راهنمای جامع انتخاب اسم برند برای کسب و کار خود + Three نکته مهم

در مورد فرارسیدن تاریخ اتمام اعتبار به شما هشداری داده نخواهد شد (!) پس حسابی حواستان را جمع کنید. در آخر هر کدام از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشتند را به‌عنوان اسم برند خود انتخاب کنید. برای «ثبت دامنه» هم کافی است همین عبارت را در گوگل سرچ کنید تا شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سرور را پیدا کرده و به‌صورت ثبت شرکت در تهران آنلاین دامنه‌ی موردنظرتان را بررسی و خریداری کنید. به ذهن سپردنش برای مخاطبان آسان نیست، زیرا ذاتاً یک کلمه مخفف‌شده هیچ تصویر و حس خاصی در ذهن مشتریان ایجاد نمی‎کند. قدم پنجم) ثبت برند به صورت قانونی و ادامه داستان… سلام.یه اسم درزمینه زعفران، آجیل وخشکبار میخوام که بعنوان برند ثبت کنم…

بعد از مشخص کردن هویت برندتون باید رقبا رو شناسایی و تجزیه تحلیل کنین و نقاط مشترک و متمایزتون نسبت به اون‌ها رو پیدا کنین. مثلاً در حوزه مُد و فشن شرکت معروف Victoria Secret از شرکتی که اسم برند خودش رو Victoria’ Little Secret گذاشته بود شکایت کرد و تونست ازش غرامتی چند میلیون دلاری بگیره. بعضی نام‌های فارسی هستند که چند املای متفاوت دارند یا وقتی می‌خواهید آن‌ها را به انگلیسی بنویسید، چند مدل می‌شوند.

مشاوره ثبتی

2- برند Sharp به معنای تیز – اولین تولید مداد مکانیکی همیشه تیز بود. بنابراین برای یک شرکت با جاه‌طلبی‌های بزرگ، اقدامات جسورانه و گسترده مانند اوبر ، به واقع به چنین برندی نیاز دارند. نام برند استعاره ای ، بازتابی تصویری و معنایی از ماهیت برند دارد.

اسم های خاص برای برند

پیش از شروع فرآیند انتخاب نمونه اسم برند باید به روشنی تعیین نمایید که شرکت شما در چه زمینه ای فعالیت دارد و هدف شما رسیدن به مرحله ای است؟ با تعیین این موارد در حقیقت شما به تعریف هویت برند خود می پردازید. هویت برند شامل چشم ‌انداز کاری، ماموریت و ارزش‌ های مد نظر شما می شود. تعیین اینکه آینده‌ ی کاری مد نظر شما برای برند چیست و برند شما بر ثبت برند تجاری اساس چه ارزش هایی عمل می کند هویت برند شما را تشکیل می دهد. این عوامل اهداف یک شرکت را به تصویر می ‌کشند و تمام فعالیت های آن را دارید تحت تاثیر قرار می‌ دهند و در نتیجه در انتخاب اسم برند هم موثر هستند. هنگامی که هویت برند خود را روشن ساختید، می توانید با تجزیه‌ و تحلیل رقبا متوجه شوید که چه نقاط اشتراک و تفاوتی نسبت به رقبای خود دارید.

انتخاب اسم کافی‌شاپ

می‌توانید خلاقیت بیشتری به خرج دهید و سعی کنید اسم کافه‌تان جناس داشته باشد. منهتن موکا، جکسونویل جاوا، و بوستون باریستا نیز چند نمونه دیگر از این شیوه نام‌گذاری هستند. انتخاب نام برند پیگیری ثبت تغییرات شرکت توصیفی زمانی صورت می‌پذیرد که شما بخواهید به صورت دقیق کار شرکت خود را تشریح نمایید. بعد از انتخاب نام باید از بین انواع لوگو یک طراحی لوگوی مناسب را در دستور کار خود قرار دهید.

در ابتدا به شما توصیه می کنیم که به تنهایی اقدام نکنید، زیرا این کار به تخصص و مهارت بالایی نیاز دارد. نباید از اسامی کشورها و شهرها برا برند خود استفاده کنید. 2) داشتن برند به شما کمک می کند که سود مالی خود را افزایش دهید، زیرا در این حالت افراد بیشتری شما را می شناسند و طبیعتا تعداد مشتری های شما هم افزایش پیدا می کند.

چنانچه سوال، پیشنهاد و نظری دارید، حتماً آن را مطرح کنید. ما خیلی زود جواب‌تان را می‌دهیم و تا جایی که بتوانیم راهنمایی‌تان می‌کنیم. 💡 اگر تنهایی دارید بار این مسئولیت را به دوش می‌کشید، سه سایت Namelix، howtostartanllc و Shopify کمک‌تان می‌کنند که به اسامی انگلیسی جالبی برسید.

با وجود همه مشکلاتی که سر راه وجود دارد تفکرات و تمرکزات شما باز بهترین راه حل ممکن است. البته ممکن است راهکارهای متفاوتی وجود داشته باشد اما باز هم بهترین اسامی را برای برند می توان با تمرکز بر مشتریان بدست آورد. باید بگوییم که بهترین و خاص ترین اسامی برای برند، یک نتیجه محرمانه و به یادماندنی هستند.

با ترکیب مناسب استعدادها، خلاقیت و صبر، ممکن است بتوانید نام‌هایی که شما دنبال آن هستید را پیدا نمایید. نام برند یا نام تجاری عبارت است که تمام آنچه یک شرکت می‌تواند داشته باشد. مکان‌هایی مثل هیمالیا، زاگرس، مدیترانه، دنا، کاسپین، خلیج فارس و … می‌تونه باعث جذابیت اسم انتخابی شما باشه. استعاره یعنی استفاده از عبارت یا تصویری که شما رو به مفهومی غیر از چیزی که تو ظاهر نشون میده برسونه. اگه بخوام براتون مثالی بیارم اسم آژانس مسافرتی سنباد، به معنی شخصی هست که دائماً در سفر هست. به توسعه کسب و کار آنلاین خود بیاندیشید؛ دلسوزانه از آن محافظت خواهیم کرد.

  • نام برند در مجموع در کنار لوگو، تایپوگرافی، طراحی گرافیکی، شعارها، آگهی‌ ها، رویدادها، شبکه ‌ی فروش و دیگر موارد، برند شما را می‌ سازند.
  • حساس بودن یعنی این که اسمی که انتخاب کردید رو همون اول در گروه‌های کوچکی از افراد مختلف تست می‌کردید مشخص می‌شد تلفظش سخته.
  • ویژگی بصری یعنی چی؟ یعنی بشه با المان‌های طراحی و گرافیکی اون رو بیان کرد.
  • البته سایت‌هایی نیز برای کمک به پیدا کردن اسم وجود دارد که ممکن است در بعضی قسمت‌ها مفید باشند اما خیلی نباید روی آن‌ها متمرکز شوید.
  • این موضوع که در انتخاب اسم شرکت باید از قوانین و ضوابط ادارات ثبت شرکت ها پیروی کرد جزو مسائل مهم تلقی می شود.
  • شما نیز اگر برای برند خود به دنبال اسامی هنری هستید بهتر است با مشاوران متخصص در این عرضه مشورت کرده و بر اساس نوع و موضوع فعالیت خود اقدام به گزینش اسم هنری خاص برای برند خود کنید .

می‌بینید که برخی از این نام‌های دارای شخصیت حیوانی یا افسانه‌ای هستند که علاوه بر قابلیت تصویری بودن قدرت بیش‌تری به آن‌ها می‌دهد. زیرا استفاده از شخصیت حیوانی یا انسانی خود یکی از کلیدهای ساختن نام برند قدرتمند است. مثلا زمانی که هنگام رانندگی با چراغ قرمز مواجه می‌شویم مغز بدون نیاز به ترجمه فرمان ترمز می‌دهد.

چه‌بسا اگر که قرار بود ما برای این موضوع فکر کنیم یا نوشته‌ای را بخوانیم کار از کار گذشته بود. نکته جالب‌تر در برندهای موفق ایرانی که باعث تعجب من شد آن است که ۲۱% آن‌ها با صدای «آن» به پایان می‌رسند که بعد از «آ» قدرتمندترین و پرکاربردترین صدای انتهایی در بین این برندها بود. دسته سوم نام‌هایی هستند که به خودی خود قدرت یا ضعف ذاتی برای انتخاب به عنوان نام برند ندارند و خنثی هستند. نام‌‌های خنثی اگر که سایر عناصر برندسازی مثل ایده‌، استراتژی‌، شعار، لوگو، حواس پنج‌گانه و مدیریت و رهبری در یک برند به خوبی رعایت شده باشند، شاید بتوانند برندی قدرتمند را به ثمر برسانند. من با بررسی‌هایی که انجام دادم به این نتیجه رسیدم که بسیاری از اسامی برند وجود دارند که به تنهایی نیروی خاصی برای برندشدن نداشتند؛ اما برندهایی با استفاده از آن‌ها توانسته‌اند بسیار موفق شوند! حتما این نام‌ها ضعیف نبودند چون یک برند نمی‌تواند با استفاده از نامی ضعیف چنین موفق شود.