به راحتی برای شرکت خود نام انتخاب کنید

مثلا ممکن است نامی را پیدا کرده باشید که از لحاظ تلفظ و املایی سخت و دشوار است. اما برای توجیه اسم سخت می‌گویید که خب فلان کمپانی بزرگ هم اسم سختی دارد اما به‌خوبی موفق شده است. حقیقت این است که کسب و کارهای خانگی و کوچک پیگیری ثبت تغییرات شرکت در شروع کار خود اعتبار و ارزش زیادی ندارند که البته کاملا طبیعی و مشخص است. اما بعضی از این شرکت‌ها برای بدست آوردن این اعتبار کارهای اشتباهی می‌کنند که ممکن است در آینده ضررهای بزرگی را به برند و کسب و کارشان وارد کند.

در این قانون موضوعات مهمی نظیر تشکیل کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، تشکیل صندوق نوآوری و شکوفایی و ارائه معافیت‌های مالیاتی و گمرکی به شرکت‌های دانش‌بنیان مورد تاکید قرار گرفته است. کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان به ریاست معاون علمی و فناوری رییس جمهور و عضویت وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط و نمایندگان بخش خصوصی، شرکت‌های مشمول استفاده از مزایای این قانون را تایید می‌کند. علاوه بر حمایت‌های مورد نظر قانون، مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان با استفاده از ظرفیت‌های موجود در سایر دستگاه‌ها اقدام به ایجاد حمایت‌های متنوعی به منظور توسعه کسب و کار دانش‌بنیان کرده است که در مجموع بیش از one hundred ten عنوان را شامل می‌شود. در انتخاب نام شرکت سهامی خاص باید دقت کرد زیرا اسم شرکت باید عبارت ( بامسئولیت محدود ) قید شود در غیر اینصورت شرکت در مقابل اشخاص ثالث شرکت تضامنی محسوب و تابع مقررات آن خواهد بود. انتخاب نام شرکت جزء اولین مقرارت ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهمترین مراحل تاسیس ثبت شرکت است.

اسم‌های مخخف یکی دیگر از موضوعاتی است که بسیاری از شرکت‌ها به سراغ آن می‌روند. البته این نمونه اسم گذاری هم پیشنهاد نمی‌شود مگر در شرایط خاص. پیدا کردن نام مناسب شرکت مانند بوم کسب و کار از اهمیت بالای برخوردار است و معمولا حدود یک تا دو هفته زمان لازم دارد البته در بعضی شرکت‌های بزرگ این زمان به ۶ ماه هم می‌رسد. به شما توصیه می‌کنیم که در مدت پیدا کردن اسم مناسب یک کاغذ و قلم به همراه داشته باشید تا اسم‌هایی که به‌طور اتفاقی به ذهن‌تان می‌رسد را یادداشت کنید. در حقیقت به‌جود آوردن یک برند موفق کاری پر پیچ و خم است که انتخاب نام مناسب شرکت برای آن کسب و کار از ابتدایی‌ترین کارها برای خلق یک برند موفق است.

  • برای راحتی کار به یکی از لغت نامه­های دخدا، معین یا عمید مراجعه کنید.
  • اطلاعات موجود در گزارش اعتباری شرکت توسط موسسات اعتبارسنجی به طور مداوم به روز می‌شود و همیشه در دسترس است و شامل نمره اعتباری شرکت و اطلاعات اعتباری شرکت است.
  • تشکیل هیئت نظارت اگر شرکا تعدادشان بیشتر از 12 نفر باشد، براساس قانون باید هیئت نظاره تشکیل گردد و صورتجلسه باید به وسیله ی هیئت نظارت امضا گردد.
  • سپاس از توجه و نظر خوب شما، بله شما هر زمانی که تصمیم بگیرید که شرکت رو دیگه نگه ندارید می تونید درخواست بدین به اداره ثبت که شرکت شما رو منحل کنن.
  • 3- اگر اسم شرکت متضمن نام تمام شرکا نباشد، پس از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده است ، باید از عباراتی مانند “و شرکا” یا “و برادران” استفاده شود.

یعنی تمامی پیشنهاد‌ها،‌ حتی آن‌ها که به نظرتان جالب نبوده یا بی معنی و مسخره هستند را بپذیرید و سپس یک به یک گزینه‌ها را حذف کنید. ۱- اسامی شرکت‌های دیگر را چک کرده و ایده‌های خود را با آن‌ها مقایسه کنید. باید از حروف اول چند کلمه بعنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف استفاده نشود.

به آینده‌ی برند نگاه کنید

ممنوع بودن قید نام شرکا به این جهت است که ضمانت یا اعتبار و شخصیت شریک ملحوظ نیست و نامیدن شرکت به نام شرکا به علت این که مسئولیتی ندارند ممنوع است. عدم استفاده ازحروف اول چند کلمه به ثبت شرکت عنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف. اسم انتخاب شده باید بتواند ارزش و تجربه را میان محصولات انتقال بدهد. بعضی ازکارشناسان بر این باورند که اسم های انتزاعی بهترین اسم ها می باشند.

برای شرکت

همانگونه که انتخاب نام درست ثبت برند بسیار مهم است ، انتخاب نام نادرست نیز می تواند به همان اندازه آسیب زننده باشد. شرکت هایی که نام های کلیشه ای دارند و یا نام خود را تغییر می دهند در نظر دیگران از لحاظ تجاری و کسب و کار به شدت غیر حرفه ای به نظر می آیند. پس چاره ایی نیست جزء انتخاب نام زیبا برای شرکت که همین یکی از مهم ترین قسمت ثبت شرکت که انتخاب نام شرکت است می باشد.

مقررات و قوانین انتخاب اسم شرکت

البته می توانید اسامی 2 بخشی نیز برای شرکت خود برگزینید ولی به شرطی که فردی آن را برای شرکت خود انتخاب نکرده باشد. برای این کار می توانید از صفحه ی استعلام قابلیت ثبت برندبرای این کار استفاده کنید. به همین علت باید نام انتخابی شما برای شرکتتان از 3 بخش تشکیل شود که باید هر 3 کلمه خاص و غیر عام باشند. تا سال های اخیر، شما می توانستید نام های دو بخشی برای شرکت و برند خود برگزینید ولی حالا باید از نام های مناسب three بخشی برای ایجاد تمایز استفاده کنید.

اگر مشکلی در تهیه یک رمز عبور به اندازه کافی ایمن ندارید و می توانید میزان امنیت هر رمز عبوری را که امتحان می کنید در نوار قدرت که در زیر فرم نشان داده می شود، به شما کمک می کند. در شکلی که ظاهر می شود، نام مورد نظر برای ایمیل کاری خود را در قسمت Email تایپ کنید. جزئیات این مرحله بعدی بسته به اینکه چه کسی را برای میزبانی انتخاب کرده اید، کمی متفاوت به نظر می رسد، اگرچه روند کلی مشابه را دنبال می کنید. یافتن دامنه مناسب می تواند یک چالش باشد، زیرا بسیاری از گزینه های .com قبلاً استفاده شده است. بهترین کلمات و عباراتی را که نمایانگر تجارت شما هستند را انتخاب کنید، از یک ابزار جستجوی دامنه برای کشف آنچه در دسترس است استفاده کنید. پس از یافتن مورد دلخواه خود، می توانید آن را در همان مکانی که جستجوی خود را انجام داده اید، ثبت کنید.

شاید باورش سخت باشد اما اسم بسیاری از شرکت‌های بزرگ به شکل اتفاقی به ذهن موسس یا مدیر آن مجموعه رسیده است. پس می‌توانید به راحتی نام مناسب شرکت خود را در ایستگاه اتوبوس، مترو و یا حتی موقع خواب پیدا کنید. نکته آخر اینکه یک نام خوب باید منحصربه‌فرد بوده، به‌آسانی به خاطر سپرده شود و بتواند در آینده موجب سودآوری برای شرکت شود. یک اسم مناسب می‌تواند شرکت شما را به اوج برده و یک اسم نامناسب ممکن است اثرات منفی در روند پیشرفت شما بگذارد؛ پس برای آن وقت بگذارید.

زیرا مهمترین اهداف شرکت ها دستیابی به سودآوری منابع مالی از طریق این شرکت ها و مبادلات آنها می باشد. 4- برای تشکیل شرکت های نسبی باید حداقل 2 نفر سهامدار در ابتدای تاسیس وجود داشته باشند. ارکان اصلی که در شرکت های نسبی وجود دارد شرکا و مدیران شرکت هستند. در شرکت تعاونی باید سهام شرکت بین اعضای تعاونی تقسیم شود.شرکت تضامنی1- معمولا شرکت های تضامنی طرفدار زیادی ندارند و از لحاظ تعداد بسیار کمتر از انواع دیگر شرکت ها می باشند. علت تقاضای کم برای شرکت های تضامنی وجود موارد محدود در موضوعاتی می باشد که می توان با آن شرکت تضامنی تاسیس کرد. ثبت شرکت چیست؟ چه زمانی و چگونه برای ثبت شرکت اقدام کنیم؟ این سوالات و چالش هایی است که برای بسیاری از مخاطبان ما پیش می آید.