و به صورت تخصصی یک نام برند زیبا انتخاب کنید . منظور از نام شرکت ، نامی است که با آن بتوان یک محصول را معرفی کرد و شناخت . این نام باید تنها مختص به یک محصول یا خدمات باشد و توسط دیگر افراد ثبت نشده باشد. نام برند به مانند نام هر شخص در جامعه می باشد که تنها مختص و متناسب با ویژگی های او می باشد . به موجب همین امر ما در این مقاله تلاش بر آن داریم تا دراین خصوص مطالبی را ارائه نماییم.ثبت شرکت ایلیااماده ارائه خدمات به متقاضیان محترم می باشد تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اگر از اسم واقعی/حقیقی برای برندتان استفاده می‌نمایید، حتما از منحصربه‌فرد و توصیفی بودنش، اطمینان حاصل نمایید. خاص بودن نام برند تاثیر به سزایی در تبلیغات شما دارد چنانچه متمایز بودن نام انتخابی مسئله بسیار اساسی است که نباید تغییرات شرکت آن را نادیده گرفت . اسامی و عناوینی که باعث فریب اذهان عمومی و سایرین شود نیز به عنوان یک نام تجاری نمی تواند به ثبت برسد . نام برند نباید موجب گمراهی و به اشتباه افتادن مشتریان آن محصول یا خدمت در طبقه مربوطه گردد .

انتخاب نام برند دارای قوانین و قواعد جزئی می باشد که با رعایت کردن تمامی آن ها برای محصول یا خدمات خود را برای رسیدن به نتیجه و بازدهی مطلوب آماده می کنید . بهترین راه برای اطمینان یافت از این موضوع، مراجعه به فرهنگ‌های معتبر فارسی مثل دهخدا، معین، سخن و عمید است. ثبت بین‌المللی برند تحت کنوانسیون مادرید بسیار آسان است و ایران نیز به عضویت آن درآمده است. بنابراین ممکن است در آینده بخواهید کسب‌وکار خود را گسترش دهید و به بازار دیگر کشورهای دنیا نیز فکر کنید. یک برند معرف اصلی یک کسب و کار به شمار می رود و مشخصه های اصلی آن را یادآور می شود. برای ثبت برندهای جهانی یا بین‌المللی باید ابتدا برند را در کشور مبدأ ثبت کرده و سپس براساس معاهده مادرید نیز آن را به ثبت برسانید تا علاوه بر ایران در 85 کشور دیگر جزو این معاهده هم اعتبار داشته باشد.