تعریف کامل واردات و صادرات – بازرگانی داده کاوه پرشیا- واردات و صادرات

دو کشور صادرکننده اصلی مکزیک سوریه و اسپانیا بودند ،نخستین کشورهای وارد کننده گوجه فرنگی تازه در همان سال به ترتیب امریکا آلمان فرانسه انگلیس و روسیه بوده، کشورهای صادر کننده گوجه فرنگی به صورت خمیر و پوره به ترتیب کشورهای چین اروپا و آمریکا شیلی و ترکیه بودن کشورهای وارد کننده این نوع گوجه فرنگی روسیه و ژاپن و مکزیک و کانادا بودند، کشور روسیه در مجموع کشور اول جهان می باشد که ۷۷ جهانی گوجه فرنگی را به خود اختصاص داده است. در ۵ ماهه اول سال جاری ۱۲۸ هزار تن گوجه فرنگی به ارزش ۴۵ میلیون دلار از کشور ما صادر شده است ۳۴ . گوجه فرنگی سرشار از ویتامین c و لیکوپن است .صادرات گوجه فرنگی به سایر کشورها , از جمله صادراتی است که میتوان درباره ی آن بسیار خواند ونوشت. با داشتن شماره شبا بانک صادرات از طریق سامانه «پایا» امکان جابهجایی ۱۵ میلیون به وجود آمده و با استفاده از سامانه «ساتنا» میتوان تا سقف ۵۰ میلیون تومان در هر روز به هر حسابی در هر بانکی حواله کرد. از سوی دیگر انتخاب یک مقصد مطمئن به منظور صادرات کالا، موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد.

کسب و کار

صادر کنندگان گوجه فرنگی به کشور روسیه به این نتیجه رسیدند که هر چقدر گوجه فرنگی تولید کنیم در روسیه خریدار دارد ،ولی باید بررسی می شود این محصول و فرآورده های آن را چطور می توان به آنها فروخته و در این زمینه باید کار پژوهشی و مطالعاتی برای بازارهای مقصد اولیه و خریداران آن انجام و یک لینک برای صادرات محصول ایجاد شود، باید کمک کرد صادرکنندگان واقعی و عمده گوجهفرنگی که با قرارداد درازمدت در بازار فعالیت دارند و صادرات گوجه آنها تضمین شود. طوری که مجموع صادرات ایران به روسیه ۲۷۷ میلیون دلار و میزان واردات از این کشور ۸۶۴ میلیون دلار است که ارزش صادرات ۴۱ درصد افزایش را نشان میدهد اما ارزش واردات از روسیه نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد کاهش دارد. صادرات ایران به کشورهای اوراسیا طی ۹ ماه امسال با ۷۲ درصد افزایش به ۷۸۳ میلیون دلار رسیده است که در این میان بیشترین حجم تجارت خارجی کشور با مجموعه کشورهای اوراسیا با فدراسیون روسیه بوده است؛ بطوریکه صادرات ایران به روسیه ۲۷۷ میلیون دلار و میزان واردات از این کشور ۸۶۴ میلیون دلار است که ارزش صادرات ۴۱ درصد بیشتر شده اما واردات هفت درصد کاهش یافته است.

واردات و صادرات

همچنین میزان واردات ایران از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا طی این مدت بالغ بر دو میلیون و ۲۷۴ هزار تن به ارزش ۹۹۱ میلیون دلار بوده است که این میزان نیز نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش در وزن و حدود هفت درصد کاهش در ارزش را نشان میدهد. میزان صادرات کشور طی ۹ ماهه امسال به پنج کشور ارمنستان، بلاروس، قرقیزستان، قزاقستان و روسیه در مجموع دو میلیون و ۵۱۹ هزار تن و به ارزش ۷۸۳ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش ۱۱۶ درصدی در وزن و افزایش ۷۲ در صدی در ارزش برخوردار است. دولت برای تنظیم بازار و در تعادل نگه داشتن عرضه و تقاضا میزان تعرفه ی واردات لاستیک را باید کاهش می داد. در شش ماهه نخست سال 1397 ، میزان صادرات قطعی كالاهاي غیرنفتی كشور ( به استثناي نفت خام، نفت كوره و نفت سفید و همچنین بدون صادرات از محل تجارت چمدانی)، بالغ بر 56,644 هزار تن و به ارزش 23,123 میلیون دلار بوده است كه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، كاهشی 3.27 درصدي در وزن و افزایشی 12.99 درصدي در ارزش دلاري داشته است.

  • دور زدن تحریم ها به شکل قانونی
  • آشنایی با اصول صادرات
  • جستجو و جذب مشتریان خارجی
  • محصولات کشاورزی مانند انواع سبزیجات و میوهجات

در سال ۲۰۱۰ گروههای زیستمحیطی مدیران بانک صادرات-واردات را برای موافقت با پرداخت ۹۱۷ میلیون دلار کمک هزینه برای پروژه ساسان اولترا مگا پاور در هند پس از رد اولیه آن به خاطر وضعیت تغییرات اقلیمی، مورد انتقاد قرار دادند. بین سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ تامین بودجه سوخت فسیلی بانک صادرات-واردات از ۵۶/ ۲ میلیارد دلار به چیزی حدود ۱۰ میلیارد دلار رسید. با این حال تامین بودجه سوخت فسیلی بانک صادرات- واردات و انتشار گازهای گلخانهای وابسته پس از این توافقنامه و همزمان با دوره تصدی هاشبرگ، سریعا رو به افزایش گذاشت. گروههای محیطزیستی میگویند بانک صادرات-واردات در حال حاضر با زیادهروی در سوخت فسیلی به تعهدات باراک اوباما مبنی بر از دور خارج کردن کمک هزینه سوخت فسیلی دهنکجی میکند. در سال ۲۰۱۱ چندین گروه زیستمحیطی در اداره مرکزی بانک صادرات-واردات در فشار آوردن به هاشبرگ و هیاتمدیره برای رد تامین بودجه ۸۰۵ میلیون دلاری معدن زغالسنگ کوسیل آفریقای جنوبی به تظاهرات پرداختند. کشور قطر طبق نظام پادشاهی اداره می شود، بنابراین باید از یک مشاور صادرات کمک بگیرید تا بتواند برای شما، منابع یافتن مشتری، شرکت های وارد کننده در قطر و همچنین قوانین و مقررات گمرکی این کشور را دقیقاً تشریح کند. این نوع از صادرات نیاز به انجام فرآیند های گمرکی ندارد.

This data has been done by GSA Content Generator Demoversion.

دیدگاهتان را بنویسید