مجوز ثبت موسسه خیریه مراحل دریافت مجوز موسسه خیریه

موسسه نمیتواند وسایط و تجهیزات موسسه را بفروش برساند یا به خارج انتقال دهد. موسسه میتواند وسایط و تجهیزات خویشرا به منظور تامین اهداف غیر انتفاعی بالای اشخاص انفرادی و سکتور خصوصی به اساس مزایده و دواطلبی تحت نظر نماینده گان پیگیری ثبت تغییرات شرکت با صلاحیت وزارت های مالیه و اقتصاد بفروش برساند. دراین صورت ازفروش همچو وسایل وتجهیزات طبق قانون مالیه اخذ میگردد.هرگاه وسایط و تجهیزات بالای سایر موسسات بفروش برسد. در این صورت موسسه فروشنده از پرداخت مالیه معاف میباشد.

الف- تعیین سیاست‏های‏ ترویجی، تشویقی و فرهنگ‏سازی برای تعمیق، ارتقا و نهادینه کردن مشارکت اجتماعی مردم از طریق تشکل‏ها. تبصره- تشکل‌هایی که در سطح بین‏المللی فعالیت می‏کنند نمی‏توانند تقاضای تشکیل شبکه کنند. تبصره ۱- سطح‏ منطقه‏ای حداقل‏ دو و حداکثر پنج استان است و سطح بین‏المللی به ‏خارج از مرزهای ‏ایران گسترش‏ دارد.

و فقط در جزئیات ثبت این موسسه ها، تفاوت های مهم و قابل توجه ایی وجود دارد. صدور کلیه گواهینامه های ایزو با کد قابل استعلام و حداقل زمان ممکن با توجه به فعالیت شما و ارسال مشاور و استقرار سیستم ایزوی مربوطه. هدف این موسسه جلب منافع و تقسیم آن بین اعضای خود می باشد. در این مرحله باید ۵ نام به ترتیب اولویت برای موسسه خود انتخاب نمایید.

اخذ انواع مجوزها

لازم است که در اساسنامه نام موسسه حقوقی و اعضای موسسه و مشخصات کامل و اقامت گاه قانونی آنان ذکر گردد. استعلام وتاییدیه نیروی انتظامی برای ثبت موسسه غیرانتفاعی ضروری می باشد. بله، شما می توانید به جای سرمایه ، از دارایی استفاده کنید. موسسات تک منظوره فقط به یک منظور ثبت می شود و یک نوع فعالیت دارد. اگر در این مدارک ارسال شده اطلاعاتی مغایر با مدارک و قوانین مشاهده شود، سبب توقف کار متقاضی ثبت شرکت می‌شود.

نام‌گذاری موسسات مقررات روشنی دارد که مهم‌ترین آنها فارسی بودن واژه انتخابی و تکراری نبودن آن است. تشکیل مجمع عمومی موسسان بهترین راه برای مشخص کردن اسم مجموعه و سمت افراد و آماده کردن مدارک است. این‌گونه موسسات اصطلاحاً «موسسات غیر تجاری» نامیده می‌شوند. فعالیت‌هایی از قبیل آموزشگاه‌های علمی و فنی، کلاس‌های زبان، مدارس غیر انتفاعی در قالب موسسات غیرتجاری متصور هستند.

  • و نهادهای مدنی خارجی موضوع ماده (۵) کارگروهی مرکب از معاون وزارت کشور (رییس) و نمایندگان‏ وزارت‏ امور خارجه، وزارت‏ اطلاعات و حسب ‏مورد دستگاه‏ تخصصی‏ مربوط تشکیل ‏می‌شود.
  • 13- فرم مقررات و قوانین عمومی به وسیله رئیس هیات مدیره امضا گردد و هم چنین اصل فیش واریزی حداقل مبلغ دارایی و سرمایه اولیه اداره و شماره حساب به موسسه بهزیستی استان اعلام و ارائه گردد.
  • _ داشتن مکان ثابت و مناسب که به تایید بهزیستی استان رسیده باشد.
  • موسسه نیاز به موسسینی دارد که می تواند متشکل از شخص حقیقی یا حقوقی باشد.
  • لطفاَ برای کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در کارا ثبت تماس حاصل نمایید.
  • (۳) مؤ سسات مندرج فقره (۲) این ماده فعالیتهای خویش را با همکاری کمیسیون عالی ار زیابی تنظیم مینمایند.

فرم مشخصات فردی باید برای همه اعضای هیات مدیره، مدیر عامل و بازرسین تکمیل شود. در این مجمع رای گیری انجام شده و اعضای اصلی، اعضای علی البدل و نیز بازرسین مشخص می شوند. بعد از این که این افراد انتخاب شدند باید برای تکمیل فرم صورتجلسه اقدام کنید. برای تعیین سمت افراد موسسه، باید جلسه هیئت مدیره برگزار شود. یکی از الزامات این جلسه آن است که تعداد افراد باید فرد و حداقل three نفر باشد.

موضوعاتی از این دست ذکر نمی شود و این نوع شخصیت حقوقی مخصوص فعالیتهایی مثل فعالیتهای آموزشی ، علمی ، ادبی ، فرهنگی ، مذهبی ، ورزشی و … ب-موسساتی که مقصود از تشکیل آن ممکن است جلب منافع مادی و تقسیم منافع مزبور بین اعضای خود یا غیر باشد. طی کردن تمام مراحل ثبت موسسات غیر تجاری در ایران حدود ۲۵ تا ۳۵ روز کاری زمان می‌برد. اگر مراحل کار گام به گام طی شوند، می‌توان اطمینان داشت که ثبت قانونی موسسه بدون اتلاف وقت و بدون تکرار این روند به انجام می‌رسد. پس از فرستادن مدارک مورد نیاز به اداره ثبت شرکت‌ها، باید منتظر تأیید آنها بود.

تقسیم بندی مؤسسات غیر تجاری بسته اهدافشان:

حداقل سرمایه برای ثبت موسسه حسابداری ۱ میلیون ریال بوده و کپی مدارک کارت ملی و شناسنامه اعضا مورد نیاز اداره ثبت شرکت های قوه قضاییه خواهد بود. موسسات غیر تجاری به منظور انجام امور غیر تجاری مانند امور علمی و خیریه دایر شده است. موسسه حقوقی نیز از انواع موسسات غیر تجاری محسوب می شود. به طور کلی اموری مانند امور علمی، اموزشی، کمک های انسانی در قالب افراد حقوقی، خدمات شهری و … در قالب موسسات غیر تجاری ارائه می شود.

تذکر ۳- امضای مدیر شعبه و فتوکپی شناسنامه و قید محل سکونت صورتی که شرکت شعبه داشته باشد الزامی است. 3-موسسه موظف به رعایت ضوابط و استانداردهای سازمان میباشد . 2-انحلال با حکم دادگاه که در این صورت تعیین مدیر تصفیه بر عهده دادگاه خواهد بود. دانش فنی و تخصصی خود را در اختیار متقاضیان عزیز قرار دهند و ضمن راهگشایی مراجعین در امور ثبتی خود، مانع از اتلاف وقتشان گردند.” 3-امضای مدیر شعبه و فتوکپی شناسنامه وی و قید محل سکونت،در صورتیکه موسسه شعبه داشته باشد. 3- موسسه موظف به رعایت ضوابط و استانداردهای سازمان میباشد .

هیئت مدیره موسسه می تواند مجمع عمومی عادی را از بین شركا یا خارج از آنان انتخاب کند و مدیران می توانند برای مدت محدود یا نامحدود تعیین سمت شوند ویا دارای اختیارات تام باشند مگر اینكه اساسنامه ترتیب دیگری را مقرر داشته باشد. قوانین مرتبط با ثبت موسسه خیریه از قوانین ثبت شرکت تبعیت میکند با این تفاوت که کلیه امور ثبتی آن علاوه ثبت برند بر قوانین ثبت شرکت باید منطبق با قوانین و آیین نامه های ارگان ارائه دهنده مجوز لازم نیز باشد. ثبت موسسات غیر تجاری در تهران در اداره ثبت شرکتها و در شهرستانها در صورتی احیانا هنوز اداره ثبت شرکتها وجود نداشته باشد، در اداره ثبت مرکز اصلی آن شهرستان انجام خواهد پذیرفت. اولین گام در جهت ثبت موسسات غیر تجاری انتخاب نام آن است.

شرایط ثبت موسسه خیریه

مدت فعالیت موسسه غیر تجاری می تواند به صورت محدود و یا نامحدود باشد که این مورد به موضوع فعالیت موسسه و مجوزی که اخذ شده است دارد. به طور مثال موسساتی که برای انجام پروژه ای خاص تاسیس می گردند، عمدتاً به صورت محدود و مطابق زمانی که در اساسنامه تعیین شده است، به انجام فعالیت می پردازند اما عمده موسسات به صورت نامحدود تاسیس می شوند. لازمه ثبت موسسات ثبت شرکت در تهران حقوقی اخذ مجوز از کانون وکلا توسط وکیل دارای پروانه وکالت و یا وکیل دادگستری می باشد. لازم به ذکر می باشد که پروانه وکیل از هر شهری صادر شده باشد مجوز ثبت موسسه حقوقی فقط در آن شهر اعتبار دارد. ثبت موسسه غیرتجاری که با توجه به انواع موسسات غیر تجاری در هزینه و مدارک و مراحل ثبت متفاوت می باشند و در سامانه ثبت ماهیت می یابند تشریح داده شده است.

پس از اتمام فرآیند ثبت موسسه، باید کد اقتصادی و کد کارگاهی را نیز از باجه مربوطه دریافت نمایید. بسیاری از مردم تصور می‌کنند که موسسات نمی‌توانند فعالیت اقتصادی و سودآور داشته باشند؛ درحالی‌که برخلاف تصور عموم، موسسات می‌توانند به قصد جلب منافع مادی و تقسیم سود ایجاد شوند و این قصد، منافاتی با ماهیت موسسه ندارد. آنچه که اهمیت دارد، موضوع فعالیت است که نباید تجاری باشد.

در صورت تاسیس شعبه از موسسه ای واقع در خارج از کشور گواهی محل ثبت موسسه با تصدیق کشوری به همراه ترجمه رسمی و موید آن به فارسی نیز مورد نیاز است. فعالیتهایی در حوزه های فرهنگی، هنری، علمی، ادبی،مذهبی، آموزشی را نمی توان در قالب شرکت به ثبت رساند. برای انجام این قبیل امور قالب ثبتی موسسات غیر تجاری در قوانین پیش بینی شده است. _ حداقل دارایی موسسه غیردولتی غیرانتفاعی و خیریه ای سی میلیون ریال و موسسات غیردولتی انتفاعی شصت میلیون ریال می باشد. 4- حداقل دارایی موسسه غیردولتی غیرانتفاعی و خیریه ای سی میلیون ریال و موسسات غیردولتی انتفاعی شصت میلیون ریال می باشد. حداقل دارایی موسسه غیردولتی غیرانتفاعی و خیریه ای سی میلیون ریال و موسسات غیردولتی انتفاعی شصت میلیون ریال می باشد.