با این حال، اگر نام نادر و گیرایی باشد، میتواند برای یک کافه در یک شهر کوچک یا محله بسیار خوب باشد. فقط مطمئن شوید که رقبای شما از همان استراتژی استفاده نمیکند. این مقاله راهنمای مفصلی برای تدوین استراتژی نامگذاری ارائه میدهد و به شما کمک میکند زمان کمتری را صرف انتخاب اسم برای کافهتان کنید. در انتهای آن نیز لیستی شامل a hundred ثبت تغییرات and one اسم جالب برای کافیشاپ را گرد آوردهایم.
نام برند مخفف ، نامی است که دل “نام برند توصیفی” بیرون آمده است. 6 نوع متفاوت از نام برند وجود دارد که برندها در سراسر جهان از یکی از این انواع انتخاب شدهاند. به طور تقریبی در حدود 300 میلیون شرکت در سراسر جهان وجود دارد – حتما کمتر از تعداد نام برند وجود دارد. با این حال، آنچه ممکن است این کار در ابتدا آسان به نظر آید اما به سرعت به عملی فوقالعاده چالشبرانگیز تبدیل میشود. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. انتخاب نام مهم است اما نگذارید شما را گیج کند و همه زندگی خود را صرف پیدا کردن نام کنید.
انجام دهید ، پس حتی در ثبت برند نیاز به وکیل ندارید ، مگر آنکه نام برند خاصی باشد که نیاز به حضور یک وکیل داشته باشید. یکی دیگر از ضعفها این نوع از انتخاب نام برند این است که اگر قصد فروش شرکت را داشته باشید، نام شما همراه شرکت خواهد بود. بسیاری که عاشق یک برند هستند نه به خاطر معنی فنی ، ساختار، یا معیارهای زبانشناختی آن است. بلکه به خاطر تداعیات برند است که در اثر تجربه خویش در ذهنشان ایجاد شده است.
چند نکته برای راهنمایی در یافتن ایده اصلی و کمک به انتخاب اسم برند تجاری ذکر شده است. یکی از تصمیمات مهم در هنگام عرضه محصولات یا خدمات جدید به بازار مخصوصا زمانی که تحت عنوان یک نام تجاری جدید قرار بگیرد، انتخاب اسم برند است. اگر تاکنون سعی در نامگذاری یک شرکت یا برند داشتهاید؛ میدانید که این روند میتواند مشکل باشد. بهترین نامها در دامنه موضوعی شما ممکن است از 10 سال پیش گرفته شده باشد. نام برند شما اولین موردی است که در برند تجاری دیده می شود پس نباید از تاثیری که ممکن است بر ذهن مخاطب بگذارد غافل شد. همچنین علاوه بر زیبایی و متمایز بودن اسم برند، بهتر است فردی که نام برند را می شنود در ثانیه اول متوجه حوزه کسب و کار شما شود.
ارائه مستندات فرهنگ لغات فارسی یا بومی و نقشه جغرافیایی ایران جهت تأیید مکان استفاده شده درنام در اسامی پیشنهادی توسط شرکت یا موسسه در شرف تأسیس به اداره ثبت شرکت ها الزامی است. جهت دریافت پیشنهاد نام برند به صورت رایگان و تخصصی می توانید در هر لحظه با ما در تماس باشید . قبل از دریافت پیشنهاد نام برند میبایست علایق ، رقبا ، و تخصص های برند خود را نوشته و به صورت تخصصی یک نام برند زیبا انتخاب کنید . پس انتخاب نامی مناسب برای برند از موارد مهم در سودآوری و پیشرفت یک محصول به حساب خواهد آمد. تا سال ها یک برند و نام بردن آن از موارد شناخت محصول و خدمات شما به حساب خواهد آمد. انتخاب یک نام مناسب برای امور هنری یک مسئله ای مهم برای اهالی هنر در روزهای اخیر به حساب می آید که مورد توجه افراد اهل فن و هنر قرار گرفته و به همین جهت انتخاب بهترین و مناسب ترین راه بسیار مهم تلقی می شود .
وقتی که به کشورهای عربی صادر شد فقط به خاطر معنای این نام تجاری در زبان عربی که به معنای مرگ بود با واکنش منفی مشتریان روبرو شد. انتخاب اسم برند برای کسب و کار نیز مانند انتخاب اسم نوزادی است که بعداً قرار است هویت داشته باشد. همه شما میدانید که اگر اکنون ثبت برند تجاری از روی عجله و سهل انگاری نامی انتخاب کنید و چندین سال بعد بفهمید که این نام مناسب برند شما نیست، باید چه هزینهٔ گزافی را برای سر زبان انداختن یک نام تجاری جدید انتخاب کنید. بر این اساس، توانمندی مدیران برندها در ساخت یک برند قدرتمند بسیار ارزشمند است.
در مرحله سوم، باید تحقیق کنید که اسم برند انتخابی شما در دسترس است. یکی از معروفترین برندهای امروز جهان یعنی لکسوس هم نامی ساختگی دارد و نامش را از واژه لاکسریس آفریده است. شما هم میتوانید با همین شیوه نامهایی خوشآوا برای خودتان بسازید. البته برخی برندها مثل کُداک هم وجود دارند که نامشان کاملا ساختگی است و معنی خاصی ندارد. این برندها فقط روی خوش آوایی نام برند و خاص بودن آن کار کردهاند. مالکان برخی برندهای مشهور جهان خودشان با تغییر برخی واژههای مرتبط با برندشان نامهای برند زیبا و خاص خلق کردهاند.
یکی بودن دامنه سایتتان و نام برندتان بسیار عالیست، اما این امر فقط گفتنش آسان است. بنابر آمار گرفته شده از وبسایت معروف WhoApi.com همه دامنه های چهارحرفی که در آخرشان پسوند Com. دارند ، و حتی همه آنهایی که کلمات ساختگی چهارحرفی دارند، از قبل رزرو شدهاند و در دسترس نیستند.
هنگامی که نام Häagen-Dazs برای یک کارخانه آمریکایی تولید کننده بستنی، انتخاب شد، بسیاری از افراد از این نام استقبال نکرند. عده ای از آنها تلفظ آن را نمیدانستند و ثبت شرکت عدهای اصلا معنی این کلمه را نمیدانستند. مساله مهم این است که بدانید، هیچ نامی کامل و مورد تایید همه نیست، پس معین کنید که کدام معیار بیشتر برایتان اهمیت دارد.
دانلود کتاب بیزینس استارت آپ
یک نام عالی میتواند مخفف چیزی باشد اما در این صورت باید هزینهی زیادی مصرف کنید تا معنی کامل آن را به مردم بفهمانید. نام مناسب باید ساده، با تلفظ راحت و یادآوری آن آسان باشد. برای به دست آوردن نام مناسب، ابتدا باید داستان خود را تعریف کنید. نام تجاری شما داستان شما است که به کوتاهترین شکل گفنه میشود.
- اگر نکات و تجربیات دیگری در زمینهی انتخاب نام برند دارید، خوشحال میشویم آنها را با دوستان خود در میان بگذارید.
- در واقع شما نمی توانید مشابه این قهوه را در فروشگاه های دیگر پیدا کنید.
- بهرهگرفتن از نام زیبا و خوشآوایی که مرتبط با کالا یا خدمات عرضه شده باشد، ترفند پرطرفدار دیگری برای انتخاب نام برند است.
- چند نکته برای راهنمایی در یافتن ایده اصلی و کمک به انتخاب اسم برند تجاری ذکر شده است.
- ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
ثبت کردن نامهای به یادماندنی بدلیل اصالتشان، نسبت به نامهای توصیفی آسانتر است. یک کلمه جدیدی را بسازید و یا یک واژه موجود را تغییر دهید مارک های فنی مانند Google ، eBay و Skype نام های هستند که بلافاصله شناسایی می شوند. بنابراین تغییر دادن آن ها حتی اگر کلمات واقعی نباشند می تواند به رشد شما کمک کند. هدف شما این است که نامی عینی و ملموسی پیدا کنید که مطابق معیارهای شما باشد، به طور عینی به نام مورد نظر خود بیاندیشید. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه استاد وب است.
برای نام برند از نام اشخاص مهم Superstar استفاده کنید
به نظر شما آیا بهتر است با همین نام خودم ادامه بدم یا عبارتی مفهمومی (مثلا آلمانی آسان) انتخاب کنم ؟ ضمنا از ریدایرکت استفاده خواهم کرد تا باعث اقت سئو نشود. یعنی بتوان آن را از طریق المانهای گرافیکی و طراحی به شکل مناسبی بیان کرد. برندهایی مثل اپل، جگوار، عقاب، ردبول مثالهای خوبی برای یک اسم بصری هستند؛ چون همزمان یک تصویر واضح از آنها در ذهن شکل میگیرد، بنابراین دست طراح برای مانور روی ویژگیهای بصری باز است. یعنی هر کسی بهراحتی بتواند اسم برند را بخواند، تلفظ کند، بنویسد و گوگل کند (حتی اگر میخواهید برای اسم شرکت خود از یک نام تجاری مندرآوردی یا عجیب استفاده کنید باید این شرایط را در نظر بگیرید). اگر شما نیز ایده برای اسم شرکت داشته یا پیشنهاد یا نظری دارید آن را از طریق بخش “ارسال نظر” با ما و سایر کاربران ستاره در میان بگذارید.
چگونه برای برند خود اسم انتخاب کنیم؟
بهترین بخش انتخاب اسامی برند آن است که اگر نتوانید نام مناسبی پیدا کنید، میتوانید آن را بسازید. نامهای ساختگی ساخته خیال هستند که در صورت معنادار نبودن، نشان دهنده چیز خاصی نیستند. این نوع اسامی خلاقترین نام برند محسوب میشوند، اما این بدان معنا نیست که انتخاب نام به این شکل آسان است.