راهنمای کامل ثبت موسسه خیریه و سمن در وزارت کشور و بهزیستی

2020© تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موسسه خیریه عترت فاطمی می باشد. موسسات غیر انتفاعی موسساتی هستند که هدف آن ها جذب منافع نیست و صرفا برای حل مشکلات موجود در جامعه و خدمت رسانی تشکیل می شوند پیگیری ثبت تغییرات شرکت . این دو حالت شامل موسسات غیر تجاری انتفاعی و موسسات غیر تجاری غیر انتفاعی می باشد . همان طور که گفتیم موسسات غیر تجاری به دو قسم می باشند که بر اساس تصمیمات یکی از این دو حالت ایجاد می شود.

  • سال‌ هایی که جوانمردان این سرزمین در دفاع مقدس پایمردی کردند پایان یافته بود اما جوششی که از کلام امام نیک‌ مردان پدید آمده بود فروکشی نداشت .
  • تبصره‌2- دریافت کمک از مجامع رسمی بین‌المللی و منطقه‌ای و آژانس‌های وابسته به سازمان ملل، نیاز به دریافت مجوز ندارد.
  • یک سلسله نیازهای جسمانی است که مربوط می شود به خوراک و پوشاک و مسکن و امثال و ذلک.
  • ماده ۳۰- تشکل موظف است منابع تامین هزینه‌های خود را با رعایت ضوابط این آیین­نامه در اساسنامه تعیین کند.

سامانه ثبت موسسه و تشکل ها در شهرستان ها اداره ثبت مرکز استان می باشد. مدارک هویتی شرکاء در زمان تاسیس (شناسنامه و کارت ملی یا کارت هوشمند). مدیر عامل می تواند همزمان عضو هیئت مدیره نیز باشد اما دوره مدیریتی او نمی تواند از مدت عضویتش در هیئت مدیره بیشتر باشد.

ثبت موسسه فرهنگی

تبصره ۲- تشکل‏های بین‏المللی موضوع ماده (۳) و همچنین سایر تشکل‏هایی که خواستار فعالیت موردی در سطح بین‏المللی هستند برای انجام اقدامات موضوع بند (ب) این ماده باید پس‏ از ارایه درخواست و دریافت مجوز مربوط اقدام‏ کنند. و نهادهای مدنی خارجی موضوع ماده (۵) کارگروهی مرکب از معاون وزارت کشور (رییس) و نمایندگان‏ وزارت‏ امور خارجه، وزارت‏ اطلاعات و حسب ‏مورد دستگاه‏ تخصصی‏ مربوط تشکیل ‏می‌شود. عبارت ” سازمان های غیردولتی” با تاسیس سازمان ملل متحد در سال ۱۹۴۵ که مفاد آن در ماده ۷۱ از فصل ۱۰ منشور سازمان ملل آمده است، به وجود آمد. از ویژگی این سازمان ها می توان به غیردولتی بودن، غیرانتفاعی بودن ، غیرسیاسی بودن، تمایل به استقلال و خودجوشی اشاره نمود.

© تمام حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به موسسه حقوقی ثبت دادمهر می باشد. مشاور قبل از ارسال نام استعلامات لازم را می گیرد و سپس اقدام به ارسال نام برای اداره مروبط می کند. دو نسخه اوراق شرکت شامل اساسنامه، صورت جلسه، اظهارنامه که باید مطابق اصول و عرف تنظیم شود. موسسه باید دارای دفتر مرکزی باشد که تحت عنوان اقامتگاه شرکت مدنظر است. _ داشتن مکان ثابت و مناسب که به تایید بهزیستی استان رسیده باشد.

با لحاظ مشکلات و مسائل شهرنشینی در شهرهای بزرگ و عدم توجه به رفع معضلات خانوارهای زن سرپرست این گروه می‌توانند آسیب‌های جبران ناپذیری را بر جامعه وارد سازند. بدین لحاظ توجه دقیق به مسایل و مشکلات آنها و ارائه راهکارهای درست و اصولی به منظور حمایت از این قشر، از جمله وظایف نهادها و سازمان‌های خدمات اجتماعی هر کشور است. امروزه مشکلات این گروه از زنان به حدی است که ضرورتاً نهاد و سازمان حقوقی خاصی باید حمایت و صیانت از آنان را بر عهده بگیرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام سیاسی- اجتماعی و فرهنگی مبتنی بر موازین دین ثبت برند مبین اسلام، اصول10،20، 21 و 29 قانون اساسی بر تأمین نیازهای افراد بی‌سرپرست و زنان سرپرست خانوار به عنوان اقشار آسیب‌پذیر جامعه تاکید نموده است. قانونگذار نظام اسلامی با توجه به اصل حفظ نهاد خانواده، اصل برقراری عدالت اجتماعی، اصل پیشگیری از مفاسد اجتماعی، اصل رعایت حقوق شهروندی موظف بوده است تا این گروه را زیر چتر حمایتی خود قرار دهد. از جانب دیگر مطابق با آموزه‌های مذهب تشیع، حاکمان حکومت اسلامی ملزم به بذل توجه ویژه در امور اقتصادی و اجتماعی افرادی هستند که از عهده مخارج خود برنیامده و مشکلات بسیاری را متحمل می‌شوند.

برای ثبت هر گونه شرکت شما با مراجعه به موسسه ی ثبتیکال می توانید در کوتاهترین زمان این کار را به انجام برسانید .این موسسه کل هزینه ها را در پایان کار دریافت می کند . ثبت شرکت با راهکارهای ما آسان می شود ، با قسمت تماس آنی پایش که در پایین سایت آمده با ما تماس بگیرید و از ما راهکار بخواهید. در صورت تاسیس شعبه از موسسه ای واقع در خارج از کشور گواهی محل ثبت موسسه با تصدیق کشوری به همراه ترجمه رسمی و موید آن به فارسی نیز مورد نیاز است. تایید نام ظرف دو روز کاری در صورتی رخ می دهد که با مشورت مشاور حقوقی امور ثبتی نسبت به ارسال نام اقدام نمایید. ولی برای موسسه خیریه بیشتر لازم است زیرا مراودات مالی آنها نباید انتفاعی باشد.

کمک و بررسی بهترین راه‌های کمک از نگاه مردم

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی ثبت موسسه خیریه می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. برای بازرسین و اعضای هیات مدیره باید گواهی عدم اعتیاد و نیز گواهی عدم سوء پیشینه ارائه گردد. درخواستی کتبی تهیه کرده و اسامی پیشنهادی تان را در آن ذکر نمایید. وقتی نام موسسه ثبت شرکت در تهران و اهداف ان تایید شود، نام موسسه باید در اداره ثبت اسناد و املاک به ثبت برسد. قبل از دریافت پروانه باید صلاحیت هیات مدیره و مدیر عامل محرز شود. روند ثبت موسسه خیریه و تاسیس آن دارای ضوابط و قوانینی است که در این مقاله قصد داریم به طور مختصر به آن ها بپردازیم.

تاسیس موسسه خیریه

به طور مثال موسساتی که برای انجام پروژه ای خاص تاسیس می گردند، عمدتاً به صورت محدود و مطابق زمانی که در اساسنامه تعیین شده است، به انجام فعالیت می پردازند اما عمده موسسات به صورت نامحدود تاسیس می شوند. در حال حاضر موسسه در شرف تاسیس مرکز اصلیش توسط اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری استعلام می شود و باید آدرس با کد پستی همخوانی داشته باشد. پس از تصمیم برای ثبت موسسه غیر تجاری و انتخاب نوع موسسه غیرتجاری برای ثبت موسسه غیر تجاری به نکاتی در مورد ثبت موسساتیا تاسیس موسسه غیر تجاری می پردازیم تا با دید باز و روشن تصمیم به ثبت موسسه غیر تجاری بگیرید. اگر یک موسسه خیریه را سازمانی تعریف کنیم که تشکیل شده تا به صورت غیرانتفاعی نیازهای اساسی انسان ها را برطرف کند، این موسسات می توانند کارکردهای مختلفی داشته باشند.

شما اگر بگویید که دستت را بلند کن من بلافاصله اراده می کنم و دستم را بلند می کنم. اگر بگویید به من دستت را پایین بیاور،اراده می کنم و دستم را پایین می آورم. این رجوع مدام موسسات خیریه به آخرین دستاوردهای علوم و معارف بشری خیلی مهم است.

کلیه اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و بازرسین موسسه باید فرم مشخصات فردی خود را تکمیل کنند. مدیر عامل باید حداقل مدرک تحصیلی دیپلم داشته باشد و هم چنین دو نفر از اعضای هیات مدیره باید مدرک کارشناسی داشته باشند. مهمترین هدف در امر دستگیری و کمک به افراد نیازمند، بازگرداندن کرامت و توان مندی به آنان و ایجاد یک واحد خانوادگی آبرومند و مستقل است. مساله بسیار مهم اینکه، حداقل یک نفر از اعضای موسسه باید حداقل ۸ سال سابقه فعالیت به عنوان وکیل دادگستری را دارا بوده و هیچ یک نباید دفتر وکالت به صورت جدا داشته باشند. تثبیت مکان اجرای دوره تا پایان همان دوره ضروری است و در صورت انتقال هنرجویان بزرگسال از یک واحد آموزشی به واحد آموزشی دیگر با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تا یک ماه قبل از شروع امتحانات پایان دوره مقدور خواهد بود. کانون ها ، انجمن ها ، بنیادها و سایر مراکز فرهنگی و هنری که مجوز لازم را با درج فعالیتهای آموزشی در اساسنامه خود ازدفتر توسعه و مشارکت های فرهنگی و هنری دریافت نموده اند.