لیست اسامی خاص برای انتخاب اسم برند

از تاثیرات منفی انتخاب یک نام ضعیف می توان به دشواری در تولید علاقه اشاره کرد. ممکن است مجبور شوید زمان و هزینه بیشتری را صرف آموزش و معرفی خود به بازار کنید. این روشی قدرتمند برای فرهنگ سازی یا موقعیت شرکت، محصولات و خدمات شماست تا نسبت به بقیه رقبا در بازار تمایز داشته باشید. شما می توانید از این طریق ضمن فرهنگ سازی، محصولات، خدمات و شرکت خود را نسبت به رقبای خود در بازار متمایز کنید. تا امروز بیش از 860 میلیون دامنه در سرتاسر دنیا ثبت شده و برخی از متخصصین معتقد اند که بیش از ninety nine.9% کلمات کتاب فرهنگ لغت بعنوان نام دامنه به ثبت رسیده است.

اسم های مناسب برای برند

عدم استفاده ازحروف اول چند کلمه به عنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف. از عناوین ایثارگران و شاهد و امثالهم که انحصاراً تحت نظارت سازمان محترم بنیاد شهید و امورایثارگران می باشد، استفاده نشود. می باشند می توانند به مقاله آن مراجعه کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند.

مثلاً در بین برندهای شامپو، برند 100 percent Pure را داریم که ادعا می‌کند شامپوهایش طبیعی و عاری از مواد شیمیایی مضر است. نامی که برای این برند انتخاب شده، به‌خوبی تمایز آن را بازتاب می‌دهد. دیگر مثل روز روشن است که توجه به قوانین SEO می‌تواند روی رتبه‌ی سایت و البته فروش بیشتر تاثیر بگذارد؛ پس ترجیحاً نامی را انتخاب نکنید که سئو کردن آن، زمان و هزینۀ زیادی نخواهد. اگر برای کسب‌وکار اینترنتی‌تان نام انتخاب می‌کنید، حتماً باید از آزاد بودن دامنۀ آن مطلع شوید.

خصوصیات یک نام تجاری خوب

همین‌طور استفاده از اشیاء تقریباً مرتبط با موضوع و تم اصلی کسب و کار نیز می‌تواند کمک شایانی به مقوله اسم برند‌مان بکند. اگر در آینده قرار است محصولات یا دسته‌بندی‌های جدیدی به کسب‌وکارتان اضافه شود، از همین الان به فکرش باشید. اما جای نگرانی نیست؛ در این مقاله می‌خواهیم فوت‌وفن انتخاب یک اسم عالی، معنادار و به‌یادماندنی برای برند را یادتان بدهیم.

حال اگر قرار است شما محصولی اغواگر بسازید و بخواهید به اسطوره‌های بشری توجه کنید به یاد چه چیزی می‌افتید؟ شاید مشهورترین گزینه حوا همسر حضرت آدم باشد! کسی که آدم را اغوا کرد تا سیب معروف را گاز بزند و مابقی ماجرا. مثلا در فارسی و حتی در انگلیسی نام‌هایی که با صدای «آ» به پایان می‌رسند، معمولا موفق از آب درمی‌آیند. دقت کنید که احتمالاً افراد از شما می‌پرسند این نام بابت چیست؟ و شما باید مقاومت کرده و نگویید. گنجینه بسیار خاصی از اسامی به شما خواهد رسید و کار شما را به شدت جلو می‌اندازد.

بهت پیشنهاد می‌کنم اینستاگرام مارو دنبال کنی، حتماً تو شروع کار بهت کمک میکنه. هر اسم برند تنها 10 سال در مالکیت شماست و بعد از این مدت در صورتی که اقدام به تمدید نکنید هر فرد دیگری می‌تواند اسم برندتان را صاحب شود. در مورد فرارسیدن تاریخ اتمام اعتبار به شما هشداری داده نخواهد شد (!) پس حسابی حواستان را جمع کنید. به ذهن سپردنش برای مخاطبان آسان نیست، زیرا ذاتاً یک کلمه مخفف‌شده پیگیری ثبت تغییرات شرکت هیچ تصویر و حس خاصی در ذهن مشتریان ایجاد نمی‎کند. شاید عده‌ای به شما بگویند پیدا کردن چنین اسمی غیرممکن است (البته اگر چند میلیون تومان به آن‌ها بدهید، کاملاً ممکن می‌شود!)؛ اما تجربه ما نشان می‌دهد که این کار کاملاً امکان‌پذیر است فقط به مقداری صبر و حوصله و تفکر عمیق احتیاج دارد. این کلمات باید نشان دهنده نحوه تمایز شما از دیگر شرکت های فعال در بخش بازار باشند.

  • تعیین انتخاب نام شركت و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ای نداشته مؤسسین قصد تاسیس آن را دارند.
  • همچنین بررسی اسم برندهای فعال و معروف در ایران نشان داده است که صدای «ز» در انتهای کلمات هم قدرت بسیاری دارد.
  • اما این موضوع کاملا واقعیت دارد و اتفاقی است که برای برخی از برندهای جهانی تراز اول مثل کوکاکولا افتاده است.
  • نام برند پوشاک اریکا را سرچ کنید دید خوبی به شما خواهد داد.

اسم هایی که بر اثر غلط های املایی و یا جا به جا هجی کردن حروف ایجاد می‌شود، بسیار جذاب و وسوسه انگیز است. اما از طرفی اگر مشتریان‌تان نتوانند اسم برند شما را به راحتی بنویسند، خواندن و به خاطر سپردن آن دشوار باشد یک جای کار را اشتباه رفته‌اید. چنانچه قصد نداشته باشید نام برند خود را به صورت رسمی به ثبت برسانید، تصمیم گیری برای انتخاب آن ساده‌تر خواهد بود. چراکه قوانین ثبت نام شرکت‌ها با بایدها و نبایدهایی که دارد دایره انتخاباتتان را محدودتر می‌کند.

استفاده از تکنیک های ذهنی برای یافتن مفاهیم

مجموعه ما اکنون در ششمین سال فعالیت خود در حوزه برندینگ علی‌الخصوص نام‌گذارى برند به سر می‌برد. برند V8 یا 99design نمونه‌های دیگر این نام‌های برند هستند. همین‌طور من در نام‌های هزارمدیر و سی‌حامی نیز از همین کلید بهره برده‌ام.

یا اسم برند ایرانی مثل اشی مشی، مزمز، چین چین از همین روش برای انتخاب نام برند استفاده کردن. و این ویژگی باعث شده استفاده از اون‌ها و تلفظ و به خاطر سپردنش برای مردم آسون‌تر بشه. در ادامه میگیم یه برند ایده‌آل باید چه ویژگی‌هایی رو برای اسم برندش در نظر بگیره. در ایران انتخاب نام برند جز اولین گام‌های اجباری برای ثبت شرکت است.

وقتی با چالش نامگذاری روبرو شدید قبل از هر چیزی با ایده های خود و کارمندان تان شروع کنید. مهم نیست چه چیزی باشد، حتی اگر اسم های پیشنهادی بوی گند می دهند این تمرین خوب و خلاقانه ای برای تعریف ماهیت برندتان خواهد بود. اگر بودجه لازم را دارید با سپردن کار به دیگران دغدغه کمتری خواهید داشت و شاید این یک سرمایه گذاری مناسب باشد. باید به یاد داشته باشید که بقا و سود رسانی نام برندتان ممکن است سال ها ادامه داشته باشد. پس از انتخاب نام برند ، حال زمان این می رسد که یک لوگو مناسب برای خود طراحی کنید و سپس داستان نام تجاری و هویت و شعار برند خود را ساخته تا در تبلیغات و طراحی محصولات استفاده کنید.

مثلاً برند تِسلا موتورز از نام دانشمندی بزرگ به نام نیکولا تسلا بهره بود و توانست نام برند خودش را در اذهان عمومی به‌راحتی معرفی نماید. اسم انتخابی برند خود را بتوانید از طریق المان‌های گرافیکی به‌راحتی به تصویر بکشید، مانند برندی همچون اپل که مخاطب به‌راحتی بتواند در ذهنش تصویرسازی نماید. ببینید انتخاب نام یک پروسه زمان‌بر و طولانی است و معمولا اگر قرار است نامی انتخاب کنید که تا سالها با شما می‌ماند حتما لازم است که اصولی را برای این کار مد نظر خود قرار دهید. از دل این یک خط دو تا سه کلمه اصلی یا کلیدواژه پیدا کنید که تا حد امکان جوهره برند شما باشند. به طور مثال برای کسب کار شما، لذت، سلامت، چشیدن، سریع و…..

گفتیم یه نام برند مناسب چه ویژگی‌هایی رو باید داشته باشه که هم تو ذهن مخاطب تصویر خوبی شکل بگیره و هم با هدف اون برند هماهنگ باشه. در ادامه چند گامی که برای انتخاب نام برند باید طی کنین رو گفتیم که این مراحل می‌تونه کارتون رو برای انتخاب سریع و مناسب آسون‌تر کنه. در آخر ایده‌هایی رو گفتیم که شما هم می‌تونین از اون ها استفاده کنین و برندتون رو به یکی از برندهای مطرح تبدیل کنین. این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل برای انتخاب نام برند هست. اگه مشتریانی دارین می‌تونین با روش‌هایی مثل ارسال ایمیل ازشون بخواین که در مورد اسم برندتون نظر بدن.

سعی کنید نام انتخاب خود را ترجمه کنید تا ببینید که در یک زبان مادری دیگر چگونه به نظر می رسد، سپس بررسی کنید که آیا می توانید سر زندگی بیشتری به ماهیت برند خود اضافه کنید یا خیر. خوب دقت نمایید، چون برای اتمام مرحله قبلی باید در این مرحله و مرحله بعد بسیار مراقب باشید. یکی از راه های جذاب برای آزمایش نامی که انتخاب کرده ایم آزمونی است که اسم آن را The Bar check ثبت شرکت گذاشته اند.

پس باید قبل از انتخاب قطعی نام برند، با همه‌ی قوانین انتخاب اسم در ایران آشنا شوید تا به مشکل نخورید. به هر حال سعی کنید اسمی انتخاب کنید که ثبت برند نوشتار ثابتی داشته باشد و به‌ راحتی در ذهن مخاطب باقی بماند. اسم‌های مخخف یکی دیگر از موضوعاتی است که بسیاری از شرکت‌ها به سراغ آن می‌روند.