راهنمای کامل انتخاب اسم برند نام تجاری و انتخاب اسم شرکت

اطلاعات نادرست ، نا آگاهی در انتخاب اسم برند شما می تواند تأثیرات منفی قابل توجهی را در فروش و تبلیغات کالا یا خدمات شما داشته باشد . اگر در انتخاب اسم برند این نکات و شرایط را در نظر داشته باشید ، به راحتی برند شما در میان مشتریان رواج پیدا می کند و موجبات توسعه و پیشرفت گسترش کار شما را فراهم می آورد . انتخاب اسم برند هنری برای اشخاصی که به امور هنری می پردازند بسیار مهم می باشد. هنرمندان تمایل به انتخاب اسامی دارند که هنرگونه وخاص باشد. لویی ویتان، که به اختصار ال‌وی نیز خوانده می‌شود، شرکت کالای لوکس و خانه مد فرانسوی است، که در سال ۱۸۵۴ توسط طراح فرانسوی لویی ویتون تأسیس شد.

اسامی توصیفی مثل امریکن ایرلاین یا هوم دیپات به طور دقیق توصیف می‌کنند که شرکت چه کاری انجام می دهد.اما این اسم ها زیادی سنگین هستند و مالکیت و مراقبت از آنها خیلی سخت است. بعضی از مخفف ها نوستالژیک هستند؛ مثل مرغ سرخ شده کنتاکی که مخفف شده به KFC، چون مرغ سرخ شده به نظر زیاد سالم نمیاد و نام بانک هنگ کنگ و شانگهای که به HSBC تبدیل شد تا به بانک کمک کند که در ابعاد جهانی رشد کند. همانطور که می دانید، این روزها انتخاب نام برند برای هر کسب و کاری یکی از دغدغه های اصلی است. برندهای پوشاک فعال در داخل ایران از کشورهای بسیاری به ایران سفر کرده‌اند، کشورهایی مثل ترکیه، اسپانیا و ایتالیا. این کشورها همگی در زمینه‌ی فشن و پوشاک سابقه‌ی دراز مدتی دارند و حرفه‌ای بودنشان در زمینه‌ی فشن از ویژگی‌های مهم‌شان به حساب می‌آید.

برای استعلام اسم شرکت و بررسی اسم‌های مشابه با نام مورد نظر خود می‌توانید به سایت جستجوی علائم تجاری سری بزنید. انتخاب اسم برای نشان یا برند امری مشقت بار به حساب می آید .بهترین نام ها از حدود 10 سال گذشته استفاده شده اگر فردی قصد انتخاب اسم انگلیسی داشته باشد باید ده هزار دلار برای وجود سایت بپردازد. اما معرفی یک برند برای من مقداری سخته به این علت که برند به شدت یک موضوع شخصیه. شما باید با استفاده از هدفگذاری خودتون اون رو انجام بدید. کسب و کارها با تبلیغات مختلف از طریق انواع شبکه‌ها و کانال‌ها، قصد افزایش فروش و شناخته شدن خود میان تمام مخاطبان را دارند. اما برای موفقیت در این هدف، باید برندی جذاب و جالب توجه انتخاب شود که در نگاه اول بتواند نظر مخاطب را به خود جلب کند.

در صورتی که برای انتخاب اسم مشکلی داشتید می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید که شما را راهنمایی کنند. اگر از مشتریان ثبتاد هستید انتخاب اسم برند بصورت رایگان برای شما انجام خواهد شد. یکی از مواردی که باید در هنگام ثبت برند خود در نظر داشته باشید ، انتخاب بهترین و مناسب ترین نام برای برند می باشد . با در نظر داشتن اینکه یک برند تا سال ها بر روی محصول شما نام گذاری می شود باید بهترین نام را با مشورت کارشناسان ثبت برند و انتخاب اسم برند انتخاب کنید . سایت‎های زیادی وجود دارند که به شما نمونه اسم برند پیشنهاد می‌دهند و کمک‌تان می‌کنند تا بتوانید نام مناسبی برای برندتان انتخاب کنید.

معیارهای انتخاب اسم برند چیست؟ انتخاب اسم جذاب و کاربری برای یک برند تا چه حد مهم است؟ جواب تمام این سوالات را در این مقاله بخوانید. اشخاصی که در شهرستانها قصد تاسیس شرکت را دارند، بایستی حتماً برای تعیین نام شرکت خود از مرکز کسب تکلیف نمایند. اینکار بوسیله نامه یا تلگرافی از ادارات ثبت استعلام می شود و یا متقاضی خود مستقیماً با درخواست کتبی مراجعه نموده و تقاضای نام می نماید. در صورت نیاز به انتخاب نمونه اسم برای شرکت و تعیین نام شرکت و همچنین مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت های واحد ثبتی کرج و تهران با کارشناسان موسسه حقوقی بین الملل در ارتباط باشید. برای تعیین نام شرکت باید در ابتدا نام شرکت را انتخاب نموده و پس از تنظیم کلیه اوراق ثبت شرکت، ثبت سامانه ای شرکت در اداره ثبت شرکتها را انجام دهیم. پس از ثبت نام شرکت در سامانه ثبت شرکتها، کارشناسان تعیین نام شرکت در اداره، نام های پیشنهادی شرکت را بررسی نموده و در صورت نداشتن تشابه نام شرکت را مشخص می نمایند.

  • با ایجاد یک نقشه ذهنی از مفاهیم مربوط به کسب و کار خود، شروع کنید.
  • آدیداس منحصربه‌فردتر است.برگرفته از اسم آدی داسل بنیان‌گذار شرکت است و اسم برند تسلا توسط نیکولاس تسلا خلق نشده.
  • اگر شما هم به دنبال کمک برای انتخاب اسم مغازه هستید، به خوب جایی آمده اید و مطمئنا دست پر (با چند اسم خاص مغازه و کسب و کار) از اینجا خارج خواهید شد پس دیگر نگران این بخش نباشید.
  • پس از آن باید یک تصویر کلی از تصاویر بصری مرتبط با شرکت خود را ایجاد کنید.
  • امروزه انتخاب اسم لاتین در میان عموم، طرفداران بسیاری پیدا کرده است و افراد تمایل دارند برای برند خود از اسامی لاتین استفاده کنند.

همان‌طور که پیش از این گفتیم، اسم برند اولین قدم برای شناخته شدن کسب و کار شماست؛ پس باید وقت زیادی برای انتخاب آن صرف کنید. شاید لازم باشد ساعت‌های متمادی بنشینید و اسم‌‌های مختلف را تحلیل و بررسی کنید. این کار شاید کمی خسته‌کننده به نظر برسد اما پس از انتخاب اسم مناسب خواهید دید که ارزشش را داشت.

چطور یک اسم جذاب و کاربردی برای برندمان انتخاب کنیم؟

در انتخاب نام برند ملاک های متعددی باید در نظر گرفته شود که به عنوان نمونه ترکیب کلمات با یکدیگر ، بهره مندی از ارتباطات مفهومی کلمات ، بهره مندی از نام موسس و … در این زمینه به کار گرفته می شود . در صورت داشتن کارت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق بازرگانی می‌توانید از اسامی با ریشه غیر از زبان فارسی استفاده نمایید. اگر زمان و بودجه لازم برای انجام تحقیقات را داشته باشید می‌توانید در مورد اسامی کاندید شده تحقیقات وسیع انجام دهید.

با انتخاب اسم‌های عمومی نمی‌توانید در دنیای بازار رقابت کنید بخصوص اکنون که اینترنت و وب در زندگی روزمره کاربران نفوذ کرده است. به عنوان مثال اسم میهن را در نظر بگیرید که یک اسم عمومی است و در مقابل دایتی به راحتی می‌تواند این اسم را به چالش بکشد. زیرا واژه میهن همیشه به یک کلمه کامل‌کننده دیگر مثل بستنی میهن نیاز دارد. به عنوان مثال شرکت پپسی را در نظر بگیرید که با اسم تجاری «پپسی کو» به ثبت رسیده است ولی اسم برند آن در اذهان عمومی همان «پپسی» است. اگر نام شرکت شما تولید کنندگان خوشخواب الماس است شما می توانید روی کلمه خوشخواب به عنوان نام تجاری خود تمرکز کنید. امروزه تولید کنندگان زیادی از این روش برای انتخاب نام برند استفاده می کنند.

اسم های برند

متاسفانه اغلب شرکت‌ها و موسساتی که در حال حاضر در ایران به ثبت شرکت یا انتخاب نام شرکت مشغول هستند کمترین تخصصی در انتخاب نام دامنه اینترنتی مناسب برای شرکت‌ها ندارند. پس انتخاب نامی مناسب برای برند از موارد مهم در سودآوری و پیشرفت یک محصول به حساب خواهد آمد. تا سال ها یک برند و نام بردن آن از موارد شناخت محصول و خدمات شما به حساب خواهد آمد. برای برقراری ارتباط با ثبت شرکت ایلیا می توانید فرم مشاوره آنی رایگان را کامل کنید تا مشاوران و کارشناسان ثبت شرکت ایلیا با شما تماس بگیرند. انتخاب یک نام مناسب برای امور هنری یک مسئله ای مهم برای اهالی هنر در روزهای اخیر به حساب می آید که مورد توجه افراد اهل فن و هنر قرار گرفته و به همین جهت انتخاب بهترین و مناسب ترین راه بسیار مهم تلقی می شود . در انتخاب نام برای علامت تجاری و برند باید نهایت دقت را انجام داد تا نمایانگر ویژگی های آن محصول یا خدمات باشد.

این اتفاق هرگز تمام شدنی نیست چون مخاطب با مشتری همیشه به دنبال راهی مناسب برای خرید سفارش پروژه مناسب هستند و این ماندگاری در ذهن و اعتماد می تواند آن ها را به خرید یا سفارش پروژه دوباره و پیشنهاد شما به سایرین شود. یک اسم برند خوب به شما در این راه می تواند کمک حال خوبی باشد و یک دارایی بزرگ برای یک ماهیت کسب و کار می باشد. انتخاب اسم برند باید انعطاف لازم را برای گسترش کسب و کار شما در آینده را داشته باشد، ثبت تغییرات شرکت به گونه ای اسم تجاری برای خود انتخاب کنید که سال های بعد بتوانید محصولات دیگری را به مجموعه خود اضافه کنید. انتخاب اسم برند مناسب می تواند باعث ایجاد علاقه و حس مثبت در مخاطب یا مشتری شود و همین امر، باعث تحسین شما در ذهن خواهد شد. همچنین انتخاب اسم برند زیبا و متمایز باعث ایجاد حس علاقه در مشتریان شما خواهد شد. به خاطر همین تحسین و انتخاب نام مناسب برای برند، شما ماندگارتر و با اصالت تر خواهید شد.

طراحی سایت فروشگاهی

هنگامی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار کوچک در میان است در واقع انتخاب اسم اهمیت بسیاری پیدا می کند. یک نام صحیح شرکت، می تواند شرکت شما را به اوج ببرد و از طرفی یک نام اشتباه نیز می تواند شرکت را به قعر بکشاند. همچنین میتوانید برای انتخاب اسم شرکت به صفحه انتخاب نام شرکت مراجعه نمایید. اهمیت انتخاب نام برند به این دلیل است که به صورتی باید انتخاب شده باشد که در ذهن مشتریان ماندگار شود چرا که تاثیرات قابل توجهی در تبلیغات و فروش محصول یا خدمات مربوطه دارد و همواره از گذشته تا کنون مورد توجه بوده است . ایران مدیر در زمینه آموزش ، پژوهش و مشاوره مدیران، صاحبان مشاغل و کسب و کار ارائه خدمت می کند. مدیریت رهبری، مدیریت استراتژی، مدیریت بازاریابی و کارآفرینی از جمله فعالیت های اصلی ایران مدیر می باشد.

اسم های اصیل ایرانی برای شرکت

می توانید در این مورد با موسسات ثبتی و حقوقی مشورت کنید. یک برند می تواند دارای نام هنری باشد که با آن می تواند خود را در مارکت ماندگار سازد . از سویی انتخاب اسم هنری برای برند امری بسیار حسای است زیرا ممکن است آن اسم که به اداره مالکیت صنعتی و ثبت برند ارائه می گردد به دلایل مختلف از سوی کارشناسان نام در این اداره رد شده و امکان ثبت آن در این مارکت نباشد .

بنابراین توصیه می‌شود پس از انتخاب نام برند حتماً فرایند ثبت قانونی آن را نیز طی نمایید تا امکان هیچ نوع سوءاستفاده‌ای از اسم مخصوص شما وجود نداشته باشد. با این حال نباید از اهمیت انتخاب نام مناسب هم غافل شویم. وقتی قرار است سال‌ها و شاید دهه‌ها با یک برند زندگی کرده و آن را در معرض چشم و گوش مخاطبان خود قرار دهیم، منطقی است در انتخاب نام برند وسواس به خرج دهیم و به سادگی از کنار این کار نگذریم. همچنین حالا که با ثبت شرکت معیارهای انتخاب اسم برند آشنا شدید توصیه می‎کنیم تا مطلب برندینگ چیست را هم مطالعه کنید. علاوه بر این در بالای اوراق ارائه شده نیز نام شرکت را با توجه به نوع آن نوشته و امضاء می شود که باید مورد تایید و موافقت مدیر کل و یا معاون و یا رئیس اداره مربوطه واقع شود که در بالای اوراق نظر خود را اعلام می دارد. چون در قسمت تعیین نام کنترل اسامی کلیه شرکتها و موسسات غیر تجاری که در ایران به ثبت می رسند مورد بررسی است.

در واقع تکرار این نام ها بسیار لذت بخش بوده و به خوبی در ذهن مخاطب می ماند. با رعایت اصول مربوط به انتخاب نام نظیر سادگی و روانی می توانید نامی که قبلاً وجود نداشته را ابداع کنید. اگر این نام خلاقانه و با ایده پردازی ایجاد شود می تواند سایر محصولات شرکت را نیز در بر گیرد. از ارتباط مفهومی استفاده کنید و نامی را انتخاب نمائید که بتوان از مفهوم آن ثبت برند تجاری به حوزه کاری و یا محصول مورد نظر دسترسی پیدا کرد. برای این که بتوانید اسم کوتاه برند خود را در ذهن خریداران ثبت کنید باید به نوع لوگوی انتخابی نیز توجه داشته باشید. به یاد داشته باشید برند شما فقط اسم شما نیست بلکه شیوه برخورد شما با مشتریان، ارائه خدمات و یا محصولات با کیفیت و شناسایی درست و به موقع نیاز و درخواست مشتری را نیز شامل می شود.