ثبت برند و علامت تجاری * راهنمای فوق العاده ثبت علامت تجاری موسسه حقوقی دادمهر

اجازه استفاده از علامت ثبت شده به دیگران در ایران باید به ثبت برسد . تنظیم نام و نشانی درخواست کنندگان مقیم خارجه باید علاوه بر فارسی به حروف لاتین باشد و با همان حروف نیز ثبت و آگهی خواهد شد. اسم اقامتگاه شخص یا اشخاصی که در تهران صلاحیت دریافت ابلاغ ها و اخطارها را دارند. اسم و اقامتگاه وکیل او در تهران در صورتی که اظهارنامه توسط وکیل داده شده باشد. یک علامت تجاری را متخصصین وقتی موفق می دانند که جامعه ی هدف خود را بشناسد.

علائمی که اطلاعات غلط در مورد مکان تولید کالا به مخاطب بدهد یا هر اطلاعی که از نظر جغرافیایی خلاف واقع باشد. مثلا برای کالای تولید شده در ایران نمی توانید تقاضای برند” العراق” داشته باشید. بعد از اینکه این مرحله هم تمام شد باید روزنامه دوم شما پرداخت شود. پس از پرداخت روزنامه دوم که تا اینجا حدود 2 ماه گذشته است یک هفته هم زمان می برد که ثبت نهایی برند شما انجام شود. در صورت تایید اطلاعات، دفترخانه گواهی امضاء و فرم تایید اطلاعات کاربری را در اختیارتان قرار می دهد.

شرایط ثبت علامت تجاری

تمامی افرادی که قصد ثبت برند خود را دارند بایستی اطلاعات کامل و دقیقی از کلیه مراحل ثبت علامت تجاری به دست آورند. پس از دریافت پیامک تایید لازم است به صورت حضوری به اداره مالکیت معنوی کشور مراجعه نمایید و اقدام به تشکیل پرونده کنید. به یاد داشته باشید که بایستی اصل یا کپی برابر اصل شده تمامی مدارکی را که به هنگام ثبت آنلاین اظهارنامه آپلود کرده اید به همراه داشته باشید. کارشناسان باتجربه در ثبت شرکت و اخذ رتبه نیک پارس با سابقه‌ای درخشان و طولانی مدت، آماده ارائه هرگونه خدمات نظیر مشاوره رایگان به متقاضیان عزیز در سراسر ایران هستند.جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی برند با همکاران ما در ارتباط باشید و بصورت رایگان مشاوره بگیرید. در ابتدا فرد متقاضی لازم است اظهارنامه علائم تجاری را تحویل اداره ثبت شرکت ها نموده و از قبل، مدارک الزامی اسکن شده فوق را که مورد نیاز برای ثبت برند است، آماده نماید تا در هر مرحله از فرایند، مدارک براحتی و در جای مناسب الصاق شده و بارگذاری آنها بدون فوت وقت به انجام برسد. برای ثبت برند اشخاص حقیقی، کپی کارت ملی و شناسنامه به علاوه کپی کارت بازرگانی و مجوز فعالیت الزامی است.

طبقه‌ بندي بين‌المللي علائم صنعتي و تجاری

ماده48ـ هرگونه تغییر در مالکیت اختراع‌، ثبت طرح صنعتی یا ثبت علائم تجاری یا علامت جمعی یا حق مالکیت ناشی از تسلیم اظهارنامه مربوط‌، به درخواست کتبی هر ذی‌نفع از اداره مالکیت صنعتی انجام شده و به ثبت می‌رسد و جز درمورد تغییر مالکیت اظهارنامه‌، توسط اداره مذکور آگهی می‌شود. تأثیر این گونه تغییر نسبت به اشخاص ثالث منوط به تسلیم درخواست مذکور است‌. ثبت شرکت و اخذ رتبه نیک پارس با سابقه چندین ساله در امور ثبتی در سطح تهران و تمامی استان ها کشور مفتخر برای ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد جهت دریافت اطلاعات میتوانید از کارشناسان ما بصورت رایگان مشاوره فرمایید. رونق تجارت و افزایش آمار و ارقام تجاری توجه دست اندرکاران تجارت و حقوقدانان را نسبت به بحث علامت تجاری جلب نموده است. از آن گذشته تنوع قوانین داخلی و بین‌المللی موجب می‌گردد تا پرداختن به شرایط حاکم بر ثبت علامت تجاری حائز اهمیت گردد.

درواقع برند و یا برندینگ که از آن به عنوان نشان تجاری یاد می‌شود، خاصیت و ماهیت شرکت را به ثبت می‌رساند و پس از ثبت آن، هیچ فرد و یا مجموعه‌ای قادر نخواهد بود نشان تجاری ثبت شده را متعلق به خود بداند و یا از آن سوء استفاده کند. لازم به ذکر است که برند ثبت شده دارای اعتبار ده ساله می‌باشد و پس از گذشت ده سال به مدت ۶ ماه فرصت آن را خواهید داشت که ثبت علامت تجاری خود را تائید نمایید. دادگاه با جلب نظر کارشناس متخصص به موضوع رسیدگی و رای لازم را صادر می‌نماید که طرفین دعوا ثبت تغییرات (متقاضی ثبت برند به عنوان خواهان و اداره ثبت علائم تجاری به عنوان خوانده دعوا) حق دارند تا در زمان قانونی به این رای اعتراض کنند. پس از تشکیل پرونده فیزیکی علامت تجاری، از طرف اداره مالکیت موضوع تقاضای ثبت علامت تجاری شما به روزنامه رسمی ارسال می‌گردد. ماده 178 ـ انتقال حق مالکیت ناشی از تسلیم اظهارنامه یا اختراع،‌ طرح صنعتی و علامت ثبت شده یا اعطاء اجازه بهره‌برداری از آن‌ها یا اعراض از حق نسبت به اختراع، طرح صنعتی و علامت ثبت شده، به موجب سند رسمی به عمل می‌آید.

شباهت برند مورد نظر از نظر علائم، رنگ و خطوط با برند دیگر؛ طوری که سبب اشتباه در مصرف کننده و مشتریان شود. شناسایی جدیدترین نیازهای جامعه هدف خود و ارائه آن توسط شما به مشتریان. دقت داشته باشید این کار بسیار در معروفیت و محبوبیت شما تاثیر گذار است و هر چقدر در جهت تقویت این مورد تلاش کنید می توانید تبدیل به برند مشهوری در جامعه بشوید. هر برند بعد از شناخته شدن معمولا در تمام طبقات ، برند خود را ثبت میکند مثل برند شاتل که این کار را انجام داده است . اسامی و عناوینی که در علامت تجاری به ثبت می رسند نباید بر خلاف موازین شرعی و عرف جامعه باشد ، در غیر این صورت قابلیت ثبت نخواهد داشت .

در تمام کشورهای جهان این روند اتفاق می افتد تا از ایجاد هرگونه هرج و مرج جلوگیری شود. تمامی دفاتر ملی یا ناحیه ای مدارک مربوط به ثبت و تمدید اطلاعات برندها را نگه داری می کنند. هزینه ثبت اولیه پرونده که بر طبق تعداد طبقات متفاوت می باشد از 24 هزار تومان برای یک طبقه و به ازای هر طبقه بیشتر این هزینه بیشتر می شود.

  • مراجع قضایی موظفند نسبت به قبول تقاضای مذکور موافقت نمایند و می‌توانند قبل از صدور قرارهای مزبور از متقاضی تضمین کافی بخواهند.
  • همان طور که گفته شد ثبت برند و برند سازی اولین گام برای تبلیغات و معرفی شرکت به جامعه است پس از مهم ترین نکات برای جذب مشتری و ایجاد بازاری مناسب برای عرضه برند است.
  • سامانه پایدار جهت جلب اعتماد کاربران عزیز با حداقل سود، تمامی خدمات ثبتی را به مشتریان خود ارائه می نماید.

زمانی جامعه هدف ما را می شناسند که اصول برندسازی را به درستی رعایت کرده باشیم و یکی از گام های اصلی در این برندسازی، ثبت برند است. پس همین الان برای این کار اقدام کنید و ثبت تغییرات شرکت را اعمال کنید . در شرایط ثبت برند و ثبت علامت زمانی موثر است که شما دارای روابط عمومی بالا در ارتباط با مشتریان باشید . آیا می دانید مزایای ثبت برند در چیست و چرا سازمان ها و ارگان هایی که به طور معمول ثبت برند تجاری در جامعه شناخته شده هستند می بایست نسبت به ثبت برندینگ خود اقدام کنند. در این جا به معرفی و کارهای انجام شده جهت این فرآیند کاری می پردازیم پس شما را دعوت به خواندن این مطلب می کنیم.ثبت برند در ایران با سایر کشورها یک تفاوت عمده دارد. در حالی که در کشورهای انگلیسی زبان برای ثبت کردن نوعی علامت برای تجارت های مختلف از کلمه برند استفاده می شود، این کلمه در قانون ایران پشتیبانی نمی شود.

در صورتی که با یک نام در حال فعالیت هستید و قصد دارید همان را ثبت کنید باید به مراحله دوم بروید. لازم به ذکر است یکی از مواردی که احتمال ثبت برند را افزایش می دهد ، استفاده از چند سیلاب است و کلمات خلاقانه است . طراحی و ساخت علامت تجاری بسیار ساده صورت می گیرد و در آن از حروف ، اشکال ، خطوط و کلمات به کار گرفته می شود . علامت تجاری بهتر است ثبت شرکت به گونه ای باشد که در حافظه تصویری مشتریان برای همیشه بماند ، مانند بسیاری از شرکت های الکترونیکی و تجاری بزرگ جهانی که تصویر علامت تجاری شان از کلمه آن بیشتر جلب توجه می کند . در پایان، یک علامت عمومی علامتی می باشد که طبقه بندی کلی محصول متعلق به آن را توصیف می نماید. مثلاً اصطلاح “کامپیوتر” یک اصطلاح عمومی جهت تجهیزات کامپیوتری می باشد.

با پایان مهلت ده ساله مالک می بایست نسبت به تمدید گواهینامه اقدام نماید . با سلام تماس بگیرید تا طی مراحل ثبت برند به شما مشاوره داده شود، ثبت برند و لوگو از همان طریق ثبت اظهارنامه علامت تجاری می باشد. من در سایت ثبت علامت تجاری، یک برند ثبت کردم که درخواستم رد شد و بعد در اعتراض به این نتیجه، مدارک رو به صورت فیزیکی تحویل اداره دادیم و الان در مرحله طرح در کمیسیون باقی مونده.

چه علائم تجاری غیر قابل ثبت است؟

بله، این امکان وجود دارد که 2 شخص حقیقی مالک یک برند به صورت مشترک باشند و امتیاز آن متعلق به هر دوی این افراد باشد. دقیقا 10 سال، برخی تصور می کنند که بعد از اقدام برای ثبت به صورت مادامالعمر صاحب آن نام خواهند شد. بله، اما فراموش نکنید این کار مانند بسیاری از موارد اداری نیاز به دانش و تخصص خود دارد، در صورتی که دانش کافی نداشته باشید ممکن است دچار ضرر مالی و زمانی شوید. پس به جای اینکه یک برند مشابه برند معروف ثبت کنید و مدام خود را در معرض مقایسه کالا یا خدمات برند معروف بگذارید و در ادامه درگیر مشکلات قضایی شوید، سعی کنید از ابتدا برندی مختص خودتان ثبت کنید و روی گسترش این نام کار کنید. در ابتدا خدمتتان عرض می کنیم که ممکن است درنهایت برندی مشابه برند معروف ثبت شود،(البته خیلی کم اتفاق می افتد) اما اصلا چرا این کار را انجام دهیم؟ از همان اول هر مشتری که برند ما را ببیند یاد برند معروف افتاده و حتما به ما خواهد خندید.

چه علامت‌هایی به عنوان علامت تجاری قابل ثبت می‌باشد؟

تبصره ـ در صورت رد اعتراض در کمیسیون، هزینه رسیدگی به رد ثبت قابل استرداد نخواهد بود. ثبت برند (علامت تجاری ) آموزش مراحل ثبت برند و لوگو گام به گام و نشان تجاری اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی در سامانه ثبت برند و علائم تجاری . بعد از انتخاب نام تجاری اولین کاری که باید انجام دهید ثبت برند یا علامت تجاری شماست. ثبت برند یعنی اینکه شما آن نام تجاری را در سامانه اداره مالکیت معنوی کشور ( که متولی ثبت علائم تجاری در ایران است ) به ثبت برسانید تا رسمیت یابد و هیچ شخص یا شرکتی بعدا نتواند از آن علامت یا نام در حوزه فعالیت شما، استفاده کند. ثبت برند تجاری یا ثبت علامت تجاری در سال 1400 چه مراحلی دارد و مدارک لازم برای ثبت برند و علائم تجاری چیست؟ هزینه ثبت آن از صفر تا صد چقدر است؟ با وجود سخت گیری هایی که از مهر ماه امسال به وجود آماده است چگونه می توان برند ثبت نمود.