شرایط صدور مجوز دوره های موسسات آموزش عالی آزاد

اولین نکته مهم در “صفر تا ۱۰۰ تاسیس آموزشگاه زبان در چند کلام”، جهت راه اندازی یک آموزشگاه زبان است. مشخص کردن حد و حدود فعالیت و تعیین مسیر مشخص راه است، نخست باید گروه سنی که می خواهید به آنها آموزش دهید را مشخص کنید، چرا که شرایط مجوز کار و بسیاری مسائل دیگر برای گروه‌های سنی مختلف متفاوت است. این دسته‌بندی به دو گروه آموزشگاه‌های بزرگسال و آموزشگاه‌های کودک و نوجوان تقسیم می‌شود. در این حجم استفاده پر کاربرد زبان انگلیسی در کشور می‌توان احداث آموزشگاه های زبان انگلیسی را بعنوان یک شغل مناسب فرهنگی در دستور کار قرار داد و با یک سرمایه‌گذاری هدفمند درآمدزایی مناسب و همیشگی را تضمین کرد.

شرایط اخذ مجوز آموزشگاه از وزارت علوم

با توجه به اینکه تعداد مجاز ثبت نظر بصورت VIP برای امروز به اتمام رسیده است، سوال شما به شکل عادی ثبت شد و پاسخگویی به آن three روز کاری زمان خواهد برد. ساختمان باید نسبت به ایجاد کانتر پذیرش و ثبت نام، اتاق مدیریت و مدرسین، نمازخانه و … ما را در اینستاگرام و تلگرام نیز دنبال کنید تا در جریان جدید ترین خدمات هلدینگ ملاصدرا به فعالان کسب و کار باشید.

آموزشگاه کامپیوتر نسیم

ماده 8- سازمان مکلف است به موسس واجد شرايط مفاد مواد و اين آيين نامه که ظرف مدت مقرر شده محل و تجهيزات مورد تاييد سازمان را معرفي و آماده نموده است پروانه تاسيس آموزشگاه اعطا نمايد. این روزها ضرورت و اهمیت یادگیری زبانهای خارجی بر همه آشکار شده‌است. به همین دلیل آموزشگاه‌های زبانهای خارجی زیادی در سراسر کشور راه اندازی شده اند که به علاقمندان در رده‌های سنی مختلف خدمات آموزشی ارائه می‌دهند.

بررسی د رخواست نقل وانتقال دارندگان پروانه تاسیس و مربیان آموزشگاههای ازادبر اساس لیستهای مربوطه مطالعه و بررسی گزارشات بازرسین و تطبیق آن در چهارچوب مقررات و ضوابط. ثبت شرکت آموزشی و یا ثبت موسسه آموزشی به منزله اخذ مجوز آموزشگاه نمی‌باشد و بنابراین فقط با ثبت موسسه آموزشی در اداره ثبت شرکت‌ها مجاز به شروع یک فعالیت آموزشی نخواهید بود و می‌بایست مجوزهای مربوطه را الزاما اخذ نمایید. نقطه شروع و یا اولین قدم، اخذ مجوز از مراجع و ارگان‌های ثبت تغییرات شرکت مربوطه است به عنوان مثال اخذ مجوز آموزشگاه زبان، اخذ مجوز آموزشگاه موسیقی، اخذ مجوز آموزشگاه کامپیوتر، اخذ مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره و چند منظوره بسیار پر طرفدار است. از جمله شرایط لازم برای تاسیس انواع آموزشگاه های زبان، داشتن حداقل 30 سال سن به همراه مدرک کارشناسی است. همچنین موسس می بایست دارای حداقل دو سال سابقه کار مرتبط در مراکز فرهنگی-آموزشی بوده و مجوز تاسیس موسسه خود را از آموزش و پرورش استان دریافت نماید.

ساختمان باید دارای حداقل 8 کلاس (با ظرفیت 14 تا 18 نفر) مجهز به میز و صندلی، سیستم صوتی، تخته وایت بورد و نور کافی باشد. ساختمان باید در محدوده مجاز و در حریم قانونی از سایر آموزشگاه ها و در خیابان اصلی واقع شده باشد. صلاحیت اخلاقی و سیاسی و فرهنگی و عدم اشتهار به فساد داشته باشد.

  • حداقل سه سال سابقه‌ی فعالیت در موسسات آموزش یا فرهنگی را داشته باشد.
  • در ابتدا به توضیح مختصری راجع به موسسه و تفاوت آن با شرکت می پردازیم سپس مدارک ثبت موسسه آموزشی را مورد بررسی قرار دهیم.
  • 1- ساير عناوين رشته ها و دوره هاي آموزشي براساس فهرست استانداردهاي مصوب سازمان تهيه و اعلام خواهد شد.
  • این سه مجموعه باید موافقت کنند و پس تایید آن ها است که می توان اقدامات بعدی را شروع کرد.
  • تبصره‌ ماده‌ 3- کلیه‌ وزارتخانه‌ها، و نهادهای‌ دولتی‌ باید برای‌ مجوز فعالیت‌ آموزش‌های‌ هنری‌ از وزارت‌ فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی‌ تقاضای‌ صدور پروانه‌ نمایند.

بنابراین، برای تاسیس موسسه آموزشی در ابتدا باید یک موسسه ثبت نمایید. در صورتی که بتوان با موفقیت از این دو مرحله عبور کرد، باید ساختمان آموزشگاه، به اداره آموزش و پرورش منطقه معرفی شود تا شرایط آن با توجه به قوانین موجود مورد ارزیابی قرار گیرد. پس از تائید ساختمان نوبت به بررسی نهایی در آموزش و پرورش منطقه می رسد. در صورت تائید نهایی درخواست، پروانه فعالیت متقاضی صادر خواهدشد.

تقسیم بندی موسسات آموزشی

ماده‌ 8- مؤسس‌ موظف‌ است‌ پس‌ از اعلام‌ موافقت‌ شوراي‌ نظارت‌ استان‌ با تأسيس‌ آموزشگاه‌ درهر محدوده‌ جغرافيايي‌، ساختمان‌ مورد نظر را حداكثر تا مدت‌ 6 ماه‌ معرفي‌ كند. ماده‌ 3- اشخاص‌ حقيقي‌ يا حقوقي‌ كه‌ پس‌ از طي‌ مراحل‌ قانوني‌ اجازه‌ تأسيس‌ آموزشگاه‌ را ازوزارت‌ آموزش‌ وپرورش‌ اخذ مي‌كنند، مؤسس‌ ناميده‌ مي‌شوند. تائید صلاحیت نیروهای شاغل در آموزشگاه (کارکنان اداری، خـدماتی و مربـی) براسـاس مفـاد این دستورالعمل و ضوابط ابلاغی هیات نظارت مرکزی و ارسال اسامی این افراد طی فهرستی بـه هیـات نظارت استان. حداقل 2 سال سابقه کار آموزشی تمام وقت یا 4 سال آموزش پاره وقت که مورد تایید نهادهای رسمی کشور باشد الزامی است. شما با برگه موافقت اصولی که دارید یک موسسه آموزشی ثبت می کنید که شما و دوستتون اعضای این موسسه خواهید بود. بعد این موسسه آموزشی با میزان سهمی که مورد توافق شما هست به صورت یک شخصیت حقوقی به هر دو نفر شما تعلق خواهد داشت.

معرفی نامه ادارات یا سازمان های آموزش و پرورش در مورد هنرستان های دولتی و غیردولتی. تصویر اساسنامه برای مؤسسات فرهنگی و هنری که به تأئید دفتر توسعه و مشارکت های فرهنگی و هنری رسیده باشد. مدیر مرکز متقاضی باید حداقل دارای مدرک تحصیلی لیسانس و مرتبط با رشتة مورد تقاضای مؤسسه باشد. مکان آموزشی باید مستقل بوده و درحد فاصل متعارف با واحد مشابه دارای همان مجوز با تشخیص استان باشد.

تبصره‌ 2- مؤسسات‌ چند منظوره‌ برای‌ آموزش‌های‌ مختلف‌ هنری‌ باید برای‌ هر کدام‌ از زمینه‌های‌ آموزشی‌ مجوز جداگانه‌ اخذ کنند. تبصره‌ 1- هر آموزشگاه‌ تنها در یک‌ زمینه‌ هنری‌ می‌تواند فعالیت‌ نماید. برای درک بهتر از گسترش موسسات آموزشی بهتر است به این نکته اشاره کنیم امروزه دوره هایی در زمینه های افزایش انگیزه با برگزاری کارگاه های آموزش هوش هیجانی، ثبت شرکت هوش مالی ، کلاس های موفقیت و غیره نیز رواج پیدا کرده است. در تمام طول مدت فعالیت آموزشگاه آزاد علمی نام آن نباید تغییر کند. مدیر آموزشگاه علمی آزاد پسرانه حتما باید مرد باشد و مدیر آموزشگاه علمی آزاد پسرانه حتما باید خانم باشد. مطالعه، تهیه و تدوین و ارائه جزوات، کتب، نرم افزارهای آموزشی مرتبط با فعالیت های مربوط با رعایت ضوابط و مقررات موضوعه.

حال با توجه به مقدمه گفته شده به توضیح موارد اساسی و ضروریی که حتما در راه اندازی آموزشگاه به آن بر می‌خورید را در دو بخش “مسائل شکلی” و “مسائل قانونی” شرح میدهیم. شما امروز از سهمیه پاسخگویی VIP خود یکبار استفاده کرده اید و تا فردا امکان ثبت سوال دیگری ندارید. سوال شما به شکل عادی ثبت شد و پاسخگویی به آن 3 ثبت برند روز کاری زمان خواهد برد.

ماده 40 ـ دارنده پروانه تأسيس موظف است يک نسخه از اين آيين نامه را در دسترس و محل ديد عموم کارآموزان قرار دهد. ماده 39 ـ سازمان موظف است در تهيه و تدوين استانداردهاي مهارت و آموزشي مشاغل زير مجموعه رشته ها و حرف پزشکي و پيراپزشکي از نماينده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي دعوت نمايد. ماده 31ـ کليه آموزشگاههايي که قبل از تصويب اين آيين نامه موجوديت يافته اند موظفند از تاريخ ابلاغ ظرف مدت يک سال شرايط خود را با اين آيين نامه تطبيق دهند. ماده 27 ـ تغيير محل آموزشگاه منط به تحقق مجدد شرايط مندرج در ماده اين آيين نامه و تحصيل موافقت سازمان مي باشد.