قوانین انتخاب اسم شرکت در سال 1400

البته، اختصاص نام به شرکتهای دولتی ایجاد شده توسط قانون در همان قانون خاص صورت می گیرد. اما، بر خلاف نام خانوادگی اشخاص حقیقی که کافی است در حوزه ثبت احوال مربوط تکراری نباشد، نام شرکتهای تجاری در کل کشور نباید تکراری باشد؛ یعنی جنبه ملی و کشوری دارد و تخصیص نام برای شرکت ها و مؤسسات در تمام کشور باید به صورت متمرکز و از یک نقطه تغییرات شرکت صورت گیرد. لازم به تکرار است که کلمات استفاده شده در اسم شرکت نبايد کلمه عام باشند مثل کلماتي که به شغل اشاره دارند ( تجاري ، مهندسي ، بازرگاني و…) و بايد از اسم خاص که مالکيتش را مي توان به يک نفريا يک شخصيت حقوقي منسوب کرد ، استفاده نمود. برای مشاوره انتخاب نام شرکت با کارشناسان انتخاب نام موسسه فرداد رسا در تماس باشید.

  • مقاله ای که مطالعه کردید حاصل تلاش تیم آگاه ثبت بود که از شما تقاضا دارند تا نظرات خود در مورد این مقاله را برای ما بیان کنید.
  • تعیین نام شرکت‌ها در هنگام ثبت نام الکترونیک در سایت ssaa.ir انجام می‌شود .
  • رعایت دعوت شرکت وفق اساسنامه یا قانون تجارت با ارائه مستندات در صورت تشکیل جلسه با حضور اکثریت شرکاء.
  • لازم به ذکر است در این سامانه تمامی آگهی های مربوط به شرکت من جمله آگهی تاسیس و هرگونه تغییرات شرکت ها قابل مشاهده می باشد .
  • همانند مک دونالد که یک برند تجاری جهانی می باشد.زیرا فهرست غذایی آن با عنایت به فرهنگ هر کشور تغییر می نماید ولی اپل یک برند تجاری بین المللی می باشد که در همه جای جهان محصول را با همان کیفیتی که دارد ارائه می نماید.

انتخاب نام شرکت ها و افراد حقوقی قوانین خاص خود را دارد و نمی توان از هر نامی برای آن ها استفاده کرد. به یاد داشته باشید که قبل از هر اقدامی برای ثبت شرکت نام انتخابی برای شرکت را استعلام کنید تا تکراری نباشد. چک کنید تا مطمئن شوید که پیش از این برای کسی به ثبت نرسیده است . ارزان ثبت در خصوص انتخاب نام شرکت و تعیین اسم شرکت و جهت اسم های هنری خاص و اسامی خلاقانهمشاور شما می باشد.

ثبت موسسه مردم نهاد در کرج

البته لغات بیگانه به شرط تایید فرهنگستان زبان و ادب فارسی، قابل ثبت خواهند بود. مهم‌ترین نکته در انتخاب نام شرکت، کارآمدی و تناسب آن است و کلید رسیدن به این هدف، داشتن استراتژی مشخص و درست است. به طور کلی، تصمیم‌گیری در این مورد فرایندی پیچیده و زمان‌بر است. از آنجایی که تعیین نام شرکت می‌تواند سهم بسیار مهمی در بازاریابی کسب‌وکارتان ایفا کند، بهتر است وقت و دقت کافی را به این موضوع اختصاص دهید تا پس از مدتی مجبور به تغییر آن نشوید. اگر نتیجه کارشناسی نام، نشان دهنده این باشد که اسم پیشنهادی با مواد این دستورالعمل تعارض دارد، موارد تعارض و دلایل رد نام به متقاضی گفته می شود تا نام های جدیدی پیشنهاد بدهد. در صورتی که متقاضی به نتیجه کارشناسی نام، اعتراض داشته باشد می تواند با ذکر دلایل خود در قالب فرم اعتراض، به مرجع ثبت شرکت های بررسی کننده نام، این مسئله را اعلام کند تا کارشناسی مجدد صورت بگیرد.

اسم شرکت که تکراری نباشد

دلیل این امر این است که نام شرکت مانند سرود ملی یک کشور نشانه یک شرکت و معرف شخصیت حقوقی آن است. اگر نام بومی یا یک محل جغرافیایی در اسم شرکت استفاده می‌شود باید حتما مستندات و مدارک موردنیاز ارائه شود. دو کلمه فارسی ذکر شده در اسم شرکت نباید به یاد آورنده یک کلمه لاتین و خارجی باشد. برای بررسی این موضوع دونستن موضوع کارتون و اسمی که انتخاب کردید مهمه. سلام و وقت بخیر یه اسم سه سیلابی برای شرکت مرتبط با فضای سبز شهری میخواستم.

۱۰ ایده جذاب و منحصر به فرد برای اسم شرکت معماری

لاتین نباشد مثلاً واژه‌ای مانند تکنیک، کو یا تل در اسم شرکت نباشد. اسم شرکت نماینده شرکت شما است و در آینده می‌تواند ثبت برند نقش بسزایی در موفقیت کسب و کار شما ایفا کند. اگر همه مسائل را در نظر نگیرید احتمالا در آینده با مشکل مواجه می‌شوید.

مهلت اعتبار نام های تایید شده اشخاص حقوقی که منجر به ثبت شرکت و انتشار آگهی رسمی ثبت شرکت می شوند نامحدود است اما در صورتیکه نام تایید شده شخص حقوقی در شرف تاسیس یا تغییر منجر به ثبت و انتشار اگهی نگردد، صرفا «سه ماه از تاریخ تایید نام» اعتبار دارد. این مدت برای شرکتهای سهامی عام «شش ماه از تاریخ تشکیل مجمع عمومی موسس» می باشد. در حال حاضر مراحل انتخاب نام برای شرکت مستقیما از طریق سامانه ثبت شرکت­‌ها انجام می­‌گیرد. در مرحله تاسیس شرکت، باید نام پیشنهادی خود را در سامانه وارد نمایید.

علاوه بر قوانینی که پیش از این بیان کردیم، در ساخت اسم شرکت باید ویژگی‌های زیر را هم در نظر داشته باشید تا بتوانید آن را به صورت قانونی ثبت کنید. بهترین راه برای اطمینان از اینکه نام انتخابی شما با قانون مطابقت دارد این است که پیش از شروع روند ساخت اسم شرکت با فردی متخصص در این زمینه مشورت کنید. یکی از سیلاب‌های شرکت‌های سهامی عام باید واژه «عام» باشد و یکی از سیلاب‌های شرکت‌های سهامی خاص باید کلمه «خاص» باشد.

موارد قانونی در زمینه راهنمای انتخاب نام شرکت

کلمات، احساسات و تجربیات توصیفی کسب و کار یا اسامی خاص برای برند خود را بشناسید. _استفاده از کلماتی از قبیل بنیاد، انجمن، کانون، تشکل، بانک، بهداشت، گمرک، ثبت شرکت ارشاد، تبلیغ، لیزینگ و … همانطور که گفته شد نام شرکت در حقیقت هویت آن فرد حقوقی است و لازم است در ابتدا برای انتخاب نام شرکت دقت لازم را به عمل آورید.

به طور معمول نام شرکت از موضوع فعالیت آن گرفته می شود ، بنابراین باید در نام شرکت نهایت دقت و انرزی را صرف نمود. نام شرکت، باید به گونه ای انتخاب شود که مختص خودش باشد و هیچ شرکت دیگری را نمی توان به همان اسم پیدا کرد. بارها در مقاله های محتلف سعی کردیم این موضوع را مطرح کنیم که منظور از برند در ایران همان نام تجاری است. نام شرکت باید خاص باشد چون هر شخص حقوقی مانند هر شخص حقیقی باید دارای نام باشد تا بتوانند آن را تشخیص دهند.

تاسیس یک شرکت مراحل مختلفی دارد، اما یکی از اصلی ترین مراحل آن را می توان انتخاب نام شرکت دانست. به همین خاطر است که در حال حاضر با توجه به افزایش روز افزون تعداد شرکت های تجاری و مؤسسات غیر تجاری، متقاضیان ثبت شرکت در عمل در تعیین نام با مشکل روبرو هستند و غالبا اسامی شرکت ها با پیشوند و پسوند تعیین می شود تا مبادا تکراری نباشد. نام شرکت، نامی می باشد که مختص خودش می باشد و هیچ شرکت دیگری را نمی توان به همان اسم پیدا کرد.هر شخص حقوقی همانند شخص حقیقی باید دارای اسم باشد تا هویتش مشخص و قابل تشخیص باشد.به همین منظور اسم شرکت الزامی است و اقدامات اولیه محسوب می شود.

در این مورد، نظر مسئول تعیین نام اداره کل ثبت شرکت‌ها، نظر نهایی محسوب می‌شود. نام شرکت اولین اطلاعاتی است که مشتریان درباره مجموعه شما کسب می‌کنند. بنابراین نهایت دقت و ظرافت را باید در انتخاب و تعیین آن به کار ببندید. فرقی نمی‌کند که نوع شرکت شما چیست یا تعداد اعضا و سرمایه اولیه آن چقدر است. آگاهی به معیارها، قوانین و روند ارزیابی اسامی پیشنهادی شما احتمال تایید نام انتخابی شما را افزایش خواهد داد. همچنین چنانچه نام مورد نظر شما نیازمند اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح است، باید پیش از اقدام برای ثبت شرکت حتماً آنها را تهیه نمایید.

اما گروهی دیگر به هر دلیل اسم شرکت را بدون در نظر گرفتن همه جوانب و با عجله انتخاب می‌کنند و به همین دلیل هم معمولاً بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت می‌گیرند. کسانی که می‌خواهند شرکت ثبت کنند حتما باید برای انتخاب نام فکر کنند و تحقیقات و بررسی‌های مربوطه را انجام دهند. اگر در انتخاب نام عجولانه عمل کنید بعد از گذشت زمان ممکن است مجبور شوید که نام را تغییر دهید و این امر احتمالا به شهرت و اعتبار اجتماعی شما ضربه خواهد زد. اعتبار اسامی شرکتهایی که آگهی شده اند و دارای شماره ثبت می باشند به صورت نامحدود می باشد اما شرکتهایی که در مرحله تایید نام می باشند صرفا سه ماه از تاریخ تایید نام اعتبار دارند در شرکتهای سهامی عام نیز از تاریخ تشکیل مجمع عمومی موسس 6 ماه اعتبار دارد.

اگر نام پیشنهادی دارای مسائل ذکرشده در موارد بالا باشد، فقط در صورتی قابل ثبت است که رضایت نامه کتبی شرکتی که نام اول به اسم او ثبت شده، در قالب صورتجلسه هیئت مدیره ارایه شود. درحال حاضر اسامی انتخابی برای شرکت (نام شرکت) باید دارای three سیلاب (اسم خاص) باشد. در تعیین نام شرکتهای تجاری تضامنی، مختلط غیرسهامی، مختلط سهامی و نسبی رعایت مواد ، ، و قانون تجارت الزامی است. درثبت شرکتهای مشارکتی، می توان از نام کامل شرکت خارجی یا قسمتی از نام شرکت خارجی به همراه نام کاملاً فارسی و مصطلح (به عنوان پسوند) با ارائه مدارک شرکت خارجی و ترجمه رسمی اوراق آن استفاده نمود. نامی که برای شرکت انتخاب می شود، باید در فرهنگ دهخدا وجود داشته باشد. برای مثال کلماتی از قبیل سپنتا، کاسپین، سپهر و … برای نام شرکت مناسب هستند.