سازمان ها و موسسات خیریه برای فعالیت های خود باید از کدام وزات خانه مجوز بگیرند؟

بر طبق مطالعه‌ای که درکشورهای افریقایی انجام شده در زیمبابوه ۹۵ درصد، در آنگولا ۸۴ درصد، در اتیوپی ۸۴ درصد، در زامبیا ۷۰ درصد و در سودان تقریبا ۱۰۰ درصد کودکان خیابانی مورد مطالعه مذکر بوده‌اند. اما امروزه در کشورهای فقیر آمریکای لاتین، آسیا و آفریقا شیوع بیشتری دارد. فقر، ازهم پاشیدگی خانوادگی، بیماری و فوت والدین، کودک آزاری و مسامحه کاری یا ترک کردن خانواده و عدم رشد اجتماعی عوامل رایجی برای زندگی کودک در خیابان هستند. بررسی‌ها مبین نرخ بالاتر بیسوادی در زنان سالمند در مقایسه با مردان است. تمامی موارد گفته‌شده نشان‌دهنده تازگی و نوبودن مسائل و موضوعات مرتبط با سالمندان به‌طور کلی و تازگی همین مسائل به‌طور خاص درمورد زنان سالمند در کشور است. ماده 10 فعالیت اعضاء اعم از هیات موسس،‌ هیات امناء ، هیات، مدیره، و قائم مقام وی و بازرسان افتخاری بوده واعطای هرگونه تسهیلات از امکانات موسسه برای اعضاء ممنوع است.

انتشار روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار که نسخه چاپی آن پانزده روز کاری بعد منتشر خواهد شد. البته نسخه الکترونیک زودتر از این موعد تهیه شده و می تواند در دسترس شما قرار بگیرد. اهداف و فعالیت آنها غیرسیاسی و غیرانتفاعی، با تمرکز بر منفعت عمومی اقدامات است. ثبت برند عدم فعالیت های تجاری و صنفی انتفاعی به منظور تقسیم منافع آن بین اعضاء، موسسان، کارکنان و مدیران. یک صندوق خیریه روستایی که اهالی بتوانند کمک های مالی خود را برای پیشرفت امور روستا و توسعه آن واریز کنند چگونه میشود انجام داد و از کجا میشود مجوز گرفت و ثبت کرد.

هیئت مدیره علاوه بر جلساتی که به طور مرتب و حداقل هر ماه یکبار تشکیل خواهد داد بنا به ضرورت با دعوت کتبی یا تلفنی رئیس یا نائب رئیس تشکیل جلسه فوق العاده خواهد داد. ۲- استماع گزارش هیئت مدیره و بازرس(بازرسان) در امور مالی و ترازنامه سالیانه موسسه و تصویب آن. مجمع عمومی هیئت امناء به تعداد شانزده نفر تشکیل و عالی ترین مرجع تصمیم گیری در موسسه می باشند که به صورت عادی یا فوق العاده تشکیل می شود. ماده 16- سازمان هاي بيمه گر ذيربط مکلف به عقد قرارداد همکاري خدمات درماني با موسسات خيريه بهداشتي درماني کشور مي باشند . ماده 14- موسسات خيريه بهداشتي درماني از نظر ضوابط و تخلفات مشمول ضوابط آئين نامه موسسه پزشکي مربوط خواهند بود. تبصره 2- اساسنامه موسسه خيريه بهداشتي درماني به پيشنهاد موسسه مرکزي خيريه بهداشتي درماني کشور و تاييد وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکي به تصويب مراجع ذيصلاح مي رسد.

پس از پذیرش اینترنتی، بایستی نسخه اصلی صورتجلسات تنظیم شده و ضمائم آن ها را از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاییدیه پذیرش ارسال نمایید. همان طور که در ابتدا درباره این مؤسسات توضیح دادیم، هدفی غیر تجاری را دنبال می کنند با این تفاوت که سود آن ها میان اعضا تقسیم نمی شود. سرمایه مورد نیاز جهت ثبت موسسه، حداقل یک میلیون ریال بوده که قابل افزایش می باشد. یک موسسه حقوقی می‌تواند خدمات حقوقی در خارج از کشور نظیر تهیه بورسیه تحصیلی برای دانشجویان، مهاجرت افراد برای کسب شغل و مهارت‌های دیگر، نیز ارائه کند. ما در این مطلب سعی کردیم شما را با فرآیند تاسیس موسسه حقوقی آشنا کنیم. دیگر مخارج ثبتی نیز شامل هزینه پست مدارک و تعرفه درج آگهی در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار است.

آیین نامه تأسیس و اداره مراکز خیریه بهداشتی درمانی

کارکنان موسسه مهرمبین افتخار می کنند که در تماس تنگاتنگ با خیرین و مردم کشور عزیزمان باشند . از این رو چندین راه ارتباط تعریف شده است که همراهان گرامی می توانند از طریق آنان با موسسه مرتبط شده و ما را مدیریت هرچه بهتر موسسه و خدمت به محرومان جامعه یاری نمایند. ارسال تاج گل و تابلو تسلیت به سفارش نیکوکاران خیریه به مجالس ترحیم و یادبود یا مراسم شادی یکی از راه های درآمد خیریه را تشکیل می دهد. فهرست مقالات انوش راوید، سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبسایت و عکسها و مطالب را بیابید. از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم، همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع، آزاد و باعث خوشحالی من است.

برای تاسیس موسسه خیریه از کجا باید مجوز گرفت

باحضور اکثریت / کلیه شركاء درمحل قانوني مؤسسه غیر تجاری تشكيل شد. هر شخص دارای سهم الشرکه به تعداد سهم الشرکه ای که در موسسه غیر تجاری دارد حق رای دارد. توجه داشته باشید نمی توانید تغییرات مختلفی را که در صلاحیت مجامع متعدد است تحت عنوان دستور جلسه در یک برگه صورت جلسه تنظیم کنید اما می توانید تغییرات متعدد در صلاحیت یک مجمع مانند تغییر آدرس و. تغییر موضوع موسسه یا الحاق به موضوع موسسه را در یک صورت جلسه تحت عنوان دو دستور جلسه تنظیم نمایید.

شرایط تاسیس و ثبت موسسه خیریه

سازمان‏های بین‏المللی مورد تایید کارگروه ‏موضوع‏ ماده (۲۳) و سایر دستگاه‏های ذی‏ربط از طریق تفاهم یا عقد قرارداد با آنها. الف- مشاوره، اظهارنظر و ارایه پیشنهاد راهکارها به دستگاه‏های اجرایی متناسب با تخصص و موضوع فعالیت تشکل. ت- نظارت ‏بر فعالیت تشکل‏ها و نهادهای موضوع ماده (۲۳) و اعلام نظر در مورد تخلفات و گزارش‏های رسیده از عملکرد آنها. تبصره- عناوینی مانند سازمان ثبت شرکت در تهران که اختصاص به تشکیلات و ساختار دولتی و نهادهای حاکمیتی داشته‏ باشد، نمی‌تواند در نامگذاری تشکل به‏ کار گرفته شود. ت- نظارت ‏بر فعالیت‌ها و عملکرد تشکل‏های ‏ملی و منطقه‏ای و بررسی و اعلام ‏نظر در مورد تخلف‏ها و گزارش‌های رسیده از عملکرد تشکل‌ها. ماده ۱- نهاد مدنی نهادی غیردولتی است که به منظور فعالیت در راستای توسعه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ایجاد شده یا می­شود.

  • موسسات غیر تجاری که برای ثبت نیازمند دریافت مجوز هستند در زمان ثبت باید از اساسنامه پیش فرض ارگان صادر کننده مجوز تبعیت کنند و در زمان تغییرات موسسه غیر تجاری خود باید از ارگان صادر کننده تایید تغییرات را ارائه نمایند.
  • تبصره- عناوینی مانند سازمان که اختصاص به تشکیلات و ساختار دولتی و نهادهای حاکمیتی داشته‏ باشد، نمی‌تواند در نامگذاری تشکل به‏ کار گرفته شود.
  • ۳- «بررسی روش‌های گوناگون مبارزه با کار کودک»، یونیسف و مرکز بین المللی رشد کودک.
  • این نکته در کنار موضوع تحصیلکردگی بالاتر سالمندان( و به تبع آن سالمندان زن) نسل فعلی و آتی کشوراهمیت برنامه‌ریزی‌های آجل برای این قشر را که علی‌القاعده نیازهای متنوع تری از همگنان گذشته خود خواهند داشت روشن‌تر می‌سازد.

مدیر محترم سایت alifarokhnejad55.blogfa.com لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید. به عبارت دیگر فرد به آن وابستگی پیدا می کند و حاضر است برای به دست آوردن آن ماده هر کاری بکند . خود را کنترل (مهار) کنند به افراد پرخاشگر تبدیل می شوند و ممکن است در بزرگسالی نیز به این رفتار ادامه دهند . نوجوانان چه گروه سنی را تشکیل می دهند ؟ نوجوانان گروه سنی دوازده تا هجده سال را تشکیل می دهند .

«کودک خیابانی» اصطلاحی است که اغلب هم برای توصیف «کودکان کار» و هم کودکان بی خانمانی که در خیابان زندگی می‌کنند و می‌خوابند و اغلب هیچ تماسی با خانواده‌شان ندارند اطلاق می شود. تماس تلفنی با خانواده ها و توزیع غذا ، نظارت و پذیرش بخشی از تقسیم سبد خواروبار و دیگر عرصه های عمومی. تشکیل پرونده با مدارک اصلی و رونوشت برابر پیگیری ثبت تغییرات شرکت اصل کردن مدارک و تصاویر آنها . 4-خیریه وجوهی برای برگزاری مجلس گلریزان یا جشن ها گردهمائی ها در اختیار موسسه می گذارند زیرا می دانند که خیریه نمیتواند از محل پول ایتام چنین هزینه هائی انجام دهد. 2-وجوهیش توسط خیرین برای پرداخت وام قرض الحسنه در اختیار موسسه قرار گیرد که به حسابداری و عواید خیریه ربطی پیدا نمی کند.

«پسر یا دختری که خیابان (و همچنین ساختمان‌ها و زمین‌های مَتروکه)، خانه و محلّ زندگی او شده است و تحت حمایت و نظارت کافی بزرگسالان مسؤول قرار ندارد». ۴) گروه آخر کودکانی هستند که تماس خود را با خانواده قطع کرده‌اند. آن‌ها تمام وقت خود را در خیابان می‌گذرانند و کودکان خیابانی «واقعی» هستند. ۳) گروه سوم کودکان خانواده‌های خیابانی هستند که به همراه خانواده خود در خیابان زندگی و کار می‌کنند. در هندوستان به آن‌ها «ساکنین پیاده‌رو» گفته می‌شود و در امریکا آنان کودکان خانواده‌های بی‌خانمان هستند.

موسسات غیر دولتی انتفاعی

اصل فیش واریزی با حداقل دارایی اولیه موسسه همراه با شماره حساب باید به سازمان بهزیستی اعلام شود. اساسنامه موسسه باید تهیه شود و در 3 نسخه به امضای متقاضیان تاسیس موسسه برسد. اصل و کپی اوراق هویتی (کارت ملی و شناسنامه)، عکس پرسنلی، سوابق کاری و تحصیلی، فرم مشخصات فردی، فرم صورت جلسه تقاضای تأسیس سمن و اساسنامه سازمان‌های مردم نهاد. اصل فیش واریزی با حداقل دارایی اولیه موسسه همراه با شماره‌حساب باید به سازمان بهزیستی اعلام شود.

در این مقاله از مجله آگاپه ضمن بررسی فرایندهای ثبت سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها به نقش اساسنامه و سایر مدارک ضروری برای تأسیس این سازمان‌ها اشاره کردیم. مکان موسسه خیریه باید مورد تایید اداره بهزیستی شهرستان مربوطه قرار بگیرد. پرونده اعضای موسسه باید با مدارکی از قبیل کپی شناسنامه، کارت ملی، مدرک تحصیلی، کپی پایان خدمت یا معافیت و دو قطعه عکس تکمیل شود. ۴- حداقل دارایی موسسه غیردولتی غیرانتفاعی و خیریه سی میلیون ریال و موسسات غیردولتی انتفاعی شصت میلیون ریال است. در صورت ارسال درخواست (بدون نواقص) طی ۱۰ روز بررسی اولیه انجام شده و پاسخ لازم از سوی دبیرخانه هیات نظارت استان داده می‌شود.