روند عملیات اجرای اسناد

اعضاء شورای رقابت، هیأت تجدیدنظر و همچنین کارکنان مرکز ملی رقابت و هر شخصی که قبلاً در این سمتها مشغول به کار بوده است، نباید اطلاعات داخلی بنگاهها، شرکتها یا اشخاصی را که در جریان انجام وظیفه یا به این مناسبت از آنها اطلاع یافته‌اند، فاش کنند یا به‌طور مخفیانه از آن به نفع خود یا اشخاص دیگر بهره بگیرند. تبصره ـ اعضاء هیأت علمی‌دانشگاهها در صورتی که حداکثر به اندازه ساعات موظف تدریس کنند و اعضاء مذکور در اجزاء ، و بند (الف) ماده این قانون از شمول این بند مستثنی هستند. 1ـ سه نماینده مجلس از بین اعضای کمیسیونهای اقتصادی، برنامه و بودجه و محاسبات و صنایع و معادن از هر کمیسیون یک نفر به انتخاب مجلس شورای اسلامی ‌به ‌عنوان ناظر. ماده33ـ مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مکلف به انطباق نظام‌های ارزیابی کیفیت با استانداردهای بین المللی و اعمال تدریجی و قانونمند آن در کلیه بنگاههای اقتصادی می‌باشد. آئین‌نامه اجرائی این ماده شامل زمان‌بندی اعمال استانداردها ظرف مدت سه ماه به پیشنهاد مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

  • ۲- قبول درخواست عضویت و اخذ تصمیم نسبت به انتقال سهام اعضا به یکدیگر و اخراج عضو طبق مقررات این قانون.
  • ماده ۳۲۳- اگر چند نفر، متهم به شرکت در یک جنایت باشند و لوث علیه همه آنان باشد، اقامه یک قسامه برای اثبات شرکت آنان در ارتکاب جنایت، کافی است و لزومی به اقامه قسامه برای هر یک نیست.
  • اثبات تخلف مستاجر از یکی از موارد پیش بینی شده در قانون روابط موجر و مستاجر ۱۳۵۶ کلیدی ترین نکته برای تخلیه مورد سرقفلی است.
  • 2- فرزندان اناث مشروط بر آن که ورثه قانونی باشند، در صورت نداشتن شغل یا شوهر و فرزندان ذکور مشروط بر آن که ورثه قانونی باشند تا بیست سالگی و در صورت اشتغال به تحصیلات دانشگاهی تا بیست و پنج سالگی از کمک هزینه اولاد،بیمه و یا مستمری والدین خود برخوردار می‌گردند.
  • ماده ۲۷۳- در صورتی که مال در حرزهای متعدد باشد، ملاک، اخراج از بیرونی ترین حرز است.

خریدن یک درهم یا دینار هم که دارای قیمتی بازاری معادل با دو درهم یا دینار از صنف دیگری است، نه اشکالی دارد و نه پیچیدگی … 3- ربای قرضی که شارع آن را به سختی محکوم کرده و گرفتن مقدار زاید بر اصل قرض را ظلم خوانده است. هر یک از دو نفر، به اعتباری بایع و فروشنده باشد، هر چند احکام خاصة آن دو، از آنها انصراف دارد.

ماده 14-هرگاه رسیدگی به اتهام کارمند به تشخیص هیأتهای بدوی و تجدید نظر مستلزم استفاده از نظر کارشناسی باشد، مورد به کارشناسی ارجاع می شود. ماده 10-فقط مجازاتهای بندهای د، هـ، ح، ط، ی، ک ماده 9 این قانون قابل تجدید نظر در ثبت برند هیأتهای تجدید نظر هستند. تبصره 1-در احتساب معدل خالص حقوق، تفاوت تطبیق و فوق العاده شغل مستخدمان موضوع بند «ط» در سه سال آخر خدمت در هنگام بازنشستگی، حقوق گروه جدید (پس از تنزل یک تا دو گروه) ملاک محاسبه قرار میگیرد.

‌تبصره 2 – دستگاه‌های موضوع این ماده و تبصره یک آن، در صورت لزوم می‌توانند در مرکز خود هیأت‌های متعدد تجدید نظر داشته باشند. کشف جرم و تعقیب مجازات و تعزیر مجرمین و اجرای حدود و مقررات مدون جزایی اسلام. ارتش جمهوری اسلامی ایران باید ارتشی اسلامی باشد که ارتشی مکتبی و مردمی است و باید افرادی شایسته را به خدمت بپذیر که به اهداف انقلاب اسلامی مؤمن و در راه تحقق آن فداکار باشند. ارتش جمهوری اسلامی ایران پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی کشور را بر عهده دارد.

شرکت تلفیق هنر

۲ – در صورتی که شرکت برای مدت معین تشکیل گردیده و آن مدت منقضی شده باشد مگر این که مدت قبل از انقضاء تمدید شده باشد. ۱ – وقتی که شرکت موضوعی را که برای آن تشکیل شده است انجام داده یا انجام آن غیر ممکن شده باشد. ۲- در صورتی که شرکت برای مدت معین تشکیل و آن مدت منقضی شده باشد؛ مگر اینکه مدتی قبل از انقضا تمدید شده باشد. ۱- وقتی که شرکت موضوعی را که برای آن تشکیل شده است انجام داده یا انجام آن غیرممکن شده باشد. کاشانی، محمود، ، «نارسایی‌های‌حقوقی بانکداری در ایران»، مجله تحقیقات حقوقی، شماره42. طوسی، عباس، ، تحلیل اقتصادی حقوق شرکت‌ها، مؤسسه مطالعات و پژوهشهای حقوقی شهر دانش، چاپ اول.

مقام صالح برای انحلال شرکت تعاونی چه مرجعی است

الف) در صورتی که نزد تاجر ورشکسته باشد از طرف صاحب مال قابل استرداد است. د) در تاریخ مندرج در چک معادل مبلغ آن به صورت نقد یا اعتبار در بانک محال علیه داشته باشد. ج) نظام تناسبی آن است که احزاب به تناسب لیستی که ارائه مینمایند، حق شرکت در انتخابات را دارند. ۴-جعلی بودن اسناد یا خلاف واقع بودن شهادت گواهان که مبنای حکم صادرشده بوده است ثابت گردد. دادسرا یا دادگاه با برسی دستورات لازم را جهت پی گیری به ضابطین قضائی اعلام می کند .

بازارچه کسب و کار دانش آموزی

در شرکت با مسئولیت محدود امر تصفیه بر عهده مدیران شرکت است، مگر اساسنامه شرکت ترتیب دیگری مشخص کرده باشد. وظیفه مدیران تصفیه خاتمه دادن به کارهای جاری شرکت و اجرای تعهدات و وصول مطالبات و تقسیم دارایی شرکت است. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت اینکه با انحلال شرکت، مسئولیت و تکالیف مدیران حذف ثبت شرکت نخواهد شد و تنها شرکت بار حقوقی و مالی جدیدی را نمی تواند بر عهده بگیرد و زمانی شرکت کاملاً از بین می‎‎رود که ختم تصفیه شکل گرفته باشد. در صورت اعلام رضایت تمام شرکا، باید ظرف سه روز پس از امضای صورت‌جلسه و ثبت در سامانه ثبت شرکت ها و دریافت کد مدارک لازم را به اداره ثبت شرکت‌ها تحویل داد.

پس از پرداخت دیون شرکت، اموال باقی مانده شرکت به میزان مبلغ اسمی سهم هر شریک به او پرداخت می شود و باقی مانده آن هم طبق اساسنامه شرکت یا در صورت سکوت اساسنامه به نسبت سهم هر شخص به او پرداخت می شود. اگر مدیران تصفیه تخلفی را مرتکب شوند که به سهامداران ضرر برساند یا طلبکاران مدیران تصفیه را باعث تضییع حق خود بدانند. چه این مدیران توسط مجمع عمومی، چه توسط دادگاه انتخاب شده باشند مجمع مزبور یا دادگاه با درخواست ذینفع آنها را عزل و اشخاص دیگری را به عنوان مدیر تصفیه انتخاب می کند. زمانی که به هر دلیلی ادامه فعالیت برای شرکتی مقدور نباشد یا اعضا آن تصمیم به پایان شراکت بگیرند، شرکت باید منحل شود. به موجب ماده ۱۹۹ لایحه اصلاحی قانون تجارت اگر پیش از انقضاء مدتی که شرکت در آن تشکیل شده است تصمیمی مبنی بر تمدید مهلت فعالیت شرکت از سوی اشخاص صلاحیت دار اتخاذ نگردد نیز شرکت منحل میگردد.

به این معنی که هر شرکت برای ایجاد و ادامه حیات، نیاز به دو یا چند شریک دارد. در صورتی که به هر دلیلی این تعدد شرکا از بین برود دیگر شراکتی وجود نخواهد داشت، پس شرکت نیز از بین می‌رود. اما بعدها همین صندوق یکی از دلایل زیان ده بودن ایران ایر عنوان می‌شود؛ اگرچه تلاشهایی برای بهبود وضعیت این صندوق صورت گرفته اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

رضایی‌زاده، محمد جواد، نیکو نهاد، حامد و آئینه نگینی، حسین، ، «معضل انتخاب رئیس بانک مرکزی در نظام حقوق اساسی ایران؛ سرگذشت و چشم انداز»، فصل‌نامه دانش حقوق عمومی، سال دوم، شماره 6. عابدی فیروز جانی، ابراهیم، ، نظام حقوقی حاکم بر گروه شرکت‌ها؛ نظریه عمومی وابستگی شرکتهای تجاری، شرکت سهامی انتشار، چاپ دوم. 2- بانک مرکزی به عنوان تغییرات شرکت کیفر انتظامی و با هدف نظارت بر عملکرد بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری به سلب حق تقدم سهامداران مؤثر مبادرت می‌کند، مجمع عمومی فوق‌العاده به‌طور معمول با اهداف اقتصادی و جذب سهامدار جدید حق تقدم سهامداران را سلب می‌کند. با لحاظ تعریف مقرر برای سهم در ماده 24 لایحه قانونی فوق، سود به نسبت سهام باید بین صاحبان سهام تقسیم شود.